15 Δεκ 2013

Το πάρκο μας (2)

Το ΠΟΔήΛΑΤΟ αγαπά την επικοινωνία. Τα σχόλια που αφήνουμε κατά καιρούς αφορούν τις αναρτήσεις και μόνον αυτές. Για οτιδήποτε άσχετο μπορείτε να γράφετε εδώ.

Το πάρκο μας είναι ο χώρος όπου σταθμεύουν οι ΠΟΔηΛΑΤΕΣ, για να ξεκουραστούν από την καθημερινότητα, να επικοινωνήσουν, να ανακοινώσουν ό,τι επιθυμούν...



Γράφουμε ελεύθερα, ωστόσο ακολουθούμε τους δύο βασικούς κανόνες κάθε συζήτησης στο διαδίκτυο:

1. Είμαστε ευγενικοί

Δε βρίζουμε ή κοροϊδεύουμε, αποφεύγουμε τα συνεχόμενα κεφαλαία (σημαίνουν ότι φωνάζουμε και είναι πολύ ενοχλητικά) και προσέχουμε τα αστεία μας: ο άλλος δε μας βλέπει και μπορεί να στενοχωρηθεί ή να μας παρεξηγήσει. Εάν θέλουμε να δείχνουμε πώς νιώθουμε, μπορούμε να χρησιμοποιούμε τα emoticon.

2. Δεν αποκαλύπτουμε προσωπικές πληροφορίες για μας και για τους άλλους

Τέτοιες πληροφορίες είναι το πραγματικό μας ονοματεπώνυμο, η διεύθυνση και το τηλέφωνό μας, η ηλεκτρονική μας διεύθυνση (e-⁠mail), το πού θα είμαστε την τάδε ώρα κλπ. Όπως έχουμε πει, είναι σαν να βγαίνουμε στο μπαλκόνι ή στην πλατεία και να τα φωνάζουμε δυνατά!

Πριν ξεκινήσετε, καλό είναι να έχετε υπόψη τις αναρτήσεις που βρίσκονται εδώ, στην ενότητα «Ασφαλής πλοήγηση».

Έτοιμοι;

Φύγαμε!


ΔιαδίκτυοΠΟΔήΛΑΤΟΣχολική ζωή
ΕΙΚΟΝΑ: attiko-prasino.gr

13 Δεκ 2013

Ένα γράμμα μια ιστορία
(τα κινούμενα σχέδια)


Οι περισσότερες ιστορίες τού «Ένα γράμμα μια ιστορία» έγιναν κινούμενα σχέδια από την Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση. Πρόκειται για μια πρωτότυπη σειρά, που διακρίνεται για τη ζωντάνια, το χιούμορ και τη φρεσκάδα της.

Η σκηνοθεσία, ο σχεδιασμός των χαρακτήρων και η κίνηση (animation) υπογράφονται από τον εικονογράφο του βιβλίου Αρίσταρχο Παπαδανιήλ.

Η μουσική επιμέλεια είναι του Δημήτρη Μαραμή. Το τραγούδι των τίτλων, μάλιστα, μας έχει ήδη κολλήσει! Απολαύστε το:


Ένα γράμμα μια ιστορία
με μεγάλη φαντασία:
Άλφα, βήτα, γάμα, ω!

Ψάχνω γύρω μου να βρω,
να ακούσω και να δω,
με τα ίδια μου τα μάτια,
με τα ίδια μου τ’ αφτιά,
πώς η γλώσσα χαρωπά
με τους ήχους της γελά!

Ένα γράμμα μια ιστορία
με μεγάλη φαντασία:
Άλφα, βήτα, γάμα, ω!
Ψάχνω γύρω μου να βρω...


ΣΤΙΧΟΙ: Σοφία Μαντουβάλου
ΜΟΥΣΙΚΗ: Δημήτρης Μαραμής
ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Αργυρώ Ανανιάδου, Κωνσταντίνος Καϊκής
ΕΤΟΣ: 2009


Ειδικά τραγούδιαΚινούμενα σχέδια

Τα 24 έμμετρα παραμύθια

Ένα γράμμα μια ιστορία



Πατήστε στο πλαίσιο που σας ενδιαφέρει και παρακολουθήστε όλα τα επεισόδια της σειράς:

* Ο αστερίσκος υποδηλώνει την απουσία βίντεο.




Μια αστεία αλφαβήτα

Η χιουμοριστική εκδοχή του ελληνικού αλφαβήτου από τη σειρά «Ένα γράμμα μια ιστορία» της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης:




10 Δεκ 2013

Δημιουργώντας ζευγαράκια του 10

11º Δ.Σ. ΓΛΥΦΑΔΑΣ ⦁ Α2 ⦁ 2013/14

Όταν ολοκληρώσαμε τη δουλειά μας στο τετράδιο των Μαθηματικών, ο κύριος μάς πρότεινε να φτιάξουμε ζωγραφιές με τα δικά μας ζευγαράκια του 10.

Αυτό ήταν! Βγάλαμε ξυλομπογιές και μαρκαδόρους, συμβουλευτήκαμε το τετράδιο μήπως κάνουμε κάποιο λάθος και ξεκινήσαμε!

Καμαρώστε μας την ώρα που δουλεύαμε...



































...και δείτε μερικές από τις δημιουργίες μας:








Τα δικά μας ζευγαράκια

Όλα ξεκίνησαν όταν ο κύριος ζήτησε να βγάλουμε τα ξυλάκια μας στο θρανίο. Στην αρχή επικράτησε φασαρία από τον... ενθουσιασμό, αλλά σιγά σιγά οργανωθήκαμε.



Αφού παίξαμε λίγο, αρχίσαμε να ξεχωρίζουμε πότε 5, πότε 6, πότε 7 κλπ. ξυλάκια και να τα βάζουμε σε δύο ομάδες: μία αριστερά και μία δεξιά.

Λέγαμε τα ζευγαράκια που βρίσκαμε και ο δάσκαλος τα έγραφε στον πίνακα. Σιγά σιγά ξεκίνησε να τα γράφει ως πρόσθεση. Όταν, για παράδειγμα, ξεχωρίζαμε 5 και 3 ξυλάκια από τα 8 που είχαμε επιλέξει, εκείνος έγραφε: 5 + 3 = 8.





Τις επόμενες μέρες ήμασταν καλύτεροι και γρηγορότεροι. Τότε ήρθε η ώρα να γίνουμε μικροί επιστήμονες. Βγάλαμε το πρόχειρο τετράδιο, χωρίζαμε τα ξυλάκια μας και σημειώναμε εμείς τα ζευγαράκια που βρίσκαμε. Πόσο ωραία νιώθαμε! Και πόσο μας καμάρωνε ο δάσκαλός μας!

Πολλοί από εμάς παρατήρησαν ότι μερικά ζευγαράκια ήταν ίδια, απλώς είχαν διαφορετική σειρά. Αποφασίσαμε ότι αυτό ήταν σπουδαίο, γιατί θα τελειώναμε πιο γρήγορα την εργασία μας. Μόλις ανακαλύπταμε, π.χ., το 7 + 2, γράφαμε δίπλα του το 2 + 7. Τέλεια!



Μετά από λίγο καιρό ο κύριος άρχισε να γράφει στον πίνακα τα ζευγαράκια που βρίσκαμε με διαφορετικό τρόπο: σε ένα πινακάκι! Φυσικά θελήσαμε να κάνουμε κι εμείς το ίδιο. Α, δεν ήταν μόνο κάτι καινούργιο, ήταν και πιο διασκεδαστικό!



Τώρα πια ήμασταν έτοιμοι για τη μεγάλη έκπληξη: Ο κύριος μάς έδωσε ένα ανθρωπάκι, το 1, που στα πόδια είχε τα ζευγαράκια του! Μαζί κι ένα πινακάκι που τα είχε πιο —πώς να το πει κανείς: πιο επίσημα! Θα τα χρωματίζαμε, θα τα κόβαμε και θα τα κολλούσαμε σε ένα δισέλιδο στο τετράδιο των Μαθηματικών. Επίσης μας είχε γράψει και τον τίτλο: «Τα ζευγαράκια του 1».

Τις μέρες που ακολούθησαν, μετά το μάθημα στο βιβλίο, φτιάχναμε και από ένα δισέλιδο για κάθε αριθμό. Τώρα πια τα ζωγραφίζαμε στο σχολείο αλλά τα κόβαμε και τα κολλάγαμε στο σπίτι λόγω έλλειψης χρόνου. Δε μας πείραζε πολύ, άλλωστε μέσα στην τάξη μπορούσαμε να κάνουμε κάτι καλύτερο: Να γράφουμε εμείς τον τίτλο! Τι χαρά!

Κάποιοι μάθαμε να τον γράφουμε απέξω, άλλοι συμβουλευόμασταν τον πίνακα αλλά ξεχνούσαμε γράμματα, ενώ μερικοί νιώσαμε τόσο σίγουροι που πήραμε τη μεγάλη απόφαση και τον γράφαμε με στιλό ή μαρκαδοράκι!

Παρακάτω μπορείτε να δείτε κάποιες από τις δημιουργίες μας:

1 / 7
2 / 7
3 / 7
4 / 7
5 / 7
6 / 7
7 / 7













Όταν τελειώσαμε, ξεφυλλίσαμε το όμορφο τετράδιό μας και αρχίσαμε να λέμε πώς νιώθαμε και τι κερδίσαμε. Α, ναι, περάσαμε πολύ ωραία και, όπως είπε ένα χαμογελαστό αστεράκι, «μάθαμε πιο πολλά για τους αριθμούς και τα ζευγαράκια τους».

Την άλλη μέρα, ωστόσο, μας περίμενε μια άλλη έκπληξη...


▼ Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα