Τρίτη, 31 Ιουλίου 2012

Ντούκου ντούκου μηχανάκι



Σκίζει η πλώρη τα νερά
κι αντηχάνε τα βουνά:
Ντούκου ντούκου μηχανάκι,
ντούκου το παλιό μεράκι!

Τρίτη, Πέμπτη και Σαββάτο
μες στης θάλασσας τον πάτο
ποιος θα ρίξει, ποιος θα πάρει
τ’ ασημένιο το φεγγάρι;

Χάιντε, χάιντε, βρε παιδιά,
πάμε στην Αγια-Μαρίνα!
Πάμε στην Αγια-Μαρίνα
με την όμορφη μπενζίνα!

Και Δευτέρα και Τετάρτη
ποιος θ’ ανέβει στο κατάρτι;
Κι άχου την Παρασκευή
ποιος θα κάτσει στο κουπί;

Βρε παπά, το θυμιατό σου
γύρισέ το κατά δω
και με τον βασιλικό σου
ράντισε μας το νερό!

Χάιντε, χάιντε, βρε παιδιά...

Νά βγουν και να περπατήσουν
σαν κορίτσια οι νεραντζιές!
Κι όλοι οι άντρες ν’ αγαπήσουν
μια και δυο και τρεις φορές!

Σκίζει η πλώρη τα νερά
κι αντηχάνε τα βουνά:
Ντούκου ντούκου μηχανάκι,
ντούκου το παλιό μεράκι...

Χάιντε, χάιντε, βρε παιδιά...



ΠΟΙΗΣΗ: Οδυσσέας Ελύτης / ΜΟΥΣΙΚΗ: Λίνος Κόκοτος
ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Μιχάλης Βιολάρης, Ρένα Κουμιώτη
ΔΙΣΚΟΣ: Το θαλασσινό τριφύλλι (1972)


Δώδεκα ζώα

Ο γραφίστας Kentaro Nagai δημοσίευσε το 2007 μια εκπληκτική δουλειά με την ονο­μασία «Twelve Animals», όπου οι ήπειροι και τα νησιά του πλανήτη μας ανακατεύονται και δημιουργούν τα 12 ζώα του κινεζικού ζωδιακού κύκλου! Τα κομμάτια της στεριάς σχηματίζουν έναν ποντικό, ένα βόδι, μια τίγρη κ.ά. σε μια προσπάθεια του καλλιτέχνη να περάσει ένα μήνυμα παγκόσμιας ειρήνης.

Παρακολουθήστε αυτό το πρωτότυπο
παζλ σε μια flash ταινία μικρού μήκους...


...και παρατηρήστε τις εικόνες που ακολουθούν
με την ησυχία σας! Άραγε μπορείτε να
διακρίνετε τις ηπείρους και τα μεγάλα νησιά;





ΠΗΓΗ: www.graflexdirections.com

| πρώτο μέρος | δεύτερο μέρος |


Τέσσερα ζώα

Τον Μάιο του 2012 ο Kentaro Nagai συνεργάστηκε με το WWF και δημιούρ­γησε ακόμη τέσσερα πρωτότυπα ζώα, για να τονίσει ότι στον πλανήτη μας ο ένας εξαρτάται από τον άλλο. Αυτός είναι άλλωστε και ο τίτλος της δουλειάς του: «We are one»...


Μπορείτε, άραγε, να διακρίνετε τις ηπείρους και τα μεγάλα νησιά;

ΠΗΓΗ: www.graflexdirections.com

| πρώτο μέρος | δεύτερο μέρος |


Δευτέρα, 30 Ιουλίου 2012

Καθαρίστε την οθόνη
του υπολογιστή σας

Η οθόνη του υπολογιστή μας πρέπει να καθαρίζεται τακτικά. Είναι σημαντικό τόσο για την προστασία των ματιών όσο και για τη σωστή θέαση των κειμένων και των γραφικών.

Δυστυχώς οι σύγχρονες οθόνες είναι πολύ ευαίσθητες και χρειάζονται ειδικά καθαριστι­κά. Ψάχνοντας λύση, βρήκα ένα χρήσιμο εργαλείο που τις καθαρίζει από μέσα, δηλαδή καθαρίζονται από τον ίδιο τον υπολογιστή.

Πατήστε στην εικόνα και ενεργοποιήστε τον εσωτερικό καθαριστή οθόνης!


ΠΗΓΗ: libo.ru/i447.html | ΕΙΚΟΝΑ: t53vorini-gr.blogspot.gr

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: παιχνίδια, τεχνολογία


Τέχνη με απορρίμματα

Η υποβάθμιση του περιβάλλοντος είναι αποτέλεσμα των ενεργειών μας. Ωστόσο, ο κα­θένας μπορεί να κάνει κάτι –όσο μικρό κι αν είναι αυτό– για να βελτιωθεί η κατάσταση.

Ακολουθεί ένα μέρος από την έκθεση που παρουσίασε πριν λίγα χρόνια ο φωτογράφος Chris Jordan. Οι αριθμοί που θα δείτε αναφέρονται μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες!


(μετάφραση-προσαρμογή: δάσκαλος98)

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: περιβάλλον, τέχνη


Πέμπτη, 26 Ιουλίου 2012

Σε πόσο καιρό διαλύονται;

Αν γνωρίζαμε πόσο κακό κάνουμε στο περιβάλλον, αφήνοντας ένα σκουπίδι στην πα­ραλία ή πετώντας κάποιο μπουκάλι από την κουπαστή του πλοίου, τότε σίγουρα δε θα το τολμούσαμε. Τα περισσότερα απορρίμματα χρειάζονται πολύ χρόνο για να αποσυ­ντεθούν, κάποια μάλιστα πρακτικά δε διαλύονται ποτέ!



Οφείλουμε να μην επεκτείνουμε τις «θαλάσσιες χωματερές» και να σεβόμαστε περισσό­τερο τη φύση. Είναι ζήτημα πολιτισμού αλλά και... συμφέροντος, αφού κι εμείς τμήμα του περιβάλλοντος είμαστε!

Ορίστε, λοιπόν, πόσο χρόνο χρειάζονται για να διαλυθούν ορισμένα από τα πιο συχνά α­πορρίμματα:





Ακόμη μια αφίσα για τη συλλογή σας:



ΕΙΚΟΝΕΣ: blog.livedoor.jp, www.helmepajunior.gr, www.helmepa.gr, www.helmepa.gr



Ένα παιχνίδι για καθαρές ακτές

Πατήστε στην εικόνα και βοηθήστε τον Γλάρο να καθαρίσει τις θάλασσες και τις ακτές από τα απορρίμματα:


ΠΗΓΗ: www.helmepajunior.gr


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: παιχνίδια


Για μια Μεσόγειο χωρίς σκουπίδια

Η HELMEPA, η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος, μας ενημερώνει για τις πραγματικές διαστάσεις της θαλάσσιας ρύπανσης και για το μερίδιο ευθύνης που έχουμε στη δημιουργία αλλά και στην εξαφάνισή της:

Πολλά από τα απορρίμματα που παράγονται από τις ανθρώπινες δραστηριότητες, τόσο στην ξηρά όσο και στη θάλασσα, καταλήγουν τελικά στο θαλάσσιο περιβάλλον. Πλαστι­κά, χάρτινα και μεταλλικά αντικείμενα, λάστιχα, ξύλα ή γυαλί κάνουν την εμφάνισή τους στις ακτές, στην επιφάνεια της θάλασσας αλλά και κάτω από αυτήν.



Η Μεσόγειος Θάλασσα αντιμετωπίζει σήμερα σοβαρό πρόβλημα από τα απορρίμματα και ο καθένας μας πρέπει να δραστηριοποιηθεί είτε ατομικά είτε συλλογικά και σε συνεργα­σία με τις αρμόδιες αρχές. Αν δεν προλάβουμε, αν δε μειώσουμε και εξαλείψουμε αυτού του είδους τη ρύπανση, η κατάσταση διαρκώς θα χειροτερεύει...

Από πού προέρχονται

Οι κύριες πηγές των απορριμμάτων που καταλήγουν στη θάλασσα είναι οικιακές, βιομη­χανικές, ναυτιλιακές και αγροτικές δραστηριότητες. Κατά τη διάρκειά τους διαφεύγουν απορρίμματα (σκόπιμα ή κατά λάθος, άμεσα ή έμμεσα) τόσο στη θάλασσα όσο και στο έδαφος. Στη συνέχεια μπορούν να μεταφερθούν σε μεγάλες αποστάσεις μέσω της από­πλυσης της γης από το νερό της βροχής ή παρασυρόμενα από ανέμους και θαλάσσια ρεύματα.



Τα περισσότερα απορρίμματα (το 80%) προέρχονται από χερσαίες δραστηριότητες, δη­λαδή από ποτάμια που εκβάλλουν στη θάλασσα, από απορροές όμβριων υδάτων και α­ποχετεύσεων, από σκουπίδια που παρασύρει ο άνεμος ή από βιομηχανικά απόβλητα και ανεξέλεγκτες χωματερές.

Τα υπόλοιπα απορρίμματα (το 20%) προέρχονται από θαλάσσιες δραστηριότητες, δη­λαδή από φορτηγά και επιβατηγά πλοία, από αλιευτικά σκάφη (πετονιές, δίχτυα, δοχεία αποθήκευσης αλιευμάτων κ.ά.), αλλά και από θαλάσσιες μονάδες εξόρυξης πετρελαίου ή φυσικού αερίου.

Οι επιπτώσεις στις ακτές και στη θάλασσα

Ακόμη και οι πιο απρόσιτες περιοχές της Μεσογείου πλήττονται σήμερα από σκουπίδια, τα οποία υποβαθμίζουν αισθητικά το τοπίο και μπορούν να βλάψουν σοβαρά το θαλάσσιο οικοσύστημα. Οι ρύποι που περιέχουν τα απορρίμματα διαλύονται και παρασύρονται από το νερό της βροχής, τους ποταμούς ή τη θάλασσα. Έτσι μπορούν να εισχωρήσουν πιο εύκολα στην τροφική αλυσίδα.

Τα θαλάσσια ζώα (ψάρια, δελφίνια, φάλαινες, φώκιες, χελώνες) και τα πτηνά απειλούνται σοβαρά είτε γιατί παγιδεύονται και τραυματίζονται είτε επειδή τα τρώνε περνώντας τα για τροφή.



Τα αποτελέσματα μπορεί να είναι ολέθρια: θανάσιμοι τραυματισμοί, περιορισμένη κινητι­κότητα, ασφυξία, στραγγαλισμός και, σε περίπτωση κατάποσης, δηλητηρίαση, πνιγμός ή αναγκαστική ασιτία.

Οι επιπτώσεις στους ανθρώπους

Τα απορρίμματα που καταλήγουν στη θάλασσα μάς επηρεάζουν όλους ανεξαιρέτως, κα­θώς όλοι πληρώνουμε το κόστος από τα προβλήματα που προκαλούν:
● Είναι επικίνδυνα για την υγεία μας, διότι προκαλούν μολύνσεις και τραυματισμούς (δο­χεία που περιέχουν τοξικές ουσίες, κοψίματα από σπασμένα γυαλιά και κομμένες κον­σέρβες, σύριγγες κτλ.).
● Προκαλούν αισθητική ρύπανση και υποβάθμιση του τοπίου, επηρεάζοντας αρνητικά τη διάθεσή μας.



● Αποτρέπουν την προσέλκυση τουριστών με αποτέλεσμα σοβαρές οικονομικές επιπτώ­σεις στις παράκτιες κοινότητες που εξαρτώνται από τον τουρισμό.
● Προκαλούν ζημιές σε αλιευτικό εξοπλισμό και προπέλες σκαφών, επιβαρύνοντας τη βι­ομηχανία αλιείας με επιπλέον έξοδα.
● Οι φορολογούμενοι πολίτες και οι παράκτιες αρχές επιβαρύνονται με τεράστια ποσά για τον καθαρισμό και την απομάκρυνσή τους από τις ακτές.

Τι μπορούμε να κάνουμε ως υπεύθυνοι πολίτες

 1  Βάζουμε πάντοτε τα σκουπίδια μας στους ειδικούς κάδους και δεν τα αφήνουμε στις ακτές σε καμία περίπτωση. Δεν τα πετάμε στη θάλασσα και έχουμε κατά νου ότι ακόμη και τα σκουπίδια στους δρόμους ή στους υπονόμους είναι πιθανό να καταλήξουν επίσης στη θάλασσα.

 2  Μειώνουμε τα σκουπίδια που παράγουμε όταν ταξιδεύουμε ή πηγαίνουμε στην παρα­λία. Μπορούμε, για παράδειγμα, να βάζουμε τα τρόφιμα σε συσκευασίες που επαναχρησι­μοποιούνται.
Γενικά, βέβαια, είναι καλό να μειώνουμε, να επαναχρησιμοποιούμε και να ανακυκλώνου­με όσο μπορούμε περισσότερο τα απορρίμματά μας, ώστε να μειώνεται ο όγκος τους.

 3  Συμβουλεύουμε τους καπνιστές να αποθέτουν τα αποτσίγαρα στα ειδικά τασάκια πα­ραλίας ή μέσα σε ένα άδειο κουτί τσιγάρων (που θα το πάρουν μαζί τους φεύγοντας, ε;). Τα φίλτρα των τσιγάρων επηρεάζουν την ποιότητα του νερού και βλάπτουν τα θαλάσσια είδη.

 4  Ζητάμε από τις Τοπικές Αρχές να τοποθετούν κάδους απορριμμάτων στις ακτές και να τους διαχειρίζονται σωστά. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να γίνεται τακτικά η αποκομιδή των σκουπιδιών και ο καθαρισμός των κάδων.

 5  Δίνουμε το καλό παράδειγμα στους άλλους και τους ζητάμε ευγενικά να σέβονται και εκείνοι το θαλάσσιο και παράκτιο περιβάλλον.

 6  Συμμετέχουμε στην περιβαλλοντική ομάδα που μπορεί να έχει οργανώσει το σχολείο μας και παίρνουμε μέρος σε καθαρισμούς ακτών, σε εκστρατείες ενημέρωσης και ευαι­σθητοποίησης του κοινού κ.ο.κ.


ΠΗΓΗ: www.helmepa.gr



Mariza

Η Μαρίζα είναι μια ταινία μικρού μήκους που δημιουργήθηκε το 2008 από τον Κων­σταντίνο Κρυστάλλη. Πρωταγωνιστούν ένας ψαράς και ο πεισματάρης γαϊδαράκος του, ενώ η μουσική είναι του Μίκη Θεοδωράκη.



Τρίτη, 24 Ιουλίου 2012

Μουσική σκέτη ζωγραφιά!



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: μουσική


Oktapodi

Μια καταπληκτική ταινία μικρού μήκους που γυρίστηκε το 2007 και ήταν υποψήφια για Όσκαρ στην κατηγορία Best Animated Short. Η ιστορία εκτυλίσσεται σε ένα νησί των Κυκλάδων, όπου δύο ερωτευμένα χταπόδια προσπαθούν να ξεφύγουν από...



Γάτα και δελφίνι



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: θέματα με ζώα


Δευτέρα, 23 Ιουλίου 2012

Άσπρα καράβια



Άσπρα καράβια τα όνειρά μας
για κάποιο ρόδινο γιαλό·
άσπρα καράβια τα όνειρά μας!
Θα κόβουν δρόμο κι έναν δρόμο,
μυριστικό κι ευωδιαστό·
θα κόβουν δρόμο κι έναν δρόμο!

Κι από ψηλά θα μας φωτίζει
το φεγγαράκι το χλωμό·
κι από ψηλά θα μας φωτίζει!
Και θ’ αρμενίζουν, ω χαρά μας,
ίσα στο ρόδινο γιαλό·
άσπρα καράβια τα όνειρά μας!

Άσπρα καράβια τα όνειρά μας
για κάποιο ρόδινο γιαλό·
άσπρα καράβια τα όνειρά μας!
Και θ’ αρμενίζουν, ω χαρά μας,
ίσα στο ρόδινο γιαλό·
άσπρα καράβια τα όνειρά μας!



ΣΤΙΧΟΙ: Σωτήρης Σκίπης / ΜΟΥΣΙΚΗ: Γιάννης Σπανός
ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Καίτη Χωματά, Μιχάλης Βιολάρης / ΔΙΣΚΟΣ: Ανθολογία (1967)


Αγγλικά κείμενα με λέξεις
ελληνικής προέλευσης

Τα αγγλικά, όπως και άλλες ευρωπαϊκές γλώσσες, περιλαμβάνουν έναν μεγάλο αριθμό από λέξεις που έχουν ελληνική καταγωγή. Κάποιες χρησιμοποιούνται καθημερινά (π.χ. problem, theatre), ενώ πολλές είναι γνωστές κυρίως στους επιστήμονες, εφόσον απο­τελούν τμήμα της ορολογίας που χρησιμοποιούν (π.χ. laryngitis).

Αυτό δε συμβαίνει φυσικά επειδή η γλώσσα μας είναι ανώτερη από τις άλλες, αλλά επει­δή στη μακραίωνη ιστορία της στάθηκε πολύ τυχερή:
● Υπήρξε το μέσο με το οποίο εκφράστηκε ο σπουδαίος πολιτισμός των αρχαίων Ελλή­νων (τραγωδία, ποίηση, φιλοσοφία κ.ά.)
● Η τεράστια αυτοκρατορία που δημιούργησε ο Μέγας Αλέξανδρος επέκτεινε την επιρ­ροή της, κάτι που συνεχίστηκε με την αυτοκρατορία των Ρωμαίων, οι οποίοι είχαν επη­ρεαστεί βαθιά από τον ελληνικό πολιτισμό. Εκτιμάται μάλιστα ότι εκείνη την εποχή οι άν­θρωποι σε όλη τη Μεσόγειο μιλούσαν, διάβαζαν και οπωσδήποτε καταλάβαιναν ελληνι­κά.
● Σε αυτήν τη «διεθνή» γλώσσα γράφτηκαν και τα Ευαγγέλια του χριστιανισμού. Αυτό βοήθησε το ελληνικό λεξιλόγιο να εξαπλωθεί και στους λαούς που μυούνταν στη νέα θρησκεία.
● Όταν ξεκίνησε η ξένη κυριαρχία στον ελλαδικό χώρο, πολλοί έλληνες και ελληνόφω­νοι λόγιοι διασκορπίστηκαν μέσω της Ιταλίας στην Ευρώπη. Mέσω αυτών οι Ευρωπαίοι ανακάλυψαν τα ελληνικά γράμματα και επειδή σε πολλές περιπτώσεις δεν υπήρχαν οι αντίστοιχες λέξεις στο λεξιλόγιό τους, υιοθέτησαν τις ελληνικές. Αυτό συνεχίστηκε και αργότερα, με την ανάπτυξη των επιστημών (18ος-19ος αιώνας), οπότε πολλές λέξεις πέρασαν στην επιστημονική ορολογία.


Τον τελευταίο αιώνα παρατηρείται μια αντίστροφη πορεία. Σήμερα οι νέες ιδέες και τα τε­χνολογικά επιτεύγματα (π.χ. στην πληροφορική) εκφράζονται κατά κύριο λόγο στα αγ­γλικά. Εμείς, ωστόσο, οφείλουμε να θυμόμαστε όσα πρόσφερε η γλώσσα μας στον πα­γκόσμιο πολιτισμό, να νιώθουμε περήφανοι αλλά και να τη διαφυλάσσουμε μελετώ­ντας τη και μιλώντας σωστά.

ΠΗΓΕΣ: Νεοελληνική Γραμματική Μανόλη Τριανταφυλλίδη (1941,1993), abnet.agrino.org/htmls/E/E009.html | ΕΙΚΟΝΑ: lexilogia.gr

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ:
1ο μέρος: Οι λόγοι του Ξενοφώντα Ζολώτα
2ο μέρος: Το κείμενο του Ιωάννη Καλαρά

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: λεξιλόγιο


Οι λόγοι του Ξενοφώντα Ζολώτα


Ξενοφών Ζολώτας

Ο Ξενοφών Ζολώτας υπήρξε πρωθυπουργός της Ελλάδας από τον Νοέμβριο του 1989 έως τον Απρίλιο του 1990 στην Οικουμενική Κυβέρνηση που συγκρότησαν τα τρία μεγα­λύτερα κόμματα της εποχής (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ενιαίος ΣΥΝ).

Αρκετά χρόνια νωρίτερα, όμως, ως διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος και του Ιδρύμα­τος για την Ελλάδα, βρέθηκε στην Ουάσιγκτον των ΗΠΑ, στην ετήσια σύνοδο που είχαν διοργανώσει από κοινού η Διεθνής Τράπεζα για την Ανοικοδόμηση και την Ανάπτυξη και το Διεθνές Πιστωτικό Ίδρυμα. Οι απόψεις του όταν πήρε τον λόγο διατυπώθηκαν φυσικά στα αγγλικά, ωστόσο οι λέξεις που επέλεξε εξέπληξαν τους συνέδρους: όλες εκτός α­πό τις βοηθητικές είχαν ελληνική καταγωγή και περιέχονταν στα αγγλικά λεξικά!

Αυτός ο πρωτότυπος λόγος αποδεικνύει με εντυπωσιακό τρόπο ότι η αγγλική γλώσσα έχει δανειστεί πολλές ελληνικές λέξεις. Βέβαια το ακροατήριο δεν πρέπει να κατάλαβε και πολλά. Πολλές λέξεις έχουν αλλάξει σημασία, ενώ άλλες έχουν εξειδικευμένο νόη­μα. Ακόμη και εμείς πρέπει σε κάποιο βαθμό να τις (ξανα)μεταφράσουμε, για να γίνει το κείμενο στρωτό.

Ακολουθεί αυτός ο ιστορικός λόγος, καθώς και μια ενδεικτική, ερασιτεχνική μετάφραση που επιμελήθηκα, ώστε να αντιληφθείτε λίγο το περιεχόμενό του:


September 26, 1957

Remarks by the Hon. Xenophon Zolotas, governor
of the Bank of Greece and governor of the Fund
for Greece, at the closing joint session


I always wished to address this Assembly in Greek, but I realized that it would have been indeed Greek to all present in this room.
I found out, however, that I could make my address in Greek which would still be Eng­lish to everybody. With your permission, Mr. Chairman, I shall do it now, using with the exception of articles and prepositions only Greek words.

Kyrie,
I eulogize the archons of the Panethnic Numismatic Thesaurus and the Ecumenical
Trapeza for the orthodoxy of their axioms, methods and policies, although there is an episode of cacophony of the Trapeza with Hellas.

With enthusiasm we dialogue and synagonize at the synods of our didymous Organiza­tions in which polymorphous economic ideas and dogmas are analyzed and synthesized.

Our critical problems such as the numismatic plethora generate some agony and mel­ancholy. This phenomenon is characteristic of our epoch. But, to my thesis, we have the dynamism to program therapeutic practices as a prophylaxis from chaos and catas­trophe.

In parallel a panethnic unhypocritical economic synergy and harmonization in a demo­cratic climate is basic.

I apologize for my eccentric monologue. I emphasize my eucharistia to you Kyrie, to the eugenic and generous American Ethnos and to the organizers and protagonists of this Amphictyony and the gastronomic symposia.


Δυο χρόνια αργότερα, στη σύνοδο του 1959, ο Ξενοφών Ζολώτας επανέλαβε την ίδια ενέργεια, καταθέτοντας μια εκτενέστερη δήλωση· πάλι στα αγγλικά και πάλι με λέξεις ελ­ληνικής καταγωγής:


October 2, 1959

Statement by the Hon. Xenophon Zolotas, governor
of the Bank of Greece and governor of the Fund
for Greece, at the closing joint session


Kyrie,
It is Zeus’ anathema on our epoch for the dynamism of our economies and the heresy of our economic methods and policies that we should agonize between the Scylla of numismatic plethora and the Charybdis of economic anaemia.

It is not my idiosyncrasy to be ironic or sarcastic but my diagnosis would be that politi­cians are rather cryptoplethorists.

Although they emphatically stigmatize numismatic plethora, they energize it through their tactics and practices.

Our policies should be based more on economic and less on political criteria.

Our gnomon has to be a metron between economic, strategic and philanthropic scopes.

In an epoch characterized by monopolies, oligopolies, monopsonies, monopolistic
antagonism and polymorphous inelasticity, our policies have to be more orthological. But this should not be metamorphosed into plethorophobia which is endemic among academic economists. Numismatic symmetry should not antagonize economic acme.

A greater harmonization between the practices of the economic and numismatic ar­chons is basic.

Parallel to this, we have to synchronize and harmonize more and more our economic and numismatic policies panethnically.

These scopes are more practicable now, when the prognostics of the political and eco­nomic barometer are halcyonic.

The history of our didymous organizations in this sphere has been didactic and their gnostic practices will always be a tonic to the polyonymous and idiomorphous ethnical economies. The genesis of the programmed organization will dynamize these policies.

Therefore, I sympathize, although not without criticism on one or two themes, with the apostles and the hierarchy of our organizations in their zeal to program orthodox economic and numismatic policies.

I apologize for having tyrannized you with my Hellenic phraseology.

In my epilogue, I emphasize my eulogy to the philoxenous autochthons of this cosmo­politan metropolis and my encomium to you, Kyrie, and the stenographers.

NOTE: All the words in this text with the exception of the auxiliary ones are of Greek origin.

ΠΗΓΗ: το αρχείο μας | ΕΙΚΟΝΑ: www.apodimos.com



Το κείμενο του Ιωάννη Καλαρά

Οι πρωτότυποι λόγοι του Ξ. Ζολώτα ενέπνευσαν μερικούς επιστήμονες. Ένας από τους πρώτους είναι ο Ιωάννης Ν. Καλαράς, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Ariston του Σικάγο (ΗΠΑ).
Ιωάννης Ν. Καλαράς

Το 1998 δημοσίευσε μια μελέτη σχετικά με την επίδραση της ελληνικής γλώσσας σε άλλες και ιδιαίτερα στην αγγλική. Πρό­κειται για ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό κείμενο, όπου οι περισ­σότερες λέξεις είναι ελληνικής προέλευσης και περιγράφουν εφτά τομείς της καθημερινότητάς μας: μουσική, δράμα και θέ­ατρο, ιατρική και φαρμακολογία, θεολογία, φυσική και χημεία, μαθηματικά, καθώς και πολιτικά, οικονομικά και κοινωνικά θέ­ματα.

Ξέρω ότι οι περισσότεροι θα το βρείτε ιδιαίτερα μεγάλο, ακό­μη και κουραστικό. Δοκιμάστε, ωστόσο, να το διαβάσετε και αναζητήστε τις λέξεις που προέρχονται από τη γλώσσα μας. Είναι τόσο πολλές! Μια πρό­χειρη μετάφραση πάντως βρίσκεται εδώ.


 1  Music



The Orchestras electrified the atmosphere with musical organs like the harp, the lyre, the aulos and hydraulos. The chorus in the odium or theatre synchronized with the or­gans harmoniously.

Orchestrators synthesized musical poetry, satyr and comedy in a melodic symphony. The rhythm and harmonious eurhythmy were unparalleled. Synthesis, synergy and symphony idealized every orchestrated episode. The magnetic atmosphere, the har­monic rhythm and the stereophonic echo generated magic.


 2  Drama - Theatre



The genesis of classical drama was not symptomatic. A euphoria of charismatic and talented protagonists showed fantastic scenes of historic episodes. The prologue, the theme and the epilogue comprised the trilogy of drama while synthesis, analysis and synopsis characterized the phraseology of the text.

The syntax and phraseology used by scholars, academicians and philosophers in their rhetoric had many grammatical idioms and idiosyncrasies. The protagonists, periodi­cally used pseudonyms. Anonymity was a syndrome that characterized the theatrical atmosphere. The panoramic fantasy, the mystique, the melody, the aesthetics, the use of cosmetic epithets are characteristics of drama.

Even though the theatres were physically gigantic, there was no need for microphones, because the architecture and the acoustics would echo isometrically and crystally-clear. Many epistemologists of physics, aerodynamics, acoustics electronics, electromagnet­ics cannot analyze-explain the ideal and isometric acoustics of Hellenic theatres even today.

Το θέατρο της Επιδαύρου

There were many categories of drama: classical drama, melodrama, satiric, epic, com­edy etc. The syndrome of xenophobia or dyslexia was overcome by the pathos of the actors, who practiced methodically and emphatically. Acrobatics were also euphoric. There was a plethora of anecdotal themes, with which acrobats would electrify the ec­static audience, with scenes from mythical and historical episodes.

Some theatric episodes were characterized as scandalous and blasphemous. Pornogra­phy, bigamy, hemophilia, nymphomania, polyandry, polygamy and heterosexuality were dramatized in a pedagogical way, so the mysticism about them would not cause phobia or anathema or taken as anomaly, but through logic, dialogue and analysis the skepti­cism and the pathetic or cryptic mystery behind them would be dispelled.

It is historically and chronologically proven, that theatre emphasized pedagogy, idealism and harmony. Paradoxically, it also energized patriotism, a phenomenon that symbol­ized ethicacy, character and charisma.


 3  Medicine - Pharmacology



Asclepius and Hippocrates, the patriarchs of pharmacology, used botany as their meth­odology for therapy. Diagnosis, biopsy, prognosis and then therapy were techniques used with every anomaly of the soma-body. Analysis and dialysis of protoplasms, neo­plasms and chromosomes are common methods.

Schizophrenia, melancholy, epilepsy, hysteria, psychopathy are psychotic symptoms analyzed via hypnosis and metempsychosis.

Anemia, atrophy, stomachic dyspepsia, pachydermy, dermatitis, laryngitis, hepatitis, meningitis are somatic anomalies analyzed biochemically.

Chronic anemia causes leukemia but radiology and chemotherapy can be the therapeu­tic techniques. The stethoscope was used for asthmatic patheses of the thorax.

Sclerosis, atrophy or dystrophy of the skeleton is analyzed by osteology, otitis by otol­ogy, leprocy and psoriasis by dermatology, astigmatism and myopia by ophthalmology and of course the epistemology of genesis would be emphasized through embryology in gynecology. Pediatrics, podiatrists, orthopedics, orthodontists, pathologists, neurolo­gists are very common titles.

Hypnotists use hypnosis and before a syringe is used hypodermically, anesthesiologists use anesthetics. An overdose of anesthetics could cause amnesia or paralysis. With neuratic patheses electrolysis was used to energize the neuropathic or atrophic nerve.


 4  Theology

(Ιησούς Χριστός, Θεού Υιός, Σωτήρ)

Theology analyzed a mosaic of Ecclesiastical themes. The thesis however that theology takes is very dogmatic. There is a diametric and astronomic antithesis between dogma­tism and ideology. Dogmatism has mysticism, is autarchic, myopic, autocratic, cryptic and even schismatic, axiomatic and monolithic. Ideology emphasizes dialogue, energiz­es a climate of logical and microscopic analysis of themes, philosophizes and produces euphoria of ideas and syllogisms.

Theology has many dogmatic mysticisms, which stigmatized certain chronological peri­ods with panacea. A paradigm is the iconolatry which caused pandemonium and schism among the Patriarchs, Metropolitans and people.

An anarchist or blasphemous Christian could be stigmatized and anathematized. Anath­ema was a practical technique to exclude someone.

When a patriarchic throne was orphaned, the Ecumenical Synod would enthrone the new patriarch. Paradoxically, the selection method was democratic.

Monotheism and polytheism is also analyzed by theologists. Ecclesiastical hymns have poetic rhythm and melody, that is why musical organs are allowed in liturgy.

Prophets and Apostoles emphasized ethicacy, harmony and euthanasia.


 5  Physics - Chemistry



Some of the topics emphasized and analyzed in physics and chemistry were: thermody­namics, aerodynamics, biophysics, biology, biochemistry, metallurgy, magnetism, static electricity etc.

Some of the techniques used are dialysis, electrolysis and synthesis, while some of the materials were asbestos oxygen, metal, magnets. Along with the chemists, geologists would analyze the sismogenic, the botanic and ecological phenomena.


 6  Mathematics - Geometry



Mathematic and geometric theorems and axioms, both practical and theoretic, were analyzed by mathematicians. Alphanumeric systems with cryptic or mnemonic coding have been developed. Geometric schemes like the prism, the pyramid, the circle, the parallelogram and other isometric schemes like the pentagon, hexagon, octagon are analyzed periodically. With diagrams the periphery, the perimeter, the diameter and the dichotomy are studied.

Analogous is the study of astronomy and astrology, where tools like chronometers and telescopes could analyze the telemetry and telekinesis of stars and meteoric phenom­ena of the galaxy. This study generated the telepathy, the telephone, the telegram, the telegraph etc.


 7  Political - Economic - Societal



Economic systems basically symbolize the philosophy and the ideology of their party. In a democratic political system ideology and dialogue characterize the basic methodology and strategy of the politicians. However, systems like monarchy, tyranny or oligarchy are stigmatized with megaeconomic and social problems. When monarchs or tyrants were dethroned, they nostalgically agonized how to bring anarchy, so that they may be enthroned again. Their chronic egomania and megalomania, their apathy for philanthro­py and their aenigmatic, problematic and pathetic logic, periodically stigmatized the po­litical arena. Tyrants symbolize anarchy, phobia, panic, chronic epidemy and paralysis of the socioeconomic system.

The agora was the physical location where politicians, philosophers and scholars would analyze the problems generated by monarchy, tyranny and periodically aristocracy.

The basic methodology was dialogue, rhetoric or poetry. The dialogue was characterized by synthesis, analysis and synopsis, a systematic phenomenon in every epistemolo­gist’s phraseology.

The rhetoric was pragmatic, yet charismatic, characterized by harmony, magnetic fan­tasy and practical talent. Historians and chronographers have systematically shown that charismatic politicians electrified the odium or the agora with their rhetoric, in which they used cosmetic epithets, eclectic idioms, metaphors, paradigms and paradoxical phraseological idiosyncrasies.

Classical poets, satyrs, scholars and philosophers emphatically critisized the anemic ty­rants for their catastrophic and scandaleous egomania. Paradoxically, inspite their idio­syncrasies, some tyrants, like Periandros the Corinthian, were charismatic, philanthropic and sympathetic to the economic problems and social climate. Some of them, who strategized their economics ethically and logically, created economic euphoria, which al­lowed architects to build odiums and theatres to practice music and drama, gymnasi­ums and stadiums to organize athleticism. Most of them, however, had the syndrome of apathy, autocracy, autarchy, empathy, were myopic and spasmodic egomaniacs, who antagonized everything that demonstrated an antithesis.



However, the climax of ideology, dialogue, epistemology, philosophy, logic and harmony are practiced in a democratic system. Here you have the forum at the agora, where pol­itics and socioeconomics are analyzed by politicians, academicians and scholars. Politi­cians antagonized the philosophers and scholars on ideology and practicality of econom­ic systems and ideas. They both, however, emphasized ethicacy, ideology, logic and harmonious political atmosphere.

History has no parallel paradigm of a politician with character and charisma like Pericles the Athenian, whose scholastic and stochastic dynamism, rhetoric, fantasy, energy and ideology characterized him as the architect of the Athenian democracy.


ΠΗΓΗ: εφημερίδα «Ελευθεροτυπία» (12.11.1999) | ΕΙΚΟΝΕΣ: clubs.pathfinder.gr, hipa-fantasy-vs-reality.blogspot.gr + www.gmarts.org, www.canstockphoto.com + www.familiesforcommunityblog.com, www.toursofathens.com, www.testkracker.com + www.leesvillemed.com, robertcargill.com, www.erams.ca, www.themeanings.com, www.cambridge.org, heartofphilosophy.wordpress.com + plgomes.blogspot.gr



Τετάρτη, 18 Ιουλίου 2012

Ε, σεις, στεριές και θάλασσες



Ε, σεις, στεριές και θάλασσες,
τ’ αμπέλια κι οι χρυσές ελιές!
Ακούτε τα χαμπέρια μου
μέσα στα μεσημέρια μου:
«Σ’ όλους τους τόπους κι αν γυρνώ,
μόνον ετούτον αγαπώ!»

Από τη μέση του γκρεμού
στη μέση του άλλου πέλαγου:
«Σ’ όλους τους τόπους κι αν γυρνώ,
μόνον ετούτον αγαπώ!»

Ε, σεις, στεριές και θάλασσες...

Με τα μικρά χαμίνια του,
καβάλα στα δελφίνια του,
με τις κοπέλες τις γυμνές
που καίγονται στις αμμουδιές:
«Σ’ όλους τους τόπους κι αν γυρνώ,
μόνον ετούτον αγαπώ!»



ΠΟΙΗΣΗ: Οδυσσέας Ελύτης / ΜΟΥΣΙΚΗ: Δημήτρης Λάγιος
ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Γιώργος Νταλάρας / ΔΙΣΚΟΣ: Ο ήλιος ο ηλιάτορας (1982)


Τρίτη, 17 Ιουλίου 2012

Ο ήχος της θάλασσας

Είναι το νερό και τα βότσαλα. Είναι τα γέλια και τα παιχνίδια.
Πάνω απ’ όλα είναι ο ήχος της. Μας μιλάει, μας γαληνεύει...



Θάλασσα

Απολαύστε ακόμη ένα ορχηστρικό του Σταμάτη Σπανουδάκη! Δυναμώστε
τον ήχο (με σεβασμό στους γείτονες, ε;), κλείστε τα μάτια και ταξιδέψτε!


ΜΟΥΣΙΚΗ: Σταμάτης Σπανουδάκης / ΔΙΣΚΟΣ: Thalassa (1992)

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: καλοκαίρι, ορχηστρικά


Κυριακή, 15 Ιουλίου 2012

Βραβείο με... τυράκι!

Ένα βραβείο για το ΠΟΔήΛΑΤΟ

Το ιστολόγιό μας είναι... «ποντίκια friendly»,
το διαλαλεί και απολαμβάνει το δωράκι του!


Ευχαριστούμε!

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: ΠΟΔήΛΑΤΟ


Σάββατο, 14 Ιουλίου 2012

...χορεύουν τα ποντίκια!

Ένα πρωτότυπο ιστολόγιο μας συντροφεύει για δεύτερο καλοκαίρι! Έχει σκοπό να σας κρατήσει συντροφιά με ποικίλα και ενδιαφέροντα θέματα, για να παίξετε, να γελάσετε και να κάνετε οτιδήποτε δεν αποτελεί σχολική εργασία.


Πλοηγηθείτε στις δροσερές αναρτήσεις που επιμελείται η συνάδελφος maranda και ε­νημερωθείτε, ανάμεσα σε άλλα, για τα καρπούζια, τους τζίτζικες, τα δελφίνια, την άμμο, τα βότσαλα και τα κοχύλια, τα παγάκια και τις γρανίτες...

Ο τίτλος του, «...χορεύουν τα ποντίκια!», δεν αναφέρεται μόνο στο ποντίκι του ηλε­κτρονικού υπολογιστή. Υπαινίσσεται και τη γνωστή παροιμία («Όταν λείπει η γάτα...»). Αν η γάτα είναι το καθημερινό σχολικό πρόγραμμα, φαντάζομαι πόσο ξεφαντώνουν τα ποντίκια τώρα που είναι ελεύθερα!

(μια σχετική μας ανάρτηση βρίσκεται εδώ)

Μην ξεχάσετε να ρίξετε μια ματιά και στα άλλα ιστολόγια που έχει επιμεληθεί η δασκά­λα των... ποντικιών: Τα δευτεράκια και στο μικρόκοσμο της τάξης μας. Περισσότε­ρα γι’ αυτά σε νεότερη ανάρτηση...

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: παιδικά ιστολόγια


Ελληνικό καλοκαίρι



| πρώτο μέρος | δεύτερο μέρος |


Πέμπτη, 12 Ιουλίου 2012

Τρένο στη λαϊκή!

Η Mae Klong βρίσκεται κοντά στην Μπανγκόκ, την πρωτεύουσα της Ταϊλάνδης. Η λαϊ­κή λειτουργεί καθημερινά στο κέντρο της πόλης γύρω από τις σιδηροδρομικές γραμ­μές. Το τρένο διασχίζει την αγορά οκτώ φορές (τέσσερις για να πάει στον προορισμό του και τέσσερις για να επιστρέψει) χωρίς κανένα πρόβλημα!



ΧΑΡΤΗΣ: maps-asia.blogspot.gr


Τετάρτη, 11 Ιουλίου 2012

Όμορφα λουλούδια



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: περιβάλλον, φυτά


Τρίτη, 10 Ιουλίου 2012

Ποια χρώματα προτιμάτε;

Επιλέξτε τη στήλη που σας ταιριάζει
και συμπεριφερθείτε ανάλογα!


ΕΙΚΟΝΑ: Πυροσβεστικό Σώμα Ελλάδος

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: καλοκαίρι, περιβάλλον


Δευτέρα, 9 Ιουλίου 2012

Φωτιά = 199

Από τη στιγμή που θα ξεκινήσει η φωτιά πόσο χρόνο νομίζεις ότι έχεις; Σε περίπτωση πυρκαγιάς στο σπίτι, στο δάσος ή αλλού μην περιμένεις ούτε στιγμή! Κάλεσε αμέσως την Πυροσβεστική!
Τηλεφώνησε στον αριθμό 199



(τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό σποτ του Πυροσβεστικού Σώματος Ελλάδας)


Κυριακή, 8 Ιουλίου 2012

Προστατεύουμε τα δάση από τις πυρκαγιές (1)

Αναμμένο τσιγάρο

Οι περισσότερες πυρκαγιές προκαλούνται από αμέλεια. Ένα τσιγάρο στο δάσος μπο­ρεί να φέρει την καταστροφή!



ΕΙΚΟΝΑ: www.wwf.gr




Προστατεύουμε τα δάση από τις πυρκαγιές (2)

Κάψιμο ξερών χόρτων

Οι περισσότερες πυρκαγιές προκαλούνται από αμέλεια. Η καύση ξερών χόρτων μπο­ρεί να φέρει την καταστροφή!



ΕΙΚΟΝΑ: www.wwf.gr




Προστατεύουμε τα δάση από τις πυρκαγιές (3)

Εργασίες στην ύπαιθρο

Οι περισσότερες πυρκαγιές προκαλούνται από αμέλεια. Μια απλή εργασία κοντά στο δάσος μπορεί να φέρει την καταστροφή!



ΕΙΚΟΝΑ: www.wwf.gr




Προστατεύουμε τα δάση από τις πυρκαγιές (4)

Ψησταριά στο δάσος

Οι περισσότερες πυρκαγιές προκαλούνται από αμέλεια. Μια αθώα ψησταριά στο δάσος μπορεί να φέρει την καταστροφή!



ΕΙΚΟΝΑ: www.wwf.gr




Egghunt

Το «Κυνήγι Αβγών» είναι μια ταινία μικρού μήκους του Paul Yan. Δε θα μαρτυρήσω το τέλος, αλλά είναι εξαιρετικά επίκαιρο στις μέρες μας!




Απειλούμενα ζώα




Μερικά ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Ταμείο για τη Φύ­ση (WWF), είναι τα δελφίνια, οι θαλάσσιες χελώνες καρέτα καρέτα, οι κραυγαετοί, οι τί­γρεις, τα πάντα και οι πολικές αρκούδες...

 1  Δελφίνι



Οι φυσικοί εχθροί των δελφινιών είναι ελάχιστοι, όμως κάθε χρόνο στη Μεσόγειο δεκά­δες χιλιάδες από αυτά χάνουν τη ζωή τους. Οι πιο συνηθισμένες αιτίες είναι:
● Η έλλειψη τροφής από την υπεραλίευση, δηλαδή την αλόγιστη και καταστροφική αλιεία που συρρικνώνει τους πληθυσμούς των ψαριών με τα οποία τρέφονται.
● Η θαλάσσια ρύπανση από τα σκουπίδια των πόλεών μας, ατυχήματα με πετρελαιοφόρα πλοία κ.ά.
● Η θανάτωσή τους από ψαράδες.
● Η αιχμαλωσία τους από διάφορα αλιευτικά εργαλεία όπως τα αφρόδιχτα. Σύμφωνα με αναφορές του WWF, η χρήση των αφρόδιχτων κοστίζει κάθε χρόνο τη ζωή σε τουλάχι­στον 4.000 δελφίνια στη νοτιοδυτική Μεσόγειο, ενώ άλλες 13.000 αιχμαλωτίζονται στα στενά του Γιβραλτάρ και τη γύρω περιοχή.

 2  Θαλάσσια χελώνα
     (καρέτα καρέτα)



Η καρέτα καρέτα περνά όλη τη ζωή της στη θάλασσα, χρειάζεται όμως την αμμουδιά για να φτιάξει μια φωλιά για τα χελωνάκια της. Οι ελληνικές παραλίες, με πρώτες αυτές της Ζακύνθου, φιλοξενούν το 60% όλων των φωλιών της Μεσογείου.

Ανάμεσα στις κύριες απειλές που αντιμετωπίζουν είναι:
● Η υποβάθμιση και η καταστροφή των βιότοπων όπου αναπαράγονται από την τουριστι­κή ανάπτυξη κοντά στις παραλίες ωοτοκίας, τον έντονο φωτισμό, τον θόρυβο αλλά και τις δραστηριότητες των ανθρώπων στη θάλασσα και στις ακτές.
● Η χρήση αλιευτικών εργαλείων.
● Τα σκουπίδια και οι πλαστικές σακούλες, τις οποίες καταπίνουν νομίζοντας ότι είναι μέ­δουσες.

 3  Κραυγαετός


Ο κραυγαετός έρχεται στη χώρα μας το καλοκαίρι από την Αφρική. Πριν 60 χρόνια φώ­λιαζε σε όλη την Ελλάδα, σήμερα όμως συναντούμε λιγότερα από 90 ζευγάρια, κυρίως στη Μακεδονία και τη Θράκη.

Οι σημαντικότερες απειλές για αυτά τα αρπακτικά είναι:
● Η καταστροφή των δασών. Η εντατική υλοτομία μειώνει τις διαθέσιμες θέσεις φωλιά­σματος και δημιουργεί ενοχλητικό θόρυβο.
● Η αποξήρανση ελωδών εκτάσεων, η οποία υποβαθμίζει ή μειώνει τις περιοχές όπου α­ναζητούν την τροφή τους.

 4  Τίγρη



Η τίγρη είναι από τα πιο επιβλητικά ζώα του πλανήτη αλλά και από τα πιο απειλούμενα. Ε­κτιμάται ότι μόλις 3.200 τίγρεις έχουν απομείνει ελεύθερες στον κόσμο από τις 100.000 που υπήρχαν στις αρχές του 20ού αιώνα.

Οι κυριότερες απειλές που αντιμετωπίζουν είναι:
● Το παράνομο κυνήγι για το ιδιαίτερα επικερδές εμπόριο της γούνας τους. Σύμφωνα με έκθεση του WWF, το διάστημα 1998-2002 πέθαναν σε παγίδες 253 τίγρεις.
● Το λαθρεμπόριο ζωντανών τίγρεων που καταλήγουν στα τσίρκα.
● Η συρρίκνωση των βιότοπών τους που τις εμποδίζει να κινούνται σε μεγάλες αποστά­σεις και μειώνει τους πληθυσμούς των θηραμάτων με τα οποία τρέφονται.

 5  Πάντα



Μόνο 1.600 πάντα απομένουν σήμερα στο φυσικό τους περιβάλλον, τα κατακερματισμέ­να δάση μπαμπού της Κίνας. Οι κύριες απειλές για τα πιο δημοφιλή αρκουδάκια είναι:
● Το παράνομο κυνήγι.
● Η συρρίκνωση του βιότοπού τους, με την παράνομη υλοτομία και την καταπάτηση των δασών.

 6  Πολική αρκούδα



Πρόκειται για το κορυφαίο αρπακτικό ζώο του αρκτικού θαλάσσιου οικοσυστήματος, το μέλλον της όμως είναι εξαιρετικά αβέβαιο, επειδή κινδυνεύει ο τόπος διαβίωσής της. Αυ­τό οφείλεται σε δύο λόγους:
● Στο λιώσιμο των πάγων που παρατηρείται σε παγκόσμιο επίπεδο λόγω της υπερθέρ­μανσης του πλανήτη από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Οι πο­λικές αρκούδες εξαρτώνται από τον πάγο για να βρουν τροφή και να αναθρέψουν τα μι­κρά τους.
● Στη χημική ρύπανση που προκαλούν στην Αρκτική βιομηχανικές δραστηριότητες, όπως η εξόρυξη πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Πατήστε στην εικόνα και επισκεφθείτε το WWF ΕΛΛΑΣ:


ΠΗΓΕΣ: www.wwf.gr, donate.wwf.gr/adoption/ | ΑΦΟΡΜΗ: ΤΟ ΠΕΡΙΒΟΛΑΚΙ ΜΑΣ | ΕΙΚΟΝΕΣ: wwf.gr (1,4), donate.wwf.gr (2-3,5-7)

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: ζώα, περιβάλλον