27 Φεβ 2020

Μινιατούρες

Από τη Μυρτιά
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Επειδή μου αρέσει να κάνω κατασκευές, αποφάσισα τον ελεύθερο χρόνο μου να φτιάξω μινιατούρες. Έτσι κατασκεύασα μικρά βιβλιαράκια, επιπλάκια και άλλα μικροαντικείμενα. Η ιδέα προέκυψε από κάποια βιντεάκια που είδα. Το μέγεθός τους είναι πιο μικρό και από το μικρό μας δαχτυλάκι. Αυτό που είναι πραγματικά εντυπωσιακό εκτός από το μέγεθος, είναι και οι λεπτομέρειες που έχουν. Έτσι λοιπόν θέλησα να σας τα παρουσιάσω και να τα μοιραστώ μαζί σας.





Αν αρέσουν και σε εσάς οι κατασκευές, είναι πραγματικά πολύ διασκεδαστικό να ασχοληθείτε με αυτές. Σας το προτείνω.



  • Υλικά που χρησιμοποίησα: Κόλλα, οδοντογλυφίδες, βαμβάκι, ύφασμα, πλαστικό κουτάκι, χάντρες, πλαστελίνη και μαρκαδόρους.
  • Εργαλεία: νυχοκόπτης, τσιμπιδάκι και ψαλίδι.


















ΑπροσδόκηταΚατασκευές

26 Φεβ 2020

Στον δρόμο με το κυκλοφορικό!



Την άνοιξη του 2012, καθώς πλησίαζαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Λονδίνου, οκτώ Βρετανοί ζωγράφισαν στο σώμα τους το κυκλοφορικό σύστημα, αναγράφοντας μάλιστα στο μέρος της καρδιάς την ομάδα του αίματός τους! Στόχος αυτής της πρωτότυπης πράξης ήταν η ευαισθητοποίηση των κατοίκων της πόλης στο ζήτημα της εθελοντικής αιμοδοσίας.







ΆνθρωποςΑπροσδόκητα
ΠΗΓΗ: body.artery@facebook

25 Φεβ 2020

Λέμε ΟΧΙ στο κάπνισμα!

Από μαθητές της έκτης τάξης

ΣοφΣοφ88

beauty19

wolf23

μαθητής11

Κάπνισμα

Φράσεις με αρχαιόμορφη γενική

Οι φράσεις με αρχαιόμορφη γενική αποτελούν «γλωσσικά απολιθώματα», είναι δηλαδή στερεότυπες ομάδες λέξεων που κληρονομήσαμε από παλαιότερες περιόδους της γλώσσας μας.

Οι περισσότερες περιλαμβάνουν ουσιαστικά, και μάλιστα θηλυκά, τα οποία συνήθως σχηματίζουν τη γενική πτώση του ενικού αριθμού
  • είτε κατεβάζοντας τον τόνο
    (η άδεια, της άδειας – αλλά: επίδομα αδείας)
  • είτε με παλαιότερη κατάληξη
    (η κόπωση, της κόπωσης – αλλά: τεστ κοπώσεως)


Την αρχαιόμορφη γενική τη συναντούμε σε καθιερωμένα ζεύγη ουσιαστικών (π.χ. ασκήσεις ακριβείας, λεωφόρος Θησέως), αλλά και ύστερα από τις παρακάτω προθέσεις:
  • από
    (από κτίσεως κόσμου)
  • διά
    (διά θαλάσσης)
  • εκ / εξ
    (εκ πρώτης όψεως, εξ αποστάσεως)
  • εκτός
    (εκτός πόλεως)
  • επί
    (επί κυβερνήσεως Ελευθερίου Βενιζέλου)
  • λόγω
    (λόγω ασθενείας)
  • μεταξύ
    (μεταξύ σφύρας και άκμονος)
  • μέχρι
    (μέχρι τελικής πτώσεως)
  • περί
    (περί ορέξεως)
  • προ
    (προ μηνός)
  • υπέρ
    (υπέρ πίστεως και πατρίδος)

Περί ορέξεως... κολοκυθόπιτα!


Οι φράσεις αυτές εμπλουτίζουν τον λόγο μας, αλλά και υπενθυμίζουν τη μακραίωνη ιστορία των ελληνικών. Είναι σημαντικό να τις γνωρίζουμε, για να αποφεύγουμε και τυχόν λάθη.

Ας έχουμε κατά νου, ωστόσο, ότι μερικές γενικές σιγά σιγά «κανονικοποιούνται», δηλαδή αρχίζουν να χρησιμοποιούνται με τον σύγχρονο τύπο τους.

* Για παράδειγμα, κάποιοι λένε ψωμί «ολικής αλέσεως», ενώ άλλοι προτιμούν το «ολικής άλεσης».

Δείτε περισσότερα στις αναρτήσεις που ακολουθούν. Αν δε γνωρίζετε κάποιες λέξεις (ή φράσεις), μπορείτε να τις αναζητήσετε στο «Λεξικό της κοινής νεοελληνικής».


ΑφιερώματαΟυσιαστικάΦράσεις και παροιμίες
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ: Εγκυκλοπαίδεια Πάπυρος Λαρούς Μπριτάνικα, Μείζον Ελληνικό Λεξικό Τεγόπουλου-Φυτράκη (1997), Λεξικό της κοινής νεοελληνικής
ΕΙΚΟΝΕΣ: epilogic.gr, elenifourli.gr

Σπάστε τα δεσμά αυτής της κακής συνήθειας

Από τη Μυρτιά
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Σας έχω ζωγραφίσει ένα σκίτσο για τον αντικαπνιστικό αγώνα. Στόχος του σκίτσου είναι να πείσω τους καπνιστές να σπάσουν τα δεσμά αυτής της κακής συνήθειας που λέγεται κάπνισμα.



Κάπνισμα

Μυρτιά

Η Μυρτιά κατοικεί στη Βόρεια Αθήνα. Με το ΠΟΔήΛΑΤΟ συνεργάστηκε στην έκτη δημοτικού (2019/20).

Οι αναρτήσεις τηςΟι συνεργάτες μας

23 Φεβ 2020

animal girl 23

Η animal girl 23 κατοικεί στη Βόρεια Αθήνα. Με το ΠΟΔήΛΑΤΟ συνεργάστηκε στην έκτη δημοτικού (2019/20).

Οι αναρτήσεις τηςΟι συνεργάτες μας

Απόκριες
(λέξεις από το σχολικό λεξικό)




Και αμέσως μετά




Απόκριες
ΕΙΚΟΝΕΣ: Λεξικό Α΄-Γ΄ Δημοτικού, tuttodisegni.com (η πρώτη)
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΙΚΟΝΩΝ: podilato98.blogspot.com

20 Φεβ 2020

Συρανό ντε Μπερζεράκ

Ένα από τα δημοφιλέστερα έργα του διεθνούς ρεπερτορίου σε μια παράσταση με ηθοποιούς, χορευτές, ζωντανή μουσική και σύγχρονο θέατρο σκιών!

9º Δ.Σ. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ ⦁ ΣΤ2 ⦁ 2019/20


Ο Συρανό, φοβερός ξιφομάχος και ποιητής, είναι ερωτευμένος με τη Ρωξάνη, όμως δεν τολμά να της το πει, γιατί φοβάται πως θα τον απορρίψει λόγω της μεγάλης του μύτης. Ο Κριστιάν είναι κι αυτός ερωτευμένος με τη Ρωξάνη, δεν ξέρει όμως πώς να εκφράσει τα συναισθήματά του.

Ο Συρανό δέχεται να βοηθήσει τον Κριστιάν να κερδίσει με τα δικά του λόγια την αγάπη της Ρωξάνης —τα λόγια ενός ποιητή.



Στην πραγματικότητα οι δύο πρωταγωνιστές είναι οι δύο πλευρές ενός ανθρώπου, το σώμα και η ψυχή. Ποιος θα νικήσει; Η εξωτερική ομορφιά του Κριστιάν ή η ομορφιά της ψυχής του Συρανό;



Ο σκηνοθέτης Ηλίας Καρελλάς έχει στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με την έννοια της διαφορετικότητας.
  • Tι σημαίνει ομορφιά;
  • Tι σημαίνει εικόνα στην εποχή της εικόνας;
  • Πώς εκφράζει κανείς τα συναισθήματά του;
  • Πώς επικοινωνεί;
  • Πώς ερωτεύεται;



Σε μια εποχή που κυριαρχεί η τεχνολογία και η απρόσωπη επικοινωνία, που οι άνθρωποι φοβούνται να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, που η καθημερινότητά μας κατακλύζεται από αψεγάδιαστα πρότυπα ομορφιάς, που ο σχολικός και κοινωνικός εκφοβισμός είναι πιο έντονος παρά ποτέ, ο «Συρανό» έρχεται να υμνήσει με τον δικό του τρόπο τον έρωτα.

Να μας δείξει ότι η ουσιαστική επικοινωνία, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα και τα δικαιώματα του άλλου, μα πάνω απ’ όλα η ειλικρινής αγάπη, έχουν τη δύναμη να μας μεταμορφώσουν και να μας απελευθερώσουν.





ΘέατροΣχολική ζωήΤα δύο φύλα
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Edmond Rostand
ΔΙΑΣΚΕΥΗ: Jo Roets
ΑΠΟΔΟΣΗ: Χαρά Γιαννακοπούλου
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ-ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ-ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Ηλίας Καρελλάς
ΚΙΝΗΣΗ-ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΕΣ: Αντιγόνη Γύρα
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Γιωργίνα Γερμανού
ΜΟΥΣΙΚΗ: String Demons

ΠΑΙΖΟΥΝ: Λευτέρης Ελευθερίου, Κατερίνα Αθανασιάδη, Χρήστος Καπενής, Φάνης Παυλόπουλος
ΧΟΡΕΥΟΥΝ: Κατερίνα Γεβετζή, Ναπολέων Μανάτος

ΠΗΓΗ: culturenow.gr
ΕΙΚΟΝΕΣ: athinorama.gr (1-4), eimaimama.gr (5)

18 Φεβ 2020

Αγγλικά κείμενα με λέξεις ελληνικής προέλευσης

Τα αγγλικά, όπως και άλλες ευρωπαϊκές γλώσσες, περιλαμβάνουν έναν μεγάλο αριθμό από λέξεις που έχουν ελληνική καταγωγή.

Κάποιες χρησιμοποιούνται καθημερινά (problem, theatre), ενώ πολλές είναι γνωστές κυρίως στους επιστήμονες, εφόσον αποτελούν τμήμα της ορολογίας που χρησιμοποιούν (laryngitis).

Αυτό δε συμβαίνει φυσικά επειδή η γλώσσα μας είναι ανώτερη από τις άλλες, αλλά επειδή στη μακραίωνη ιστορία της στάθηκε πολύ τυχερή:

1 Υπήρξε το μέσο με το οποίο εκφράστηκε ο σπουδαίος πολιτισμός των αρχαίων Ελλήνων (τραγωδία, ποίηση, φιλοσοφία κ.ά.)

2 Η τεράστια αυτοκρατορία που δημιούργησε ο Μέγας Αλέξανδρος επέκτεινε την επιρροή της, κάτι που συνεχίστηκε με την αυτοκρατορία των Ρωμαίων, οι οποίοι είχαν επηρεαστεί βαθιά από τον ελληνικό πολιτισμό. Εκτιμάται μάλιστα ότι εκείνη την εποχή οι άνθρωποι σε όλη τη Μεσόγειο μιλούσαν, διάβαζαν και οπωσδήποτε καταλάβαιναν ελληνικά.

3 Σε αυτήν τη «διεθνή» γλώσσα γράφτηκαν και τα Ευαγγέλια του χριστιανισμού. Αυτό βοήθησε το ελληνικό λεξιλόγιο να εξαπλωθεί και στους λαούς που μυούνταν στη νέα θρησκεία.

4 Όταν ξεκίνησε η ξένη κυριαρχία στον ελλαδικό χώρο, πολλοί Έλληνες και ελληνόφωνοι λόγιοι διασκορπίστηκαν μέσω της Ιταλίας στην Ευρώπη. Mέσω αυτών οι Ευρωπαίοι ανακάλυψαν τα ελληνικά γράμματα και επειδή σε πολλές περιπτώσεις δεν υπήρχαν οι αντίστοιχες λέξεις στο λεξιλόγιό τους, υιοθέτησαν τις ελληνικές.

Αυτό συνεχίστηκε και αργότερα, με την ανάπτυξη των επιστημών (18ος-19ος αιώνας), οπότε πολλές λέξεις πέρασαν στην επιστημονική ορολογία.



Τον τελευταίο αιώνα παρατηρείται μια αντίστροφη πορεία. Σήμερα οι νέες ιδέες και τα τεχνολογικά επιτεύγματα (π.χ. στην πληροφορική) εκφράζονται κατά κύριο λόγο στα αγγλικά.

Εμείς, ωστόσο, οφείλουμε να θυμόμαστε όσα πρόσφερε η γλώσσα μας στον παγκόσμιο πολιτισμό, να νιώθουμε περήφανοι αλλά και να τη διαφυλάσσουμε μελετώντας τη και μιλώντας σωστά.

Δείτε στη συνέχεια


ΑφιερώματαΛεξιλόγιο
ΠΗΓΕΣ: Νεοελληνική Γραμματική Μανόλη Τριανταφυλλίδη (1941,1993), abnet.agrino.org/htmls/E/E009.html
ΕΙΚΟΝΑ: lexilogia.gr (επιμέλεια: podilato98.blogspot.com)

My Best Friend

Αγαπημένο τραγούδι για αγαπημένους ανθρώπους!


When everything is wrong, I’ll come talk to you
You make things alright, when I’m feeling blue
You are such a blessing and I won’t be messing
With the one thing that brings light to all my darkness

You’re my best friend and I love you
And I love you –Yes I do!

There is no other one who can take your place
I feel happy inside when I see your face
I hope you believe me, ’cause I speak sincerely
And I mean it when I tell you that I need you

You’re my best friend and I love you…

I’m here right beside you, I will never leave you
And I feel the pain you feel when you start crying

You’re my best friend and I love you…

ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ: Weezer
ΔΙΣΚΟΣ: Make Believe (2005)

ΤραγούδιαΦιλία

Για τα παιδιά

Είναι ένα τραγούδι που με συγκινεί πολύ. Το αφιερώνω στα αστεράκια που φωτίζουν τη ζωή μας αλλά και σε όλους τους δασκάλους τους!


Τα παιδιά που ’χουν στα μάτια την ατέλειωτη νυχτιά
(Ελένη Δήμου)
και βαδίζουν ψηλαφώντας: είναι άνθρωποι κι αυτά.
(Χάρις Αλεξίου)
Και σ’ εκείνα που κυλάει μες στο αίμα τους αργά
(Ρόμπερτ Ουίλιαμς)
της Μεσόγειος το Στίγμα: είναι άνθρωποι κι αυτά.
(Βασίλης Παπακωνσταντίνου)

Δώσε κι εσύ την ψυχή, την καρδιά σου,
(Χάρης Βαρθακούρης)
νιώσε πως είναι κι εκείνα παιδιά σου.
(χορωδία)

Τα παιδιά που δεν μπορούνε να μιλήσουνε σωστά
(Αλέκα Κανελίδου)
κι όμως σου χαμογελούνε: είναι άνθρωποι κι αυτά.
(Πασχάλης)
Μα κι εκείνα που μιλάνε με τα χέρια μοναχά
(Βίκυ Μοσχολιού)
και στα χείλη σε κοιτάνε: είναι άνθρωποι κι αυτά.
(Δημήτρης Μητροπάνος)

Δώσε κι εσύ την ψυχή, την καρδιά σου,
νιώσε πως είναι κι εκείνα παιδιά σου.

Τα παιδιά που ’χουν κορμάκια γερασμένα, σκελετά,
(Ελπίδα)
ντοκουμέντα του καιρού μας: είναι άνθρωποι κι αυτά.
(Δούκισσα)
Τα παιδιά που γεννηθήκαν σαν τα δέντρα δυνατά
(Γιώργος Πολυχρονιάδης)
μα τους σπάσαν τα κλωνάρια: είναι άνθρωποι κι αυτά.
(Βλάσης Μπονάτσος)

Δώσε κι εσύ την ψυχή, την καρδιά σου,
νιώσε πως είναι κι εκείνα παιδιά σου.

Τα παιδιά των ιδρυμάτων, τ’ αγριεμένα σαν θεριά
(Αντώνης Καλογιάννης)
σε κλουβιά παραπτωμάτων: είναι άνθρωποι κι αυτά.
(Μαρινέλλα)
Τα παιδιά που τα χωρίζει των γονιών η διαφορά
(Φίλιππoς Νικολάου)
ίδια μοίρα τα ορίζει: είναι άνθρωποι κι αυτά.
(Χριστιάνα)

Δώσε κι εσύ την ψυχή, την καρδιά σου,
νιώσε πως είναι κι εκείνα παιδιά σου.

Τα παιδιά τα ορφανεμένα, σαν μοναχικά πουλιά,
(Τόλης Βοσκόπουλος)
που δε βρήκανε κανένα: είναι άνθρωποι κι αυτά.
(Άννα Βίσση)
Τα παιδιά είναι το γέλιο που ομορφαίνει τη ζωή
(Γιάννης Πάριος)
όποια να ’ναι, όπως να ’ναι, είναι τ’ αύριο που θα ’ρθει
(Λίτσα Διαμάντη)

Δώσε κι εσύ την ψυχή, την καρδιά σου,
νιώσε πως είναι κι εκείνα παιδιά σου.

Τα παιδιά που απλώνουν χέρι, χέρι που έλεος ζητά,
(Δάκης)
από ανάγκη (ποιος να ξέρει;): είναι άνθρωποι κι αυτά.
(Μπέσυ Αργυράκη)
Τις φιγούρες μας τις γκρίζες χρωματίζουν τα παιδιά,
(Τάνια Τσανακλίδου)
βάζουν κίτρινο, γαλάζιο και μια κόκκινη καρδιά.
(Κώστας Τουρνάς)

Δώσε κι εσύ την ψυχή, την καρδιά σου,
νιώσε πως είναι κι εκείνα παιδιά σου.

Δώσε κι εσύ την ψυχή, την καρδιά σου,
(Κώστας Χατζής και χορωδία)
νιώσε πως είναι κι εκείνα παιδιά σου.

Δώσε κι εσύ την ψυχή, την καρδιά σου,
νιώσε πως είναι κι εκείνα παιδιά σου.


ΣΤΙΧΟΙ: Φίλιππος Νικολάου
ΜΟΥΣΙΚΗ: Αλέξης Παπαδημητρίου
ΔΙΣΚΟΣ: Για τα παιδιά (1985)

Νέα ηχογράφηση

Το τραγούδι ηχογραφήθηκε πάλι το 2011. Το ερμήνευσαν για τη UNICEF οι μαθητές και οι μαθήτριες του Λεοντείου Λυκείου Νέας Σμύρνης, οι καθηγητές τους αλλά και απόφοιτοι.


Μια σημαντική πρωτοβουλία, που ξεχειλίζει από αγάπη!

ΔιαφορετικότηταΔικαιώματα παιδιώνΤραγούδια

17 Φεβ 2020

Ποσοστά της καρδιάς

Κάποια ζώα μπορούν να αυξομειώνουν τους παλμούς της καρδιάς τους. Έτσι επιτυγχάνουν μέγιστη κυκλοφορία στο αίμα τους όταν αναπνέουν στην επιφάνεια του νερού και ελάχιστη όταν καταδύονται.

Μελετήστε τον παρακάτω πίνακα και βρείτε πόσοι είναι οι καρδιακοί παλμοί των τριών ζώων σε κατάδυση. Ύστερα κυλήστε οριζόντια την εικόνα: η λύση βρίσκεται στην τελευταία στήλη!


Δυστυχώς εμείς οι άνθρωποι δεν έχουμε τη δυνατότητα για τέτοια μακροβούτια! Όμως κάτι παρόμοιο συμβαίνει όταν κοιμόμαστε: Οι παλμοί της καρδιάς μας μειώνονται κατά 10% σε σχέση με εκείνους που έχουμε όταν βρισκόμαστε σε ηρεμία.

Μετρήστε τους δικούς σας καρδιακούς παλμούς ανά λεπτό σε ηρεμία, υπολογίστε πόσοι είναι κατά τη διάρκεια του ύπνου και γράψτε τους στα σχόλια!



ΆνθρωποςΖώαΠοσοστά
ΠΗΓΗ: Μαθηματικά ΣΤ΄ Δημοτικού
ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.com (από Μαθηματικά ΣΤ΄ Δημοτικού), brnursingschool.org

Εγώ κι εσύ μαζί


Εγώ κι εσύ μαζί!
Όταν η τύχη σου θα ’ναι φευγάτη
κι εσύ μακριά απ’ το ζεστό σου κρεβάτι,
τότε θυμήσου τη χρυσή συμβουλή:
Εγώ κι εσύ μαζί!

Εγώ κι εσύ μαζί!
Τα βάσανά σου είναι και δικά μου.
Και για τους δύο μας χτυπάει η καρδιά μου!
Δυο φιλαράκια με μία ψυχή:
Εγώ κι εσύ μαζί!

Μπορείς, αν θες, να βρεις πιο έξυπνους φίλους!
Να ’ναι μεγάλοι και πιο δυνατοί: Μπορείς!
Αλλά να ξέρεις: τη δικιά μου αγάπη
δε θα σ’ τη δώσει, φιλαράκο, κανείς.

Κι όσο περνάνε και φεύγουν τα χρόνια
και η φιλία μας θα μένει αιώνια,
είναι γραφτό μας, μοίρα κοινή:
Εγώ κι εσύ μαζί!


ΣΤΙΧΟΙ: Τζίμης Πανούσης
ΜΟΥΣΙΚΗ: Randy Newman
ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Τζίμης Πανούσης – Αλκίνοος Ιωαννίδης
ΤΑΙΝΙΑ: Toy Story, Η ιστορία των παιχνιδιών (1995)


ΤραγούδιαΦιλία

Όχι στον εκφοβισμό!

Ένα όμορφο τραγούδι κι ένα καλογυρισμένο βιντεοκλίπ από πεμπτάκια του 6ου Διαπολιτισμικού Σχολείου Ελευθερίου-Κορδελιού Θεσσαλονίκης. Το 2014/15 το βιντεάκι πήρε την πρώτη θέση στον 2ο Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό για την καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού.


Πάλι ξύπνησε η μέρα, ώρα για να ξεκινήσω,
παίρνω τσάντα και βιβλία, τον εφιάλτη μου να ζήσω.
Τώρα φεύγω απ’ το σπίτι, η καρδιά μου κράμπες θα ’χει,
πλημμυρίζω από ιδρώτα, έχω κόμπο στο στομάχι.

Είναι κάποιοι στο σχολείο που μου κάνουν τον πολύ,
με βαράνε, με σκουντάνε και μου κλέβουν το φαΐ.
Λόγια άσχημα μου λένε, λόγια ταπεινωτικά,
μ’ απειλούνε και με βρίζουν, με στριμώχνουν στα σκαλιά.

Παρατσούκλια μου ’χουν βγάλει κι έχουνε διαδώσει φήμες
και στο Facebook κρεμάνε ένα κάρο κοροϊδίες.
Και τα χρήματα μού παίρνουν και μ’ αφήνουν νηστικό,
τα μολύβια και τις γόμες, το καινούργιο μου στιλό.

Κι όταν ξενυχτάω τα βράδια, σκέφτομαι πού έχω φταίξει
και φοβάμαι να μιλήσω —το σχολείο θα παρατήσω!

— Ω, Χρήστο, φιλαράκο, μην τα βλέπεις τόσο μαύρα,
νόμιζες πως είσαι μόνος, ρίξε γύρω μια ματιά:
Βρες εμένα, βρες τον Κώστα, τον μπαμπά και τη μαμά,
ζευγάρια τόσα απ’ αφτιά.

Μίλησέ μας, πες τα όλα, δείξε εκείνα τα παιδιά!
Μόνο ένα να θυμάσαι, πως στην ιστορία αυτή
θύμα είναι και εκείνος που σου κάνει τον νταή.

Μη νομίζεις πως κερδίζει κάτι ουσιαστικό,
είστε και οι δυο χαμένοι απ’ αυτό το μυστικό.
Αν το μοιραστείς με όλους, προκαλείς έναν σεισμό,
οι φωνές μας θα φωνάξουν: ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ!

Όχι στον εκφοβισμό!

Μίλα! Μη φοβάσαι! Δεν είσαι μόνος, είμαστε εδώ!

Όχι στον εκφοβισμό!


ΣΤΙΧΟΙ: Ζωή Μαλιβίτση
ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Μιχάλης Ε., Αντώνης Φ., Στέλλα Ντ.
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ: 2014



16 Φεβ 2020

Δε φοβάμαι

Ζήτα βοήθεια και απειλές μη σε λυγίζουν!


Υπάρχουνε στιγμές που η καρδιά χτυπάει,
ακούς φωνές και νιώθεις να σ’ ακολουθάει
αυτός που τελευταία τη σκέψη σου στοιχειώνει,
αυτός που ξέρει να εκβιάζει, να πληγώνει...

Ξέρω πώς είναι να πονάς, χρειάζεται χρόνος.
Πέρασα ό,τι περνάς, δεν είσαι ο μόνος!
Ζήτα βοήθεια και απειλές μη σε λυγίζουν.
Πάψε να κρύβεσαι απ’ αυτά που σε φοβίζουν!

Δεν είναι λύση να ’σαι μόνος, τρομαγμένος.
Μίλα στους φίλους και δε θα βγεις χαμένος.
Αντιμετώπισε τη βία, τον σαρκασμό,
την κακοποίηση και τον εκφοβισμό!

Μην ντρέπεσαι γι’ αυτά που σου συμβαίνουν.
Δε φταις εσύ που οι άλλοι δεν καταλαβαίνουν.
Μαγκιά δεν είναι στη ζωή το να πληγώνεις,
είναι τα λάθη να μπορείς να διορθώνεις!

Ξέρω πώς είναι να πονάς, χρειάζεται χρόνος...


ΣΤΙΧΟΙ - ΜΟΥΣΙΚΗ - ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Οδυσσέας Σαγρέδος
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ: 2015


15 Φεβ 2020

Με τα μάτια της ψυχής μας

Το σχολικό έτος 2014/15 τα πεμπτάκια του 3ου Δημοτικού Σχολείου Κισάμου Χανίων δημιούργησαν με τη βοήθεια του δασκάλου τους Γιώργου Χαχλάκη μια ταινία μικρού μήκους κι ένα εντυπωσιακό τραγούδι (αρχίζει στο 2.45).

Η δουλειά των παιδιών υμνεί τη ζωή και τις αξίες της, απορρίπτει τις συμπεριφορές που πληγώνουν και τάσσεται κατά της ενδοσχολικής βίας.


Στο σχολείο από μικρό τα όνειρά μου κυνηγάω,
με χαρά κι ενθουσιασμό με τους φίλους μου γελάω!

Παίζω και τραγουδώ, με τα χέρια ζωγραφίζω,
ό,τι θέλω να σας πω με χρώματα σας ψιθυρίζω!

Στα πελάγη της ζωής ταξιδεύω κι ερευνάω,
ό,τι έχω στο μυαλό θέλω να το συζητάω!

Κι απορώ και ρωτώ, συνεργάζομαι με όλους
κι αν προβληματιστώ δίπλα μου έχω δασκάλους!

Θέλω να δημιουργώ πάντοτε με φαντασία
κι επειδή είμαι παιδί, κάνω και καμιά αταξία!

Μα ποτέ δε χτυπώ, με τα λόγια δεν πληγώνω,
μια ζεστή αγκαλιά με τα χέρια μου απλώνω!


ΣΤΙΧΟΙ - ΜΟΥΣΙΚΗ - ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Ε΄ τάξη 3ου Δ.Σ. Κισάμου Χανίων (2014/2015)
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ: 2015


Παιδικές δημιουργίεςΣχολική ζωή

Βιντεάκια για το κάπνισμα



Δείτε τα στις αναρτήσεις που ακολουθούν και αποφασίστε:


ΔιαφημίσειςΚάπνισμαΣυλλογές
ΕΙΚΟΝΑ: Υπουργείο Υγείας

Εκατομμυριούχος: Αναπνευστικό σύστημα

Πατήστε στην εικόνα που σας ενδιαφέρει και παίξτε όπως στο δημοφιλές τηλεπαιχνίδι γνώσεων «Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος»:






Άνθρωπος

14 Φεβ 2020

Καπνός: μια δύσκολη ιστορία

Ένα γράφημα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου



Κάπνισμα
ΕΙΚΟΝΑ: europarl.europa.eu