30 Ιουν 2013

Με την ορολογία των ζώων

Οι συνεργάτες μας μαθαίνουν την ορολογία των ζώων και το... παρακάνουν!





Περισσότερα στις αναρτήσεις που ακολουθούν:


ΖώαΠαιδικές συλλογές
ΕΙΚΟΝΑ: oaadonline.oxfordlearnersdictionaries.com

28 Ιουν 2013

Βγες έξω να παίξεις!




Κόμικς – ΣκίτσαΠαιχνίδια
ΠΗΓΗ: Τα Πεμπταστέρια
ΕΙΚΟΝΑ: desincantei.blogspot.com (επιμέλεια: podilato98.blogspot.com)

Σεβάχ ο Θαλασσινός

Ο Σεβάχ, θρυλικός ήρωας της αραβικής παράδοσης, πρωταγωνιστεί σε μια σειρά από φανταστικές περιπέτειες στην ανατολική Αφρική και στον Ινδικό Ωκεανό.

Τα ταξίδια του περιλαμβάνονται στη συλλογή παραμυθιών «Χίλιες και μία νύχτες», ένα από τα πιο γνωστά έργα της αραβικής λογοτεχνίας, και βασίζονται σε αληθινές ιστορίες των ναυτικών της περιοχής, αλλά και σε παλαιότερα κείμενα, όπως η Οδύσσεια και διάφοροι περσικοί και ινδικοί θρύλοι.


Στο φιλντισένιο μου μαρκούτσι
γαλέρες έρχονται και πάνε,
ρεσάλτα κάνουνε οι μούτσοι
κι οι πειρατές μεθοκοπάνε
στο καπηλειό το λιμανίσιο.

Θάλασσα, πικροθάλασσα,
γιατί να σ’ αγαπήσω;

Σαρακηνοί και Βενετσάνοι
πιάνουν και δένουν στο κατάρτι
ελόγου μου, τον καπ’τάν Γιάννη,
το παλικάρι, τον αντάρτη,
τον άντρακλα τον πελαγίσιο.

Θάλασσα, πικροθάλασσα,
γιατί να σ’ αγαπήσω;

Κι εκεί, στου μακελειού την άψη,
δαγκώνω τα σχοινιά, τα λύνω
και, μα τον Άγιο Κωνσταντίνο,
όλους τους ρίχνω μες στη χάψη,
δεμένους με τα χέρια πίσω.

Θάλασσα, πικροθάλασσα,
πώς να μη σ’ αγαπήσω;


ΣΤΙΧΟΙ: Λευτέρης Παπαδόπουλος
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Μάνος Λοΐζος
ΔΙΣΚΟΣ: Θαλασσογραφίες (1970)

ΚαλοκαίριΤραγούδια
ΚΕΙΜΕΝΟ: el.wikipedia.org

26 Ιουν 2013

Εικόνες με ατάκες!

Από τη Nasia28
Μαθήτρια της έκτης τάξης





Εγώ κι ο κόσμος
ΕΙΚΟΝΕΣ: eleftherosou.kai.skepsou@facebook

23 Ιουν 2013

Μαθήματα ζωής

Οι συνεργάτες μας παρουσιάζουν κείμενα που τους άγγιξαν για το νόημα της ζωής.



Δείτε τα στις αναρτήσεις που ακολουθούν:


Εγώ κι ο κόσμοςΠαιδικές συλλογές
ΕΙΚΟΝA: alexiptoto.com

Μάθημα ζωής (5)

Από τη Nasia28
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Ήταν κάποτε ένας γιατρός. Μια μέρα φεύγοντας από την πόλη που έμενε για να πάει σε μια άλλη γειτονική όπου είχε δουλειά, συνάντησε την πανούκλα που έμπαινε. Σταμάτησε και τη ρώτησε: «Πάλι εδώ; Τι ήρθες να κάνεις;»

Και η πανούκλα απάντησε: «Είναι η σειρά μου». «Πόσους θα πάρεις αυτή τη φορά;» ρώτησε ο γιατρός. «Λίγους, γύρω στους χίλιους», απάντησε η πανούκλα.

Μετά από μια εβδομάδα, ο γιατρός (έχοντας ενημερωθεί εντωμεταξύ για την κατάσταση στην πόλη του) επέστρεψε και στην είσοδο της πόλης αντάμωσε την πανούκλα που έφευγε.

«Μου είπες ψέματα», της είπε. «Είχες πει ότι θα πάρεις κάπου χίλιους και τελικά πέθαναν πέντε χιλιάδες». Κι εκείνη απάντησε: «Δεν είπα ψέματα. Εγώ πήρα χίλιους. Τους υπόλοιπους τους σκότωσε το άγχος και ο φόβος».

Τις περισσότερες φορές ο φόβος μήπως συμβεί το χειρότερο είναι χειρότερος από το να συμβεί το χειρότερο. Στη ζωή μας βιώνουμε εκατομμύρια καταστροφές, από τις οποίες η συντριπτική πλειοψηφία δε συμβαίνει ποτέ. Τις βιώνουμε μόνο στο μυαλό μας.

Συλλογικά και ατομικά όλοι κάτι φοβόμαστε: τη χρεωκοπία, την απόλυση, την κατάρρευση του ευρώ, τους ιούς, τους χωρισμούς, μήπως πέσει ο ουρανός στα κεφάλια μας.

Η υπερβολική ανησυχία όμως οδηγεί σε ακινησία. Αν αρχίσουμε να ζούμε, στη στιγμή ο φόβος εξαφανίζεται...


ΠΗΓΗ: bestthingsinlife.gr

21 Ιουν 2013

Ας αλλάξουμε κλίμα

Δελτίο ειδήσεων από το... 2059!

Ένα συμβολικό τραγούδι για την κλιματική αλλαγή που πλήττει (και) τη χώρα μας:


Κυρίες και κύριοι, ακούτε ειδήσεις
και πρόγνωση του τοπικού καιρού·
ημίωρο αφιέρωμα σε διαφημίσεις
κι αμέσως μετά δελτίο... νερού!

Τα δέντρα θ’ ανθίσουν εντός διετίας
και όλο τον Αύγουστο θα ’χει βροχές...
Απόψε εις μνήμη της Βενετίας
κονσέρτο Βιβάλντι: «Οι... δυο εποχές»!

Ας αλλάξουμε κλίμα...

Καρπούζια τετράγωνα βγήκαν στα ράφια
και μήλα με γεύση σαντιγί...
Ανοίγει η σεζόν για το σκι στα χωράφια
και το κανάλι μας θα είναι εκεί!

Οι μύγες μεγάλωσαν, γίναν μπεκάτσες,
γι’ αυτό να φλιτάρετε με χημικά...
Κι αν βγείτε για αέρα στις ταράτσες,
φορέστε τις μάσκες σας κανονικά!

Ας αλλάξουμε κλίμα...

Στην παραλία του Χαλανδρίου
βρέθηκαν ψάρια καθαρά!
Τρία καΐκια θα κάνουνε πάρτι
και κερασμένα τα πρώτα... νερά!

Θυμίζουμε σ’ όλους τους Αθηναίους
πως σήμερα έχουν νερό τα μονά
και όποιος ζυγός ανοίξει τη βρύση
τα πρόστιμα θα ’ναι πολύ τσουχτερά!

Αυτά ήταν για σήμερα τα νέα...
Αθήνα, δυο χιλιάδες πενήντα εννέα...


ΣΤΙΧΟΙ - ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Γεωργία Γραμματικού
ΜΟΥΣΙΚΗ: Γιάννης Μηλιώκας
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ: 2013

Ειδικά τραγούδιαΚλιματική κρίση

20 Ιουν 2013

Βασανισμένο κουνούπι

Η ταινιούλα είναι χιουμοριστική, αν και σε κάποιους μπορεί να θυμίζει... θρίλερ!


Θέματα με ζώαΚαλοκαίριΤαινίες

19 Ιουν 2013

Τα στοιχεία των γωνιών

Μια γωνία σχηματίζεται στο σημείο όπου ενώνονται δύο ημιευθείες. Το σημείο ονομάζεται κορυφή της γωνίας και οι ημιευθείες πλευρές της γωνίας.



Οι γωνίες παίρνουν το όνομά τους από τα κεφαλαία γράμματα που βρίσκονται στην κορυφή και στις πλευρές τους. Το γράμμα, μάλιστα, που είναι στην κορυφή μπαίνει πάντοτε στη μέση και έχει από πάνω το γωνιακό σημαδάκι ^.

* Εναλλακτικά οι γωνίες μπορούν να ονομαστούν με ένα μικρό γράμμα κοντά στην κορυφή τους και με το ίδιο σημαδάκι από πάνω.


Όπως φαίνεται από τα προηγούμενα, το μέγεθος μιας γωνίας δεν εξαρτάται από το μήκος που έχουν οι πλευρές αλλά από το άνοιγμά τους. Πατήστε στην επόμενη εικόνα, για να το διαπιστώσετε:




ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.com (από Μαθηματικά ΣΤ΄ Δημοτικού Κύπρου)
ΕΦΑΡΜΟΓΗ: Μαθηματικά ΣΤ΄ Δημοτικού

Μέτρηση γωνιών

Μονάδα μέτρησης των γωνιών είναι η μοίρα (º). Υποδιαιρέσεις της μοίρας είναι τα πρώτα και τα δεύτερα λεπτά:

1º = 60΄ (πρώτα λεπτά)
1΄ = 60΄΄ (δεύτερα λεπτά)

Για να μετρήσουμε μία γωνία χρησιμοποιούμε το μοιρογνωμόνιο. Αυτό γίνεται εύκολα σε τρία βήματα, όπως τα παρουσιάζει ο συνεργάτης μας χιμπατζής13:

1 Τοποθετούμε το σημάδι που έχει το μοιρογνωμόνιο στο κέντρο του πάνω στην κορυφή της γωνίας.



2 Φροντίζουμε η ένδειξη 0º να περνά από τη μια πλευρά της γωνίας. Αν χρειαστεί προεκτείνουμε τις πλευρές.



3 Κοιτάζουμε την ένδειξη στην άλλη πλευρά της γωνίας. Από τις δύο κλίμακες που υπάρχουν επιλέγουμε εκείνη στην οποία ανήκουν οι 0º που χρησιμοποιήσαμε.






ΠΗΓΗ: Μαθηματικά ΣΤ΄ Δημοτικού
ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.com (1-3), wtmaths.com (4)

Κατασκευή γωνιών

Μπορούμε να σχεδιάσουμε γωνίες στο μέγεθος που θέλουμε χρησιμοποιώντας το μοιρογνωμόνιο και τον χάρακα. Αυτό γίνεται εύκολα σε τρία βήματα, όπως τα παρουσιάζει ο συνεργάτης μας Anthony12:

1 Σχεδιάζουμε μία ημιευθεία με τον χάρακα.



2 Τοποθετούμε το μοιρογνωμόνιο με τέτοιο τρόπο, ώστε η ημιευθεία να ξεκινάει από το κέντρο του και να περνάει από τις 0º. Σημειώνουμε ένα σημείο στις 40º.



3 Ενώνουμε το σημείο με την αρχή της ημιευθείας. Μόλις σχηματίσαμε μια γωνία 40º.




Κατασκευές
ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.com

16 Ιουν 2013

Οι δικές μας ευχές

Αποσπάσματα από ευχές των μαθητών στο αναμνηστικό DVD της έκτης τάξης

1º Δ.Σ. ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ⦁ ΣΤ2 ⦁ 2012/13



Εύχομαι σ’ όλους τους συμμαθητές μου ν’ ακολουθήσουν το επάγγελμα που επιθυμούν και να είναι χαρούμενοι σε όλη την υπόλοιπη ζωή τους.

Εύχομαι στους συμμαθητές μου να πάνε να σπουδάσουν.

Εύχομαι σ’ όλους να κάνουν πραγματικά αυτό που επιθυμούν.

Εύχομαι σε όλους να έχουνε μια υπέροχη ζωή και ωραίες δουλειές. Και πολλά λεφτά!

Ελπίζω όταν μεγαλώσουμε να μείνουμε όλοι μαζί φίλοι και να περνάμε καλά.

Εύχομαι σε όλους όταν μεγαλώσουν να ’ναι ευτυχισμένοι.

Εύχομαι όταν μεγαλώσουμε να βρούμε μια καλή δουλειά.

Εύχομαι σε όλους τους συμμαθητές μου να είναι χαρούμενοι στην υπόλοιπή τους ζωή και να μην έχουνε καθόλου κακές στιγμές με τις οικογένειές τους.



Εύχομαι σε όλους τους συμμαθητές μου καλή πρόοδο και να κάνουν ό,τι επιθυμούν.

Εύχομαι να προοδέψουν και να πάνε Πανεπιστήμιο να ακολουθήσουν τα όνειρά τους.

Εύχομαι στα παιδιά της τάξης μας όταν μεγαλώσουν να ’χουν καλές δουλειές και πολλά λεφτά.

Εύχομαι σ’ όλα τα παιδιά εδώ πέρα όταν μεγαλώσουνε να έχουνε χρηματάκι και καλή δουλειά.

Εύχομαι όταν μεγαλώσουν όλα τα παιδιά να κάνουν αυτό που επιθυμούν.


ΕΙΚΟΝΕΣ: desktopop.com, desktopwallpaperhd.net

Από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο

Τα φετινά εκτάκια τα γνώρισα όταν πήγαιναν στη δευτέρα τάξη. Εκείνη τη χρονιά ήμουν ο δάσκαλος του πρώτου τμήματος. Με τα παιδιά αυτά αναπτύξαμε μια όμορφη και έντονη σχέση που τη διατηρήσαμε και τα επόμενα χρόνια.

* Φέτος τα πράγματα ήταν ακόμη καλύτερα, αφού ήμασταν γείτονες και μας χώριζε μόνο ένας τοίχος...

Με το δεύτερο τμήμα συνεργαστήκαμε στις εκδρομές της Β΄ τάξης αλλά και στον «Αποχαιρετισμό» που εκδώσαμε για τα τότε εκτάκια. Στην πέμπτη τάξη έβγαλαν ένα... έξυπνο περιοδικό (το φιλοξενήσαμε εδώ), ενώ στην έκτη μπόρεσα επιτέλους να γίνω ο δάσκαλός τους.

* Είναι τα αστέρια που αποτέλεσαν την πηγή έμπνευσης του ΠΟΔήΛΑΤΟΥ τον δεύτερο χρόνο λειτουργίας του.



Καλή συνέχεια στις επόμενες τάξεις, παιδιά! Να είστε υγιείς και χαρούμενοι, χρήσιμοι στον εαυτό σας αλλά και στους άλλους!





Δείτε στη συνέχεια


ΑφιερώματαΣχολική ζωή
ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.com (1: allframefile.com, 2: tsoukalas.org), insentificate.blogspot.com (3)

13 Ιουν 2013

Υποφέρω...

Μάνα, κουράγιο!


ΑστείαΡήματα
ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΕΚΠΟΜΠΗ: Παιδική χαρά (Mega, 2009-2010)

12 Ιουν 2013

Καλοκαιρινό γλυκό

Μπισκοτοζελέ

Από τη Nasia28
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Να ένα δοκιμασμένο καλοκαιρινό γλυκό. Είναι πεντανόστιμο! Καλύτερο και από παγωτό!



Υλικά

  • 1 πακέτο μπισκότα πτιμπέρ ή σαβουαγιάρ
  • 2 φακελάκια κρέμα στιγμής βανίλια
  • 2 φακελάκια ζελέ φράουλα
  • 1 ποτήρι γάλα με λίγο κονιάκ
  • σαντιγί

Εκτέλεση

  • Πρώτα φτιάχνουμε το ζελέ και το βάζουμε για λίγο στο ψυγείο.
  • Έπειτα ετοιμάζουμε την κρέμα στιγμής σύμφωνα με τις οδηγίες που αναγράφονται στο κουτί και την αφήνουμε λίγο να σταθεί.
  • Στη συνέχεια βουτάμε στο γάλα τα πτιμπέρ και βάζουμε μία στρώση από αυτά σε ένα πιρέξ. Αν θέλετε τα μπισκότα πιο τραγανά μπορείτε απλώς να τα ραντίσετε ελαφρώς με λίγο γάλα ή με λίγο κονιάκ.
  • Ρίχνουμε από πάνω την κρέμα βανίλια και βάζουμε το πιρέξ για λίγο στο ψυγείο.
  • Όταν το ζελέ αρχίζει να πήζει (προσοχή όχι πολύ) τότε το ρίχνουμε και αυτό στο πιρέξ —πάνω από την κρέμα— και ξαναβάζουμε το γλυκό στο ψυγείο έως ότου παγώσει το ζελέ. Αν θέλετε μπορείτε να προσθέσετε στο ζελέ ψιλοκομμένα κομμάτια φρούτων της αρεσκείας σας.
  • Προαιρετικά μπορείτε να γαρνίρετε το γλυκό σας με λίγη σαντιγί.


ΠΗΓΗ: ;

10 Ιουν 2013

Οι δικές μας «σκάλες» (1)

Από μαθητές της έκτης τάξης

Anthony12

CoolAngie

Anna01

Georgia.2001

Lola2001

Mikelangelo

Unagirl

Zoe01

Nasia28


Μετρήσεις

Οι δικές μας «σκάλες» (2)

Από μαθήτριες της έκτης τάξης

kounelaki01

Lola2001

Unagirl

Zoe01

Despina01


Μετρήσεις

Anna01

Η Anna01 κατοικεί στη Νότια Αθήνα. Με το ΠΟΔήΛΑΤΟ συνεργάστηκε στην έκτη δημοτικού (2012/13).

Η εργασία τηςΟι συνεργάτες μας

Τα δημιουργήματά μας στα Γαλλικά

Από τον Anthony12
Μαθητής της έκτης τάξης

Στα Γαλλικά συμμετείχαμε σε ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα απ’ τον Ιανουάριο και πιστεύω πως έχουμε δουλέψει πολύ καλά.

Η δασκάλα μας μας έδινε φωτοτυπίες και μάθαμε λέξεις που είχαν σχέση με το περιβάλλον. Μετά μας είπε να ενώσουμε τις φωτοτυπίες αυτές και να φτιάξουμε ένα μικρό βιβλιαράκι.

Το εξώφυλλο (αριστερά) και μία από τις σελίδες!

Επίσης εγώ, η Zoe01, η CoolAngie, η Nasia28, η Georgia.2001 και το kounelaki01 φτιάξαμε τη Γη που βλέπετε στην παρακάτω εικόνα.





Ο under the light και ο Mikelangelo με βοήθησαν να φτιάξω κάτι που μου είχε αναθέσει η δασκάλα των Γαλλικών και ορίστε τι βγάλαμε.



Ελπίζω να σας άρεσαν οι δουλειές μας!


9 Ιουν 2013

Τότε που αποχαιρετούσαμε εμείς τα εκτάκια...

Αποσπάσματα από παλαιότερα κείμενα των μαθητών

1º Δ.Σ. ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ⦁ Β1 + Β2 ⦁ 2008/09

Τον Ιούνιο του 2009 τα παιδιά της δευτέρας τάξης του σχολείου μας αποχαιρετούσαν τα εκτάκια με όμορφα λόγια και ωραίες ζωγραφιές. Οι δάσκαλοι τα βάλαμε σε ένα τρυφερό βιβλιαράκι, τους το προσφέραμε πηγαίνοντας στις τάξεις τους και κρατήσαμε από ένα για αναμνηστικό.

Σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά, εκείνα τα δευτεράκια ετοιμάζονται να αποχαιρετίσουν με τη σειρά τους το Δημοτικό. Είναι οι τότε μαθητές μου του Β1, αλλά και οι σημερινοί του ΣΤ2!

Κάποιοι χαίρονται, άλλοι ανησυχούν, μερικοί συγκινούνται μέχρι δακρύων. Ας δούμε, όμως, τι έλεγαν οι ίδιοι στα παιδιά που βρίσκονταν στη θέση τους:



Αγαπητά εκτάκια μη φοβάστε το γυμνάσιο. Τον Οκτώβριο θα περνάτε από το σχολείο και θα λέτε: «Χα χα! Κοίταξε πώς ήταν εδώ μέσα!»

Ελπίζω να περάσετε πολύ καλά. Καλή επιτυχία και μη φοβάστε.

Εκτάκια θα μας λείπετε πολύ στο γυμνάσιο. Να σας αρέσει. Γεια!

Να περάσετε καλά στο καινούριο σχολείο σας.

Σας εύχομαι να τα καταφέρετε στο Γυμνάσιο όπως και στο Δημοτικό.

Σας εύχομαι να περάσετε καλά, να κάνετε γρήγορα φίλους και να σας αρέσει το καινούργιο σας σχολείο.

Καλή επιτυχία στο γυμνάσιο! Μη φοβάστε, θα περάσετε πάρα πολύ καλά!

Εκτάκια σας αγαπούμε πολύ.

Σας ευχόμαστε γρήγορα να συνηθίσετε στο καινούριο σχολείο που θα πάτε. Θα σας σκεφτόμαστε.



Δε θέλουμε να φοβηθείτε στο καινούριο σας σχολείο. Θα τα καταφέρετε!

Σας εύχομαι καλή τύχη. Θα σας θυμάμαι για πάντα.

Μη φοβάστε, μπορεί στην αρχή. Καλή επιτυχία! Καλά να περάσετε.

Σας εύχομαι στο γυμνάσιο να χαμογελάτε. Στο γυμνάσιο δε θα έχετε δάσκαλο αλλά θα έχετε καθηγητή.

Ξέρουμε πως στεναχωριέστε που φεύγετε, αλλά εμείς θα σας θυμόμαστε!

Σας ευχόμαστε να περάσετε ωραία στο καινούριο σας σχολείο.

Ελπίζω να είστε καλοί μαθητές στο γυμνάσιο.

Να είστε καλοί στα μαθήματα! Θα περάσετε καλά.

Εκτάκια μη φοβάστε το γυμνάσιο, μη φοβηθείτε την αρχή του γυμνασίου.

Να κάνετε φιλίες με τα άλλα παιδιά. Θα μας λείψετε.

Μη φοβάστε το Γυμνάσιο. Εμείς είμαστε μαζί σας. Πιστεύουμε ότι θα τα καταφέρετε!

Εύχομαι να είστε χαρούμενοι και γελαστοί στο Γυμνάσιο. Να μην έχετε άγχος.



Σας ευχόμαστε να πετύχετε παντού. Θα σας σκεφτόμαστε.

Καλή επιτυχία στο γυμνάσιο για τους μαθητές του ΣΤ1 και του ΣΤ2. Να είστε καλά και πάντα γεροί!

Να είστε καλοί μαθητές, να κάνετε καλά τα μαθήματα.

Εκτάκια να είστε καλά. Να μη φοβάστε καθόλου.

Σας εύχομαι να τα καταφέρετε στο καινούργιο σας σχολείο, να είστε πάρα πολύ καλοί και να παίρνετε συνέχεια «Άριστα». Σας εύχομαι να κάνετε καινούργιους φίλους.

Εκτάκια θα μου λείψετε.

Το ξέρουμε ότι ανησυχείτε αλλά θα συνηθίσετε στο καινούργιο σας σχολείο.

Να είστε πάντα καλά στο καινούριο σας σχολείο. Εμείς θα σας θυμόμαστε πάντα.

Αγαπημένοι μου συμμαθητές, στο καινούργιο σχολείο που θα πάτε να έχετε «Καλή πρόοδο».

Καλό καλοκαίρι!




Δείτε ολόκληρο το βιβλιαράκι μας:



ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.com

6 Ιουν 2013

Πρόσθεση και αφαίρεση με συμμιγείς αριθμούς

Οι συμμιγείς αριθμοί αποτελούνται από ακέραιους αριθμούς, οι οποίοι δηλώνουν μονάδες διαφορετικής τάξης.

Ο αριθμός «3 ώρες 15 λεπτά 20 δευτερόλεπτα», για παράδειγμα, είναι ένας συμμιγής αριθμός. Αποτελείται από τρία ανεξάρτητα τμήματα και κάθε μονάδα αποτελεί υποδιαίρεση ή πολλαπλάσιο της άλλης:
  • Τα λεπτά αποτελούν υποδιαίρεση της ώρας
  • Τα δευτερόλεπτα αποτελούν υποδιαίρεση της ώρας και των λεπτών
  • Η ώρα είναι πολλαπλάσιο των λεπτών

Στη σημερινή εποχή, με την επικράτηση του δεκαδικού συστήματος, οι συμμιγείς αριθμοί τείνουν να καταργηθούν. Η αντικατάστασή τους, άλλωστε, από τους δεκαδικούς είναι πολύ εύκολη:
  • 2 μέτρα 3 δέκατα 8 εκατοστά = 2,38 μ.
  • 2 μέτρα 8 εκατοστά = 2,08 μ.

Οι συμμιγείς διατηρούνται όμως στις μετρήσεις με τον χρόνο, όπου το δεκαδικό σύστημα δεν ισχύει για λόγους ιστορικούς.

Για παράδειγμα, ο αριθμός 3 ώρες 30 λεπτά δεν ισούται με 3,3 ώρες αλλά με 3,5 ώρες.

Υπολογίζοντας χρονικά διαστήματα

1 Οι συμμιγείς τοποθετούνται ο ένας κάτω από τον άλλο όπως οι ακέραιοι και οι δεκαδικοί. Οι μονάδες κάθε τάξης γράφονται κάτω από τις μονάδες της ίδιας τάξης, με τον ίδιο τρόπο που κάτω από τις δεκάδες γράφουμε τις δεκάδες και κάτω από τις μονάδες τις μονάδες.

2 Προσθέτουμε ή αφαιρούμε χωριστά τους αριθμούς κάθε τάξης αρχίζοντας από δεξιά, δηλαδή από τις μονάδες της μικρότερης τάξης.

3 Ειδικά στην αφαίρεση, πρώτος τοποθετείται ο μειωτέος, δηλαδή ο μεγαλύτερος αριθμός (στην πρόσθεση, ως γνωστόν, ισχύει η αντιμεταθετική ιδιότητα και η σειρά δεν έχει καμία σημασία).

4 Κάποιες φορές χρειάζεται να κάνουμε κάποιες μετατροπές, οι οποίες θυμίζουν τα «κρατούμενα» που χρησιμοποιούμε στους ακέραιους και στους δεκαδικούς. Στις μετατροπές αυτές έχουμε πάντοτε στο μυαλό μας τις αντιστοιχίες ανάμεσα στα πολλαπλάσια και τις υποδιαιρέσεις (βλ. εδώ και εδώ).

Όλα αυτά μπορείτε να τα δείτε με παραδείγματα στην παρουσίαση που ακολουθεί:

Πατήστε στην εικόνα

ΜετρήσειςΧρόνος
ΚΕΙΜΕΝΟ: egpaid.blogspot.com