1 Φεβ 2013

Τι να λένε;

Από τη Nasia28
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Η Nasia28 παρατηρεί την εικόνα και εμπνέεται!



Γιαγιά: Αφού πιούμε το καφεδάκι μας, δεν πάμε μέχρι την πλατεία του χωριού; Έχουν έρθει πλανόδιοι πωλητές και ετοιμάζουν τους πάγκους τους για το αυριανό πανηγύρι.
Παππούς: Φυσικά! Μα περίμενε λίγο να πέσει ο ήλιος. Έχουμε χρόνο μπροστά μας. Και η μικρή μας, η Φανούλα, να μη φάει πρώτα κάτι; Με άδειο στομάχι δεν έχει βόλτα...
Φανή: Μα, παππού μου, πριν λίγο δεν έφαγα ένα υπέροχο γλυκό υποβρύχιο; Και πιο πριν ένα κομμάτι από την καταπληκτική γαλατόπιτα της γιαγιάς;
Γιαγιά: Στην ανάπτυξη είσαι... Πρέπει να τρως. Οι γονείς σου μας είπαν να σε φροντίζουμε.
Φανή: Να με φροντίζετε, όχι... να με παχύνετε! Πάντως, ειλικρινά θα ήθελα πολύ να έρθω μαζί σας αλλά σε λίγο θα περάσουν τα κορίτσια να πάμε μαζί στην παραλία.
Γιαγιά: Αχ! Πάλι στην παραλία θα πάτε; Δεν τη βαρεθήκατε τη θάλασσα;
Παππούς: Άσε το κορίτσι να ευχαριστηθεί. Πού να βρει τέτοιες καθαρές παραλίες στην Αθήνα;
Φανή: Πόσο σας ζηλεύω που ζείτε σε ένα τόσο όμορφο περιβάλλον! Κάποια στιγμή θα ήθελα να ζήσω μόνιμα εδώ, μαζί σας...


ΕΙΚΟΝΑ: Γλώσσα ΣΤ΄ Δημοτικού

Άκρα του τάφου σιωπή

Οι «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι», ένα από τα κορυφαία ποιητικά έργα του Διονυσίου Σολωμού, αναφέρονται στη δεύτερη πολιορκία του Μεσολογγίου (1825-1826).

Το παρακάτω μελοποιημένο απόσπασμα παρουσιάζει την εξάντληση των κατοίκων και των υπερασπιστών της μαρτυρικής πόλης από την έλλειψη τροφής...


Άκρα του τάφου σιωπή στον κάμπο βασιλεύει·
λαλεί πουλί, παίρνει σπυρί, κι η μάνα το ζηλεύει.

Τα μάτια η πείνα εμαύρισε· στα μάτια η μάνα μνέει·
στέκει ο Σουλιώτης ο καλός παράμερα και κλαίει:

«Έρμο τουφέκι σκοτεινό, τι σ’ έχω γω στο χέρι;
Οπού εσύ μου ’γινες βαρύ κι ο Αγαρηνός το ξέρει».


ΣΤΙΧΟΙ: Διονύσιος Σολωμός
ΜΟΥΣΙΚΗ: Γιάννης Μαρκόπουλος
ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Ηλίας Κλωναρίδης, Νίκος Ξυλούρης
ΔΙΣΚΟΣ: Ελεύθεροι Πολιορκημένοι (1977)

1821Τραγούδια

31 Ιαν 2013

Νέα Ζηλανδία

Από τη Zoe01
Μαθήτρια της έκτης τάξης


  • Πρωτεύουσα: Ουέλινγκτον
  • Πληθυσμός: 4.252.277
  • Νόμισμα: Δολάριο Νέας Ζηλανδίας
  • Θρησκεία: Χριστιανισμός
  • Επίσημες γλώσσες: Αγγλική, Μαορί
  • Πολίτευμα: Βασίλισσα Ελισάβετ Β΄, Κυβερνήτης Σερ Άναντ Σατιανάντ, Πρωθυπουργός Τζον Κέι

     


Ωκεανία
ΠΗΓΗ: ;

Διάλογος

Από το kounelaki01
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Το kounelaki01 παρατηρεί την εικόνα και εμπνέεται!



Γιαγιά: Παππού, σήμερα δεν έχουμε πολλούς πελάτες.
Παππούς: Δεν πειράζει γιαγιά εμείς να ’μαστε καλά!
Κοπέλα: Παππού σε παρακαλώ δώσε μου 100$!
Παππούς: Λάθος έκανα!
Γιαγιά: Χα, χα!
Παππούς: Τι τα θες τα 100$;
Κοπέλα: Να, θέλω να φρεσκαριστώ λίγο και να πάω για shopping!
Παππούς: Αχ, τα σημερινά παιδιά δεν τα καταλαβαίνω. Ορίστε!
Κοπέλα: Thanks!
Γιαγιά: Να φέρεις τα ρέστα!
Κοπέλα: Ποια ρέστα!
Γιαγιά: Γιατί δε θα φέρει ρέστα;
Παππούς: Μάλλον όχι.
Γιαγιά: Καλά.

Κοπέλα: Από εδώ. Εδώ είναι το καφενείο που σας έλεγα.
Γιαγιά: Τι είναι αυτός ο θόρυβος;
Παππούς: Δεν ξέρω!
Κοπέλα: Λίγος κόσμος είναι που έφερα να πιουν καφέ!
Γιαγιά και παππούς: Τελικά έχουμε κόσμο!


ΕΙΚΟΝΑ: Γλώσσα ΣΤ΄ Δημοτικού

Τι να λένε;

Από τον Anthony12
Μαθητής της έκτης τάξης

Ο Anthony12 παρατηρεί την εικόνα και εμπνέεται!



Κυρα-Μαριγώ: Μήτσο, πότε θα σηκωθείς να πας στο χωράφι; Όλη μέρα στην καρέκλα κάθεσαι.
Κυρ Μήτσος: Κοίτα τη δουλειά σου εσύ και άσε με εμένα! Θα πάω στο χωράφι μόλις πέσει ο ήλιος.
Ελενίτσα: Παππού θέλω να έρθω και εγώ στο χωράφι. Θα με πάρεις μαζί σου;
Κυρ Μήτσος: Θα σε πάρω κορίτσι μου. Έλα τώρα να μου κάνεις παρέα όσο πίνω τον καφέ μου.
Κυρα-Μαριγώ: Κανόνισε μετά το χωράφι να έρθεις στο σπίτι, έχουμε δουλειές να κάνουμε.
Κυρ Μήτσος: Θα περάσω πρώτα απ’ τον καφενέ να κεράσω την Ελενίτσα ένα υποβρύχιο και μετά θα έρθω.


ΕΙΚΟΝΑ: Γλώσσα ΣΤ΄ Δημοτικού

29 Ιαν 2013

Αν ένα παιδί...
(Η δική μας διασκευή)

1º Δ.Σ. ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ⦁ ΣΤ2 ⦁ 2012/13

Με πολλή υπερηφάνεια εμείς, οι μεγάλοι του σχολείου, σας παρουσιάζουμε το δικό μας «Αν...».

* Διαβάσαμε το ποίημα του Ronald Russel, προβληματιστήκαμε, εμπνευστήκαμε και φτιάξαμε στις ομάδες μας παρόμοιους στίχους.

* Ενώσαμε τις εργασίες μας, ελέγξαμε το λεξιλόγιο, διορθώσαμε τη σύνταξη και τη σειρά των προτάσεων, πήρε φωτιά το μυαλό μας και πονοκεφαλιάσαμε, αλλά τα καταφέραμε!



Ένα παιδί μπορεί να νιώθει πολύ άσχημα εσωτερικά αλλά εμείς να το βλέπουμε μια χαρά εξωτερικά. Διαβάστε παρακάτω, για να δείτε πώς μπορεί να αισθάνεται...

1 Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κοροϊδία, μαθαίνει να ντρέπεται και να ζει στη μοναξιά.

2 Αν ένα παιδί μαθαίνει να είναι ντροπαλό, δεν μπορεί να βρει τα δικαιώματά του.

3 Αν ένα παιδί δεν είναι καλό στα μαθήματα ή έχει μαθησιακές δυσκολίες και οι άλλοι το κοροϊδεύουν, μαθαίνει να ντρέπεται για τα λάθη του και να μην προσπαθεί.

4 Αν ένα παιδί ζει μες στην πολυτέλεια, μαθαίνει να μην εκτιμά τίποτα στη ζωή.

5 Αν ένα παιδί κάνει ό,τι θέλει και έχει τα πάντα, μαθαίνει να είναι κακομαθημένο.



6 Αν ένα παιδί ζει μέσα στη φτώχεια, μαθαίνει να τα βγάζει πέρα στις δύσκολες στιγμές της ζωής.

7 Αν ένα παιδί ζει μέσα στη λύπη, μαθαίνει να μην αναγνωρίζει τα θετικά της ζωής.

8 Αν ένα παιδί ζει μέσα στην υπερπροστασία, μαθαίνει να μην τα βγάζει πέρα μόνο του.

9 Αν ένα παιδί το πιέζουν να μαθαίνει τα μαθήματα παπαγαλία, μαθαίνει να μην έχει τον δικό του τρόπο σκέψης.

1
0 Αν ένα παιδί στο σπίτι οι γονείς του το μαλώνουν, μαθαίνει να τους φοβάται.

1
1 Αν ένα παιδί οι γονείς του το χτυπούν, τότε μαθαίνει να φοβάται και να ζει μέσα στον φόβο, μαθαίνει να μην είναι κοινωνικό. Όμως αν ένα παιδί στο σπίτι οι γονείς του το σέβονται, μαθαίνει να είναι ευγενικό.

1
2 Αν ένα παιδί το διώχνουν από παντού, μαθαίνει να είναι μόνο του.

1
3 Αν ένα παιδί είναι υπομονετικό, μαθαίνει να περιμένει.

1
4 Αν ένα παιδί ζει μες στην αγάπη, μαθαίνει να αγαπάει και να ανταποδίδει.



1
5 Αν ένα παιδί δεν έχει φίλους, γίνεται μοναχικό.

1
6 Αν ενός παιδιού τού «κολλάνε» παρατσούκλια, μαθαίνει να τα πιστεύει και να ντρέπεται για τον εαυτό του.

1
7 Αν ένα παιδί δεν παίζει, δε μαθαίνει να ζει.

1
8 Αν ένα παιδί ζει μέσα στην εμπιστοσύνη, μαθαίνει να είναι υπεύθυνο.

1
9 Αν ένα παιδί τσακώνεται συνέχεια, μαθαίνει να βαράει και να είναι επιθετικό.

2
0 Αν ένα παιδί έχει κακούς φίλους, επηρεάζεται και το ίδιο.

2
1 Αν ένα παιδί είναι διαφορετικό από τα άλλα, μπορεί να νιώσει απομονωμένο. Τότε είναι στο χέρι μας να το σεβόμαστε, να το νοιαζόμαστε και, αν χρειαστεί, να το στηρίξουμε!

Εγώ κι ο κόσμοςΣχολική ζωή
ΕΙΚΟΝΕΣ: stoforos.blogspot.com, podilato98.blogspot.com (από women.gr.msn.com και elita.com.cy), hazteoir.org

Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα: