Τρίτη, 31 Μαΐου 2016

Υπολογίζοντας χρονικά διαστήματα
(παρουσίαση)



(περισσότερα για την πρόσθεση και αφαίρεση με συμμιγείς αριθμούς θα βρείτε εδώ)

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: μετρήσεις, χρόνος


Το μποξεράκι

Από τον Δράκο98


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: κολάζ


Δράκος98

Ο Δράκος98 κατοικεί στη Βόρεια Αθήνα.
Στην τετάρτη δημοτικού (2015-2016) ξεκί-
νησε τη συνεργασία του με το ΠΟΔήΛΑΤΟ.

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΔΩ



Δευτέρα, 30 Μαΐου 2016

Βρείτε τις παρομοιώσεις
(διαδραστική εξάσκηση)

Πατήστε στην εικόνα:


ΠΗΓΗ: inschool.gr

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: λέξεις


Κυριακή, 29 Μαΐου 2016

Πίνω και μεθώ



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: κολάζ


Ημέρα για ψώνια




ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: κολάζ


Πράκτωρ Φωφώ

Η πράκτωρ Φωφώ κατοικεί στη Βόρεια Αθή-
να. Στην τετάρτη δημοτικού (2015-2016) ξε-
κίνησε τη συνεργασία της με το ΠΟΔήΛΑΤΟ.

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΔΩ



Πάμε!


Προσοχή: Σκαλοπάτι!

Από τη μέλισσα


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: κολάζ


Παρασκευή, 27 Μαΐου 2016

Συμπληρώστε τα τετράγωνα

Πατήστε στην εικόνα και ακολουθήστε τις οδηγίες:


ΠΗΓΗ: www.4pi.gr/ramkid/swf/indexloader.html

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: Γλώσσα, παιχνίδια


Οι καταλήξεις -είται/-είτε
(διαδραστική εξάσκηση)

Πατήστε στην εικόνα:


ΠΗΓΗ: inschool.gr

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: ορθογραφία


Οι καταλήξεις -ετε/-εται
(κουίζ)

Πατήστε στην εικόνα και ελέγξτε τις γνώσεις σας:


ΠΗΓΗ: inschool.gr

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: ορθογραφία


Πέμπτη, 26 Μαΐου 2016

Αεροφυσαλίδες

Κάποιοι φάκελοι είναι ενισχυμένοι με φυσαλίδες αέρα (φούσκες), προκειμένου να μετα­φέρονται με ασφάλεια εύθραυστα αντικείμενα μικρού μεγέθους. Για τα μεγαλύτερα υπάρ­χουν ειδικά ρολά συσκευασίας.


Το περιτύλιγμα αυτό αποτελεί πολύ καλό προστατευτικό και μπορεί να κοπεί για να τυλί­ξει προϊόντα σχεδόν οποιουδήποτε σχήματος ή μεγέθους. Αποτελείται από δύο ενωμένα φύλλα πολυαιθυλενίου, που είναι ένα είδος πλαστικού. Ανάμεσά τους βρίσκεται εγκλω­βισμένος αέρας, ο οποίος δρα ως «μαξιλάρι» και προστατεύει τα ευαίσθητα αντικείμενα από κραδασμούς.

Ένα αγαπημένο μας παιχνίδι, όταν ήμουν μικρός, ήταν να σπάμε αυτές τις φούσκες. Συ­χνά, μάλιστα, μας έπιανε μανία και δε σταματούσαμε μέχρι να τις τελειώσουμε όλες!


Αν αρέσει και σε εσάς, πατήστε στην εικόνα και παίξτε!


ΠΑΙΧΝΙΔΙ: www.danpat.fi | ΕΙΚΟΝΕΣ: idehsa.ir, www.obalpartner.sk, www.jenzeny.cz, www.danpat.fi

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: παιχνίδια, τεχνολογία


Οι χρόνοι των ρημάτων
(κουίζ)

Πατήστε στην εικόνα και ελέγξτε τις γνώσεις σας:



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: ρήματα


Τετάρτη, 25 Μαΐου 2016

Βάλτε τη διαχωριστική τελεία
(διαδραστική εξάσκηση)

Πατήστε στην εικόνα:


ΠΗΓΗ: inschool.gr

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: μαθηματικά


Η διαχωριστική τελεία
(κουίζ)

Πατήστε στην εικόνα και ελέγξτε τις γνώσεις σας:


ΠΗΓΗ: inschool.gr

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: μαθηματικά


Πού είναι ο αριθμός;

Αριθμοί μέχρι το 1.000.000

Πατήστε στην εικόνα, παρατηρήστε τον αριθμό στον τίτλο (με μπλε χρώμα) και
βρείτε τον με διαδοχικά κλικ στο τμήμα της αριθμογραμμής που τον περιέχει:


ΠΗΓΗ: ΠΕΜΠΤΗ ΚΑΙ... ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ! | ΕΦΑΡΜΟΓΗ: www.oup.com.au

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: μαθηματικά


Τα ΜΜΕ στη διάρκεια του 20ού αιώνα
(ταξινόμηση)

Με την ανάπτυξη της τεχνολογίας εμφανίζονται καινούργια Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Κάποτε στην πρωτοπορία βρισκόταν ο Τύπος, σήμερα είναι το διαδίκτυο. Πατήστε στην εικόνα και ακολουθήστε τις οδηγίες:




ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: Ιστορία, ΜΜΕ


Τρίτη, 24 Μαΐου 2016

Ο Συντελεσμένος Μέλλοντας
(κουίζ)

Πατήστε στην εικόνα και ελέγξτε τις γνώσεις σας:


ΠΗΓΗ: inschool.gr

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: ρήματα


Ο Συντελεσμένος Μέλλοντας
(ταξινόμηση)

Πατήστε στην εικόνα:


ΠΗΓΗ: inschool.gr

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: ρήματα


Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
(κρυπτόλεξα)

Πατήστε στις εικόνες:



| πρώτο μέρος | δεύτερο μέρος |

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: κρυπτόλεξα, ΜΜΕ


Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
(κουίζ)

Πατήστε στην εικόνα και ελέγξτε τις γνώσεις σας:



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: ΜΜΕ


Σε ποιον Μέλλοντα βρίσκονται τα ρήματα;
(κουίζ)

Πατήστε στην εικόνα και ελέγξτε τις γνώσεις σας:


ΠΗΓΗ: inschool.gr

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: ρήματα


Δευτέρα, 23 Μαΐου 2016

Μετοχές σε -μένος ή -μμένος;
(διαδραστική εξάσκηση)

Πατήστε στην εικόνα:


ΠΗΓΗ: inschool.gr

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: ορθογραφία


Διορθώστε τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις
(διαδραστική εξάσκηση)

Πατήστε στην εικόνα:


ΠΗΓΗ: www.inschool.gr

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: τεχνολογία


Θα το έκανες στον
πραγματικό κόσμο;



(η πρωτότυπη αφίσα βρίσκεται εδώ)

ΕΙΚΟΝΑ: www.saferinternet.gr



Βγάλτε τις μάσκες από το διαδίκτυο

Ένα βιντεάκι από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο της Κύπρου




ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: διαδίκτυο


Κυριακή, 22 Μαΐου 2016

Ο πόλεμος της πορτοκαλάδας



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: κολάζ


Σωστή συμπεριφορά στο διαδίκτυο
(κουίζ)

Πατήστε στην εικόνα και ελέγξτε τις γνώσεις σας:


ΠΗΓΗ: www.e-yliko.gr

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: διαδίκτυο


Χαμόγελο

Από την Άνοιξη95



Σάββατο, 21 Μαΐου 2016

Θέλω να βγω έξω!

Από τη μέλισσα


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: κολάζ


Το παγωτό


Το παγωτό είναι κάτι που το τρώμε το καλοκαίρι.
Μιας και έρχεται εμπνεύστηκα να το ζωγραφίσω.


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: διατροφή, καλοκαίρι


Ο σούπερ ξυλοκόπος



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: κολάζ


Παρασκευή, 20 Μαΐου 2016

Το Απέραντο Δάσος

Το Απέραντο Δάσος διηγείται την ιστορία του εννιάχρονου Νικόλα που μαθαίνει πώς να χρησιμοποιεί τον υπολογιστή και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Η ιστορία, μεταξύ άλλων, μας εξηγεί τι είναι το διαδίκτυο και τι μπορούμε να κάνουμε εκεί. Συγχρόνως μαθαίνουμε ότι στο διαδίκτυο υπάρχουν και άσχημα πράγματα και ότι πρέπει να προστατευόμαστε α­πό αυτά.


Τρία πράγματα που ίσως θέλουμε
να θυμόμαστε από την ιστορία:

ΤΙ ΚΑΝΕΙ ΑΣΦΑΛΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

 1  Η ενημέρωση του λειτουργικού συστήματος. Κάθε υπολογιστής διαθέτει λειτουρ­γικό σύστημα, το οποίο χρειάζεται τακτική ενημέρωση, προκειμένου να παρέχει μεγαλύ­τερη προστασία από ιούς.

 2  Το τείχος προστασίας και ένα πρόγραμμα προστασίας από τους ιούς. Οι ιοί και τα σκουλήκια (worm) είναι επικίνδυνα προγράμματα που προκαλούν πολλά προβλήματα στους υπολογιστές. Μεταδίδονται μέσα από ηλεκτρονικά μηνύματα ή σελίδες του διαδι­κτύου.

 3  Η συμπεριφορά μας. Η ανεπιθύμητη αλληλογραφία, δηλαδή τα μηνύματα που δεν ε­πιθυμεί να λαμβάνει ο παραλήπτης, μπλοκάρει το σύστημα και το αποδιοργανώνει. Δεν πρέπει να απαντούμε ποτέ σε ανεπιθύμητη αλληλογραφία, ούτε να ανοίγουμε τέτοιου εί­δους μηνύματα. Οι «αθώες» αλυσιδωτές επιστολές είναι ένα είδος ανεπιθύμητης αλληλο­γραφίας. Καλό είναι να τις διαγράφουμε αντί να τις προωθούμε.



ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΕΞΥΠΝΟΙ ΧΡΗΣΤΕΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

 1  Είναι ευγενικοί και δεν πειράζουν τους άλλους.

 2  Βγαίνουν από τις διαδικτυακές τοποθεσίες με ακατάλληλο περιεχόμενο.

 3  Διατηρούν μυστικό τον κωδικό πρόσβασης που χρησιμοποιούν.

 4  Ενημερώνουν τους γονείς τους για οποιοδήποτε πρόβλημα και ζητούν τη βοήθειά τους.

 5  Ανακαλύπτουν διασκεδαστικές διαδικτυακές τοποθεσίες και τις μοιράζονται με τους φίλους τους.

 6  Γνωρίζουν ότι είναι εύκολο να τους κοροϊδέψει κάποιος στο διαδίκτυο, γι’ αυτό δε δίνουν ποτέ το αληθινό τους όνομα, τη διεύθυνση ή το τηλέφωνό τους.



Η ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑ

 1  Ζητώ πάντοτε την άδεια των γονιών μου για να χρησιμοποιήσω τον υπολογιστή.

 2  Κρατώ πάντοτε μυστικό τον κωδικό πρόσβασης που χρησιμοποιώ.

 3  Ανοίγω μόνο τα ηλεκτρονικά μηνύματα που λαμβάνω από τους γνωστούς μου.

 4  Συζητώ πάντοτε με τους γονείς μου όταν έχω κάποιο πρόβλημα.

 5  Χρησιμοποιώ τον υπολογιστή μία ώρα την ημέρα το πολύ.

 6  Δε δίνω σε κανέναν το όνομα ή τη διεύθυνσή μου μέσω διαδικτύου.

 7  Συμφωνώ με τους γονείς μου για τις διαδικτυακές τοποθεσίες που μπορώ να επισκέ­πτομαι.



ΠΗΓΗ: Επίσημη δικτυακή εκπαιδευτική πύλη του Υπουργείου Παιδείας (e-yliko.gr)

(άλλες ιστορίες για παιδιά και εφήβους βρίσκονται εδώ)

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: διαδίκτυο, παιχνίδια


Πέντε συμβουλές για το διαδίκτυο

Από τον Κόμβο Ασφαλούς Διαδικτύου saferinternet.gr

 1  Το διαδίκτυο είναι μια πολύ καλή πηγή πληροφοριών, ωστόσο πρέπει να θυμάστε ότι όσα δημοσιεύονται δεν είναι πάντοτε αληθινά!



 2  Σε ποιον δίνετε τα προσωπικά σας στοιχεία; Όταν συμπληρώνετε τα στοιχεία σας σε κάποια φόρμα (π.χ. σε διαγωνισμούς ή συνδρομές), σκεφτείτε προσεκτικά σε ποιον τα δίνετε και για ποιο σκοπό θα χρησιμοποιηθούν.

 3  Μην αποκαλύπτετε ποτέ το τηλέφωνό σας, την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και τη διεύθυνση της κατοικίας σας. Ίσως κάποιοι χρησιμοποιήσουν αυτές τις πληροφορίες για να επικοινωνήσουν μαζί σας ή να σας συναντήσουν χωρίς τη θέλησή σας.



 4  Εγκαταστήστε στο ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο σύστημα φιλτραρίσματος της ανε­πιθύμητης αλληλογραφίας, για να λαμβάνετε μόνο τα μηνύματα που θέλετε.



 5  Να θυμάστε ότι οι χρήστες του διαδικτύου δεν είναι πάντοτε ό,τι δηλώνουν. Οι φίλοι που γνωρίσατε στο διαδίκτυο θα πρέπει να χαίρονται όταν μιλάτε σε ενήλικες για τη φι­λία σας ή όταν αποθηκεύετε αντίγραφα από τις συνομιλίες σας.



(μπορείτε να κατεβάσετε τις συμβουλές σε αφίσα από εδώ)

ΠΗΓΗ: www.saferinternet.gr

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: διαδίκτυο


Ασφαλής χρήση του διαδικτύου
(κουίζ)

Πατήστε στην εικόνα και ελέγξτε τις γνώσεις σας:



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: διαδίκτυο


Προβλήματα πρόσθεσης και αφαίρεσης
(κουίζ)

Πατήστε στην εικόνα και ελέγξτε τις γνώσεις σας:


ΠΗΓΗ: inschool.gr

| πρώτο μέρος | δεύτερο μέρος |

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: προβλήματα


Πέμπτη, 19 Μαΐου 2016

Ο κύριος Λαμπάκης συμβουλεύει!

Από την Ηλιαχτίδα98



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: προβλήματα


Μικρό ταξίδι στην όμορφη γλώσσα μας

Η ελληνική γλώσσα έρχεται από πολύ μακριά. Στη μακραίωνη πορεία της επηρεάστηκε από άλλες γλώσσες, επηρέασε με τη σειρά της και προσαρμόστηκε, ώστε να παραμένει πλούσια και ζωντανή. Η εξέλιξη αυτή αντικατοπτρίζεται σε πάρα πολλές λέξεις, οι οποίες σχηματίστηκαν είτε με παραγωγή (με καταλήξεις) είτε με σύνθεση.

Το γοητευτικό ταξίδι της ετυμολογίας μάς βοηθάει στην ορθογραφία αλλά και στην κα­τανόηση των λέξεων που χρησιμοποιούμε. Βέβαια, είναι μεγάλη και η ευχαρίστηση που αντλούμε κάθε φορά που ανακαλύπτουμε αυτά τα περισσότερο ή λιγότερο κρυμμένα μυστικά:

● Το ύδωρ, για παράδειγμα, αντικαταστάθηκε από το «νερό», αλλά επιβιώνει μέσα από τον υδρ-ατμό, τα υδάτ-ινα αποθέματα και το εν-υδρείο.

● Το ρήμα ορώ έδωσε τη θέση του στο «βλέπω», ωστόσο συναντάται στην όρα-ση, στον α-όρατο και στον αγρι-ωπό.

● Η πρόθεση εκ χρησιμοποιείται πλέον σπάνια, βρίσκεται όμως στην εκ-πνοή, στην εκ-
τόξευση
, ακόμη και στην εξ-ερεύνηση.

Περισσότερα στο αφιέρωμα που ακολουθεί. Καλό ταξίδι!


ΕΙΚΟΝΑ: από το αρχείο μας

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ:
1ο μέρος: Συνώνυμα με... ιστορία!
2ο μέρος: Στα ίχνη των αρχαίων λέξεων
3ο μέρος: Κάθε αρχή και... εύκολη!

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: λεξιλόγιο


Τετάρτη, 18 Μαΐου 2016

Ό,τι ή ότι;
(κουίζ)

Το ό,τι (με υποδιαστολή) είναι αναφορική αντωνυμία, ενώ το ότι (χωρίς υποδιαστολή) είναι ειδικός σύνδεσμος. Πατήστε στην εικόνα και ελέγξτε τις γνώσεις σας:


ΠΗΓΗ: inschool.gr

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: αντωνυμίες, ορθογραφία


Βρείτε τις αντωνυμίες
(διαδραστική εξάσκηση)

Πατήστε στην εικόνα:



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: αντωνυμίες


Τα μικρόσπιτα


Μια μέρα στην τάξη μού ήρθε η ιδέα αυτή:


Σας αρέσει; Δε σας αρέσει;


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: κατασκευές