Η Γκρέτα Αστεράκη κατοικεί στη Νότια Αθήνα. Στην πέμπτη δημοτικού (2010/11) υπήρξε μέλος του Δήμου Αστερούπολης.
Στη συνέχεια, τον Ιούλιο του 2011, ξεκίνησε τη συνεργασία της με το ΠΟΔήΛΑΤΟ.
Οι αναρτήσεις τηςΟι συνεργάτες μας
- Αρχική
- Το ΠΟΔήΛΑΤΟ
- Περιεχόμενα
- Αθλητισμός
- Αστεία
- Γεωγραφία
- — Ελλάδα
- — Ευρώπη
- — Οι ήπειροι
- Για τα πρωτάκια
- Γιορτές
- Γλώσσα
- — Λέξεις
- — Ορθογραφία
- — Γραπτός λόγος
- Διάστημα
- Διατροφή
- Διαφημίσεις
- Είμαι παιδί!
- Επιστήμη
- Ζωή
- — Φυτά
- — Ζώα
- — Θέματα με ζώα
- — Άνθρωπος
- Ιστορία
- — 20ός αιώνας κ.ε.
- Αφιερώματα
- Το πάρκο μας
6 Ιουλ 2011
5 Ιουλ 2011
Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουμε
Η Ελίζαμπεθ Βέρντικ έχει γράψει ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο με τίτλο «Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουμε». Απευθύνεται σε παιδιά 3-6 ετών, ίσως όμως είναι χρήσιμο και σε μεγαλύτερους!
Μπορείτε να πάρετε μια γεύση βλέποντας το βιντεάκι και διαβάζοντας ένα απόσπασμα από το οπισθόφυλλο:

ΒιβλίαΦιλία
Μπορείτε να πάρετε μια γεύση βλέποντας το βιντεάκι και διαβάζοντας ένα απόσπασμα από το οπισθόφυλλο:
Χρειάζονται μόνο 24 γράμματα για να φτιάξουμε εκατομμύρια λέξεις. Άλλες είναι μικρές, άλλες μεγάλες, άλλες εκφράζουν ευγένεια, άλλες όχι.
Όσο τα παιδιά μεγαλώνουν, μαθαίνουν περισσότερες λέξεις. Και τις χρησιμοποιούν. Αλλά ανάμεσά τους υπάρχουν και λέξεις που πληγώνουν…

ΒιβλίαΦιλία
ΕΙΚΟΝΑ: public.gr
4 Ιουλ 2011
Γίνετε συνεργάτης μας!
Όποιος επιθυμεί να γίνει συνεργάτης μας θα χρειαστεί να έχει
Ζητήστε βοήθεια από τους γονείς σας, αν χρειάζεται, και στείλτε τη δουλειά σας στο ηλεκτρονικό μου ταχυδρομείο (εδώ). Αν δεν έχετε μέιλ και γνωριζόμαστε, μπορείτε να μου τη δώσετε ψηφιακά, σε ένα στικάκι.
1. Ενημερωθείτε για το διαδίκτυο και τους πιθανούς κινδύνους του. Θα βρείτε σχετικά κείμενα εδώ.
2. Διαλέξτε το ψευδώνυμό σας. Με αυτό θα εμφανίζονται οι αναρτήσεις σας και με αυτό θα υπογράφετε τα σχόλιά σας.
3. Προσέξτε πολύ το όνομα που θα έχει η ηλεκτρονική σας διεύθυνση. Τα παιδιά δεν πρέπει να αποκαλύπτουν στο διαδίκτυο το ονοματεπώνυμό τους, ωστόσο είναι συχνό λάθος να υπάρχει στο μέιλ τους!
4. Γράψτε από πού αντλήσατε τις πληροφορίες ή τις εικόνες σας. Αντιγράψτε τη διεύθυνση στην οποία βρήκατε το υλικό ή πληκτρολογήστε τον τίτλο και τα άλλα στοιχεία της εγκυκλοπαίδειας, του περιοδικού κλπ. που χρησιμοποιήσατε. Είναι πολύ σημαντικό να σεβόμαστε τη δουλειά των άλλων και να τους αναγράφουμε στις «πηγές» μας.
Εγώ θα διορθώνω μόνο τα ορθογραφικά σας λάθη, αν υπάρχουν. Μην ξεχάσουμε κι αυτά που ξέρουμε, ε;
Μόλις στείλετε την πρώτη σας δουλειά θα δημιουργήσω μια ανάρτηση με την ταυτότητά σας —μπορείτε μάλιστα να τη στολίσετε με κάποια ζωγραφιά ή οτιδήποτε άλλο σας εμπνεύσει το ψευδώνυμο που διαλέξατε! (δείτε π.χ. εδώ)
Η ανάρτηση-ταυτότητα θα οδηγεί σε όλες τις εργασίες σας, από την πιο πρόσφατη στις πιο παλιές.
ΠΟΔήΛΑΤΟ
- χρόνο (προηγούνται τα μαθήματα, το παιχνίδι και το… χαζολόγημα!),
- όρεξη (για αναζήτηση πληροφοριών και εικόνων σε εγκυκλοπαίδειες και στο διαδίκτυο),
- μεράκι (για συγγραφή παραμυθιών ή άλλων ιστοριών) και…
- φαντασία!
Ζητήστε βοήθεια από τους γονείς σας, αν χρειάζεται, και στείλτε τη δουλειά σας στο ηλεκτρονικό μου ταχυδρομείο (εδώ). Αν δεν έχετε μέιλ και γνωριζόμαστε, μπορείτε να μου τη δώσετε ψηφιακά, σε ένα στικάκι.
Τέσσερις βασικοί κανόνες
1. Ενημερωθείτε για το διαδίκτυο και τους πιθανούς κινδύνους του. Θα βρείτε σχετικά κείμενα εδώ.
2. Διαλέξτε το ψευδώνυμό σας. Με αυτό θα εμφανίζονται οι αναρτήσεις σας και με αυτό θα υπογράφετε τα σχόλιά σας.
3. Προσέξτε πολύ το όνομα που θα έχει η ηλεκτρονική σας διεύθυνση. Τα παιδιά δεν πρέπει να αποκαλύπτουν στο διαδίκτυο το ονοματεπώνυμό τους, ωστόσο είναι συχνό λάθος να υπάρχει στο μέιλ τους!
4. Γράψτε από πού αντλήσατε τις πληροφορίες ή τις εικόνες σας. Αντιγράψτε τη διεύθυνση στην οποία βρήκατε το υλικό ή πληκτρολογήστε τον τίτλο και τα άλλα στοιχεία της εγκυκλοπαίδειας, του περιοδικού κλπ. που χρησιμοποιήσατε. Είναι πολύ σημαντικό να σεβόμαστε τη δουλειά των άλλων και να τους αναγράφουμε στις «πηγές» μας.
Εγώ θα διορθώνω μόνο τα ορθογραφικά σας λάθη, αν υπάρχουν. Μην ξεχάσουμε κι αυτά που ξέρουμε, ε;
Εσείς φροντίστε κυρίως τους τόνους και τα σημεία στίξης: Μας κόβεται η ανάσα όταν διαβάζουμε τεράστιες προτάσεις!
Η «ταυτότητά» σας
Μόλις στείλετε την πρώτη σας δουλειά θα δημιουργήσω μια ανάρτηση με την ταυτότητά σας —μπορείτε μάλιστα να τη στολίσετε με κάποια ζωγραφιά ή οτιδήποτε άλλο σας εμπνεύσει το ψευδώνυμο που διαλέξατε! (δείτε π.χ. εδώ)
Η ανάρτηση-ταυτότητα θα οδηγεί σε όλες τις εργασίες σας, από την πιο πρόσφατη στις πιο παλιές.
ΠΟΔήΛΑΤΟ
3 Ιουλ 2011
Κύματα
Ορχηστρικά λέγονται τα μουσικά κομμάτια που δεν έχουν λόγια. Καθώς τα ακούμε, ενεργοποιείται η φαντασία μας και φτιάχνει το δικό της βιντεάκι στο μυαλό μας ή μια πρωτότυπη ζωγραφιά στο χαρτί…
Ο Σταμάτης Σπανουδάκης έχει γράψει πολλά ορχηστρικά· αυτό είναι ένα από τα ομορφότερα:
ΚαλοκαίριΟρχηστρικά
Ο Σταμάτης Σπανουδάκης έχει γράψει πολλά ορχηστρικά· αυτό είναι ένα από τα ομορφότερα:
Μουσική: Σταμάτης Σπανουδάκης
Δίσκος: Η στιγμή που περνάει και χάνεται, 1994
Δίσκος: Η στιγμή που περνάει και χάνεται, 1994
ΚαλοκαίριΟρχηστρικά
Πώς υποβάλλουμε ένα σχόλιο
Αν θελήσουμε να σχολιάσουμε μια ανάρτηση, πηγαίνουμε στο τέλος της και πατάμε τον πράσινο σύνδεσμο για τα σχόλια.
Στη συνέχεια:
Το σχόλιό σας είναι έτοιμο! Μόλις το εγκρίνω, θα το δείτε στο τέλος της ανάρτησης αλλά και στη δεξιά στήλη, εκεί που γράφει «Σχόλια».
Μερικές φορές, αφού δημοσιεύσουμε ένα σχόλιο, αντιλαμβανόμαστε ότι υπάρχει κάποιο λάθος (ορθογραφικό ή άλλο). Τι κάνουμε τότε;
ΠΟΔήΛΑΤΟ
Στη συνέχεια:
1 Πηγαίνουμε στο «Υποβολή σχολίου ως» και επιλέγουμε «Όνομα/URL».
2 Στο παράθυρο που εμφανίζεται γράφουμε μόνο το όνομά μας (ψευδώνυμο, ε;) και πατάμε «Συνέχεια».
3 Πληκτρολογούμε το σχόλιό μας, προσέχοντας την ορθογραφία. Δε χρησιμοποιούμε greeklish, ούτε κεφαλαία ή άπειρα θαυμαστικά: ένα είναι αρκετό!
4 Πατάμε «Προεπισκόπηση», για να δούμε πώς θα εμφανιστεί το κειμενάκι μας (ίσως χρειαστεί να διορθώσουμε κάτι). Μετά πατάμε «Δημοσίευση».
Το σχόλιό σας είναι έτοιμο! Μόλις το εγκρίνω, θα το δείτε στο τέλος της ανάρτησης αλλά και στη δεξιά στήλη, εκεί που γράφει «Σχόλια».
Κι αν κάνουμε λάθος;
Μερικές φορές, αφού δημοσιεύσουμε ένα σχόλιο, αντιλαμβανόμαστε ότι υπάρχει κάποιο λάθος (ορθογραφικό ή άλλο). Τι κάνουμε τότε;
- Χαμογελάμε με την γκάφα μας.
- Είμαστε περισσότερο προσεκτικοί την επόμενη φορά! :))
ΠΟΔήΛΑΤΟ
ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.com
2 Ιουλ 2011
Επικοινωνήστε μαζί μας
Περιμένουμε με χαρά να μας διαβάσετε! Στο τέλος κάθε ανάρτησης μπορείτε να υποβάλετε ένα σχετικό σχόλιο.
* Εάν δε γνωρίζετε τον τρόπο, πατήστε εδώ.
Για οτιδήποτε άλλο μπορείτε να μου στείλετε μήνυμα στην παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση:
ΠΟΔήΛΑΤΟ
Για οτιδήποτε άλλο μπορείτε να μου στείλετε μήνυμα στην παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση:
sxoleio 98 @ gmail . com (όλα ενωμένα σε μία λέξη)
Μπορούμε να επικοινωνήσουμε και με έναν ακόμη τρόπο: Γίνετε συνεργάτης μας! Διαβάστε λεπτομέρειες εδώ.
ΠΟΔήΛΑΤΟ
1 Ιουλ 2011
Πάμε για ορθοπεταλιές
Αναζητούσα ένα όνομα για το ιστολόγιό μας. Ήθελα κάτι που να έχει σχέση με τα παιδιά, να θυμίζει πόσο λαχταρούν να γνωρίσουν τον κόσμο που μας περιβάλλει και να συμβολίζει την ελευθερία.
Την έμπνευση τελικά τη βρήκα σε ένα αγαπημένο μου τραγούδι. Σας το αφιερώνω!
ΜετακινήσειςΠΟΔήΛΑΤΟΤραγούδια
Την έμπνευση τελικά τη βρήκα σε ένα αγαπημένο μου τραγούδι. Σας το αφιερώνω!
Παίρνω ένα ποδήλατο και φεύγω για τ’ αδύνατο
Κρατάω στο χέρι το κλειδί
Πιάνω το τιμόνι, ο σφυγμός μου δυναμώνει
Το έργο κάπου το ’χω ξαναδεί
Ήμουν μικρό παιδάκι με καθαρή καρδιά
Είχα τ’ όνειρό μου, το ποδήλατό μου
Κι όλα έμοιαζαν σωστά
Έγινα δεκάξι κι όλα ήταν εντάξει
Είχα μια ζωή μπροστά
Το ποδήλατό μου ήταν πάντοτε δικό μου
Και με πήγαινε πολύ μακριά
Μέσα στη Σαχάρα, σαν την πιο βαθιά λαχτάρα
Μ’ οδηγούσε πέρα απ’ τη χαρά
Και τώρα στον αγώνα, ξανά απ’ την αρχή
Φόρτσα στο πετάλι, νά ’ρθουνε κι οι άλλοι
Πάμε για ορθοπεταλιές
Τα ποδήλατά μας, όπως τα όνειρά μας
Ξέρουν από ανηφοριές
Κρατάω στο χέρι το κλειδί
Πιάνω το τιμόνι, ο σφυγμός μου δυναμώνει
Το έργο κάπου το ’χω ξαναδεί
Ήμουν μικρό παιδάκι με καθαρή καρδιά
Είχα τ’ όνειρό μου, το ποδήλατό μου
Κι όλα έμοιαζαν σωστά
Έγινα δεκάξι κι όλα ήταν εντάξει
Είχα μια ζωή μπροστά
Το ποδήλατό μου ήταν πάντοτε δικό μου
Και με πήγαινε πολύ μακριά
Μέσα στη Σαχάρα, σαν την πιο βαθιά λαχτάρα
Μ’ οδηγούσε πέρα απ’ τη χαρά
Και τώρα στον αγώνα, ξανά απ’ την αρχή
Φόρτσα στο πετάλι, νά ’ρθουνε κι οι άλλοι
Πάμε για ορθοπεταλιές
Τα ποδήλατά μας, όπως τα όνειρά μας
Ξέρουν από ανηφοριές
ΣΤΙΧΟΙ: Άρης Δαβαράκης
ΜΟΥΣΙΚΗ: Χρήστος Νικολόπουλος
ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Κώστας Μακεδόνας
ΔΙΣΚΟΣ: Πάμε για ορθοπεταλιές (1996)
ΜΟΥΣΙΚΗ: Χρήστος Νικολόπουλος
ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Κώστας Μακεδόνας
ΔΙΣΚΟΣ: Πάμε για ορθοπεταλιές (1996)
ΜετακινήσειςΠΟΔήΛΑΤΟΤραγούδια
Εγγραφή σε:
Σχόλια (Atom)
Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα
-
Παράγωγες λέξεις ΚΑΤΑΛΗΞΕΙΣ τροχ- αίος (η Τροχαία, το τροχαίο) τροχ- ιά ( σιδηρο τροχιά) τροχ- ίζω Σύνθετες λέξεις Α΄ ΣΥΝΘΕΤ...
-
Παράγωγες λέξεις ΚΑΤΑΛΗΞΕΙΣ δρομ- άκι δρομ- άκος δρομ- έας ( εκ δρομέας, επι δρομέας, κατα δρομέας) δρόμ- ωνας Βυζαντινός δρό...
-
Για να βρίσκετε τη σωστή κατάληξη, αρκεί να ελέγχετε σε ποιον αριθμό ή σε ποια φωνή βρίσκεται το ρήμα· ό,τι σας βολεύει: 1. Ενικός ή πληθυ...
-
Από τη Γλώσσα της έκτης τάξης Πατήστε στις πράσινες προτάσεις και ανακαλύψτε τις κρυμμένες φράσεις και παροιμίες: Κάποιο πάτο έχει ...
-
Πολλές λέξεις είναι συγγενείς μεταξύ τους και απαρτίζουν οικογένειες. Μία λέξη είναι η «μαμά» της οικογένειας, ενώ τα «παιδιά» μπορεί να εί...
-
Από το inschool.gr Ελέγξτε τις γνώσεις σας στην ύλη του σχολικού βιβλίου: Ενότητα 1 Πατήστε στο λάθος: (1) (2) (3) (4) Βοηθήστε τ...
-
Παράγωγες λέξεις ΚΑΤΑΛΗΞΕΙΣ ποί- ημα ποί- ηση ποι- ητής και ποι- ήτρια Το αρχαίο ρήμα «ποιώ, ποιούμαι» σήμαινε «κατασκευάζω, δ...
-
Η ομάδα της Α΄ συζυγίας Εδώ βρίσκονται τα περισσότερα ρήματα της παθητικής φωνής. Έχουν δύο θέματα , ένα για τους συνεχείς χρόνους και έ...
-
Παίξτε με τις όμορφες διαδραστικές ασκήσεις που έχει δημιουργήσει ο καλός εκπαιδευτικός ιστότοπος inschool . Πατήστε στο λάθος, βοηθήστε τ...
-
Λίγα και… χρωματιστά! Αυτά τα επίθετα δηλώνουν χρώμα. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί μαζί τους, γιατί αρκετές πτώσεις είναι δύσχρηστες ή ...