12 Ιουν 2013

Καλοκαιρινό γλυκό

Μπισκοτοζελέ

Από τη Nasia28
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Να ένα δοκιμασμένο καλοκαιρινό γλυκό. Είναι πεντανόστιμο! Καλύτερο και από παγωτό!



Υλικά

  • 1 πακέτο μπισκότα πτιμπέρ ή σαβουαγιάρ
  • 2 φακελάκια κρέμα στιγμής βανίλια
  • 2 φακελάκια ζελέ φράουλα
  • 1 ποτήρι γάλα με λίγο κονιάκ
  • σαντιγί

Εκτέλεση

  • Πρώτα φτιάχνουμε το ζελέ και το βάζουμε για λίγο στο ψυγείο.
  • Έπειτα ετοιμάζουμε την κρέμα στιγμής σύμφωνα με τις οδηγίες που αναγράφονται στο κουτί και την αφήνουμε λίγο να σταθεί.
  • Στη συνέχεια βουτάμε στο γάλα τα πτιμπέρ και βάζουμε μία στρώση από αυτά σε ένα πιρέξ. Αν θέλετε τα μπισκότα πιο τραγανά μπορείτε απλώς να τα ραντίσετε ελαφρώς με λίγο γάλα ή με λίγο κονιάκ.
  • Ρίχνουμε από πάνω την κρέμα βανίλια και βάζουμε το πιρέξ για λίγο στο ψυγείο.
  • Όταν το ζελέ αρχίζει να πήζει (προσοχή όχι πολύ) τότε το ρίχνουμε και αυτό στο πιρέξ —πάνω από την κρέμα— και ξαναβάζουμε το γλυκό στο ψυγείο έως ότου παγώσει το ζελέ. Αν θέλετε μπορείτε να προσθέσετε στο ζελέ ψιλοκομμένα κομμάτια φρούτων της αρεσκείας σας.
  • Προαιρετικά μπορείτε να γαρνίρετε το γλυκό σας με λίγη σαντιγί.


ΠΗΓΗ: ;

10 Ιουν 2013

Οι δικές μας «σκάλες» (1)

Από μαθητές της έκτης τάξης

Anthony12

CoolAngie

Anna01

Georgia.2001

Lola2001

Mikelangelo

Unagirl

Zoe01

Nasia28


Μετρήσεις

Οι δικές μας «σκάλες» (2)

Από μαθήτριες της έκτης τάξης

kounelaki01

Lola2001

Unagirl

Zoe01

Despina01


Μετρήσεις

Anna01

Η Anna01 κατοικεί στη Νότια Αθήνα. Με το ΠΟΔήΛΑΤΟ συνεργάστηκε στην έκτη δημοτικού (2012/13).

Η εργασία τηςΟι συνεργάτες μας

Τα δημιουργήματά μας στα Γαλλικά

Από τον Anthony12
Μαθητής της έκτης τάξης

Στα Γαλλικά συμμετείχαμε σε ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα απ’ τον Ιανουάριο και πιστεύω πως έχουμε δουλέψει πολύ καλά.

Η δασκάλα μας μας έδινε φωτοτυπίες και μάθαμε λέξεις που είχαν σχέση με το περιβάλλον. Μετά μας είπε να ενώσουμε τις φωτοτυπίες αυτές και να φτιάξουμε ένα μικρό βιβλιαράκι.

Το εξώφυλλο (αριστερά) και μία από τις σελίδες!

Επίσης εγώ, η Zoe01, η CoolAngie, η Nasia28, η Georgia.2001 και το kounelaki01 φτιάξαμε τη Γη που βλέπετε στην παρακάτω εικόνα.





Ο under the light και ο Mikelangelo με βοήθησαν να φτιάξω κάτι που μου είχε αναθέσει η δασκάλα των Γαλλικών και ορίστε τι βγάλαμε.



Ελπίζω να σας άρεσαν οι δουλειές μας!


9 Ιουν 2013

Τότε που αποχαιρετούσαμε εμείς τα εκτάκια...

Αποσπάσματα από παλαιότερα κείμενα των μαθητών

1º Δ.Σ. ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ⦁ Β1 + Β2 ⦁ 2008/09

Τον Ιούνιο του 2009 τα παιδιά της δευτέρας τάξης του σχολείου μας αποχαιρετούσαν τα εκτάκια με όμορφα λόγια και ωραίες ζωγραφιές. Οι δάσκαλοι τα βάλαμε σε ένα τρυφερό βιβλιαράκι, τους το προσφέραμε πηγαίνοντας στις τάξεις τους και κρατήσαμε από ένα για αναμνηστικό.

Σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά, εκείνα τα δευτεράκια ετοιμάζονται να αποχαιρετίσουν με τη σειρά τους το Δημοτικό. Είναι οι τότε μαθητές μου του Β1, αλλά και οι σημερινοί του ΣΤ2!

Κάποιοι χαίρονται, άλλοι ανησυχούν, μερικοί συγκινούνται μέχρι δακρύων. Ας δούμε, όμως, τι έλεγαν οι ίδιοι στα παιδιά που βρίσκονταν στη θέση τους:



Αγαπητά εκτάκια μη φοβάστε το γυμνάσιο. Τον Οκτώβριο θα περνάτε από το σχολείο και θα λέτε: «Χα χα! Κοίταξε πώς ήταν εδώ μέσα!»

Ελπίζω να περάσετε πολύ καλά. Καλή επιτυχία και μη φοβάστε.

Εκτάκια θα μας λείπετε πολύ στο γυμνάσιο. Να σας αρέσει. Γεια!

Να περάσετε καλά στο καινούριο σχολείο σας.

Σας εύχομαι να τα καταφέρετε στο Γυμνάσιο όπως και στο Δημοτικό.

Σας εύχομαι να περάσετε καλά, να κάνετε γρήγορα φίλους και να σας αρέσει το καινούργιο σας σχολείο.

Καλή επιτυχία στο γυμνάσιο! Μη φοβάστε, θα περάσετε πάρα πολύ καλά!

Εκτάκια σας αγαπούμε πολύ.

Σας ευχόμαστε γρήγορα να συνηθίσετε στο καινούριο σχολείο που θα πάτε. Θα σας σκεφτόμαστε.



Δε θέλουμε να φοβηθείτε στο καινούριο σας σχολείο. Θα τα καταφέρετε!

Σας εύχομαι καλή τύχη. Θα σας θυμάμαι για πάντα.

Μη φοβάστε, μπορεί στην αρχή. Καλή επιτυχία! Καλά να περάσετε.

Σας εύχομαι στο γυμνάσιο να χαμογελάτε. Στο γυμνάσιο δε θα έχετε δάσκαλο αλλά θα έχετε καθηγητή.

Ξέρουμε πως στεναχωριέστε που φεύγετε, αλλά εμείς θα σας θυμόμαστε!

Σας ευχόμαστε να περάσετε ωραία στο καινούριο σας σχολείο.

Ελπίζω να είστε καλοί μαθητές στο γυμνάσιο.

Να είστε καλοί στα μαθήματα! Θα περάσετε καλά.

Εκτάκια μη φοβάστε το γυμνάσιο, μη φοβηθείτε την αρχή του γυμνασίου.

Να κάνετε φιλίες με τα άλλα παιδιά. Θα μας λείψετε.

Μη φοβάστε το Γυμνάσιο. Εμείς είμαστε μαζί σας. Πιστεύουμε ότι θα τα καταφέρετε!

Εύχομαι να είστε χαρούμενοι και γελαστοί στο Γυμνάσιο. Να μην έχετε άγχος.



Σας ευχόμαστε να πετύχετε παντού. Θα σας σκεφτόμαστε.

Καλή επιτυχία στο γυμνάσιο για τους μαθητές του ΣΤ1 και του ΣΤ2. Να είστε καλά και πάντα γεροί!

Να είστε καλοί μαθητές, να κάνετε καλά τα μαθήματα.

Εκτάκια να είστε καλά. Να μη φοβάστε καθόλου.

Σας εύχομαι να τα καταφέρετε στο καινούργιο σας σχολείο, να είστε πάρα πολύ καλοί και να παίρνετε συνέχεια «Άριστα». Σας εύχομαι να κάνετε καινούργιους φίλους.

Εκτάκια θα μου λείψετε.

Το ξέρουμε ότι ανησυχείτε αλλά θα συνηθίσετε στο καινούργιο σας σχολείο.

Να είστε πάντα καλά στο καινούριο σας σχολείο. Εμείς θα σας θυμόμαστε πάντα.

Αγαπημένοι μου συμμαθητές, στο καινούργιο σχολείο που θα πάτε να έχετε «Καλή πρόοδο».

Καλό καλοκαίρι!




Δείτε ολόκληρο το βιβλιαράκι μας:



ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.com

6 Ιουν 2013

Πρόσθεση και αφαίρεση με συμμιγείς αριθμούς

Οι συμμιγείς αριθμοί αποτελούνται από ακέραιους αριθμούς, οι οποίοι δηλώνουν μονάδες διαφορετικής τάξης.

Ο αριθμός «3 ώρες 15 λεπτά 20 δευτερόλεπτα», για παράδειγμα, είναι ένας συμμιγής αριθμός. Αποτελείται από τρία ανεξάρτητα τμήματα και κάθε μονάδα αποτελεί υποδιαίρεση ή πολλαπλάσιο της άλλης:
  • Τα λεπτά αποτελούν υποδιαίρεση της ώρας
  • Τα δευτερόλεπτα αποτελούν υποδιαίρεση της ώρας και των λεπτών
  • Η ώρα είναι πολλαπλάσιο των λεπτών

Στη σημερινή εποχή, με την επικράτηση του δεκαδικού συστήματος, οι συμμιγείς αριθμοί τείνουν να καταργηθούν. Η αντικατάστασή τους, άλλωστε, από τους δεκαδικούς είναι πολύ εύκολη:
  • 2 μέτρα 3 δέκατα 8 εκατοστά = 2,38 μ.
  • 2 μέτρα 8 εκατοστά = 2,08 μ.

Οι συμμιγείς διατηρούνται όμως στις μετρήσεις με τον χρόνο, όπου το δεκαδικό σύστημα δεν ισχύει για λόγους ιστορικούς.

Για παράδειγμα, ο αριθμός 3 ώρες 30 λεπτά δεν ισούται με 3,3 ώρες αλλά με 3,5 ώρες.

Υπολογίζοντας χρονικά διαστήματα

1 Οι συμμιγείς τοποθετούνται ο ένας κάτω από τον άλλο όπως οι ακέραιοι και οι δεκαδικοί. Οι μονάδες κάθε τάξης γράφονται κάτω από τις μονάδες της ίδιας τάξης, με τον ίδιο τρόπο που κάτω από τις δεκάδες γράφουμε τις δεκάδες και κάτω από τις μονάδες τις μονάδες.

2 Προσθέτουμε ή αφαιρούμε χωριστά τους αριθμούς κάθε τάξης αρχίζοντας από δεξιά, δηλαδή από τις μονάδες της μικρότερης τάξης.

3 Ειδικά στην αφαίρεση, πρώτος τοποθετείται ο μειωτέος, δηλαδή ο μεγαλύτερος αριθμός (στην πρόσθεση, ως γνωστόν, ισχύει η αντιμεταθετική ιδιότητα και η σειρά δεν έχει καμία σημασία).

4 Κάποιες φορές χρειάζεται να κάνουμε κάποιες μετατροπές, οι οποίες θυμίζουν τα «κρατούμενα» που χρησιμοποιούμε στους ακέραιους και στους δεκαδικούς. Στις μετατροπές αυτές έχουμε πάντοτε στο μυαλό μας τις αντιστοιχίες ανάμεσα στα πολλαπλάσια και τις υποδιαιρέσεις (βλ. εδώ και εδώ).

Όλα αυτά μπορείτε να τα δείτε με παραδείγματα στην παρουσίαση που ακολουθεί:

Πατήστε στην εικόνα

ΜετρήσειςΧρόνος
ΚΕΙΜΕΝΟ: egpaid.blogspot.com

Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα: