4 Φεβ 2016

Το πρόβλημα του Παναγιώτη

Ο Παναγιώτης πηγαίνει τρίτη γυμνασίου. Το Πάσχα επισκέφθηκε πάλι το χωριό του, αλλά διαπίστωσε ότι οι φίλοι του δε θα έρχονταν αυτήν τη φορά. Τα μόνα παιδιά που υπήρχαν πήγαιναν τετάρτη δημοτικού.

Στην αρχή στενοχωρήθηκε. Τι παρέα να κάνει με τα νιάνιαρα; Τα «μικρά» όμως του φέρονταν ωραία και τον καλούσαν στις βόλτες, στο κυνηγητό και στις διάφορες τρέλες που έκαναν. Ήταν καλά παιδιά! Άσε που είχε αρχίσει να βαριέται μόνος του...

Οι μικροί χάρηκαν που ο «μεγάλος» έγινε μέλος της παρέας τους. Εκείνος, ωστόσο, είχε ένα πρόβλημα. Στο κρυφτό τούς έβρισκε αμέσως! Ήταν πιο ψηλός και μπορούσε να δει πιο μακριά. Δυο αγόρια και ένα κορίτσι, μάλιστα, σπάνια προλάβαιναν να κρυφτούν.

Σκέφτηκε να μετράει πιο αργά ώς το είκοσι, αλλά ήταν ζαβολιά. Τι να έκανε;

Πού θα έβρισκε κι άλλους αριθμούς;

Το σκέφτηκε από δω, το σκέφτηκε από κει και τότε το βρήκε: Τα Μαθηματικά! Τι στο καλό τα μαθαίνει τόσα χρόνια! Θυμήθηκε τους δεκαδικούς και χαμογέλασε από μέσα του.

Την επόμενη φόρα που ήταν να «τα φυλάξει» άρχισε να μετράει:

1, 2, 3, ..., 16, 17, 18, 19,

19 και 1...
19 και 2...
19 και 3...



Φοβήθηκε πως κάποιοι δε θα προλάβαιναν να βρουν κρυψώνα και αποφάσισε να βοηθήσει. Στο 19,9 ξεκίνησε τα εκατοστά:

19,9 και 1...
19,9 και 2...
19,9 και 3...



Τώρα είχαν κρυφτεί όλοι. Το παιχνίδι πήγαινε καλά και ο Παναγιώτης δεν είχε κάνει καμία ζαβολιά: Μέχρι το 20 μέτρησε!


ΚΕΙΜΕΝΟ-ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.com

Πολλαπλάσια
(κουίζ)

Πατήστε στην εικόνα

Πολλαπλασιασμός
ΠΗΓΗ: inschool.gr

Εισαγωγή στα γραφήματα
(κουίζ)

Πατήστε στην εικόνα

Επεξεργασία δεδομένων
ΠΗΓΗ: inschool.gr

Η Γέφυρα Ρίου–Αντιρρίου
(παρουσίαση)

Πατήστε στην εικόνα


Μετακινήσεις

Μεγάλα έργα στην Ελλάδα

Σε κάθε τόπο οι άνθρωποι κατασκευάζουν διάφορα έργα, προσπαθώντας να κάνουν τη ζωή τους πιο άνετη.

Μερικά από αυτά προσφέρουν γρήγορη και ευκολότερη μετακίνηση. Τέτοια είναι, για παράδειγμα, τα αεροδρόμια, τα λιμάνια, οι αυτοκινητόδρομοι, γέφυρες και σήραγγες, ο υπόγειος σιδηρόδρομος (μετρό) και το τραμ.

Άλλα έργα, εξίσου σημαντικά, μας βοηθούν να παράγουμε ηλεκτρικό ρεύμα (π.χ. τα υδροηλεκτρικά εργοστάσια της ΔΕΗ) ή να προστατεύουμε το περιβάλλον (π.χ. η υγειονομική ταφή των σκουπιδιών και ο βιολογικός καθαρισμός των λυμάτων).


Η Εγνατία Οδός διασχίζει τη Θράκη, τη Μακεδονία και την Ήπειρο


Η τεχνητή λίμνη Πλαστήρα στη Θεσσαλία

Για να κατασκευαστεί ένα έργο χρειάζονται χρόνος, χρήματα, υλικά, κατάλληλα μηχανήματα, αλλά και κατάλληλοι άνθρωποι: επιστήμονες, τεχνίτες, εργάτες, χειριστές των μηχανημάτων, οδηγοί οχημάτων και πολλοί άλλοι.
Καθένας από αυτούς αναλαμβάνει μια διαφορετική δουλειά, όμως όλοι συνεργάζονται, ώστε το έργο να κατασκευαστεί σωστά και με ασφάλεια: Οι τοπογράφοι μελετούν τον χώρο, οι αρχιτέκτονες και οι πολιτικοί μηχανικοί φτιάχνουν τα σχέδια, ο εργοδηγός διευθύνει και επιβλέπει τις εργασίες κατασκευής κ.ο.κ.
Την ίδια στιγμή το κράτος χρηματοδοτεί και ελέγχει.


Η Γέφυρα Ρίου–Αντιρρίου στη Δυτική Ελλάδα


Η Διώρυγα της Κορίνθου

Ένα μεγάλο έργο ωφελεί τους ανθρώπους, ωστόσο μπορεί να έχει και αρνητικές συνέπειες. Ένα διεθνές αεροδρόμιο, για παράδειγμα, διευκολύνει τις μετακινήσεις, δίνει εργασία σε πολλούς ανθρώπους και ανεβάζει την αξία της ευρύτερης περιοχής.

Από την άλλη πλευρά, όμως, οι κάτοικοι μπορεί να ενοχλούνται από τον θόρυβο των αεροπλάνων, ενώ για την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκαν πολλές εκτάσεις από το φυσικό περιβάλλον, με αποτέλεσμα να καταστραφούν δάση και καλλιεργήσιμες εκτάσεις.


Το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας βρίσκεται στην Ανατολική Αττική

Δείτε στη συνέχεια


ΑφιερώματαΓεωγραφίαΕλλάδα
ΚΕΙΜΕΝΟ: Μελέτη Δ΄ Δημοτικού
ΕΙΚΟΝΕΣ: egnatia.eu, e-karditsa.gr, gefyra.gr, diolkos.blogspot.gr, tovima.gr

Η Διώρυγα της Κορίνθου
(παρουσίαση)


Πατήστε στην εικόνα


Μετακινήσεις

▼ Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα