27 Ιαν 2013

Ο δωδεκάλογος του ζωόφιλου



1 Τα ζώα είναι φίλοι μας.

2 Τα ζώα έχουν ψυχή, δεν είναι δικά μας για να τα κακοποιούμε.

3 Τα ζώα μπορεί να μην έχουν την ίδια νοητική ικανότητα με τον άνθρωπο, ωστόσο δε δείχνουν τόση μοχθηρία όση δείχνει το είδος μας.

4 Τα ζώα είναι αθώα, νιώθουν κι αυτά πόνο και αγωνία κι έχουν κι αυτά θέληση για ζωή.



5 Περιποιούμαστε τα ζώα με όση τρυφερότητα μπορούμε και φροντίζουμε για την υγεία τους. Δεν τα χτυπάμε και δεν τα κλοτσάμε!

6 Δεν εγκαταλείπουμε τα ζώα όταν φεύγουμε για διακοπές.

7 Είναι προτιμότερο να στειρώσουμε το κατοικίδιό μας παρά να εγκαταλείψουμε αργότερα τα νεογέννητα.

8 Στη χώρα μας έχουμε θλιβερή πρωτιά σε σκοτωμένα αδέσποτα ζώα στους δρόμους. Είναι σημαντικό να κάνουμε ό,τι μπορούμε (π.χ. μέσα από συλλόγους ζωόφιλων) για να σταματήσει αυτή η σφαγή.


9 Προσπαθούμε να αγοράζουμε όσα ζωικά είδη απαιτεί η διατροφή μας από παραγωγούς που φροντίζουν για την ευημερία των ζώων (π.χ. προϊόντα από ζώα ελεύθερης βοσκής). Φαντάζεστε να περνούσατε εσείς όλη σας τη ζωή ακίνητοι και στοιβαγμένοι κολλητά με άλλους σ’ ένα κελί;

1
0 Όταν βλέπουμε κάποιο παιδί να βασανίζει ζώα, του εξηγούμε ότι δεν είναι αστείο και ότι δεν είναι σωστό.

1
1 Τα ζώα έχουν κι αυτά συναισθήματα και τα παιδιά πολύ συχνά νιώθουν την αθωότητά τους και δένονται μαζί τους.

1
2 Τα ζώα μπορούν να μας προσφέρουν πολλή αγάπη και συντροφιά, χωρίς να τα νοιάζει αν έχουμε λεφτά, αν είμαστε ωραίοι ή αν είμαστε κακοδιάθετοι. Δεν αξίζουν τη φροντίδα μας;




ΠΗΓΗ: mentoras.org
ΕΙΚΟΝΕΣ: chamberorganizer.com, twitter.com, setherapeia@facebook, loudmeyell.com

Τι μπορεί να λένε;

Από τη Zoe01
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Η Zoe01 παρατηρεί την εικόνα και εμπνέεται!



Εγγονή: Γιαγιά, θες να σε βοηθήσω να τα μαζέψεις;
Γιαγιά: Όχι κόρη μου, δεν είναι ανάγκη.
Παππούς: Θα μπορούσες να μου φέρεις άλλον έναν καφέ;
Εγγονή: Άσ’ το γιαγιά θα του τον φέρω εγώ.
Γιαγιά: Σε ευχαριστώ. Παππού, δεν άργησες να πας στο χωράφι;
Παππούς: Μην ανησυχείς, έχει πάει ο εργάτης.
Εγγονή: Παππού, ορίστε ο καφέ σου.
Παππούς: Να ’σαι καλά. Γεια στα χέρια σου.


ΕΙΚΟΝΑ: Γλώσσα ΣΤ΄ Δημοτικού

Φτιάχνουμε διαλόγους

Οι συνεργάτες μας ασκούνται στη σύνταξη διαλόγων.



Δείτε τους στις αναρτήσεις που ακολουθούν:


Παιδικές συλλογές
ΕΙΚΟΝΑ: Γλώσσα ΣΤ΄ Δημοτικού

26 Ιαν 2013

Τάισέ με καλά

Φρόντισέ με, εαυτέ μου! Φρόντισέ με καλά!


Δε θέλω φαγητά γενετικά μεταλλαγμένα,
δε θέλω τρόφιμα που ’ναι κακομαγειρεμένα,
κατεργασμένα όλα, βιομηχανοποιημένα.
Δε θέλω, δεν τα τρώω, δεν είναι αυτά για μένα!

Όχι άλλα γλυκά, φαγητά παχυντικά,
με διοξίνες, χρωστικά και συντηρητικά,
τίγκα όλα στη ζάχαρη, αλάτι, λιπαρά.
Προτιμώ να φάω της μαμάς τον μουσακά!

Τάισέ με, τάισέ με καλά!

Δώστε μου να φάω πιο πολλά λαχανικά,
φρούτα, βιταμίνες, φυτικά τονωτικά!
Να είμαι πάντα δυνατός σε φόρμα και με υγεία·
έτσι μόνο υποχωρεί η παχυσαρκία!

Όσο κι αν το θέλετε δεν τρώω βιαστικά,
μαγειρεύω φαγητά μεσογειακά,
διαλέγω προϊόντα που ’ναι βιολογικά
και προτιμώ να φάω της μαμάς τον μουσακά!

Τάισέ με, τάισέ με καλά!


ΣΤΙΧΟΙ–ΜΟΥΣΙΚΗ–ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Ευτύχης Μπλέτσας
ΔΙΣΚΟΣ: Μουσικομαγειρέματα (2011)

ΔιατροφήΕιδικά τραγούδια

25 Ιαν 2013

Tell Me Why


In my dream children sing
a song of love for every boy and girl...
The sky is blue and fields are green
and laughter is the language of the world!

Then I wake and all I see
is a world full of people in need...

Tell me why – does it have to be like this?
Tell me why – is there something I have missed?
Tell me why – ’cause I don’t understand,
when so many need somebody,
we don’t give a helping hand?
Tell me why?

Everyday I ask myself
what will I have to do to be a man?
Do I have to stand and fight
to prove to everybody who I am?

Is that what my life is for?
To waste in a world full of war?

Tell me why...

Why, why – does the tiger run?
Why, why – do we shoot the gun?
Why, why – do we never learn?
Can someone tell us why we let the forest burn?

Why, why – do we say we care?
Why, why – do we stand and stare?
Why, why – do the dolphins cry?
Can someone tell us why we let the ocean die?

Why, why – if we’re all the same?
Why, why – do we pass the blame?
Why, why – does it never end?
Can someone tell us why we cannot just be friends?


ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Declan Galbraith
ΔΙΣΚΟΣ: Tell Me Why (2002)

ΠολιτικήΤραγούδια

22 Ιαν 2013

Κεμάλ

Από τη Nasia28
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Αυτό το το τραγούδι το αφιερώνω στην τάξη μου. Σας θυμίζει τίποτα;


Ακούστε τώρα την ιστορία του Κεμάλ,
ενός νεαρού πρίγκιπα της Ανατολής,
απόγονου του Σεβάχ του Θαλασσινού,
που νόμισε ότι μπορεί να αλλάξει τον κόσμο.
Αλλά πικρές οι βουλές του Αλλάχ
και σκοτεινές οι ψυχές των ανθρώπων...

Στης Ανατολής τα μέρη, μια φορά κι έναν καιρό,
ήταν άδειο το κεμέρι, μουχλιασμένο το νερό.
Στη Μοσούλη, στη Βασόρα, στην παλιά τη χουρμαδιά
πικραμένα κλαίνε τώρα της ερήμου τα παιδιά.

Κι ένας νέος από σόι και γενιά βασιλική
αγρικάει το μοιρολόι και τραβάει κατά κει.
Τον κοιτάν οι Βεδουίνοι με ματιά λυπητερή
κι όρκο στον Αλλάχ τούς δίνει πως θ’ αλλάξουν οι καιροί.

Σαν ακούσαν οι αρχόντοι του παιδιού την αφοβιά,
ξεκινάν με λύκου δόντι και με λιονταριού προβιά.
Απ’ τον Τίγρη στον Ευφράτη κι απ’ τη γη στον ουρανό
κυνηγάν τον αποστάτη να τον πιάσουν ζωντανό.

Πέφτουν πάνω του τα στίφη σαν ακράτητα σκυλιά
και τον πάνε στον χαλίφη να του βάλει τη θηλιά.
Μαύρο μέλι, μαύρο γάλα ήπιε εκείνο το πρωί
πριν αφήσει στην κρεμάλα τη στερνή του την πνοή.

Με δυο γέρικες καμήλες, μ’ ένα κόκκινο φαρί
στου παράδεισου τις πύλες ο Προφήτης καρτερεί.
Πάνε τώρα χέρι χέρι κι είναι γύρω συννεφιά,
μα της Δαμασκού τ’  αστέρι τούς κρατούσε συντροφιά.

Σ’ έναν μήνα, σ’ έναν χρόνο βλέπουν μπρος τους τον Αλλάχ,
που από τον ψηλό του θρόνο λέει στον άμυαλο Σεβάχ:
«Νικημένο μου ξεφτέρι, δεν αλλάζουν οι καιροί!
Με φωτιά και με μαχαίρι πάντα ο κόσμος προχωρεί!»

Καληνύχτα, Κεμάλ...
Αυτός ο κόσμος δε θ’ αλλάξει ποτέ...
Καληνύχτα...


ΣΤΙΧΟΙ: Νίκος Γκάτσος
ΜΟΥΣΙΚΗ: Μάνος Χατζιδάκις
ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Αλκίνοος Ιωαννίδης
ΔΙΣΚΟΣ: Εκτός τόπου και χρόνου (2000)

Τραγούδια

19 Ιαν 2013

Φωτογραφίες από ερήμους

Από τη Zoe01
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Η έρημος Καλαχάρι

Η έρημος Καλαχάρι

Η έρημος Ατακάμα

Η έρημος Ατακάμα

Η έρημος Γκόμπι

Γεωγραφία

▼ Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα