24 Ιαν 2012

Ανθρώπινο δικαίωμα αρ. 15

Δικαίωμα στην ιθαγένεια

1 Καθένας έχει το δικαίωμα σε μια ιθαγένεια.

2 Κανείς δεν μπορεί να στερηθεί αυθαίρετα την ιθαγένειά του ούτε το δικαίωμα να αλλάξει ιθαγένεια.




Ανθρώπινο δικαίωμα αρ. 14

Δικαίωμα στο άσυλο

1 Κάθε άτομο που καταδιώκεται έχει το δικαίωμα να ζητά άσυλο και να του παρέχεται άσυλο σε άλλες χώρες.

2 Το δικαίωμα αυτό δεν μπορεί κανείς να το επικαλεστεί σε περίπτωση δίωξης για πραγματικό αδίκημα του κοινού ποινικού δικαίου ή για ενέργειες αντίθετες προς τους σκοπούς και τις αρχές του ΟΗΕ.



Ανθρώπινο δικαίωμα αρ. 13

Ελευθερία μετακίνησης

1 Καθένας έχει το δικαίωμα να κυκλοφορεί ελεύθερα και να επιλέγει τον τόπο της διαμονής του στο εσωτερικό ενός κράτους.

2 Καθένας έχει το δικαίωμα να εγκαταλείπει οποιαδήποτε χώρα, ακόμη και τη δική του, και να επιστρέφει σε αυτήν.



Ανθρώπινο δικαίωμα αρ. 12

Το δικαίωμα στην ιδιωτική ζωή

Κανείς δεν επιτρέπεται να υποστεί αυθαίρετες επεμβάσεις στην ιδιωτική του ζωή, την οικογένεια, την κατοικία ή την αλληλογραφία του ούτε προσβολές της τιμής και της υπόληψής του.

Καθένας έχει το δικαίωμα, από τον νόμο, να προστατευτεί από επεμβάσεις και προσβολές αυτού του είδους.



Ανθρώπινο δικαίωμα αρ. 11

Είμαστε πάντοτε αθώοι μέχρι αποδείξεως του εναντίου

1 Κάθε κατηγορούμενος για ποινικό αδίκημα πρέπει να θεωρείται αθώος μέχρι να διαπιστωθεί η ενοχή του. Αυτό πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τον νόμο και σε δημόσια δίκη, κατά την οποία θα του έχουν εξασφαλιστεί όλες οι απαραίτητες εγγυήσεις για την υπεράσπισή του.

2 Κανένας δε θα πρέπει να καταδικάζεται για πράξεις ή παραλείψεις που δε συνιστούσαν αξιόποινο αδίκημα, κατά το εσωτερικό ή το διεθνές δίκαιο, τον χρόνο που τελέστηκαν. Επίσης, δε θα πρέπει να επιβάλλεται ποινή βαρύτερη από εκείνη που ίσχυε κατά τον χρόνο που τελέστηκε η αξιόποινη πράξη.



Τα παιδιά του Πειραιά

Το 1960 γυρίστηκε το «Ποτέ την Κυριακή», μια από τις πιο διάσημες ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου. Ήταν η πρώτη ταινία του Αμερικανού Ζυλ Ντασέν, είχε πρωταγωνίστρια τη Μελίνα Μερκούρη και βραβεύτηκε με Όσκαρ μουσικής για το τραγούδι «Τα παιδιά του Πειραιά».


Aπ’ το παράθυρό μου στέλνω
ένα, δύο και τρία και τέσσερα φιλιά,
που φτάνουν στο λιμάνι
ένα και δύο και τρία και τέσσερα πουλιά...

Πώς ήθελα να έχω ένα και δύο
και τρία και τέσσερα παιδιά,
που σαν θα μεγαλώσουν όλα
να γίνουν λεβέντες για χάρη του Πειραιά...

Όσο κι αν ψάξω δε βρίσκω άλλο λιμάνι
τρελή να μ’ έχει κάνει όσο τον Πειραιά,
που όταν βραδιάζει, τραγούδια μ’ αραδιάζει
και τις πενιές του αλλάζει· γεμίζει από παιδιά.

Από την πόρτα μου σαν βγω
δεν υπάρχει κανείς που να μην τον αγαπώ.
Και σαν το βράδυ κοιμηθώ, ξέρω πως,
ξέρω πως θα τον ονειρευτώ...

Πετράδια βάζω στο λαιμό και μια χά-
και μια χάντρα φυλακτό,
γιατί τα βράδια καρτερώ, στο λιμάνι σαν βγω
κάποιον άγνωστο να βρω...

Όσο κι αν ψάξω...


ΣΤΙΧΟΙ - ΜΟΥΣΙΚΗ: Μάνος Χατζιδάκις
ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Μελίνα Μερκούρη
ΤΑΙΝΙΑ: Ποτέ την Κυριακή (1960)


Τραγούδια

Never on Sunday

Η επιτυχία των «παιδιών του Πειραιά» υπήρξε τεράστια. Τραγουδήθηκαν (και στα ελληνικά!) από πολλούς γνωστούς καλλιτέχνες του εξωτερικού, ενώ πρέπει να είναι το κινηματογραφικό τραγούδι με τις περισσότερες διασκευές στον κόσμο.

Ας ακούσουμε την αγγλόφωνη εκδοχή του από το γυναικείο συγκρότημα The Chordettes το 1961...


...αλλά και από τη Μις Πίγκυ, την αδιαμφισβήτητη σταρ των Μάπετ!



ΕλλάδαΤραγούδια

Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα: