30 Νοε 2015

Επιχειρηματολογία

Αν και εκφράζουμε συχνά τη γνώμη μας (θετική ή αρνητική) για κάποιο θέμα, δεν το κάνουμε πάντοτε με τον σωστό τρόπο. Πολλές φορές προσπαθούμε να πείσουμε τους άλλους για την άποψή μας χωρίς να έχουμε ένα απαραίτητο «εφόδιο»: επιχειρήματα!


Οι συνομιλητές μας θα πειστούν για την ορθότητα της γνώμης μας μόνο αν χρησιμοποιήσουμε τα κατάλληλα επιχειρήματα, αν δηλαδή έχουμε κάθε φορά τη σωστή επιχειρηματολογία. Διαφορετικά ο καθένας λέει τα δικά του και η συζήτηση ναυαγεί...

Παράλληλοι μονόλογοι

Για να πείσουμε κάποιον ότι έχουμε δίκιο και ότι η άποψή μας είναι σωστή:

1 Αρχικά αναφέρουμε ποια είναι η άποψή μας, λέμε ποια είναι η θέση μας πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα.

Χρησιμοποιούμε φράσεις όπως:
  • Η άποψή μου είναι...
  • Η γνώμη μου είναι...
  • Πιστεύω ότι...
  • Νομίζω ότι...
  • Θεωρώ πως... κ.ά.

2 Στη συνέχεια αναλύουμε ένα ένα τα επιχειρήματά μας, δηλαδή τις προτάσεις που στηρίζουν λογικά τις απόψεις μας.

Παρουσιάζουμε τους συλλογισμούς μας, φροντίζοντας κάθε φορά να τους δικαιολογούμε με τις κατάλληλες αιτιολογικές προτάσεις (γιατί, επειδή, αφού...).

3 Ταυτόχρονα χρησιμοποιούμε φράσεις που δηλώνουν τα συναισθήματά μας ή φράσεις με τις οποίες προσπαθούμε να προκαλέσουμε κάποια ανάλογα συναισθήματα σε αυτόν που μας ακούει ή μας διαβάζει.

Μερικά παραδείγματα:
  • Είναι κρίμα να...
  • Είναι άσχημο...
  • Είναι ευχάριστο...
  • Είναι σπουδαίο...
  • Είναι ασήμαντο...
  • Δε συμφωνείτε ότι...;

4 Για να δηλώσουμε ότι αυτό που πιστεύουμε έχει καθολική και διαρκή ισχύ στηριζόμαστε στον ενεστώτα των ρημάτων μας.

5 Τέλος, καταλήγουμε σε ένα αιτιολογημένο και λογικό συμπέρασμα με τη βοήθεια λέξεων και φράσεων όπως:
  • Γι’ αυτό...
  • Έτσι...
  • Κατά συνέπεια...
  • Επομένως...



ΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ: Γλώσσα ΣΤ΄ Δημοτικού, egpaid.blogspot.com, blogs.sch.gr/anianiouris
ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.com, theagepage.typepad.com, Γραμματική Ε΄-ΣΤ΄ Δημοτικού

27 Νοε 2015

Βρείτε το κλάσμα ενός αριθμού

Πατήστε στην εικόνα και εξασκηθείτε:



Κλασματικοί αριθμοί
ΠΗΓΗ: mathplayground.com

26 Νοε 2015

Βοήθεια! Πνίγομαι!

Από την pink.248
Μαθήτρια της έκτης τάξης



Ποια φράση κρύβεται στην εικόνα;  

Πνίγομαι σε μια κουταλιά νερό!


Παιδικές δημιουργίες

Πετάει καλύτερα...

Του Αρκά
Έλληνας σκιτσογράφος και συγγραφέας



Ποια παροιμία κρύβεται στο τέλος της ιστορίας;  

Γελάει καλύτερα όποιος γελάει τελευταίος!


Κόμικς – Σκίτσα
ΠΗΓΗ: arkas.gr
ΣΕΙΡΑ: Χαμηλές Πτήσεις

Πολλά κεράσια

Του Αρκά
Έλληνας σκιτσογράφος και συγγραφέας



Ποια παροιμία κρύβεται στην εικόνα;  

Όπου ακούς πολλά κεράσια, κράτα και μικρό καλάθι!


Κόμικς – Σκίτσα
ΠΗΓΗ: Arkas-The-Original-Page@facebook

pink.248

Η pink.248 κατοικεί στη Βόρεια Αθήνα. Με το ΠΟΔήΛΑΤΟ συνεργάστηκε στην έκτη δημοτικού (2015/2016).

Οι αναρτήσεις τηςΟι συνεργάτες μας

25 Νοε 2015

Ματζόνγκ με κλάσματα

Κλάσματα = διαιρέσεις!

Πατήστε στις εικόνες και ταιριάξτε τα πλακίδια που αναγράφουν τον ίδιο αριθμό ή έχουν παρόμοιο σχέδιο. Ξεκινήστε από τα σκουρόχρωμα και σταδιακά, μόλις απελευθερωθεί κάποια πλευρά τους, θα είναι διαθέσιμα και τα υπόλοιπα.

* Αν δυσκολευτείτε, θα σας βοηθήσει το κουμπί HINT.

ΠΡΩΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ

ΔΕΥΤΕΡΟ ΕΠΙΠΕΔΟ


Κλασματικοί αριθμοί
ΠΗΓΗ: sheppardsoftware.com

Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα: