Η Γραμμή 1, γνωστή και ως Ηλεκτρικός, ξεκίνησε τη λειτουργία της στα τέλη του 19ου αιώνα.
Οι Γραμμές 2 και 3 ξεκίνησαν τη λειτουργία τους το 2000.
Λόγω της ηλικίας του Ηλεκτρικού, το μετρό της Αθήνας θεωρείται ένα από τα παλαιότερα του κόσμου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Για να τις ξεχωρίζουμε, οι γραμμές σημειώνονται στους χάρτες με διαφορετικό χρώμα (πράσινο, κόκκινο, μπλε).
Μεγαλύτερη είναι η μπλε γραμμή και μικρότερη η κόκκινη.
Κοινοί σταθμοί
Κάποιες γραμμές του μετρό, για την καλύτερη και συντομότερη εξυπηρέτηση των πολιτών, έχουν κοινούς σταθμούς. Εκεί οι επιβάτες που το επιθυμούν αλλάζουν επίπεδο και μεταβιβάζονται από τη μία γραμμή στην άλλη.
Οι σταθμοί αυτοί είναι πέντε:
Η «Αττική» και η «Ομόνοια» για τις Γραμμές 1 και 2.
Το «Μοναστηράκι» και ο «Πειραιάς» για τις Γραμμές 1 και 3.
Το «Σύνταγμα» για τις Γραμμές 2 και 3.
Για τον ίδιο λόγο κάποιοι σταθμοί συναντώνται και με άλλα μέσα σταθερής τροχιάς: τον προαστιακό σιδηρόδρομο, τον υπεραστικό σιδηρόδρομο, το δίκτυο του τραμ.
Δείτε στη συνέχεια
ΑφιερώματαΜετακινήσεις
ΕΙΚΟΝΕΣ: reddit.com, stasy.gr, podilato98.blogspot.com (από commons.wikimedia.org)