Πειραιάς - Κηφισιά
Η Γραμμή 1 περιλαμβάνει 24 σταθμούς και διασχίζει τις ΠΕ Πειραιά, Νότιας Αθήνας, Κεντρικής Αθήνας και Βόρειας Αθήνας.
Όταν δόθηκε στην κυκλοφορία, το μακρινό 1869, ήταν ο πρώτος ατμοκίνητος σιδηρόδρομος της χώρας μας. Ύστερα από 35 χρόνια ηλεκτροδοτήθηκε και απέκτησε το προσωνύμιο «ηλεκτρικός».
Κυλήστε οριζόντια την εικόνα και δείτε τους σταθμούς της γραμμής, καθώς και το έτος λειτουργίας τους:
Χρονολόγιο
1869. Ξεκινά η λειτουργία της Γραμμής με δύο σταθμούς: «Πειραιάς», «Θησείο».
1882. Προστίθενται οι ενδιάμεσοι σταθμοί «Φάληρο» και «Μοσχάτο».
1895. Η γραμμή επεκτείνεται με δύο νέους σταθμούς: «Μοναστηράκι», «Ομόνοια».
1904. Η γραμμή γίνεται ηλεκτροκίνητη (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος).
1928. Προστίθεται ο ενδιάμεσος σταθμός «Καλλιθέα».
1948. Η γραμμή επεκτείνεται με έναν νέο σταθμό: «Βικτώρια».
1949. Η γραμμή επεκτείνεται με έναν νέο σταθμό: «Αττική».
1954. Προστίθεται ο ενδιάμεσος σταθμός «Πετράλωνα».
1956. Η γραμμή επεκτείνεται με έξι νέους σταθμούς: «Άγιος Νικόλαος», «Κάτω Πατήσια», «Άνω Πατήσια», «Περισσός», «Πευκάκια», «Νέα Ιωνία».
1957. Η γραμμή επεκτείνεται με τρεις νέους σταθμούς: «Ηράκλειο», «Μαρούσι», «Κηφισιά».
1961. Προστίθεται ο ενδιάμεσος σταθμός «Άγιος Ελευθέριος».
1982. Προστίθεται ο ενδιάμεσος σταθμός «Ειρήνη».
1989. Προστίθενται οι ενδιάμεσοι σταθμοί «Ταύρος» και «ΚΑΤ».
2004. Προστίθεται ο ενδιάμεσος σταθμός «Νερατζιώτισσα».
ΕΙΚΟΝΕΣ: structurae.net, podilato98.blogspot.com