- Αρχική
- Το ΠΟΔήΛΑΤΟ
- Περιεχόμενα
- Αθλητισμός
- Αστεία
- Γεωγραφία
- —Ελλάδα
- —Ευρώπη
- —Οι ήπειροι
- Για τα πρωτάκια
- Γιορτές
- Γλώσσα
- —Λέξεις
- —Ορθογραφία
- —Γραπτός λόγος
- Διαδίκτυο - Τεχνολογία
- Διάστημα
- Διατροφή
- Διαφημίσεις
- Είμαι παιδί!
- Επιστήμη
- Ζωή
- —Φυτά
- —Ζώα
- —Θέματα με ζώα
- —Άνθρωπος
- Αφιερώματα
- Το πάρκο μας
3 Μαρ 2013
Συζητώντας για τον σχολικό εκφοβισμό
Αποσπάσματα από κείμενα των μαθητών
Εδώ και δύο εβδομάδες στο σχολείο συζητάμε για τον σχολικό εκφοβισμό για να ακούσουμε και τις εμπειρίες των άλλων και να νιώσουμε πιο άνετα.
Τις τελευταίες μέρες στην τάξη συζητάμε για τον σχολικό εκφοβισμό, για να μάθουμε να αντιδράμε σε αυτόν και για να εκφράζουμε τα συναισθήματά μας.
Αυτή η συζήτηση άρχισε με κάποια παιδιά τα οποία ήθελαν να μιλήσουν για αυτό το θέμα γιατί το είχαν ανάγκη να βγάλουν τα συναισθήματα που ένιωθαν.
Αυτό το μάθημα μπορεί να είναι και από τα αγαπημένα μου διότι συζητάμε για περιστατικά που έχουν συμβεί στα παιδιά της τάξης μου.
Εμένα δε μου έχει τύχει κάτι τέτοιο και ακούγοντας τα άλλα παιδιά να μιλάνε ένιωσα αρκετή συγκίνηση. Φανταστείτε τι μπορεί να έχουν τραβήξει αυτά τα παιδιά!
Δεν πρέπει να είμαστε ούτε θεατές ούτε θύτες. Πρέπει να είμαστε κατά του εκφοβισμού και να βοηθάμε τα θύματα για να μην υπάρξουν κι άλλα.
Όταν μιλάγαμε για τον σχολικό εκφοβισμό τις τελευταίες ώρες μου άρεσε γιατί ο καθένας λέει τα προβλήματά του στο σχολείο που τον πειράζουν. Και έτσι αυτός που κάνει σχολικό εκφοβισμό σταματάει και να του ζητήσει ειλικρινά συγνώμη. Με αυτό κερδίζεις ή μια φιλία ή μια συγνώμη μόνο.
Εμένα μου έχουν γίνει όλα αυτά στο παλιό μου σχολείο με κοροϊδεύαν με φωνάζαν … και με λέγαν ονόματα. Όπως πέρναγε ο καιρός άρχισα να το συνηθίζω.
Εγώ όταν ακούω τους άλλους να μιλάνε για αυτό στεναχωριέμαι αλλά παρατήρησα πως πιο πολλοί απ’ ό,τι νόμιζα έχουν πέσει θύματα του σχολικού εκφοβισμού.
Μετά όμως συγκινήθηκα, επειδή οι συμμαθητές μου λέγαν πολύ καλά λόγια και κυριότερα η φίλη μου είπε το πρόβλημά μου διότι εγώ δεν είχα τα κότσια. Οι συμμαθητές μου μετά έγιναν όλοι χαρούμενοι όπως εγώ γιατί δε συνεχιζόταν αυτό και δεν κρυβόμουν άλλο.
Όταν συζητάγαμε ένιωσα λύπη αλλά και λίγη χαρά όταν ξεφορτώθηκα αυτό το βάρος που κουβαλούσα τόσα χρόνια.
Όταν μιλούσαμε για αυτό το θέμα εγώ ένιωσα πόνο για τα άλλα παιδιά, αλλά και για εμένα, επειδή και εμένα με έλεγαν τις πιο πολλές φορές … . Αυτό φυσικά και με πείραζε αλλά τότε ντρεπόμουν να πω τα συναισθήματά μου μπροστά στις φίλες και τους φίλους μου.
Πολλά παιδιά έχουν να σχολιάσουν ή να πουν κάτι που το κουβαλάνε χρόνια. Εμένα άλλοτε με στεναχωρεί αρκετά αλλά άλλοτε καταλαβαίνω την ψυχή και τα καλά ή κακά λόγια που σκέφτεται για μένα ή για κάποιο άλλο παιδί. Το κέρδος μου από αυτήν τη συζήτηση είναι η αξία που νιώθουν για μένα τα παιδιά!
Μερικές ιστορίες των παιδιών ήταν πολύ σκληρές και λέγανε το γεγονός που ζήσανε με πονεμένη την καρδιά τους! Αυτό μου έφερε και εμένα κάποια αρνητικά συναισθήματα προς τους θύτες και συμπόνια προς τα θύματα.
Νιώθω λύπη για τα θύματα του σχολικού εκφοβισμού και θυμό για τους θύτες. Όταν συζητάμε για τον σχολικό εκφοβισμό στην τάξη, νιώθω ξαλαφρωμένος επειδή βγάζω όλα τα συναισθήματα που έχω μέσα μου. Πιστεύω ότι το κέρδος όλων είναι το ότι εκείνην τη στιγμή έχεις θάρρος να μιλήσεις για αυτά που έχεις δει να κάνουν, για αυτά που έχεις κάνει και για πράγματα που σου έχουν κάνει.
Ενώ συζητούσαμε εγώ ένιωθα συγκίνηση και λύπη διότι παιδιά μάς έλεγαν τον πόνο τους δημόσια. Στο τέλος όμως ένιωσα χαρά διότι κοίταγα γύρω μου και παντού έβλεπα χαμόγελα. Νομίζω ότι κερδίσαμε όλοι κάτι από αυτό. Ότι ο άλλος που λέει κάτι για πλάκα καταλαβαίνει τώρα ότι εμείς μπορεί να πονάμε.
Νομίζω ότι όσοι μίλησαν ανακουφίστηκαν όπως και εγώ γιατί τα έβγαλαν από μέσα τους, ξαλάφρωσαν.
Εγώ από αυτήν τη συζήτηση ένιωσα ένα βάρος να φεύγει από επάνω μου και μια γαλήνη και ηρεμία. Όταν είπα εγώ τα συναισθήματά μου είπα από μέσα μου «επιτέλους τα είπα και ηρέμησα, μου έφυγε ένα βάρος που το κουβαλούσα χρόνια».
Πιστεύω πως αυτό βοηθάει πολύ γιατί το να μοιράζεσαι κάτι τέτοια προβλήματα με τους φίλους σου είναι πολύ καλό αφού ξέρεις πως τώρα δεν είσαι μόνος.
Από αυτήν τη συζήτηση νιώσαμε ανακουφισμένοι και κάποια παιδιά μετάνιωσαν για όλα αυτά που έκαναν.
Ευτυχώς όμως το καλό είναι πως κατάλαβα πώς νιώθουν οι άλλοι το σταματάω και εγώ και το καλύτερο είναι ότι παίρνουν θάρρος και τα άλλα παιδιά.
Πιστεύω ότι το κέρδος μας είναι μεγάλο επειδή μάθαμε πώς θα αντιμετωπίζουμε το bullying αποτελεσματικά και να μη γινόμαστε θύματα τέτοιων καταστάσεων.
Ένιωθα πολύ καλά γιατί κάθε παιδί έβγαζε τον πόνο του. Και κερδίσαμε όλοι μας πώς να μην κάνουμε προβλήματα στο σχολείο και μου άρεσε πάρα πολύ. Και ελπίζω να ξανακάνουμε τέτοια συζήτηση.
Το κέρδος όλων σε αυτή την κουβέντα ήταν ότι μας έφερε πιο κοντά και ότι όλοι μοιραστήκαμε εμπειρίες μας.
Από αυτήν τη συζήτηση νομίζω πως όλοι παίρνουμε δύναμη, ξαλαφρώνουμε και πάνω από όλα καταλαβαίνουμε πώς νιώθει ο άλλος.
Ήταν ένα θέμα που πιστεύω άρεσε σε όλους μας. Κατά τη διάρκειά της τα περισσότερα παιδιά είπαν για τις εμπειρίες τους που πραγματικά «άγγιξαν» όλους μας.
Κατά τη γνώμη μου αυτή η συζήτηση είναι αρκετά αποτελεσματική και θα ήθελα να τη συνεχίσουμε.
Ελπίζω να συνεχίσουμε να μιλάμε για τον σχολικό εκφοβισμό στην τάξη για πολύ καιρό ακόμα.
Σχολική ζωήΣχολικός εκφοβισμός
ΕΙΚΟΝΕΣ: nl.123rf.com, 0-18.gr (επιμέλεια: podilato98.blogspot.com)
2 Μαρ 2013
Γιατί με πληγώνεις;
Κοίτα με στα μάτια: Είμαι παιδί σαν κι εσένα. Θα μπορούσαμε να γίνουμε φίλοι. Αλλά δε μου έδωσες ποτέ μια ευκαιρία. Με αγνοείς σαν να μην υπάρχω. Η φωνή μου είναι ένα σιωπηλό τραγούδι που το ακούω μόνο εγώ…
Θα σταθώ με το κεφάλι ψηλά! Κοίτα, δε σε φοβάμαι πια. Έχω δύναμη. Μπορώ και σου γυρνώ την πλάτη…
Θα σταθώ με το κεφάλι ψηλά! Κοίτα, δε σε φοβάμαι πια. Έχω δύναμη. Μπορώ και σου γυρνώ την πλάτη…
ΠΗΓΗ: youtube.com/user/pantelis1966
Μικρός και άγνωστος
1 Μαρ 2013
Για να μη χαθούν τα χρώματα
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα:
-
Οι αστεροειδείς είναι τεράστιοι βράχοι, οι οποίοι περιφέρονται γύρω από τον Ήλιο. Οι περισσότεροι βρίσκονται ανάμεσα στον Άρη και τον Δία, σ...
-
Παράγωγες λέξεις ΚΑΤΑΛΗΞΕΙΣ δρομ- άκι δρομ- άκος δρομ- έας ( εκ δρομέας, επι δρομέας, κατα δρομέας) δρόμ- ωνας Βυζαντινός δρό...
-
Του Αρκά Έλληνας σκιτσογράφος και συγγραφέας Κάθε χρόνο οι δώδεκα μήνες μάς εύχονται, ο καθένας με τη σειρά του, να έχουμε υγεία και να ...
-
Για να βρίσκετε τη σωστή κατάληξη, αρκεί να ελέγχετε σε ποιον αριθμό ή σε ποια φωνή βρίσκεται το ρήμα —ό,τι σας βολεύει: 1. Ενικός ή πληθυ...
-
Όπως και οι άλλοι αέριοι γίγαντες , ο Ουρανός (Uranus) δεν έχει στερεή επιφάνεια. Αυτό που βλέπουμε είναι μεγάλες ποσότητες αερίων, κυρίως υ...
-
Μια ιστορία με το Χχ Ένα Γράμμα Μια Ιστορία Έναν καιρό και μια φορά, μπορεί τώρα ή παλιά, σήμερα, χθες, αύριο, προχθές, μια χελώνα χ...
-
Ζάχαρη, ζύμη, παγωτά, ρυζόγαλο, ζαχαρωτά, ένα καζάνι σοκολάτα… Κι άλλη ζαβολιά η γάτα. Δυο μεγάλες τούμπες κάνει, να τη μέσα στο κα...
-
Παράγωγες λέξεις ΚΑΤΑΛΗΞΕΙΣ πολ- ίτης πολ- ίχνη Σύνθετες λέξεις Α΄ ΣΥΝΘΕΤΙΚΟ πολεο -δόμος πολι -ορκώ, πολιούχος Β΄ ΣΥ...
-
Παράγωγες λέξεις ΚΑΤΑΛΗΞΕΙΣ τροχ- αίος (η Τροχαία, το τροχαίο) τροχ- ιά ( σιδηρο τροχιά) τροχ- ίζω Σύνθετες λέξεις Α΄ ΣΥΝΘΕΤ...
-
Πολλές λέξεις είναι συγγενείς μεταξύ τους και απαρτίζουν οικογένειες. Μία λέξη είναι η «μαμά» της οικογένειας, ενώ τα «παιδιά» μπορεί να εί...