22 Σεπ 2012

Zoe01

Η Zoe01 κατοικεί στη Νότια Αθήνα. Με το ΠΟΔήΛΑΤΟ συνεργάστηκε στην έκτη δημοτικού (2012/13).

Οι αναρτήσεις τηςΟι συνεργάτες μας

21 Σεπ 2012

Γιατί κάνουμε Ιστορία;

Ιστορία είναι η επιστήμη που εξετάζει τη ζωή του ανθρώπου από τη στιγμή που εμφανίστηκε στον πλανήτη μας έως σήμερα.

Η Ιστορία δεν είναι μόνο απομνημόνευση ονομάτων ή μαχών. Είναι, κυρίως, η βαθύτερη γνώση του παρελθόντος μας.
Αν γνωρίζουμε τι έχει συμβεί στο παρελθόν, μπορούμε πιο εύκολα να κατανοήσουμε την εποχή μας, τη συνέχεια δηλαδή αυτού του παρελθόντος.
Παράλληλα μπορούμε να κάνουμε προβλέψεις για το μέλλον και να αποφύγουμε τα λάθη των προηγούμενων γενεών.

Με τη βοήθεια της Ιστορίας γνωρίζουμε τον πολιτισμό του λαού μας αλλά και άλλων λαών. Έτσι καταλαβαίνουμε περισσότερα πράγματα για τον κόσμο μας, γινόμαστε πιο σοφοί και προετοιμαζόμαστε καλύτερα για τη ζωή.


Μελετώντας το παρελθόν μαθαίνουμε να αναζητούμε τα βαθύτερα αίτια, τα κίνητρα ή τους σκοπούς των ανθρώπινων πράξεων. Αυτό μας βοηθά να αναπτύξουμε την κριτική μας ικανότητα και, καθώς μεγαλώνουμε, να αντιμετωπίζουμε το παρόν πιο υπεύθυνα.

Σιγά σιγά θα αντιληφθούμε ότι είμαστε το μέρος ενός συνόλου (της κοινωνίας μας, της ανθρωπότητας) και ότι για τις πολιτικές, κοινωνικές και πνευματικές συνθήκες φέρουμε κι εμείς ευθύνη.


Η ιστορία δεν είναι μακριά. Είναι μέσα μας, βρίσκεται δίπλα μας και μας αφορά όλους!



ΙστορίαΠολιτική

17 Σεπ 2012

Η πράξη της πρόσθεσης

1 Οι αριθμοί που προσθέτουμε λέγονται προσθετέοι.

Στα αρχαία ελληνικά η κατάληξη «-τέος» σημαίνει «αυτός που πρέπει να...». Επομένως προσθετέοι είναι οι αριθμοί που πρέπει να προστεθούν.

2 Το αποτέλεσμα που βρίσκουμε λέγεται άθροισμα.

Γράφεται με «οι» επειδή παράγεται από το «αθροίζω», ένα ρήμα που αποτελεί εξαίρεση στα ρήματα σε «-ίζω».


3 Για να επαληθεύσουμε την πρόσθεση προσθέτουμε τους προσθετέους με διαφορετική σειρά.

Επίσης μπορούμε να αφαιρέσουμε από το άθροισμα τον ένα προσθετέο, ελπίζοντας να βρούμε τον άλλο.



ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.com

Η πράξη της αφαίρεσης

1 Ο πρώτος αριθμός (ο μεγαλύτερος) λέγεται μειωτέος. Ο δεύτερος αριθμός (ο μικρότερος) ονομάζεται αφαιρετέος.

Στα αρχαία ελληνικά η κατάληξη «-τέος» σημαίνει «αυτός που πρέπει να...». Επομένως μειωτέος είναι ο αριθμός που πρέπει να μειωθεί και αφαιρετέος ο αριθμός που πρέπει να αφαιρεθεί.

2 Το αποτέλεσμα που βρίσκουμε λέγεται διαφορά ή υπόλοιπο ή συμπλήρωμα.


3 Για να επαληθεύσουμε την αφαίρεση προσθέτουμε στη διαφορά τον αφαιρετέο.

Επίσης μπορούμε να αφαιρέσουμε τη διαφορά από τον μειωτέο, ελπίζοντας να βρούμε τον αφαιρετέο.



ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.com

Η πράξη του πολλαπλασιασμού

1 Οι αριθμοί που πολλαπλασιάζουμε λέγονται παράγοντες του πολλαπλασιασμού.

2 Το αποτέλεσμα που βρίσκουμε λέγεται γινόμενο.


3 Για να επαληθεύσουμε τον πολλαπλασιασμό πολλαπλασιάζουμε τους παράγοντες με διαφορετική σειρά.

Επίσης μπορούμε να διαιρέσουμε το γινόμενο με τον έναν παράγοντα, ελπίζοντας να βρούμε τον άλλο.


Ένας άλλος, πρακτικότερος, τρόπος για να επαληθεύσουμε το γινόμενο είναι η μέθοδος του σταυρού:

1 Προσθέτουμε τα ψηφία των παραγόντων σαν να ήταν όλα μονάδες και τα σημειώνουμε στις θέσεις 1 και 2 της επόμενης εικόνας. Αν οι αριθμοί είναι διψήφιοι, ξαναπροσθέτουμε μέχρι να γίνουν μονοψήφιοι.

2 Πολλαπλασιάζουμε τα ψηφία αυτά και γράφουμε το αποτέλεσμα στη θέση 3. Φροντίζουμε να είναι μονοψήφιος αριθμός.

3 Τέλος, προσθέτουμε τα ψηφία του γινομένου και σημειώνουμε το αποτέλεσμα στη θέση 4. Τα ψηφία στις θέσεις 3 και 4 πρέπει να είναι ίδια.



ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.com

Η πράξη της διαίρεσης

1 Ο πρώτος αριθμός λέγεται διαιρετέος. Ο δεύτερος αριθμός ονομάζεται διαιρέτης.

Στα αρχαία ελληνικά η κατάληξη «-τέος» σημαίνει «αυτός που πρέπει να...». Επομένως διαιρετέος είναι ο αριθμός που πρέπει να διαιρεθεί.

2 Το αποτέλεσμα που βρίσκουμε λέγεται πηλίκο.

3 Αυτό που περισσεύει (αν υπάρχει) λέγεται υπόλοιπο.


4 Για να επαληθεύσουμε τη διαίρεση πολλαπλασιάζουμε τον διαιρέτη με το πηλίκο και προσθέτουμε το υπόλοιπο (αν υπάρχει).

Επίσης μπορούμε να διαιρέσουμε τον διαιρετέο με το πηλίκο, ελπίζοντας να βρούμε τον διαιρέτη και το ίδιο υπόλοιπο (αν υπάρχει).



ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.com

14 Σεπ 2012

Ο δεκάλογος του καλού πειραματιστή στο σχολείο

Ερευνώ και Ανακαλύπτω

1 Διαβάζουμε προσεκτικά τις οδηγίες πριν εκτελέσουμε το πείραμα.


2 Συγκεντρώνουμε τα απαραίτητα όργανα και υλικά. Έχουμε δει από το προηγούμενο μάθημα τι θα χρειαστούμε και έχουμε αποφασίσει στην ομάδα μας ποιος θα φέρει τι.

* Ό,τι είναι δύσκολο το φέρνει ο δάσκαλος.


3 Αφού βεβαιωθούμε ότι καταλάβαμε πώς θα γίνει το πείραμα, φέρνουμε τα όργανα και τα υλικά που θα χρησιμοποιήσουμε στο θρανίο μας και κάνουμε το πείραμα.

* Δεν ξεκινάμε χωρίς την άδεια του δασκάλου!


4 Αν διαπιστώσουμε κάποιο πρόβλημα στα όργανα που χρησιμοποιούμε, ενημερώνουμε τον δάσκαλο.

* Προσέχουμε ιδιαίτερα τα σπασμένα γυάλινα δοχεία.


5 Όταν τελειώσουμε το πείραμα, επιστρέφουμε τα όργανα και τα υλικά και καθαρίζουμε το θρανίο μας.


6 Σημειώνουμε τις παρατηρήσεις μας στο βιβλίο και τις συζητάμε με τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές μας. Καταλήγουμε σε συμπεράσματα και τα σημειώνουμε στο βιβλίο μας.


7 Δε βάζουμε ποτέ στο στόμα μας τις διάφορες ουσίες που χρησιμοποιούμε στα πειράματα, ακόμη κι αν νομίζουμε ότι αυτό είναι ακίνδυνο.

* Στα πειράματα δε χρησιμοποιούμε ποτέ την αίσθηση της γεύσης!


8 Πειράματα με το καμινέτο κάνει μόνο ο δάσκαλος.


9 Στα πειράματα του ηλεκτρισμού χρησιμοποιούμε ως ηλεκτρικές πηγές μόνο μπαταρίες.

* Μένουμε μακριά από τις πρίζες!


1
0 Τα περισσότερα πειράματα μπορούμε να τα επαναλαμβάνουμε μόνοι στο σπίτι, εκτός από λίγα, τα οποία είναι επικίνδυνα και έχουν στο βιβλίο μας το διπλανό σήμα.

* Σε καμία περίπτωση δεν εκτελούμε αυτά τα πειράματα στο σπίτι!


Επιστήμη
ΠΗΓΗ: Φυσικά ΣΤ΄ Δημοτικού

Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα: