29 Απρ 2012

Άρης

Από την elpis00
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Ο Άρης είναι ο τέταρτος σε απόσταση από τον Ήλιο πλανήτης του ηλιακού μας συστήματος και ακόμη, ο δεύτερος πλησιέστερος στη Γη και ο έβδομος σε μέγεθος και μάζα του ηλιακού συστήματος. Λέγεται συχνά και «ερυθρός πλανήτης» εξαιτίας του ερυθρού χρώματος που παρουσιάζει και οφείλεται στο τριοξείδιο του σιδήρου στην επιφάνειά του. O Άρης είναι ένας «γήινος πλανήτης» με λεπτή ατμόσφαιρα και με επιφάνεια που συνδυάζει τους κρατήρες σύγκρουσης της Σελήνης και τα ηφαίστεια. Φαίνεται ακόμη να έχει περιοδικά επαναλαμβανόμενες «εποχές». Στην περιφορά του γύρω από τον Ήλιο συνοδεύεται από δύο μικρούς δορυφόρους: τον Φόβο και τον Δείμο (= Τρόμο).

Γενικά

Η ονομασία του προέρχεται από τον Ολύμπιο θεό του πολέμου της Ελληνικής Μυθολογίας τον Άρη. Οι ονομασίες των δορυφόρων του δόθηκαν από τούς δύο γιους του Άρη, τον Δείμο και τον Φόβο. Το αστρονομικό σύμβολο του πλανήτη Άρη είναι η «λογχοφόρος στρογγυλή ασπίδα». Ο Άρης είναι γνωστός ήδη από την προϊστορία, καθώς και ο πρώτος πλανήτης που παρατηρούμενος με τηλεσκόπιο αποκάλυψε, λόγω εγγύτητας, τα γενικά χαρακτηριστικά της μορφολογίας του, τα οποία θεωρήθηκαν ότι είναι παρόμοια με αυτά της Γης. Η ομοιότητα αυτή έδωσε βάση σε μια εκτεταμένη συζήτηση για την ύπαρξη ζωής σε αυτόν, αφετέρου σε σκέψεις μελλοντικής αποίκισής του. Ακόμα, είναι εύκολα προσεγγίσιμος από τις εξερευνητικές μας διαστημοσυσκευές, καθώς ένα ταξίδι προς τον Κόκκινο Πλανήτη απαιτεί χρόνο έξι μηνών όταν οι θέσεις Γης και Άρη είναι ευνοϊκές, κάτι που συμβαίνει ανά δυο χρόνια. Για τους λόγους αυτούς είναι ο καλύτερα εξερευνημένος πλανήτης έως σήμερα.



Ιστορία

Ο Άρης δημιουργήθηκε πριν από 4,2 δισ. έτη από τον πλανητικό δίσκο οποίο δημιουργήθηκαν και οι υπόλοιποι πλανήτες. Σήμερα είναι σχεδόν σίγουρο ότι ο Άρης, στα αρχικά στάδια εξέλιξής του, καλυπτόταν σε ορισμένα σημεία του από υγρό νερό βάθους τουλάχιστον μερικών μέτρων, ενώ υπάρχουν και ενδείξεις για την ύπαρξη ενός ωκεανού. Έτσι, υπάρχει το ενδεχόμενο ο Άρης να φιλοξενούσε ζωή σε μορφή μικροβίων (που όμως είναι σίγουρο ότι δεν εξελίχτηκε παραπάνω) και υποστηρίζεται η άποψη ότι σε μια τέτοια περίπτωση η ζωή στη Γη θα μπορούσε να έχει προέλθει από τον Άρη.

Το μικρό μέγεθος του Άρη, που συνεπάγεται μικρή βαρύτητα, δεν του επέτρεψε να διατηρήσει ολόκληρη την ατμόσφαιρά του. Καθώς το μεγαλύτερο μέρος της ατμόσφαιρας διέφυγε στο διάστημα, έπεσε η ατμοσφαιρική πίεση και το υγρό νερό εν μέρει εξατμίστηκε και εν μέρει διέρρευσε στο υπέδαφος και στους πόλους του πλανήτη, υπό τη μορφή παγετώνων. Έτσι ο Άρης έγινε ένας ερημικός και άνυδρος πλανήτης με μία αραιή ατμόσφαιρα, όπως τον γνωρίζουμε σήμερα. Ο Άρης βρίσκεται σε αυτή την κατάσταση εδώ και τουλάχιστον 500 εκατομμύρια έτη. Σύμφωνα με ορισμένες ενδείξεις, η «υγρή» περίοδος του Άρη αφορά μονάχα το αρχικό τμήμα της ιστορίας του.


Γεωλογικά χαρακτηριστικά

Ο Άρης έχει το ιδιόμορφο χαρακτηριστικό ότι αποτελείται από δυο μορφολογικά ανόμοια «τμήματα»: το βόρειο ημισφαίριο αποτελείται από «πεδιάδες» που χαρακτηρίζονται από σχετικά μικρή πυκνότητα κρατήρων και μεγαλύτερη λευκαύγεια, ενώ το νότιο ημισφαίριο βρίσκεται σε μεγαλύτερο υψόμετρο και είναι εμφανώς πιο καταπονημένο από προσκρούσεις μετεώρων. Εδώ βρίσκεται και ο κρατήρας Hellas basin, ο μεγαλύτερος του πλανήτη, με διάμετρο 2.300 χιλιόμετρα, σημάδι μιας εξαιρετικά βίαιης πρόσκρουσης πριν από 4 δισεκατομμύρια χρόνια.

Μία εξήγηση αυτής της διαφοράς μεταξύ των δυο ημισφαιρίων είναι ότι οι βόρειες «πεδιάδες» αποτελούσαν κάποτε τον πυθμένα ενός ωκεανού που κάλυπτε μεγάλο μέρος του πλανήτη. Πρόσφατες ανακαλύψεις δίνουν ενδείξεις που υποστηρίζουν μερικά αυτή την άποψη, χωρίς ωστόσο οριστικά συμπεράσματα. Μία άλλη εξήγηση είναι ότι στο βόρειο ημισφαίριο προσέκρουσε ένα σώμα με μέγεθος από το ένα δέκατο μέχρι τα δύο τρίτα του μεγέθους της Σελήνης, σχηματίζοντας έναν τεράστιο κρατήρα πρόσκρουσης στο βόρειο ημισφαίριο του Άρη, που έχει διαστάσεις 10.600 χιλιόμετρα επί 8.500 χιλιόμετρα.

Συνολικά, έχουν ανακαλυφθεί 43.000 κρατήρες με διάμετρο μεγαλύτερη των πέντε χιλιομέτρων. Ο μεγαλύτερος από αυτούς είναι ο Hellas Basin, ένα χαρακτηριστικό που είναι εμφανές από τη Γη.


ΠΗΓΗ: ;

Η Κοκκινοσκουφίτσα

Από τη fraulitsa7
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν η Κοκκινοσκουφίτσα. Τη λέγανε έτσι, διότι φορούσε πάντα μια κόκκινη μπέρτα με κουκούλα.

Μια μέρα ο μπαμπάς της είπε να πάει λίγο φαγητό στο σπίτι της γιαγιάς της που ήταν στην άκρη της πόλης και να προσέχει τη συμμορία των 5.

Ξεκίνησε η Κοκκινοσκουφίτσα να πάει σπίτι της γιαγιάς της. Εκεί που έτρεχε ξέγνοιαστη στον δρόμο της πόλης εμφανίζονται οι 5. Όταν πήγαν να της κλέψουν το φαγητό, αφήνει το καλάθι, βγάζει την μπέρτα της, σηκώνει τα μανίκια της και ετοιμάζεται να τους χτυπήσει.

Τότε εμφανίζεται η σούπερ γιαγιά και με την Κοκκινοσκουφίτσα τους χτυπάνε αλύπητα. Μετά τους βάζουν να τις πάνε στο κρησφύγετό τους, αλλά αρνιούνται. Η Κοκκινοσκουφίτσα τους απειλεί ότι θα τους παραδώσουν στην αστυνομία. Οι 5 δεν είχαν άλλη επιλογή και έτσι τις πήγαν στο κρησφύγετό τους.

Εκεί βρήκανε όλα τα πράγματα που είχαν χάσει όλοι οι άνθρωποι στην πόλη και τους τα γυρνάνε πίσω. Αμέσως μετά τους δένουν με 15 σκοινιά και τους παραδίδουν στην αστυνομία.

Έτσι η Κοκκινοσκουφίτσα με τη σούπερ γιαγιά έγιναν διάσημες και έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα!


ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΗΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ: george21

Μέδουσα

Από τη Vickos22
Μαθήτρια της έκτης τάξης



Οι μέδουσες είναι θαλάσσια ασπόνδυλα (κνιδόζωα) της τάξης των Σκυφόζωων. Πρόκειται για πλαγκτονικούς οργανισμούς, οι οποίοι απαντώνται σε όλες τις θάλασσες του κόσμου. Ζουν σε ομάδες και το τσίμπημά τους προκαλεί κνησμό και παράλυση της λείας τους. Τρέφονται με μικρά ψάρια και ζωοπλαγκτόν, τα οποία συλλαμβάνουν με τα πλοκάμια τους. Είναι γνωστότερες με την κοινή ονομασία τσούχτρες.



Το σώμα της μέδουσας έχει σχήμα καμπάνας και παράγει μια ζελατινώδη ουσία. Στην περιφέρεια έχουν πλοκάμια και αισθητήρια όργανα, Το κάθε πλοκάμι καλύπτεται με κύτταρα, που καλούνται κνιδοκύτταρα ή κνιδοκύστεις και μπορούν να τσιμπήσουν ή και να σκοτώσουν ζώα. Τα κύτταρα αυτά υπάρχουν και στο στόμα τους. Οι πιο πολλές μέδουσες χρησιμοποιούν τα κύτταρα αυτά για εξασφάλιση τροφής και για άμυνα. Άλλες δεν έχουν καθόλου πλοκάμια. Έχουν πολλά μικρά μάτια στο κωδωνοειδές σώμα τους, που τους επιτρέπει να έχουν όραση 360 μοιρών.

Αν και στερούνται βασικών αισθητηρίων οργάνων και δεν έχουν εγκέφαλο, το νευρικό τους σύστημα τους επιτρέπει να αντιλαμβάνονται ερεθίσματα, όπως το φως και η οσμή και να αντιδρούν γρήγορα σε αυτά. Κολυμπούν πολύ αργά, καθώς δεν έχουν υδροδυναμικό σώμα. Αντ’ αυτού, κινούνται με τέτοιον τρόπο ώστε να δημιουργούν ρεύματα, αναγκάζοντας τη λεία τους να φτάσει στα πλοκάμια τους. Η κίνηση αυτή γίνεται ρυθμικά με άνοιγμα και κλείσιμο του σώματός τους που μοιάζει με καμπάνα. Η πυκνότητά τους είναι σχεδόν ίση με την πυκνότητα του νερού.



Το πεπτικό τους σύστημα δε χρειάστηκε να εξελιχθεί σε σχέση με αυτό πολλών ζώων. Από το ίδιο άνοιγμα (στόμα, βρίσκεται στο κέντρο και στο κάτω μέρος της «καμπάνας») γίνεται η πρόσληψη αλλά και η αποβολή της τροφής. Το στόμα της περιβάλλεται από κροσσωτά χείλη και οδηγεί σε ακτινωτά σωληνάρια, τα οποία καταλήγουν στη γαστρική κοιλότητα. Η τελευταία είναι ένας κυκλικός σωλήνας, που καταλαμβάνει όλη την περιφέρεια του ζώου. Το σώμα σε μία ενήλικη μέδουσα αποτελείται από 94-98 % νερού. Η «καμπάνα» της τσούχτρας αποτελείται από ένα στρώμα επιδερμίδας και κατά το μεγαλύτερο μέρος από τη μεσογλοία. Πρόκειται για μία ακύτταρη, ημιδιαφανή, ζελατινώδη μάζα.

Οι περισσότερες μέδουσες ζουν δυόμισι μήνες. Ωστόσο, υπάρχει ένα είδος που μπορεί να ζήσει μέχρι 30 χρόνια και ένα άλλο είδος είναι αθάνατο, το Turritopsis nutricula.

Οι μέδουσες συνήθως αναπαράγονται σεξουαλικά γεννώντας πολύποδες από τους οποίους οι μέδουσες φέρονται να γεννιούνται μη σεξουαλικά.

Οι μέδουσες είναι σημαντική πηγή τροφής για τους Κινέζους αλλά και σε άλλες ασιατικές χώρες. Ενδεικτικά, στην Κίνα, οι επεξεργασμένες μέδουσες αφαλατώνονται με εμβάπτιση στο νερό όλη τη νύχτα και τρώγονται μαγειρεμένες ή ωμές. Συχνά σερβίρονται ως σαλάτα, μαζί με λαχανικά. Στην Ιαπωνία τις πλένουν, τις κόβουν σε λωρίδες και τις σερβίρουν ως ορεκτικό με ξίδι.


ΠΗΓΗ: Βικιπαίδεια

Το μουσείο των άχρηστων εφευρέσεων!

Από την El
Μαθήτρια της έκτης τάξης



Το Nonseum βρίσκεται στο μικρό χωριό Herrnbaumgarten. Η απόστασή του από τη Βιέννη είναι 1 ώρα οδικώς. Τα εκθέματά του είναι τρελές ιδέες και εφευρέσεις που δεν ήταν ποτέ χρήσιμες στην πραγματική ζωή. Το μουσείο αυτό δημιουργήθηκε το 1983, από τους Fritz Gall και Friedl Umscheid, δυο ντόπιους που αποφάσισαν να διαθέσουν έναν χώρο για παράξενες εφευρέσεις που δε χρησιμοποιήθηκαν ποτέ!



To Nonseum φιλοξενεί εκατοντάδες άχρηστα αντικείμενα και πρόσφατα συμπλήρωσε 100.000 επισκέψεις! Δείτε μερικές από τις τρελές εφευρέσεις που εκτίθενται.


Σκάκι με ποτήρια αντί για πιόνια


Για την προστασία της ανωνυμίας!


Τσιγάρο με φίλτρο στις δύο πλευρές, για
όσους θέλουν να κόψουν το κάπνισμα


Πτυσσόμενο έλκηθρο, για να μην πιάνει χώρο


Μπουκάλι σαμπάνια με αλυσίδα, για να μη χάνετε τον φελλό!


Καπέλο που ανοίγει για δροσιά το καλοκαίρι

Τα σχόλια δικά σας...

ΜουσείαΤεχνολογία
ΠΗΓΗ: perierga.gr

27 Απρ 2012

Σχεδιάζω κάθετες ευθείες (2)

Πατήστε στην εικόνα, ακολουθήστε τις οδηγίες και εξασκηθείτε. Μην αμελήσετε, ωστόσο, να διαβάσετε το συνοδευτικό κείμενο: κρύβει μια έκπληξη!




ΓεωμετρίαΚατασκευές
ΠΗΓΗ: users.sch.gr/thafounar/

23 Απρ 2012

Ο Λιόντας


Στο Πήλιο, στην Αργαλαστή, πιάσαν τον Λιόντα τον ληστή!

Στο Πήλιο, στην Αργαλαστή, πιάσαν τον Λιόντα τον ληστή
που ’χε τα χέρια τέσσερα, τα πόδια δεκατέσσερα
κι έβλεπε κι απ’ την πλάτη μ’ ένα μεγάλο μάτι.

«Τι φταίει που ’γινες ληστής;» τον ρώτησεν ο δικαστής.
«Φταίει που ’χα χέρια τέσσερα και πόδια δεκατέσσερα,
μα πιο πολύ το μάτι, που έβλεπε απ’ την πλάτη».

Δεν είχε κάνει φονικά ούτε χρωστούσε δανεικά.
Μόνο που αυτό το μάτι του, το πίσω από την πλάτη του,
τήραε τον αγά τον ψεύτη, τον γενίτσαρο τον κλέφτη.

Στο Πήλιο, στην Αργαλαστή, πιάσαν τον Λιόντα τον ληστή...



ΣΤΙΧΟΙ: Λευτέρης Παπαδόπουλος
ΜΟΥΣΙΚΗ: Μάνος Λοΐζος
ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Γιώργος Νταλάρας
ΔΙΣΚΟΣ: Να ’χαμε τι να ’χαμε (1972)

Τραγούδια

22 Απρ 2012

Τα πιο επικίνδυνα πλάσματα της θάλασσας

Από την elpis00
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Ψάρι λιοντάρι

Θα περιμένατε τους φανατικούς των ψαριών να αποφεύγουν ξεκάθαρα ένα θαλάσσιο πλάσμα που έχει πάρει το όνομά του από κάτι τόσο άγριο όπως είναι το λιοντάρι. Ωστόσο, αυτό απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Το όμορφο αλλά δηλητηριώδες ψάρι λιοντάρι είναι ένα πολύ διάσημο κατοικίδιο. Αν και δεν έχουν αναφερθεί θάνατοι μέχρι σήμερα, το ψάρι λιοντάρι έχει δηλητηριώδη αγκάθια στα πτερύγιά του που μπορούν να προκαλέσουν απίστευτο πόνο στα θύματά του.



Αυτό σημαίνει πως όσοι επιλέξουν να αποκτήσουν ένα ψάρι λιοντάρι πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί όταν καθαρίζουν το ενυδρείο τους. Μόνο ένα τσίμπημα αρκεί για να προκαλέσει επώδυνους πονοκεφάλους και εμετούς.

Μιλάμε για ένα ντόπιο είδος του Ινδικού και Ειρηνικού Ωκεανού και είναι ένας αληθινός μαχητής. Αυτό είναι προφανές από ένα περιστατικό που έγινε το 2009 όταν ένας κεραυνός κατέστρεψε μία δεξαμενή στο Μαϊάμι, με αποτέλεσμα να δραπετεύσουν έξι ψάρια λιοντάρια. Εκείνο αναπτύχθηκε πολύ γρήγορα και εξαπλώθηκε κατά μήκος της Ανατολικής Ακτής, στις Μπαχάμες και στις Βερμούδες, και έχει τώρα φτάσει στην Καραϊβική. Ευτυχώς, το ψάρι επιτίθεται στους ανθρώπους μόνο όταν προκληθεί.

Πετρόψαρο

Σε αντίθεση με την έντονη εμφάνιση του ψαριού λιοντάρι, το πετρόψαρο είναι ένας ειδικός του καμουφλάζ και μπορεί κυριολεκτικά να μη διακρίνεται από μία πέτρα στον πυθμένα της θάλασσας. Αυτό το καθιστά απίστευτα επικίνδυνο, και είναι πολύ εύκολο για κολυμβητές και δύτες να πέσουν απρόσμενα επάνω του. Ζουν σε ρηχά νερά στα τροπικά νερά του Ειρηνικού και Ινδικού Ωκεανού, που είναι —δυστυχώς— κορυφαίοι προορισμοί για όσους κολυμπούν με τη μάσκα τους και παρατηρούν τον βυθό.



Εάν σταθείτε σ’ ένα από τα 14 δηλητηριώδη αγκάθια του πετρόψαρου, φροντίστε πως θα τρέξετε γρήγορα στα επείγοντα περιστατικά. Εκτός από απίστευτο πόνο, το δηλητήριο μπορεί να προκαλέσει παράλυση εάν δεν αντιμετωπιστεί άμεσα. Η αγωνία λέγεται πως είναι τόσο έντονη που ορισμένα θύματα έχουν εκλιπαρήσει να τους κόψουν το άκρο παρά να ζήσουν ακόμα ένα λεπτό με αυτό τον πόνο από τα αγκάθια.

Μέδουσα

Στην Αυστραλία, οι ναυαγοσώστες έχουν συνηθίσει να φοράνε κολάν στα χέρια και στα πόδια τους. Και αν αυτό μοιάζει μία περίεργη επιλογή περιβολής για να κολυμπήσεις, μπορεί να βοηθήσει να σώσει ζωές. Και αυτό επειδή τα κολάν μπορούν να προστατέψουν από το τσίμπημα της μέδουσας, που είναι το πιο δηλητηριώδες ζώο στον κόσμο.



Το τσίμπημα της μέδουσας είναι βλαβερό μόνο όταν «βρίσκει» δέρμα, και με το πέρασμα των χρόνων, οι ναυαγοσώστες έχουν μάθει πως με το να φορούν κολάν αποφεύγουν τον αγωνιώδη πόνο, τους έντονους εμετούς ή ακόμα και τον θάνατο από ένα από τα πιο θανατηφόρα πλάσματα της θάλασσας.

Σαλάχι

Έπρεπε να φτάσουμε στο 2006 για να συνειδητοποιήσει ο περισσότερος κόσμος πόσο επικίνδυνα μπορούν να γίνουν τα σαλάχια. Ο ατρόμητος τηλεοπτικός παρουσιαστής Στιβ «Κυνηγός Κροκόδειλων» Ίρβιν πέθανε μετά από ένα τσίμπημα ενός από αυτά τα... χαριτωμένα πλάσματα, που το απίστευτο είναι πως ετησίως σκοτώνουν περισσότερο κόσμο από τους καρχαρίες.



Ωστόσο, γενικότερα το σαλάχι δεν είναι επιθετικό και γίνεται τέτοιο μόνο εάν προκληθεί. Το δηλητήριο από το τσίμπημα προκαλεί τρομερό πόνο και πρήξιμο, όπως και μόλυνση.

Χταπόδι με μπλε δαχτυλίδια

Ενώ τα περισσότερα από τα τσιμπήματα των πλασμάτων σ’ αυτή την ανάρτηση μπορούν να προκαλέσουν άμεσο πόνο, αυτό του μπλε χταποδιού μοιάζει σχετικά άκακο στην αρχή. Αλλά μην ξεγελαστείτε και πιστέψετε πως αυτή η επίθεση είναι λιγότερο θανατηφόρα από τους άλλους διάσημους ομολόγους του. Η νευροτοξική ουσία που περιέχουν τα κεφαλόποδα μπορεί να οδηγήσει σταδιακά σε παράλυση και τελικά σε θάνατο.



Το μπλε χταπόδι είναι σπάνια μεγαλύτερο από μισό μέτρο και μίας και δεν αποτελεί μία προφανή απειλή, ο κίνδυνος μπορεί να παραβλεφθεί. Δεν υπάρχει αντίδοτο για το τσίμπημα, γι’ αυτό εάν συναντήσετε ένα μέσα στο νερό, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να το αποφύγετε.

Μεγάλος λευκός καρχαρίας

Με πολλές σειρές από κοφτερά δόντια και δυνατά σαγόνια, ο μυθικός μεγάλος λευκός μπορεί να κόψει στη μέση ένα χέρι ή πόδι με τη μία. Προφανώς είναι ένα θανατηφόρο πλάσμα και σίγουρα μοιάζει με ένα τέτοιο με αυτό το παρουσιαστικό, όμως δεν είναι τόσο για τους ανθρώπους όσο θα θέλατε να πιστεύετε.



Ταινίες όπως το «Jaws» έχουν διαδώσει την παρανόηση πως οι καρχαρίες επιτίθενται στους ανθρώπους με οποιαδήποτε ευκαιρία. Ωστόσο, στην πραγματικότητα, περισσότεροι άνθρωποι σκοτώνονται ετησίως από τσιμπήματα της μέλισσας και της σφήκας παρά από τις επιθέσεις του μεγαλύτερου αρπακτικού της γης. Όταν ένας καρχαρίας επιτίθεται σ’ έναν άνθρωπο, συνήθως γίνεται κατά τύχη και το πλέον πιθανό είναι πως μπερδεύει έναν surfer ή έναν που κολυμπάει για το πιο συνηθισμένο θήραμά του, όπως είναι οι φώκιες.

Αν και το 75% των επιθέσεων που συμβαίνουν δεν είναι θανατηφόρες, μπορούν να έχουν σοβαρές συνέπειες όπως είναι οι βαθιές πληγές που μπορούν συχνά να οδηγήσουν σε ακρωτηριασμό.

Καρχαρίας τίγρης

Ενώ ο μεγάλος λευκός είναι πιο διάσημος, θα πρέπει να φοβόμαστε εξίσου τον καρχαρία τίγρη εάν τον συναντήσουμε όχι στα πολύ βαθιά νερά. Αυτό το γιγαντιαίο ψάρι είναι στην πραγματικότητα πιο επικίνδυνο για τους ανθρώπους, μιας και ο χώρος που κυνηγά είναι γενικότερα κοντά στην ακτή.



Ενώ τα περισσότερα ψάρια είναι πολύ εκλεκτικά στο τι τρώνε, αυτό το τέρας μπορεί να φάει σχεδόν ό,τι μπορεί να χωρέσει στα σαγόνια του, όπως άλλους καρχαρίες, κομμάτια από σκάφη, παλιά λάστιχα και πινακίδες κυκλοφορίας, ορισμένα δηλαδή από τα πράγματα που έχουν βρεθεί στο στομάχι του.

Θαλάσσιο φίδι

Είναι καλό που το θαλάσσιο φίδι δεν είναι επιθετικό, επειδή ένα δάγκωμα από αυτό το σχετικά ντροπαλό πλάσμα μπορεί να προκαλέσει σοβαρή ζημιά. Όπως όλα τα δηλητηριώδη φίδια έχει μεγάλους κυνόδοντες και το δηλητήριο από αυτούς μπορεί να προκαλέσει μόνιμη ζημιά στο ανθρώπινο νευρικό σύστημα.



Μπορεί να τα βρει κανείς κυρίως στα ρηχά νερά του Ειρηνικού και του Ινδικού Ωκεανού, με το πιο επικίνδυνο είδος να είναι το εκείνο με το συμπιεσμένο σώμα.

Κοράλλι της φωτιάς

Αν και το όνομα υποδηλώνει άλλα, το κοράλλι της φωτιάς δεν είναι στην πραγματικότητα ένα κοράλλι αλλά συγγενεύει περισσότερο με τη μέδουσα και τις θαλάσσιες ανεμώνες. Μπορεί να καταφέρει ένα αδίστακτα σκληρό τσίμπημα με τα αόρατα πλοκάμια του και, αν και δεν είναι θανατηφόρο, μπορεί να έχει δυσάρεστες συνέπειες. Μετά την επαφή, τα θύματα θα αισθανθούν έναν έντονο πόνο που μπορεί να διαρκέσει από δύο ημέρες μέχρι δύο εβδομάδες.



Τα θύματα του κοραλλιού της φωτιάς είναι συνήθως έμπειροι δύτες που το μπερδεύουν με το κανονικό κοράλλι.

Αχινός

Ο αχινός δύσκολα δείχνει ως πλασματάκι για χάδια, παρ’ όλα αυτά υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που πέφτουν θύματα των κοφτερών αγκαθιών αυτών των μικροσκοπικών πλασμάτων. Οι βελόνες είναι αρκετά μακριές για να προκαλέσουν σοβαρή ζημιά σε οποιονδήποτε πατήσει πάνω τους. Εκτός από τον έντονο πόνο, αυτές σπάνε κατά την επαφή και μπορούν να προκαλέσουν μόλυνση και σε πολλές περιπτώσεις αφαιρούνται μόνο χειρουργικά.



Οι αχινοί γενικότερα δεν είναι δηλητηριώδεις, υπάρχουν όμως και εξαιρέσεις. Το είδος «toxopneustes pileolus» είναι για παράδειγμα το πιο επικίνδυνο που υπάρχει εκεί έξω. Σε ένα μη έμπειρο μάτι, τα αγκάθια τους μοιάζουν με λουλούδια, όμως είναι εξαιρετικά δηλητηριώδη και μπορούν να οδηγήσουν στην παράλυση, ακόμα και στον θάνατο.

Ζώα
ΠΗΓΗ: dinfo.gr

Γεια σου!

Πατήστε στην εικόνα


Πύργος της Πίζας

Από τη Vickos22
Μαθήτρια της έκτης τάξης

O Πύργος της Πίζας είναι το λεγόμενο «καμπανίλε» (καμπαναριό), ανεξάρτητο κωδωνοστάσιο, του καθεδρικού ναού της ιταλικής πόλης της Πίζα. Βρίσκεται πίσω από τον Καθεδρικό και είναι η τρίτη παλαιότερη κατασκευή στην Πλατεία του Ντουόμο, της Πίζας μετά τον Καθεδρικό ναό και το κυκλικού σχήματος Βαπτιστήριο, ενώ δίπλα βρίσκεται το Κοιμητήριο.

Σχεδιάστηκε για να λειτουργεί ως παρατηρητήριο αλλά και ως καμπαναριό. Οι εργασίες ανέγερσής του ξεκίνησαν στις 9 Αυγούστου του 1173 υπό τα σχέδια των αρχιτεκτόνων Ραϊνάλντο και Μπονάνο Πισάνο. Πέντε χρόνια αργότερα και ενώ ήταν υπό ανέγερση ο τρίτος όροφος υπέρ του ισογείου (που και αυτός περιλαμβάνει δύο εσωτερικούς ορόφους) άρχισε να υποχωρεί το έδαφος προκαλώντας κλίση προς τη νότια πλευρά. Παρά ταύτα το 1275 συνεχίστηκαν οι εργασίες με πολύ αργό ρυθμό και το όλο οικοδόμημα ολοκληρώθηκε έναν αιώνα μετά, το 1372.



Κανείς δεν πίστευε πως αυτό το οικοδόμημα θα σωζόταν. Κι όμως σώθηκε. Έτσι η πόλη της Πίζας έγινε διάσημη και ξακουστή σ’ όλο τον κόσμο με τον Πύργο αυτό ως σήμα αναγνώρισης.



Ο Πύργος της Πίζας έχει ύψος 56 μ. και διάμετρο 15,50 μ. με 297 βαθμίδες. Στον διάκοσμό του περιλαμβάνονται 207 κίονες με κιονόκρανα κορινθιακού ρυθμού, από λευκό μάρμαρο και ψαμμίτη, που περιβάλλουν όλους τους αίθριους δακτυλίους, εφτά τον αριθμό, μέχρι το υπερώο όπου και το μικρότερο σε διάμετρο καμπαναριό, χωρίς επιπρόσθετη κορυφή όπου και φέρονται εφτά καμπάνες. Η κλίση του φθάνει τις 5,5 μοίρες που σημαίνει ότι η κορυφή του κατακόρυφου άξονά του έχει μετακινηθεί οριζόντια περίπου τέσσερα μέτρα.

Ταξίδια
ΠΗΓΗ: Βικιπαίδεια

Το ροκ το ελληνικό


Σαν σταυρωμένος και τριγύρω σου Ρωμαίοι
χασκογελάνε και μιλούν για μοιρασιά.
Εσύ διψάς όπως διψούν μιλιούνια νέοι
κι αυτοί να παίζουν τη ζωή σου στα χαρτιά.

Σαν σταυρωμένος σε μια πίστα να κρεμιέσαι
με καρφωμένα χέρια αέρηδες χτυπάς.
Μόνο η καρδιά σου αντέχει κι απ’ αυτήν κρατιέσαι
και μια ανάσταση ελπίζεις και ζητάς.

Το ροκ το ελληνικό είναι ζεϊμπέκικο,
που το χορεύεις σταυρωμένος στο κενό...
Το ροκ το ελληνικό είναι ζεϊμπέκικο,
δική μας σκάλα για δικό μας ουρανό...

Σαν σταυρωμένος σε σταυρό που δεν τον βλέπουν
παραπατάς, τρικλίζεις κι όλα με ρυθμό.
Κι έχεις φρουρούς κι αφεντικά να επιβλέπουν
πως αν διψάσεις ξίδι θα ’χεις για νερό.

Το ροκ το ελληνικό είναι ζεϊμπέκικο,
που το χορεύεις σταυρωμένος στο κενό...
Το ροκ το ελληνικό είναι ζεϊμπέκικο,
δική μας σκάλα για δικό μας ουρανό...

Το ροκ το ελληνικό είναι ζεϊμπέκικο,
που το χορεύεις σταυρωμένος στο κενό...
Το ροκ το ελληνικό είναι ζεϊμπέκικο
κι εμένα η μοίρα μου να σου το τραγουδώ...


ΣΤΙΧΟΙ - ΜΟΥΣΙΚΗ: Κώστας Τουρνάς
ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Κώστας Τουρνάς – Δημήτρης Μητροπάνος
ΔΙΣΚΟΣ: Κλέβει ο καιρός (2000)

Τραγούδια

20 Απρ 2012

Το αλφαβητάρι των αξιών

Μεγαλώνετε. Σιγά σιγά κάνετε όνειρα, θέτετε στόχους και προσπαθείτε να τους πραγματοποιήσετε. Οι γνώσεις όμως δεν είναι ποτέ αρκετές αν δε στηρίζονται σε βάσεις στέρεες, σε αξίες.

Το παρακάτω μικρό αλφαβητάρι περιγράφει τα θεμέλια στα οποία μπορούμε να βασιστούμε, για να γίνουμε Άνθρωποι με Α κεφαλαίο.

Της Βικτωρίας Πρεκατέ (διασκευή)
Εκπαιδευτικός και ψυχολόγος

Ακρόαση

  • Εκτιμώ την αξία της σιωπής και της ακρόασης. Δε χρειάζεται να λέω πολλά, αρκεί αυτά που λέω να έχουν ουσία.
  • Ακούω τους άλλους με προσοχή. Δεν τους διακόπτω ούτε και σκέφτομαι τι θα πω μετά. Ενδιαφέρομαι ειλικρινά να μάθω την πραγματικότητά τους.
  • Ακούω και τα μηνύματα του εαυτού μου, τα συναισθήματά μου, το σώμα μου.



Αποδοχή

  • Αποδέχομαι τους άλλους. Δεν τους κατακρίνω, γιατί ποτέ δεν έχω όλα τα δεδομένα.
  • Επιλέγω να βλέπω σε αυτούς το καλό. Δεν υιοθετώ κατακρίσεις ή κουτσομπολιά για ένα πρόσωπο. Περιμένω να το γνωρίσω ο ίδιος.
  • Όταν υπάρχει κάτι αρνητικό, δεν κριτικάρω το άτομο αλλά την πράξη του. Θυμάμαι πάντοτε ότι οι άνθρωποι αλλάζουν.
  • Μια αρνητική πράξη στο παρελθόν δε χαρακτηρίζει κάποιον ούτε στο σύνολό του ούτε για πάντα.
  • Προσέχω τις λέξεις που χρησιμοποιώ. Αν δεν έχω να πω κάτι καλό για κάποιον, καλύτερα να μην πω τίποτα!
  • Προσπαθώ να βλέπω τα κοινά με τους άλλους παρά τις διαφορές μας.
  • Δεν κρίνω, για να μην κριθώ.

Αυτοεκτίμηση

  • Επαινώ τον εαυτό μου. Εκτιμώ καθημερινά αυτά που κάνω και αυτό που είμαι. Αναγνωρίζω όλα τα καλά σημεία του χαρακτήρα μου, όλα τα ταλέντα και όλες τις δυνάμεις μου.
  • Αποδέχομαι τις αδυναμίες μου χωρίς να συγκρίνω τον εαυτό μου με τους άλλους. Ο καθένας άλλωστε είναι μοναδικός. Επαινώ τον εαυτό μου σε κάθε μου προσπάθεια να γίνω καλύτερος, να εκπληρώσω το δυναμικό μου, που είναι απεριόριστο.
  • Θυμάμαι ποιος είμαι και τι αξίζω. Αρνούμαι τις αρνητικές σκέψεις (π.χ. «είμαι κουτός») και τις αντικαθιστώ με θετικές («είμαι έξυπνος», «μπορώ να τα καταφέρω»).
  • Όταν πιστεύω στον εαυτό μου, ανοίγω τον δρόμο για να προχωρήσω μπροστά!



Γενναιοδωρία

  • Ο πλούτος δεν είναι συγκέντρωση αγαθών αλλά στάση ζωής. Στους άλλους δεν προσφέρω μόνο υλικά αγαθά, αλλά και τον χρόνο μου, τη διάθεσή μου, τον καλό μου λόγο, το χαμόγελο και τη βοήθειά μου.
  • Σκέφτομαι τους άλλους σε κάθε ευκαιρία. Όσο περισσότερα δίνω τόσο πλουσιότερος νιώθω, τόσο περισσότερα μου φέρνει η ζωή!

Διαίσθηση

  • Πιστεύω στη διαίσθησή μου και στην προσωπική μου αλήθεια. Δεν παρασύρομαι από τις γνώμες των άλλων ούτε τους αφήνω να με κάνουν ό,τι θέλουν.
  • Ακούω τη γνώμη των ατόμων που εμπιστεύομαι, όμως δεν τους θεωρώ πιο έξυπνους ή πιο ικανούς από εμένα. Κανείς δεν κατέχει το αλάνθαστο και κανείς δεν μπορεί να καθορίσει το μέλλον μου. Αναλαμβάνω την ευθύνη για τη ζωή μου.



Ειλικρίνεια

  • Είμαι ειλικρινής με τον εαυτό μου. Παραδέχομαι τις αληθινές μου σκέψεις, τα πραγματικά μου συναισθήματα. Μόνο μέσα από την ειλικρινή παραδοχή μπορώ να αλλάξω κάτι άσχημο πάνω μου.
  • Όταν είμαι ειλικρινής, οι άλλοι με εμπιστεύονται κι εγώ εμπιστεύομαι τον εαυτό μου.
  • Δε φοβάμαι να παραδεχτώ τα λάθη μου. Τα λάθη δε σημαίνουν ότι δεν έχω αξία. Θυμάμαι ότι αυτός που δεν κάνει λάθη είναι αυτός που δεν κάνει τίποτα!
  • Όταν νιώθω ασφαλής με τον εαυτό μου, δε φοβάμαι να πω την αλήθεια και στους άλλους.

Επιμονή

  • Επιμένω σε έναν στόχο που αξίζει. Έχω στο μυαλό μου ότι για να αποδώσει καρπούς μια προσπάθεια χρειάζεται χρόνο, αφοσίωση και επιμονή.
  • Όταν αναλαμβάνω μια ευθύνη, δεσμεύομαι να την ολοκληρώσω. Δεν αφήνω τις περιστασιακές απογοητεύσεις να με καταβάλλουν.
  • Δεσμεύομαι σε ανθρώπους που αξίζουν.
  • Επιμένω να κάνω το καλύτερο που μπορώ κι έχω πίστη ότι κάτι καλό θα προκύψει στο τέλος.



Ευγένεια

  • Οι κανόνες της ευγένειας είναι σημαντικοί για τη ζωή μου, την κάνουν πολιτισμένη και αξιοπρεπή. Εκφράσεις όπως «καλημέρα», «με συγχωρείτε», «ευχαριστώ», «παρακαλώ» δεν είναι παλιομοδίτικες αλλά απαραίτητες για την ποιότητα της καθημερινότητάς μου.
  • Δε χρειάζεται να περιμένω να είναι ο άλλος ευγενικός. Δίνω πρώτος το παράδειγμα ενός πολιτισμένου ανθρώπου που σέβεται τον εαυτό του.
  • Όταν διαμαρτύρομαι, το κάνω με ευγένεια και χρησιμοποιώ τον πληθυντικό. Είναι και πιο αποτελεσματικό!

Ευγνωμοσύνη

  • Μαθαίνω να εκτιμώ τα καλά που έχω τώρα και δεν γκρινιάζω για κάποιο άπιαστο ή μελλοντικό όνειρο.
  • Αρνούμαι την γκρίνια. Τα καλά που έχω στη ζωή μου δεν είναι δεδομένα και είμαι καθημερινά ευγνώμων γι’ αυτά: είμαι υγιής και αρτιμελής, η χώρα μου δε βρίσκεται σε πόλεμο, έχω να φάω, υπάρχει η όμορφη φύση γύρω μου, υπάρχουν άνθρωποι που με αγαπούν, μπορώ να βελτιωθώ, έχω τη δυνατότητα να μάθω, μπορώ να επικοινωνήσω και να μιλήσω ελεύθερα.
  • Όσα καλά δεν εκτιμώ, ελαττώνονται. Όσα εκτιμώ, αυξάνονται. Ακόμη και οι δυσκολίες φέρνουν οφέλη, παρόλο που δε φαίνονται αμέσως (π.χ. δύναμη και υπομονή).



Σεβασμός

  • Χρησιμοποιώ λέξεις που δείχνουν σεβασμό προς τους άλλους. Δεν κάνω ό,τι μου έρχεται αλλά σκέφτομαι τις συνέπειες στους άλλους.
  • Σέβομαι τα συναισθήματα των γύρω μου. Δεν ενοχλώ με θόρυβο. Μαζεύω τα πράγματά μου από τη διπλανή θέση του λεωφορείου πριν μου το ζητήσουν. Σέβομαι τα δημόσια αγαθά.
  • Δεν κάνω αυτό που δε θα ήθελα να μου κάνουν.

Συγχώρεση

  • Γνωρίζω πότε μου έχουν φερθεί άδικα, αλλά αυτό έχει να κάνει με εκείνους. Λέω αυτό που με πείραξε όταν είμαι ψύχραιμος, όμως δεν έχω ανάγκη για εκδίκηση.
  • Μιλώ σε άτομο της εμπιστοσύνης μου για ό,τι με πλήγωσε και προχωρώ τη ζωή μου. Δεν αναλώνομαι να σκέφτομαι ξανά και ξανά κάποιο λυπηρό γεγονός ούτε φτιάχνω σενάρια του τύπου «αν δεν είχε γίνει αυτό...».
  • Εμπιστεύομαι τον εαυτό μου. Θρηνώ για τις απώλειες, μαθαίνω από την εμπειρία και προχωρώ μπροστά!



Συμπόνια

  • Τα πιο προσωπικά συναισθήματα είναι και τα πιο κοινά. Όλοι μας έχουμε κοινή ανάγκη να αποφεύγουμε τον πόνο και να επιδιώκουμε την ευτυχία.
  • Προσπαθώ να μπω στη θέση των άλλων και να αντιληφθώ πώς μπορεί να νιώθουν.
  • Η συμπόνια που νιώθω για όλα τα ζωντανά πλάσματα έχει πίστη και αισιοδοξία, όχι οίκτο.
  • Προτιμώ τη συμπόνια στην πράξη μέσα από την εθελοντική προσφορά.

Συνεργασία

  • Μαθαίνω να μοιράζομαι, να διεκδικώ, αλλά και να υποχωρώ όπου χρειάζεται.
  • Η αξία της ομαδικής εργασίας είναι μεγαλύτερη από την αξία της πρωτιάς! Αντί να είμαι πρώτος και καλύτερος προτιμώ να είμαι μαζί με τους άλλους.


Υπομονή

  • Κάνω υπομονή στις δυσκολίες της ζωής. Δε χρειάζεται πάντα να έχω την «αμοιβή» τώρα. Η ζωή δεν είναι fast food.
  • Έχω υπομονή όταν βρίσκομαι σε ουρές, στην κίνηση κλπ. Ποτέ δεν ξεσπώ τον εκνευρισμό μου στους άλλους. Έχω υπομονή και όταν οι άλλο ανταποκρίνονται πιο αργά από όσο θα ήθελα.
  • Η προσπάθεια έχει τη δική της αξία, ακόμη κι αν δεν έρθει το αποτέλεσμα που επιθυμώ. Μαθαίνω μέσα από τις εμπειρίες μου.
  • Ζω το τώρα, όχι την προσδοκία!



Εγώ κι ο κόσμος
ΠΗΓΗ: mentoraschildprotection.blogspot.com
ΕΙΚΟΝΕΣ: soulmade.gr, forum.ngs38.ru, kootation.com, haymedia.am, yuziwawa.blogspot.com, newmomnewcity.com, vliegerprojecten.nl (επιμέλεια: podilato98.blogspot.com), anoiadiari.cat

19 Απρ 2012

Άλλος για Χίο τράβηξε

Δημήτρης Μητροπάνος: Μια γνήσια λαϊκή φωνή, ένας από τους σημαντικότερους τραγουδιστές των τελευταίων δεκαετιών.


Στα καλντερίμια συζητούν
ώς το πρωί οι γειτόνοι,
μα σκοτεινιάζει ο καιρός
και στις καρδιές νυχτώνει.

Άλλος για Χίο τράβηξε, πήγε,
κι άλλος για Μυτιλήνη
κι άλλος στης Σύρας τα στενά
αίμα και δάκρυα πίνει.




Σε πανηγύρι και γιορτή
απ’ την Αγιά Μαρκέλλα
σ’ αγόρασα χρυσή κλωστή
και κόκκινη κορδέλα.

Άλλος για Χίο τράβηξε, πήγε,
κι άλλος για Μυτιλήνη
κι άλλος στης Σύρας τα στενά
αίμα και δάκρυα πίνει.


ΣΤΙΧΟΙ: Μάνος Ελευθερίου
ΜΟΥΣΙΚΗ: Δήμος Μούτσης
ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Δημήτρης Μητροπάνος
ΔΙΣΚΟΣ: Άγιος Φεβρουάριος (1972)

Τραγούδια
ΧΑΡΤΗΣ: podilato98.blogspot.com (από Γεωγραφία Ε΄ Δημοτικού)

4 Απρ 2012

Η συνέλευση των ποντικών

Ένας από τους μύθους του Αισώπου αναφέρεται σε κάποιους ποντικούς, οι οποίοι δεινοπαθούσαν από τον αιώνιο εχθρό, τη γάτα. Συγκάλεσαν γενική συνέλευση και προσπαθούσαν να βρουν λύση στο πρόβλημά τους.

Ένας νεαρός πρότεινε να κρεμάσουν στον λαιμό της ένα κουδούνι, ώστε να την ακούνε όταν έρχεται και να φυλάγονται. Όλοι ενθουσιάστηκαν με την εξαιρετική ιδέα, όμως ένας γέροντας διατύπωσε την απορία του: «Και ποιος θα κρεμάσει το κουδούνι στη γάτα;»

Παύση. Λήξη της συνέλευσης...

Είναι πολλά και τα δικά μας προβλήματα. Θυμώνουμε, αντιδρούμε, διεκδικούμε —καλά κάνουμε. Ωστόσο, κατά κανόνα, στις συζητήσεις ο καθένας λέει το μακρύ του και το κοντό του. Έχει γίνει παροιμιώδης η φράση: «Μωρέ, ας γινόμουν πρωθυπουργός για μια μέρα και θα σου ’λεγα εγώ...».

Οι αδερφοί Κατσιμίχα, αγαπημένοι τραγουδοποιοί, έχουν φτιάξει ένα σύγχρονο λαϊκό τραγούδι που στηρίζεται στον προαναφερόμενο μύθο και δίνει απάντηση σε κάθε επίδοξο «σωτήρα» μας: Πολλές φορές η σιωπή κρύβει φρόνηση...


Σ’ ένα υπόγειο στην πλατεία Αβησσυνίας
συγκεντρωθήκαν τα ποντίκια μια φορά,
για να σκεφτούν πώς θα γλιτώσουν μια για πάντα
από του γάτου τον αιώνιο βραχνά...

Το συζητάγανε ημέρες και ημέρες,
μα τελικά δεν καταλήξαν πουθενά
και είχαν όλοι πια συνειδητοποιήσει
ότι κομπλάρισε η συνέλευση γερά...

Τότε πετάγεται ένας νεαρός και λέει:
«Βρήκα τη λύση του προβλήματος, παιδιά!
Θα πλησιάσουμε την ώρα που κοιμάται
και θα του δέσουμε κουδούνα στην ουρά!»

Κι όλοι φωνάξαν «Μπράβο, αυτό είναι, συμφωνούμε!»
και πέρασε η πρότασή του παμψηφεί...
Μα ένας γέρος ποντικός τους λέει «Δικαίωμα!»
και θέτει την εξής ερώτηση:

«Άμα μου λύσετε αυτή την απορία,
τότε δε θα ’χω αντίρρηση καμιά:
Ποιος από σας τολμάει τον γάτο να ζυγώσει,
να του κρεμάσει την κουδούνα στην ουρά;»

Και από τότε έχουν περάσει χίλια χρόνια
κι ακόμα ο γάτος τα ποντίκια κυνηγά...
Που πάει να πει ότι δε βρέθηκε κανένας
να του κρεμάσει την κουδούνα στην ουρά!

Όλες οι λύσεις είναι φίνες και ωραίες
τότε και μόνο όταν είναι εφικτές...
Μα σαν δεν έχεις κότσια να τις εφαρμόσεις,
άσ’ τες καλύτερα, καθόλου μην τις λες...


ΣΤΙΧΟΙ - ΜΟΥΣΙΚΗ - ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Χάρης & Πάνος Κατσιμίχας
ΔΙΣΚΟΣ: Όταν σου λέω πορτοκάλι να βγαίνεις (1987)

ΠολιτικήΤραγούδια

2 Απρ 2012

Το σύμβολο του ευρώ


1 Το σύμβολο του ευρώ είναι εμπνευσμένο από το έψιλον, το πρώτο γράμμα της λέξης «Ευρώπη».

* Προέρχεται από το ελληνικό αλφάβητο, για να τιμηθεί η κλασική εποχή της Αρχαίας Ελλάδας (το λίκνο του ευρωπαϊκού πολιτισμού).

2 Οι δύο παράλληλες γραμμές συμβολίζουν τη σταθερότητα του νομίσματος.

3 Η επίσημη συντομογραφία του είναι EUR.


Οι διαστάσεις του σήματος του ευρώ


ΠΗΓΗ: ecb.europa.eu
ΕΙΚΟΝΕΣ: el.wikipedia.org