7 Ιαν 2014

Παιδικά παιχνίδια


Πέρασ’ ο καιρός,
παιχνίδι αλλιώτικο που χάθηκε στο φως
τα μεσημέρια —μίλα μου...

Μ’ όλες τις φωνές
ποτέ δεν έμαθα τι σ’ έκανε να κλαις —
βγαίνει η βαρκούλα...

Βγαίνει η βαρκούλα,
βγαίνει η βαρκούλα του ψαρά...

Ήλιος και βροχή,
χιλιάδες όνειρα παντρεύονται οι φτωχοί
κι εγώ σε χάνω —μίλα μου...

Κι άκου τι θα πω,
ψηλά τα χέρια γιατί τόσο σ’ αγαπώ
και μένω αταξίδευτος...

Και τότε ρίξαμε τον κλήρο
να δούμε ποιος, ποιος, ποιος θα φαγωθεί,
να δούμε ποιος, ποιος, ποιος θα τα φυλάει...

Νταμ, νταμ, φίλιμι κοντάμ, νταμ νταμ καραγάς,
ξεπετώ, δίπλα στον ποταμό εγώ θα βγω...

Περνά περνά η μέλισσα
με τα μελισσόπουλα...
Δεν περνάς κυρα-Μαρία,
δεν περνάς, δε με πονάς!

Τι με κοιτάζεις μ’ αυτά τα μάτια,
αυτό που ζήσαμε σκοτάδι και μας πνίγει.
Εσύ μια κούκλα στα σκαλοπάτια
κι εγώ τρενάκι που δεν πρόκειται να φύγει...

Πέρασ’ ο καιρός,
παιχνίδι αλλιώτικο που χάθηκε στο φως
τα μεσημέρια —μίλα μου...

Μου ’λειψες πολύ
και στρατιωτάκι μολυβένιο, με στολή,
σε περιμένω —τίποτα.

Νταμ, νταμ, φίλιμι κοντάμ, νταμ νταμ καραγάς,
ξεπετώ, δίπλα στον ποταμό εγώ ταγκό...

Τι με κοιτάζεις μ’ αυτά τα μάτια,
αυτό που ζήσαμε σκοτάδι και μας πνίγει.
Εσύ μια κούκλα στα σκαλοπάτια
κι εγώ τρενάκι που δεν πρόκειται να φύγει...

Πέρασ’ ο καιρός, πέρασε καιρός...


ΣΤΙΧΟΙ: Λίνα Νικολακοπούλου
ΜΟΥΣΙΚΗ: Σταμάτης Κραουνάκης
ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Γιώργος Μαρίνος
ΔΙΣΚΟΣ: Αυτός ο Γιώργος (1991)

Τραγούδια

4 σχόλια:

Paraskevi Lamprini M. είπε...

μια φορα.. παίζαμε κι εμείς... εύχομαι τώρα το 2014...να παίζουν πιο πολύ τα παιδια!!
καλή και όμορφη χρονια!!με υγεία το 2014!!!

δάσκαλος98 είπε...

Καλημέρα, καλή χρονιά, καλή αρχή! Το παιχνίδι είναι "τροφή" για τα παιδιά. Το προσπαθούμε! :))

Ανώνυμος είπε...

Υπέροχο τραγούδι, έξοχη ερμηνία....
Τα παλιά -ομαδικά- παιχνίδια που πέρα από την ψυχαγωγία, αποτελούσαν ένα μηχανισμό κοινωνικοποίησης των παιδιών, ώστε να γνωριστούν μεταξύ τους και να μάθουν να συνεργάζονται...
Θα συμφωνήσω μαζί σας, το παιχίδι είναι "τροφή" για τα παιδιά, για τη φαντασία τους και τη δημιουργικότητά τους... Να είστε καλά και καλή χρονιά!

δάσκαλος98 είπε...

Καλή χρονιά! Ευχαριστώ για το όμορφο σχόλιο! :))

Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα