Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2016

Είναι άξονας συμμετρίας;
(κουίζ)

Πατήστε στην εικόνα και ελέγξτε τις γνώσεις σας:


ΠΗΓΗ: inschool.gr

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: συμμετρία


Περίμετρος και εμβαδόν ορθογωνίου
(διαδραστική εξάσκηση)

Πατήστε στην εικόνα:


ΠΗΓΗ: inschool.gr

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: Γεωμετρία


Απόσταση σημείου από ευθεία
(κουίζ)

Πατήστε στην εικόνα και ελέγξτε τις γνώσεις σας:


ΠΗΓΗ: inschool.gr

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: Γεωμετρία


Τετράγωνα και ορθογώνια κατά παραγγελία!


Είναι τα σχήματα παραλληλόγραμμα;
(κουίζ)

Πατήστε στην εικόνα και ελέγξτε τις γνώσεις σας:


ΠΗΓΗ: inschool.gr

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: Γεωμετρία


Αντικατοπτρισμοί

Όταν το φως συναντά μια λεία και γυαλιστερή επιφάνεια, ανακλάται. Κάθε φορά που το νερό είναι σε ήρεμη κατάσταση (όπως συμβαίνει συχνά στις λίμνες), γίνεται μια τέτοια λεία και γυαλιστερή επιφάνεια και ανακλά το φως. Εκείνες τις στιγμές αυτό που βλέπου­με είναι μαγευτικό!


ΠΗΓΗ: Connie11




Ο χορός της ανακύκλωσης



Κάνε ανακύκλωση κι εσύ,
φτιάξε απ’ το γυαλί νέο γυαλί,
φτιάξε απ’ τα μπουκάλια κάτι άλλο,
δώσε στα υλικά νέα ζωή!

Κάνε ανακύκλωση κι εσύ,
φτιάξε απ’ το χαρτί νέο χαρτί,
από εφημερίδες ή σακούλες
δώσε στο χαρτί ξανά ζωή!

Ανακύκλωση θα πει:
Είμαι χρήσιμος!
Κύκλος είναι η ζωή:
Ανακύκλωση!
Απ’ το τέλος στην αρχή,
ανακύκλωση είν’ αυτή,
κύκλος είναι η ζωή!

Κάνε ανακύκλωση κι εσύ
κι απ’ τ’ αλουμινένιο το κουτί
φτιάξε κάτι χρήσιμο, καινούργιο
που θα μας βοηθήσει πιο πολύ!

Ανακύκλωση θα πει...



ΣΤΙΧΟΙ: Άγνωστος / ΜΟΥΣΙΚΗ: Άγνωστος
ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Άγνωστος / ΔΙΣΚΟΣ: Άγνωστος


ΠΗΓΗ: newmommy.gr


Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2016

Κάδος μπλε



Είμ’ ο κάδος μπλε, λατρεύω το γυαλί,
ταΐστε με σακούλα πλαστική.
Είμ’ ο κάδος μπλε κι ανέλαβα δουλειά,
τη Γη να καθαρίσω απ’ τα χαρτιά.

Είμαι το χαρτί και θέλω ν’ ακουστεί
η χάρτινη φωνή μου, η λεπτή:
Αν μ’ ανακυκλώσεις, δε θα χρειαστεί
ξανά καινούργιο δέντρο να κοπεί.

Είμ’ ο κάδος μπλε και θέλω για φαΐ
χαρτί, χαρτί, χαρτί, χαρτί, χαρτί!

Είμαι πλαστικό, πολύ κακό υλικό
και θέλω ανακύκλωση κι εγώ,
αλλιώς θα σου μολύνω θάλασσα, ξηρά
και δυο χιλιάδες χρόνια θα βρομά.

Είμ’ ο κάδος μπλε και τρώω πλαστικό
για γεύμα, πρωινό και βραδινό!

Μπουκάλι από γυαλί θα λιώσει στη στιγμή,
αν μέσα σε καμίνι πεταχτεί,
ενώ αν στοιβαχτεί σε μια χωματερή,
θα κάνει χίλια χρόνια να χαθεί.

Είμ’ ο κάδος μπλε και θα ’μαι όλο χαρά,
μπουκάλια αν μου ρίξετε πολλά!

Του μέταλλου η τιμή είν’ αρκετά υψηλή,
γι’ αυτό και πρέπει ν’ ανακυκλωθεί.
Ένας θησαυρός που από δω κι εμπρός
θ’ αρχίσει να πουλιέται σαν χρυσός.

Είμ’ ο κάδος μπλε και θέλω για γλυκό
καρφιά, κουτιά από μπίρες και στιλό!

Όχι φλούδες από μπανάνες σε μένα!
Όχι! Όχι! Όχι! Όχι! Όχι σε μένα! Όχι!



ΣΤΙΧΟΙ: Άγνωστος / ΜΟΥΣΙΚΗ: Άγνωστος
ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Άγνωστος / ΔΙΣΚΟΣ: Κάδος μπλε (2013)


Τρίτη, 29 Μαρτίου 2016

Προστατεύουμε τις θάλασσες και τις ακτές

Η χρυσή άμμος και τα ασημένια νερά των ακτών της Ελλάδας είναι ένας πολύτιμος θη­σαυρός που ανήκει σε όλους μας. Γι’ αυτό πρέπει να τον προστατέψουμε όλοι μαζί!


Το καλοκαίρι όλοι χρειαζόμαστε υψηλό δείκτη προστασίας. Το ίδιο και οι παραλίες μας. Ας προστατέψουμε τις θάλασσες και τις ακτές της Ελλάδας όλοι μαζί, για να μπορούμε να απολαμβάνουμε αυτόν τον φυσικό θησαυρό για πάντα...


Όχι σκουπίδια, όχι πλαστικά σε θάλασσες και ακτές!


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: καλοκαίρι, περιβάλλον


Ανακυκλώνουμε στον μπλε κάδο!
(για μικρά παιδιά)


Ανακυκλώνουμε στον μπλε κάδο!
(για μεγάλα παιδιά)


Κυριακή, 27 Μαρτίου 2016

Μνημεία της Ακρόπολης
(διαδραστική παρουσίαση)

Πατήστε στην εικόνα:



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: αρχαία χρόνια


Παρασκευή, 25 Μαρτίου 2016

Θούριος

Ο «Θούριος» γράφτηκε από τον Ρήγα Βελεστινλή το 1797 και έγινε σύμβολο της Ελ­ληνικής Επανάστασης (1821-1830). Είναι ένας φλογερός επαναστατικός ύμνος, ένα πολεμικό τραγούδι, με το οποίο εμψύχωσε τους σκλαβωμένους ραγιάδες και τους ώ­θησε στον αγώνα για την απόκτηση της ελευθερίας τους.


Ως πότε, παλικάρια, θα ζούμε στα στενά,
μονάχοι σαν λιοντάρια στες ράχες, στα βουνά;
Κάλλιο ’ναι μίας ώρας ελεύθερη ζωή
παρά σαράντα χρόνους σκλαβιά και φυλακή!

Σπηλιές να κατοικούμε, να βλέπουμε κλαδιά,
να φεύγουμε απ’ τον κόσμο για την πικρή σκλαβιά;
Κάλλιο ’ναι μίας ώρας ελεύθερη ζωή
παρά σαράντα χρόνους σκλαβιά και φυλακή!

Να χάνωμεν αδέρφια, Πατρίδα και γονείς,
τους φίλους, τα παιδιά μας κι όλους τους συγγενείς;
Κάλλιο ’ναι μίας ώρας ελεύθερη ζωή
παρά σαράντα χρόνους σκλαβιά και φυλακή!



ΣΤΙΧΟΙ: Ρήγας Βελεστινλής (Φεραίος) / ΜΟΥΣΙΚΗ: Χρήστος Λεοντής
ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Νίκος Ξυλούρης / ΔΙΣΚΟΣ: Παραστάσεις (1975)

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: Ιστορία, μουσική


Πέμπτη, 24 Μαρτίου 2016

Οι μορφές του 1821



Ο αγώνας των Ελλήνων για την ανεξαρτησία συνδέεται και με τα ονόματα των πρωτα­γωνιστών του. Οπλαρχηγοί και ναύαρχοι αντιμετωπίζουν ηρωικά τους αντίπαλους στρα­τούς και στόλους. Κοντά τους σημαντικά πολιτικά πρόσωπα ασχολούνται με το δύσκο­λο έργο της σύστασης του ελληνικού κράτους και αναπτύσσουν σημαντική διπλωματική δράση για την αναγνώριση της Επανάστασης. Οι μορφές του 1821, επομένως, είναι και στρατιωτικοί και πολιτικοί.

Οι άνθρωποι των όπλων αναλαμβάνουν τη στρατιωτική οργάνωση του Αγώνα. Ο Κολο­κοτρώνης, ο Καραϊσκάκης, ο Παπαφλέσσας, ο Ανδρούτσος, ο Νικηταράς, ο Μπότσαρης στη στεριά και ο Μιαούλης, ο Κανάρης, η Μπουμπουλίνα, η Μαυρογένους στη θάλασ­σα καταφέρνουν να πετύχουν σημαντικές νίκες και να αναδειχτούν σε ηρωικές φυσιο­γνωμίες. Αποκτούν κύρος και συμμετέχουν στα πολιτικά πράγματα.

Βιβλία από τις εκδόσεις ΣΤΡΑΤΙΚΗ

Η πολιτική οργάνωση του Αγώνα εμφανίζει επίσης σημαντικά πολιτικά πρόσωπα. Ο Μαυ­ροκορδάτος, ο Κωλέττης, ο Παλαιών Πατρών Γερμανός, ο Μαυρομιχάλης, ο Κουντου­ριώτης, ο Ζαΐμης, ο Λόντος, ο Δεληγιάννης παίρνουν ενεργά μέρος στη συγκρότηση κε­ντρικής πολιτικής εξουσίας. Παράλληλα, επεμβαίνουν και στα στρατιωτικά θέματα.

Έμποροι, προεστοί και κοτζαμπάσηδες, λόγιοι, κληρικοί, κλέφτες, αρματολοί και ναυτικοί συντάσσονται στον κοινό αγώνα και περνούν επώνυμα στην Ιστορία. Υπάρχουν ωστόσο και πολλοί άλλοι, ένοπλοι και άμαχοι, που αγωνίζονται για την ελευθερία χωρίς να κατα­γράφεται πουθενά το όνομά τους. Ανάμεσά τους άνδρες, γυναίκες και παιδιά, γέροι και νέοι, προσφέρουν με τη δράση τους σημαντικό έργο.

Η Βουλή των Ελλήνων έχει εκδώσει σε ένα βιβλιαράκι τα βιογραφικά στοιχεία όλων των αγωνιστών του 1821 (Ελλήνων και ξένων). Μπορείτε να το κατεβάσετε στον υπολογιστή σας, πατώντας στην εικόνα που ακολουθεί:



ΠΗΓΗ: ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤ' ΤΑΞΗΣ (2006) | PDF: www.24grammata.com

ΔΕΙΤΕ:
1ο μέρος: Θεόδωρος Κολοκοτρώνης
2ο μέρος: Ιωάννης Καποδίστριας

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Οι μορφές του 1821 σε διαδραστική παρουσίαση

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: Ιστορία


Τετάρτη, 23 Μαρτίου 2016

Η σημαία της Ελλάδας



Η σημαία της χώρας μας, γνωστή και ως  γαλανόλευκη , έχει ορθογώνιο σχήμα. Αποτε­λείται από εννέα οριζόντιες και παράλληλες λωρίδες, πέντε κυανές (γαλάζιες) και τέσ­σερις λευκές, οι οποίες έχουν ίσο πλάτος και εναλλάσσονται, ώστε η πρώτη και η τελευ­ταία να είναι κυανές.

Στο πάνω αριστερό τμήμα σχηματίζεται ένα κυανό τετράγωνο, μέσα στο οποίο υπάρχει λευκός σταυρός. Το τετράγωνο καταλαμβάνει τις πέντε πρώτες λωρίδες.


Η σημαία μας καθιερώθηκε το 1978 αλλά δεν ήταν άγνωστη. Από το 1822 ήταν (και παραμένει) η σημαία του Πολεμικού Ναυτικού.

Η προηγούμενη ελληνική σημαία δεν είχε λωρίδες. Από το 1822 ήταν (και παραμένει) η σημαία του Στρατού Ξηράς και, αργότερα, της Πολεμικής Αεροπορίας.

Η πρώτη ελληνική σημαία (1822-1978)

Η σημαία του Στρατού Ξηράς έχει στο κέντρο του σταυρού την εικόνα του Αγίου Γε­ωργίου και η σημαία της Πολεμικής Αεροπορίας την εικόνα του Αρχάγγελου Μιχαήλ.

Στο πέρασμα των χρόνων η σημαία τροποποιήθηκε αρκετές φορές, κυρίως εξαιτίας των πολιτειακών μεταβολών, χωρίς όμως να μεταβληθεί ριζικά (βλ. εδώ).








Πατήστε στην εικόνα και φτιάξτε τη δική σας σημαία!


ΠΗΓΕΣ: ΠΡΟΕΔΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, el.wikipedia.org | ΕΙΚΟΝΕΣ: graafix.blogspot.com,
en.wikipedia.org, el.wikipedia.org, hellaspirates.blogspot.com, podilato98.blogspot.gr



Ο εθνικός ύμνος της Ελλάδας















ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟΝ ΕΔΩ:




Ο εθνικός ύμνος της Ελλάδας αποτελεί απόσπασμα από το ποίημα του Διονυσίου Σολω­μού «Ύμνος εις την Ελευθερίαν». Καθιερώθηκε το 1865, ενώ περίπου έναν αιώνα αργό­τε­ρα (το 1966) υιοθετήθηκε και ως εθνικός ύμνος της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Ο εθνικός μας ποιητής έγραψε τον «Ύμνο εις την Ελευθερίαν» τον Μάιο του 1823 στη Ζά­κυν­θο. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα εκτεταμένο έργο που αποτελείται από 158 τε­τρά­στι­χες στροφές!

● Το 1824 ο «Ύμνος» δημοσιεύεται στο Μεσολόγγι και αμέσως ο Γάλλος ακαδημαϊκός Φο­ριέλ τον περιλαμβάνει στη συλλογή των ελληνικών δημοτικών τραγουδιών που επι­με­λεί­ται.

● Το 1828 ο Νικόλαος Μάντζαρος, Κερκυραίος μουσικός και φίλος του Σολωμού, τον μελοποιεί με βάση λαϊκά μοτίβα για τετράφωνη ανδρική χορωδία.

● Το 1844 μελοποιείται για δεύτερη φορά από τον Μάντζαρο και υποβάλλεται στον βασι­λιά Όθωνα με την ελπίδα να γίνει δεκτός ως εθνικός ύμνος. Η απάντηση είναι αρνητική, ωστόσο το έργο διαδίδεται ως «θούριος».

● Το 1861 ο Υπουργός των Στρατιωτικών ζητάει από τον Μάντζαρο να συνθέσει πάνω στον «Ύμνο» ένα εμβατήριο. Ο μουσικός μεταβάλλει τον ρυθμό και τέσσερα χρόνια αρ­γότερα οι πρώτες 24 στροφές καθιερώνονται ως Εθνικός Ύμνος. Οι δύο πρώτες, μά­λιστα, συνοδεύουν πάντοτε την έπαρση και την υποστολή της σημαίας και ψάλλονται σε επίσημες στιγμές και τελετές.


Πατήστε στην εικόνα και διαβάστε ολόκληρο το ποίημα:


ΠΗΓΕΣ: ΠΡΟΕΔΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, el.wikipedia.org | ΗΧΟΣ: www.presidency.gr
ΕΙΚΟΝΕΣ: www.presidency.gr, el.cantorion.org, podilato98.blogspot.gr


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: ποιήματα


Τρίτη, 22 Μαρτίου 2016

απορρίμματα

Τα απορρίμματα, τα σκουπίδια δηλαδή, είναι από τις λίγες λέξεις που έχουν δύο διπλά σύμφωνα, γι’ αυτό και είναι συνηθισμένο λάθος να... απορρίπτουμε κάποιο από αυτά. Προσοχή λοιπόν!


Η λέξη προέρχεται από το αρχαίο ρήμα απορρίπτω και συναντάται κατά κανόνα μόνο στον πληθυντικό αριθμό.

Τα δύο ρ προέρχονται από τα αρχαία ελληνικά. Σύμφωνα με έναν κανόνα τους, μια λέξη που αρχίζει από ρ το διπλασιάζει όταν γίνεται δεύτερο συνθετικό:

από + ρίπτω = απορρίπτω, απέρριψα
διά + ρέω = διαρρέω, διαρροή

Τα δύο μ οφείλονται στον κανόνα της γλώσσας μας που λέει ότι τα ρήματα που τελειώ­νουν σε -πτω* σχηματίζουν τα ουδέτερα σε -μα και τις μετοχές σε -μένος με δύο μ. Με άλλα λόγια, το πτ μετατρέπεται για λόγους προφοράς σε μ:

απορρίπτω > απόρριμ-μα > απορρίμ-ματα
καλύπτω > κάλυμ-μα, καλυμ-μένος

*και σε -βω, -φω: ράβω (ράμμα, ραμμένος), γράφω (γράμμα, γραμμένος)

ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ: < απορρίπτω < από + ρίπτω (= ρίχνω)
ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ: ανακύκλωση απορριμμάτων, αποκομιδή απορριμμάτων, διαχείριση απορριμμά­των, κάδος απορριμμάτων, σακούλες απορριμμάτων, σωρός απορριμμάτων, Χώρος Υγειονο­μικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ)
ΣΥΝΘΕΣΗ: απορριμματοφόρο

ΕΙΚΟΝΑ: podilato98.blogspot.gr

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: ορθογραφία, περιβάλλον


Ο οδηγός του καλού ανακυκλωτή
(διαδραστικές παρουσιάσεις)

Πατήστε στις εικόνες:



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: περιβάλλον


Απειλούμενα ζώα στην Ελλάδα
(διαδραστικές παρουσιάσεις)

Πατήστε στις εικόνες:



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: Ελλάδα, ζώα, περιβάλλον


Τα δικά μας λουλούδια

Οι συνεργάτες μας εμπνέονται από
τα λουλούδια και δημιουργούν


Πατήστε στους πράσινους υπερσυνδέσμους και δείτε τις αναρτήσεις τους:

Τα λουλούδια μου (κύριος Λαμπάκης)
Τα ωραία λουλούδια (Ωραία Κοιμωμένη)
Το λουλούδι με την αρκούδα (Ωραία Κοιμωμένη)
Τριαντάφυλλο (πεταλούδα)

ΕΙΚΟΝΑ: www.yogadownload.com

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: φυτά


Χορεύοντας με... ανήκουστους ήχους

του Γκαζμέντ Καπλάνι

Η Ευγενία είναι ένα δεκάχρονο πολύ έξυπνο κοριτσάκι, το οποίο δεν κληρονόμησε το «προνόμιο» να ακούει τους ήχους. Είναι, με λίγα λόγια, μέλος της κοινότητας των κω­φών. Διαθέτει εκπληκτική εκφραστικότητα, κατέχει την «επίσημη γλώσσα» των κωφών, τη νοηματική γλώσσα, και είναι πολύ καλή χειλεαναγνώστρια. Τη γνώρισα τυχαία σε ένα πάρτι κωφών.

Η μικρή Ευγενία κάνει παρέα με κωφά και ακούοντα παιδιά και η πιο στενή της φίλη είναι ένα ακούον κοριτσάκι από την Κρήτη, η Στεφανία. Από την παρέα με την Ευγενία η Στε­φανία κατάφερε να μάθει αρκετά τη νοηματική γλώσσα, επομένως τίποτε δεν εμποδίζει την επικοινωνία τους.

Το προηγούμενο καλοκαίρι, όταν είχε πάει στην Κρήτη για να πε­ράσουν μαζί τις διακο­πές, η Ευγενία εντυπωσιάστηκε πολύ από τα παπούτσια του μπαλέ­του της Στεφανίας. Η Στεφανία τής εξηγούσε πως χορεύοντας νιώθει σαν να πετάει. Εί­δαν μαζί και τη βιντε­ο­κα­σέτα από τις πρόβες της Στεφανίας στο μπαλέτο. «Θέλω και εγώ να νιώθω σαν να πε­τάω, όπως εσύ», είπε η Ευγενία στη φίλη της.

Το ελληνικό δακτυλικό αλφάβητο


Έπειτα από λίγο καιρό, όταν γύρισε στην Αθήνα, η Ευγενία γράφτηκε κανονικά στη σχο­λή μπαλέτου. Η δασκάλα του μπαλέτου τη δέχθηκε με χαρά και εξήγησε στα άλλα παιδιά πως η Ευγενία δεν ακούει τους ήχους, όπως τους ακούν εκείνοι, αλλά πως ο χορός εί­ναι πάνω από όλα «η γλώσσα του σώματος».

Η αρχή δεν ήταν εύκολη. Ο πρώτος ενθουσιασμός της Ευγενίας άρχισε να υποχωρεί. Φοβόταν μήπως δεν τα καταφέρνει. Σημαντικό ρόλο για να επιμείνει έπαιξαν ο πατέρας και η δασκάλα της. «Τίποτε δεν μας χαρίζεται στη ζωή. Ούτε στους κωφούς ούτε στους ακούοντες. Τα πάντα κατακτούνται με θάρρος και προσπάθεια», της είπε ο πατέρας της.

Έπειτα από ένα χρόνο, και προπαντός χάρη στο πάθος της για τον χορό, η Ευγενία έχει ενταχθεί με πλήρη επιτυχία στην ομάδα μπαλέτου. Θα αναρωτηθείτε «μα πώς ακολουθεί τον ρυθμό, αφού δεν ακούει τους ήχους;». Την ίδια ερώτηση έκανα και εγώ. «Τη μου­σική τη νιώθω από τις δονήσεις, αφού υπάρχει ξύλινο πάτωμα στην αίθουσα», μου εξη­γεί η Ευγενία.

Την ημέρα που τη γνώρισα ήταν κάπως αγχωμένη, διότι ετοιμαζόταν για την πρώτη της παράσταση. Στο θέατρο θα υπάρχει και διερμηνέας για τους κωφούς θεατές.

Φεύγοντας από το πάρτι ευχήθηκα στην Ευγενία «καλή επιτυχία». Στη νοηματική γλώσ­σα βέβαια...

ΠΗΓΗ: ΓΛΩΣΣΑ Δ' ΤΑΞΗΣ (διασκευή από την εφημερίδα «Τα Νέα», 23.06.2003) | ΕΙΚΟΝΑ: www.pi-schools.gr


Δευτέρα, 21 Μαρτίου 2016

Πάρε το μήνυμα

Το Βελβεντό βρίσκεται στη Δυτική Μακεδονία, στην ΠΕ Κοζάνης. Οι μαθητές και οι δά­σκαλοι του Δημοτικού Σχολείου της πόλης έχουν φτιάξει ένα ευρηματικό βίντεο για το περιβάλλον, το οποίο μάλιστα πήρε το δεύτερο βραβείο σε διαγωνισμό της ΕΡΤ. Απο­λαύστε το!




Τι θα έκαναν τα ψάρια έξω από το νερό

Από τη μέλισσα

Το έφτιαξα όταν έβλεπα τα ψάρια να κολυμπούν και με κοιτούσαν καλά καλά. Τότε είπα: «Τι θα γινόταν αν τα ψάρια βγαίναν από το νερό;» Και τα υπόλοιπα τα ξέρετε:



Σε ποιον ανήκει αυτή η ιστορία;

Πρόσφυγες στη Λέσβο (2016)



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: πολιτική


Κυριακή, 20 Μαρτίου 2016

Το μπουκάλι έχει πονόλαιμο

Από την Ηλιαχτίδα98

Όπως όλοι ξέρουμε, τα μπουκάλια δεν έχουν ψυχή. Τι θα γινόταν όμως αν είχαν τη δική τους προσωπικότητα; Για φανταστείτε ένα μπουκάλι με πονόλαιμο!

Μην κουράζεστε! Δείτε το απλά! Ορίστε το βραχνιασμένο μου μπουκάλι!



Τριαντάφυλλο

Από την πεταλούδα




πεταλούδα

Η πεταλούδα κατοικεί στη Βόρεια Αθήνα.
Στην τετάρτη δημοτικού (2015-2016) ξεκί-
νησε τη συνεργασία της με το ΠΟΔήΛΑΤΟ.

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΔΩ



Σάββατο, 19 Μαρτίου 2016

Περιβαλλοντικός χάρτης της Ελλάδας
(διαδραστική παρουσίαση)

Πατήστε στην εικόνα:



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: χάρτες Ελλάδας


Η Μόνα Λίζα θέλει κορνίζα

Υπολογίζοντας την περίμετρο με... τέχνη!



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: Γεωμετρία, ζωγραφική


Νοηματική γλώσσα

Γνωρίστε στο παρακάτω βιντεάκι την ελληνική νοηματική γλώσσα, δηλα-
δή την επίσημη γλώσσα της κοινότητας των κωφών συμπατριωτών μας:





Από την καθημερινή ζωή των φυτών

Τα φυτά κινούνται με πολύ αργούς ρυθμούς. Μόνο αν τα δούμε σε γρήγορη κίνηση, μπορούμε να αντιληφθούμε τι κάνουν. Ίσως, βέβαια, είμαστε εμείς υπερβολικά γρή­γοροι για τα δεδομένα τους. Σίγουρα πάντως τα άνθη τους είναι πανέμορφα!


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: φυτά, χρόνος


Από τον σπόρο στο λουλούδι

Η ανάπτυξη των φυτών σε γρήγορη κίνηση!



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: φυτά


Παρασκευή, 18 Μαρτίου 2016

Επιφάνεια ή περίγραμμα;
(κουίζ)

Πατήστε στην εικόνα και ελέγξτε τις γνώσεις σας:


ΠΗΓΗ: inschool.gr

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: Γεωμετρία


Τα μέρη του άνθους
(διαδραστική παρουσίαση)

Πατήστε στην εικόνα:



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: φυτά


Βρείτε τα μέρη του άνθους
(κουίζ)

Πατήστε στις εικόνες και ελέγξτε τις γνώσεις σας:



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: φυτά


Πέμπτη, 17 Μαρτίου 2016

Τα φιλαράκια παίζουν μπάσκετ

Μια εξαιρετική διαφήμιση... μπίρας!

Η πραγματική φιλία δεν κάνει διακρίσεις. Δεν τη νοιάζουν οι σωματικές διαφορές αλλά η ψυχούλα μας: η αμοιβαία εκτίμηση, ο σεβασμός, η κατανόηση του άλλου, η εμπιστο­σύνη...




Τετάρτη, 16 Μαρτίου 2016

Ο λύκος
(διαδραστική παρουσίαση)

Πατήστε στην εικόνα:




ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: ζώα


Η μέλισσα
(διαδραστική παρουσίαση)

Πατήστε στην εικόνα:




| πρώτο μέρος | δεύτερο μέρος |

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: ζώα


Οι μέλισσες
(σταυρόλεξο)

Πατήστε στην εικόνα, ακολουθήστε τις οδηγίες
και συμπληρώστε με κεφαλαία. Καλή επιτυχία!



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: ζώα, σταυρόλεξα


Τρίτη, 15 Μαρτίου 2016

Παράλληλες ευθείες ή τεμνόμενες;
(κουίζ)

Πατήστε στην εικόνα και ελέγξτε τις γνώσεις σας:


ΠΗΓΗ: inschool.gr

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: Γεωμετρία


Κάθετες ή παράλληλες;
(κουίζ)

Πατήστε στην εικόνα και ελέγξτε τις γνώσεις σας:


ΠΗΓΗ: inschool.gr

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: Γεωμετρία


Είναι κάθετες οι ευθείες;
(κουίζ)

Πατήστε στην εικόνα και ελέγξτε τις γνώσεις σας:


ΠΗΓΗ: inschool.gr

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: Γεωμετρία


Είναι παράλληλες οι ευθείες;
(κουίζ)

Πατήστε στην εικόνα και ελέγξτε τις γνώσεις σας:


ΠΗΓΗ: inschool.gr

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: Γεωμετρία


Η μελωδία της μαράκας!

Από την Ηλιαχτίδα98


Έφτιαξα τις μαράκες γιατί η μουσική είναι πολύτιμη κι αγαπημένη! Καθώς ακούμε
ή παίζουμε μουσική ηρεμούμε πάντα και απολαμβάνουμε την υπέροχη μελωδία!


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: κατασκευές, μουσική


Ηλιαχτίδα98

Η Ηλιαχτίδα98 κατοικεί στη Βόρεια Αθήνα.
Στην τετάρτη δημοτικού (2015-2016) ξεκί-
νησε τη συνεργασία της με το ΠΟΔήΛΑΤΟ.

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΔΩ



Μια πρακτική «αλυσίδα»!

Με το πενάκι του Αρκά


(από το άλμπουμ «Επικίνδυνα νερά»)

| πρώτο μέρος | δεύτερο μέρος |


Δευτέρα, 14 Μαρτίου 2016

Διαίρεση με μονοψήφιο διαιρέτη
(διαδραστική εξάσκηση)

Πατήστε στις εικόνες:


ΠΗΓΗ: inschool.gr

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: οι τέσσερις πράξεις


Συνοπτικός μέλλοντας ή εξακολουθητικός;
(ταξινόμηση)

Πατήστε στην εικόνα και σύρτε τα ρήματα στον σωστό χρόνο:



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: ρήματα


Μετοχές σε -οντας ή -ώντας;
(ταξινόμηση)

Πατήστε στην εικόνα και σύρτε τις μετοχές στη σωστή θέση:



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: ορθογραφία


Κυριακή, 13 Μαρτίου 2016

Γλωσσοδέτες

Γλώσσεψα την μπέρδα μου!

Οι γλωσσοδέτες είναι πολύ διασκεδαστικά γλωσσικά παιχνίδια. Περι­λαμβάνουν λέξεις ή φράσεις που προφέρονται δύσκολα ή μοιάζουν μεταξύ τους –πολλές από αυτές, μάλιστα, δεν υπάρχουν στην πραγ­ματικότητα!

Για να κερδίσουμε, πρέπει να τους πούμε σωστά πολλές φορές και όσο πιο γρήγορα μπορούμε. Αν μπερδευτούμε ή σκάσουμε στα γέ­λια, χάσαμε!

Εξασκηθείτε με τους παρακάτω γλωσσοδέτες και παίξτε με τους φί­λους σας!



 1 

Από παλιά πουλά πολλά πουλιά.

 2 

Άσπρη πέτρα ξέξασπρη
κι απ’ τον ήλιο ξεξασπρότερη.


 3 

Άσπρο χαρτί και ξέξασπρο
και ξέξασπρο μελάνι
και ξέξασπρος γραμματικός
ξέξασπρο γράμμα κάνει.

 4 

Δόντια, δυο δόντια.

 5 

Εκκλησιά μολυβωτή, πελεκητή,
μολυβοκοντυλοπελεκητή, ποιος
σε μολυβοκοντυλοπελέκησε;

 6 

Καλημέρα, καμηλάρη!
Καμηλάρη, καλημέρα!

 7 

Κούπα καπακωτή, κούπα καπακωμένη,
κούπα ξεκαπάκωτη, κούπα ξεκαπακωμένη.

 8 

Μια πάπια μα ποια πάπια;
Μια πάπια με παπιά!


 9 

Ο παπάς ο παχύς έφαγε παχιά φακή.
Γιατί, παπά παχύ, έφαγες παχιά φακή;

 10 

Ο Ρουμπής, ο Κουμπής, ο Ρουμποκομπολογής,
βγήκε να ρουμπέψει, να κουμπέψει,
να ρουμποκομπολογέψει και τον βρήκαν
οι ρουμπήδες, οι κουμπήδες, οι ρουμποκομπολογήδες
και του πήραν τα ρουμπιά του, τα κουμπιά του,
τα ρουμποκομπολογιά του.

 11 

Ο τζίτζιρας, ο μίτζιρας,
ο τζιτζιμιτζιχότζιρας,
ανέβηκε στην τζιτζιριά, τη μιτζιριά,
την τζιτζιμιτζιχοτζιριά,
και έφαγε τα τζίτζιρα, τα μίτζιρα,
τα τζιτζιμιτζιχότζιρα.


 12 

Της καρέκλας το ποδάρι
ξεκαρεκλοποδαριάστηκε.
Ποιος το ξεκαρεκλοποδάριασε;
Ο ξεκαρεκλοποδαράς!

 13 

Τρεις τίγρεις με τρία τιγράκια.


 14 

Φάλαινα, φαλαινάκι!


ΠΗΓΕΣ: www.snhell.gr, www.babytips.gr, www.ainigmata.gr, Γλώσσα Β' και Δ' τάξης | ΕΙΚΟΝΕΣ:
slideshare.net/argiroteach (1), tospitakithsdefteras.blogspot.gr (2-3), 33dim.wordpress.com (4)


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: λογοπαίγνια


Περιπέτειες στο πάρκο

Όταν η φαντασία μπαίνει στο σχολείο,
η γραμματική πηγαίνει στο πάρκο!

Μια σειρά εφτά επεισοδίων από τη Σοφία Μαντουβάλου και την Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεό­ραση (2008) με θέμα τη δημιουργία των λέξεων και τη σημασία τους. Ακολουθήστε τους ήρωες της ιστορίας στο πανέμορφο Άλσος του Στρατού και απολαύστε μερικές από τις πιο όμορφες πλευρές της γλώσσας μας. Πατήστε στις εικόνες:


ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.gr


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: λέξεις, ταινίες/σειρές