29 Δεκ 2017

Έχασα κάτι ψύλλους

Του Αρκά
Έλληνας σκιτσογράφος και συγγραφέας



Ποια φράση κρύβεται στο σκίτσο;


Ψάχνω ψύλλους στ’ άχυρα.


Κόμικς — Σκίτσα
ΠΗΓΗ: Arkas-The-Original-Page@facebook
ΣΕΙΡΑ: Περιμένοντας τη βροχή

24 Δεκ 2017

Χριστούγεννα
(λέξεις από το σχολικό λεξικό)



Σχετικές λέξεις




Χριστούγεννα
ΕΙΚΟΝΕΣ: Λεξικό Α΄-Γ΄ Δημοτικού, Μουσική Β΄ Δημοτικού (η πρώτη)
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΙΚΟΝΩΝ: podilato98.blogspot.com

23 Δεκ 2017

Οι πρώτοι μας βαθμοί

Αποσπάσματα από κείμενα των μαθητών

9º Δ.Σ. ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ ⦁ Γ1 ⦁ 2017/18

Φέτος θα πάρουμε βαθμούς και είμαι λίγο αγχωμένη. Νιώθω ανυπομονησία τι θα πάρω.

Φέτος είμαι τριτάκι! Και θα πάρω τους πρώτους μου βαθμούς αλλά ο κύριος μας τους είπε στην τάξη.

Τα συναισθήματά μου ήταν άγχος και αγωνία. Τελικά όμως σε όλα πήρα Α. Τα συναισθήματά μου τώρα είναι χαρά ευτυχία!

Εύχομαι να τα πάω το ίδιο καλά και το άλλο τρίμηνο.

Πριν δω τους βαθμούς μου ένιωθα μεγάλη αγωνία και είχα πολύ άγχος. Μόλις είδα σε όλα τα μαθήματα Α, χάρηκα πάρα πολύ και ανακουφίστηκα.

Πιστεύω ότι τα πήγα πολύ καλά με την προσπάθεια που έκανα και θα συνεχίσω το ίδιο!


Είχα πάρα πολλή αγωνία. Τα είχαμε χάσει όλοι από την αγωνία πηγαίναμε όλοι τουαλέτα.

Οι βαθμοί μου ήταν ακριβώς όπως περίμενα δηλαδή πήρα σε όλα τα μαθήματα Α, γιατί διαβάζω και στα διαγωνίσματα γράφω ολοκληρωμένες απαντήσεις.

Τα συναισθήματά μου πριν πάρω αυτόν τον βαθμό ήταν ένα μεγάλο άγχος και μετά μια μεγάλη ευχαρίστηση.

Τώρα περιμένω τον επόμενο βαθμό μου και έχω πάλι ένα μεγάλο άγχος.

Αύριο για μένα είναι πολύ σημαντική μέρα γιατί θα πάρω τους πρώτους μου βαθμούς.

Εγώ για την Ιστορία πίστευα Α επειδή ήμουν συνεπής, πρόσεχα στο μάθημα και διάβαζα. Ο κύριος μου είπε πως είχα δίκιο, δηλαδή πήρα Α.

Ελπίζω να τα πάω το ίδιο καλά και στο επόμενο τρίμηνο!

Περίμενα να τα πάω χάλια σε όλα τα μαθήματα. Μα ο κύριος μου είπε ότι τα πήγα πολύ καλά και πήγα τουαλέτα.


Ο δάσκαλος πριν μας πει τους βαθμούς είχα άγχος. Όταν όμως μας τους είπε χάρηκα που πήρα Α σε όλα.

Εύχομαι να πάω καλά και στο άλλο τρίμηνο.

Φέτος είμαι τριτάκι και περίμενα πώς και πώς τους βαθμούς μου. Τα συναισθήματα που είχα στην αρχή ήταν άγχος και μετά, μόλις πήρα τους βαθμούς ήμουν πολύ χαρούμενη.

Μακάρι να πάρω σε όλα Α και το δεύτερο τρίμηνο!

Περίμενα να τα πάρω όλα Α εκτός από τα Μαθηματικά, τελικά τα πήρα όλα Α, γιατί ήμουν καλή σε όλα.

Πριν είχα πολλή αγωνία, μετά όταν μου είπε ο κύριος Γιώργος ότι τα πήρα όλα Α, ήμουν πολύ χαρούμενη.

Όταν το είπα στη μαμά μου χάρηκε πολύ και μετά ήμουν πολύ ενθουσιασμένη που πήρα τους βαθμούς μου όλους Α.



Για πρώτη φορά θα πάρω βαθμούς. Είμαι πολύ χαρούμενη αλλά και πολύ αγχωμένη. Ανυπομονώ να πάρω τους πρώτους μου βαθμούς.

Εγώ πιστεύω ότι θα πάρω Α σε όλα γιατί ήμουν επιμελής και δεν ξέχναγα ασκήσεις.

Φέτος πάω τρίτη τάξη και είμαι πολύ χαρούμενος γιατί θα πάρω βαθμούς και επειδή ψήλωσα!

Εγώ περίμενα να πάρω σε όλα τα μαθήματα Α. Τελικά η ευχή μου πραγματοποιήθηκε γιατί παρακολουθώ, σηκώνω το χέρι μου και συμμετέχω.

Τα συναισθήματα που είχα πριν ήταν ο φόβος, το άγχος και η αγωνία. Αλλά τα συναισθήματα που είχα μετά ήταν μόνο η χαρά.

Θα ήθελα όμως να μην ξεχνώ μερικές ασκήσεις.

Περίμενα στη Γλώσσα Β γιατί δεν έκανα ωραία γράμματα τελικά πήρα Α γιατί έκανα τις ασκήσεις.

Πριν είχα πολύ άγχος αλλά μετά από τη χαρά μου ήθελα τουαλέτα.

Σχολική ζωή
ΕΙΚΟΝΕΣ: dou9.edumsko.ru, kabaraikin-matome.com, middlegradescollaborative.org

16 Δεκ 2017

Τρισδιάστατος χάρτης της Ελλάδας


Ορίστε και οι εικόνες μερικών περιοχών για το αρχείο σας:


Μεγάλο τμήμα της Ελλάδας


Χαλκιδική και Θάσος, Σαμοθράκη, Λήμνος


Όλυμπος και Χαλκιδική


Μαγνησία και Παγασητικός Κόλπος,
Εύβοια και Ευβοϊκός Κόλπος


Εύβοια και Αττική (διακρίνεται το Λεκανοπέδιο της Αθήνας)


Μερικά Ιόνια Νησιά


Πελοπόννησος και Ανατολική Στερεά


Κρήτη


Χάρτες Ελλάδας
ΒΙΝΤΕΟ-ΕΙΚΟΝΕΣ: photodentro.edu.gr

15 Δεκ 2017

Το τραγούδι της Γιώτας

Τα ρήματα σε -ίζω

Η Γιώτα είναι μια όμορφη και συμπαθητική γατούλα που έχει μια παραξενιά: κάνει μόνο πράγματα που τελειώνουν σε «-ίζω».

«Μου αρέσει να νιαουρίζω, να μυρίζω και να γουργουρίζω συνέχεια» λέει. «Γι’ αυτό θέλω να γράφω την κατάληξη με το όνομά μου, με γιώτα».

Ας ακούσουμε το τραγούδι της:


Είμ’ η Γιώτα, σας θυμίζω,
κι όλο «νιάου» νιαουρίζω!
Λέξεις που δεν έχουν «-ίζω»,
δεν τις θέλω, τις χαρίζω!

Συνέχεια νιαουρίζω, μυρίζω, γουργουρίζω,
τις μέρες τριγυρίζω, τις νύχτες ροχαλίζω,
με γιώτα, με γιώτα το «-ίζω» σχηματίζω,
με γιώτα, με γιώτα το «-ίζω» σχηματίζω!

Λέξεις που δεν έχουν «-ίζω»,
δεν τις θέλω, τις χαρίζω!
Κι όλο «νιάου» νιαουρίζω,
είμ’ η Γιώτα, σας θυμίζω!

Συνέχεια νιαουρίζω, μυρίζω, γουργουρίζω...



ΣΤΙΧΟΙ: Μαρία Καριωτάκη
ΜΟΥΣΙΚΗ: Δημήτρης Βασμαρής
ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Ροδάνθη Γραμματικάκη
ΒΙΒΛΙΟ: H κυρία Σιντορέ και η μουσική ορθογραφία (2014)


Θέματα με ζώα
ΕΙΚΟΝΑ: podilato98.blogspot.com (από το βίντεο)

Απορρίμματα

Τα απορρίμματα, τα σκουπίδια δηλαδή, είναι από τις λίγες λέξεις που έχουν δύο διπλά σύμφωνα, γι’ αυτό και είναι συνηθισμένο λάθος να... απορρίπτουμε κάποιο από αυτά. Προσοχή λοιπόν!


Η λέξη προέρχεται από το αρχαίο ρήμα απορρίπτω και συναντάται κατά κανόνα μόνο στον πληθυντικό αριθμό.

1 Τα δύο ρ προέρχονται από τα αρχαία ελληνικά. Σύμφωνα με έναν κανόνα τους, μια λέξη που αρχίζει από ρ το διπλασιάζει όταν γίνεται δεύτερο συνθετικό:
  • από + ρίπτω → απορρίπτω, απέρριψα
  • διά + ρέω → διαρρέω, διαρροή

2 Τα δύο μ οφείλονται στον κανόνα της γλώσσας μας που λέει ότι τα ρήματα που τελειώνουν σε -πτω σχηματίζουν τα ουδέτερα σε -μα και τις μετοχές σε -μένος με δύο μ.

Με άλλα λόγια, το πτ μετατρέπεται για λόγους προφοράς σε μ:
  • απορρίπτω → απόρριμ-μα → απορρίμ-ματα
  • καλύπτω → κάλυμ-μα, καλυμ-μένος

Ετυμολογία: < απορρίπτω < από + ρίπτω (= ρίχνω)

Εκφράσεις: ανακύκλωση απορριμμάτων, αποκομιδή απορριμμάτων, διαχείριση απορριμμάτων, κάδος απορριμμάτων, σακούλες απορριμμάτων, σωρός απορριμμάτων, Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ)

Σύνθεση: απορριμματοφόρο

ΟρθογραφίαΠεριβάλλον
ΣΥΝΘΕΣΗ ΕΙΚΟΝΑΣ: podilato98.blogspot.com

5 Δεκ 2017

Οι αριθμοί μέχρι το 3.000
(κουίζ)

Πατήστε στις εικόνες και επιλέξτε τις σχετικές δραστηριότητες:





Φυσικοί αριθμοί

Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα: