Η λιακάδα και η βροχή είναι φυσικά φαινόμενα. Το ίδιο και οι σεισμοί, οι κατολισθήσεις, οι ηφαιστειακές εκρήξεις, οι καταιγίδες, οι πλημμύρες, οι χιονοπτώσεις και ο παγετός, οι δασικές πυρκαγιές, ο καύσωνας και η ξηρασία. Όλα είναι μέρος της φύσης.
Κάποιες φορές τα φυσικά φαινόμενα γίνονται επικίνδυνα για τους ανθρώπους είτε επειδή είναι έντονα και διαρκούν πολύ είτε επειδή οι ίδιες μας οι πράξεις χειροτερεύουν τις επιπτώσεις.
Όταν, για παράδειγμα, χτίζουμε σπίτια σε σεισμογενείς περιοχές χωρίς να τηρούμε τις αυστηρές προδιαγραφές που προβλέπει ο νόμος, όταν η πόλη επεκτείνεται σε ρέματα και πλαγιές βουνών, όταν βάζουμε φωτιά (από πρόθεση ή αμέλεια) στα δάση, είναι σίγουρο ότι οι συνέπειες ενός σεισμού, μιας πλημμύρας ή μιας πυρκαγιάς κάποια στιγμή θα έχουν καταστροφικά αποτελέσματα.
Τα παλιά χρόνια δεν μπορούσαν να γίνουν πολλά. Τα φυσικά φαινόμενα έμοιαζαν ανεξήγητα και οι άνθρωποι πίστευαν ότι τα δημιουργούσαν οι θεοί τους, κακοί μάγοι, διάφορες κατάρες κ.ο.κ.
Σήμερα η ανάπτυξη της επιστήμης μάς βοηθά να τα κατανοήσουμε και επιτρέπει να παίρνουμε τα μέτρα μας, ώστε να τα αντιμετωπίζουμε όποτε εκδηλώνονται.
Το 1995 ιδρύθηκε στη χώρα μας η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας με σκοπό να προστατεύει από φυσικές και τεχνολογικές καταστροφές τόσο τη ζωή, την υγεία και την περιουσία των πολιτών όσο και το φυσικό περιβάλλον.
Από το 2021 η Πολιτική Προστασία υπάγεται στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Στις αρμοδιότητές του περιλαμβάνονται η διαχείριση φυσικών καταστροφών και κρίσεων, καθώς και η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Για τον λόγο αυτό έχει δημιουργήσει ειδικό υλικό με οδηγίες αυτοπροστασίας, προκειμένου να ενημερωθούμε αλλά και να ενημερώσουμε την οικογένεια, τους συμμαθητές και τους φίλους μας.
Άλλωστε η πρόληψη των συνεπειών είναι καλύτερη από την αντιμετώπισή τους!
Το σχολικό έτος 2015/16 τα τριτάκια του 11ου Δημοτικού Σχολείου Γλυφάδας έφτιαξαν ένα πολύ ενδιαφέρον παραμύθι για το δράμα των προσφύγων από τη Συρία και τα δικαιώματα των παιδιών.
Η εντυπωσιακή δουλειά τους έχει τίτλο «Οι καραμέλες της αγάπης», πήρε μάλιστα το τρίτο βραβείο στο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα της UNICEF «Τα παιδιά γράφουν και ζωγραφίζουν τα δικαιώματά τους»!
Στο κείμενο και στην όμορφη εικονογράφηση βοήθησε η δασκάλα τους κ. Νίκη Χαλίλη, ενώ το τραγούδι που προέκυψε επιμελήθηκε η μουσικός του σχολείου κ. Διονυσία Τροντή:
Η χαρά μου για τη δημιουργικότητα και τη σημαντική βράβευση των παιδιών είναι πολύ μεγάλη, γιατί ήμουν ο πρώτος τους δάσκαλος. (περισσότερα)
Είναι τα πρωτάκια με τα οποία συνεργάστηκα στο ΠΟΔήΛΑΤΟ τον τρίτο χρόνο λειτουργίας του. Με συγκίνηση θυμήθηκα ότι ξεκινήσαμε εκείνο τον Δεκέμβριο με ευχές στους γονείς για καλό μήνα, ενώ αργότερα επισκεφθήκαμε τη βιβλιοθήκη του σχολείου, κάναμε μάθημα στη γειτονική πλατεία και ολοκληρώσαμε με τα πρώτα μας ταξίδια στα βιβλία.
Ψάχνοντας στις αναρτήσεις του ιστολογίου, βρήκα κάποιες αστείες στιγμές που ζήσαμε, αλλά και τις δουλειές που είχαμε κάνει με τα ζευγαράκια του 10, την αλφαβήτα, τις αριθμογραμμές μέχρι το 20 και το 100, το τάγκραμ και το αλφαβητάρι των αναγκών μας. Τα καμάρωσα και πάλι, καθώς ετοιμάζονταν για τη γιορτή στο τέλος της χρονιάς...
Αστέρια μου, φέτος είστε στην τετάρτη τάξη. Μεγαλώσατε. Πολλά πολλά συγχαρητήρια για την ουσιαστική δουλειά σας! Ένα μεγάλο μπράβο και στις άξιες δασκάλες σας! Καλή χρονιά, πολλή υγεία και ακόμη περισσότερα χαμόγελα!
Το 2015 ο Γιαπωνέζος καθηγητής φυσικής Masashi Atarashi έκανε μάθημα στην τάξη, όταν άρχισε να χιονίζει. Καθώς έκλεινε τα στόρια του παραθύρου, παρατήρησε ότι η ταχύτητα των νιφάδων έμοιαζε να μεγαλώνει!