1 Ιουν 2016

Από το δευτερόλεπτο στη χιλιετία

Κάθε μέρα πραγματοποιούμε μετρήσεις με τον χρόνο. Για να είμαστε ακριβείς και να αποφεύγουμε τα λάθη, πρέπει οι πράξεις που κάνουμε να γίνονται με τo ίδιο χρονικό διάστημα (π.χ. μόνο με λεπτά ή μόνο με ώρες).



Οι μετατροπές που κάνουμε για να υπολογίζουμε σωστά στηρίζονται στον κανόνα που γνωρίζουμε και από τις μετρήσεις άλλων μεγεθών:
  • Από τη μεγάλη μονάδα σε μια μικρότερη πολλαπλασιάζουμε.
  • Από τη μικρή μονάδα σε μια μεγαλύτερη διαιρούμε.

Στα άλλα μεγέθη τα πράγματα είναι σχετικά απλά, εφόσον πολλαπλασιάζουμε ή διαιρούμε με τον ίδιο αριθμό για κάθε «σκαλοπάτι» (π.χ. με το 10 στο μήκος, με το 100 στην επιφάνεια ή στα ευρώ). Στον χρόνο χρειάζεται περισσότερη προσοχή, εφόσον τα «σκαλοπάτια» ανάμεσα στις υποδιαιρέσεις και τα πολλαπλάσιά του είναι ποικίλα:


Παραδείγματα

2 ώρες και 30 λεπτά = 2 · 60 λεπτά + 30 λεπτά
ή
2 ώρες και 30 : 60 ώρες
5 μήνες και 6 μέρες = 5 · 30 μέρες και 6 μέρες
ή
5 μήνες και 6 : 30 μήνες

Εξάσκηση σε δύο βήματα

1 Μεταφερθείτε από το ένα χρονικό διάστημα στο άλλο με τη βοήθεια της επόμενης παρουσίασης:

Πατήστε στην εικόνα

2 Δείτε πόσο καλοί (και πόσο γρήγοροι) είστε με τη βοήθεια της κινούμενης εικόνας που ακολουθεί. Μαντέψτε τον αριθμό που κρύβεται στο ερωτηματικό και... νικήστε τον χρόνο!



ΜετρήσειςΠαζλΧρόνος
ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.com (1), sxoleio2010.blogspot.com (2-3)
ΠΑΖΛ: podilato98.blogspot.com

2 σχόλια:

ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ (Αντώνης Κρασάκης) είπε...

Εξαιρετική ανάρτηση! Η εξάσκηση με θέμα "Από το δευτερόλεπτο στη χιλιετία", είναι κατανοητή και πολύ χρήσιμη στους μαθητές!
Καλή εβδομάδα, Γιώργο!

δάσκαλος98 είπε...

Καλή βδομάδα, Αντώνη, και ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια! :))

Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα