Τετάρτη, 7 Αυγούστου 2013

Ο δείκτης ηλιακής προστασίας
(SPF)

Η επιλογή του σωστού αντηλιακού εξαρτάται από δύο παράγοντες: τον δείκτη η­λι­α­κής προ­στα­σί­ας και τον τύπο του δέρματος.

Ο δείκτης ηλιακής προστασίας (Sun Protection Factor ή SPF) αναγράφεται στη συ­σκευ­α­σί­α των αντηλιακών και δείχνει πόσο χρόνο μπορεί κάποιος να εκτεθεί στον ή­λιο χωρίς να «κα­εί». Σχετίζεται με τον χρόνο που απαιτείται για να κοκκινίσει, όταν κά­θε­ται στον ή­λιο χω­ρίς αντηλιακό.
● Αν, για παράδειγμα, χω­ρίς αντηλιακό το δέρμα μας ερεθίζεται (κοκκινίζει) μέσα σε 10 λε­πτά, τότε η χρήση ενός αντηλιακού με SPF 15 μας διαφυλάσσει από ηλιακό έ­γκαυ­μα 15 φο­ρές περισσότερο (15 · 10 = 150 λεπτά ή δυόμισι ώρες).

Όσο ανεβαίνει ο δείκτης τόσο αυξάνεται και η προστασία, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υ­πάρ­χει αντηλιακό που μας καλύπτει σε ποσοστό 100%.


Οι δερματολόγοι συνιστούν να χρησιμοποιούμε αντηλιακά με δείκτη προστασίας του­λά­χι­στον 30. Έτσι προστατευόμαστε κατά 97% από τις ακτίνες UVB.


Όταν αγοράζουμε ένα αντηλιακό πρέπει να βεβαιωνόμαστε ότι ταιριάζει στο δέρμα μας και ό­τι προσφέρει προστασία «ευρέως φάσματος», δηλαδή προστατεύει τόσο α­πό τις υ­πε­ρι­ώ­δεις ακτίνες UVB όσο κι από τις UVΑ.
● Η προστασία από τη UVB εκφράζεται με τον αριθμό SPF, ενώ για τη UVA αποδίδεται σχη­μα­τι­κά με τη UVA σε κύκλο.


Όλα αυτά ισχύουν, ωστόσο, με δύο προϋποθέσεις: ότι έχουμε βάλει σωστά το α­ντη­λι­α­κό και ότι δεν απομακρύνθηκε από το νερό ή τον ιδρώτα. Γι’ αυτό η επανάληψη της ε­φαρ­μο­γής του κάθε δύο ώρες περίπου ή έπειτα από βουτιά ή εφίδρωση θε­ω­ρεί­ται α­πα­ραί­τη­τη.


ΕΙΚΟΝΕΣ: www.nytimes.com, www.beyondcoastal.com, summerskinblog.wordpress.com, www.cvlux.com



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ μη γράφετε με greeklish ή κεφαλαία (σημαίνει ότι φωνάζετε), γιατί τα σχόλια θα διαγράφονται. Πριν τη δημοσίευση ελέγξτε για τυχόν λάθη απροσεξίας, πατώντας στο κουμπί «Προεπισκόπηση». Περισσότερα εδώ.