2 Δεκ 2019

Διαίρεση κλασμάτων

Από την Agi Star
Μαθήτρια της πέμπτης τάξης (2010/11)

Στη διαίρεση με κλάσματα



Αντιστρέφουμε τον διαιρέτη



Και κάνουμε πολλαπλασιασμό!



Επιτέλους μια εύκολη διαίρεση!





ΚατασκευέςΚλασματικοί αριθμοί

Αγώνας σνόουμομπιλ με κλάσματα

Πολλαπλασιασμός κλασμάτων

Πατήστε στην εικόνα, απαντήστε σωστά στις ερωτήσεις και τερματίστε πρώτοι! Μην ξεχνάτε να απλοποιείτε (εάν γίνεται) τα κλάσματα που θα βρίσκετε.



Κλασματικοί αριθμοίΠαιχνίδια
ΠΗΓΗ: arcademics.com

Πολλαπλασιασμός και διαίρεση κλασμάτων

Τα κλάσματα μάς ταλαιπώρησαν. Είναι παράξενα στην εμφάνιση, κρύβουν πάντοτε μια διαίρεση, άσε που ο σημαντικότερος αριθμός τους είναι ο... κάτω!

Απ’ την άλλη, τα παραδείγματα στα βιβλία είναι γεμάτα λαχταριστές πίτσες ή σοκολάτες και το στομάχι μας γουργουρίζει, ενώ δεν μπορούμε να κάνουμε τις συνήθως εύκολες προσθέσεις και αφαιρέσεις με την ησυχία μας, γιατί μπορεί οι παρονομαστές να διαφέρουν.

Επιτέλους

Τώρα όμως, κυρίες και κύριοι, έφτασε η ώρα να μας αποζημιώσουν! Οι πιο δύσκολες πράξεις, ο πολλαπλασιασμός και η διαίρεση, είναι παιχνιδάκι!

Στον πρώτο δε μας νοιάζει αν τα κλάσματα είναι ομώνυμα ή ετερώνυμα, ενώ τη δεύτερη τη μετατρέπουμε σε πολλαπλασιασμό και ξεμπερδεύουμε. Μια χαρά!

Πολλαπλασιασμός κλασμάτων

Για να πολλαπλασιάσουμε δύο κλάσματα, πολλαπλασιάζουμε αριθμητή με αριθμητή και παρονομαστή με παρονομαστή.


Η φράση «το κλάσμα ενός αριθμού» κρύβει τον πολλαπλασιασμό του κλάσματος με τον αριθμό αυτό. Για παράδειγμα, τα 3/4 του 12 μπορούμε να τα γράψουμε 3/4 • 12 (το 12 είναι 12/1).

Διαίρεση κλασμάτων

Για να διαιρέσουμε δύο κλάσματα, αντιστρέφουμε τους όρους του δεύτερου και κάνουμε πολλαπλασιασμό.


Κλασματικοί αριθμοί
ΠΗΓΗ: Μαθηματικά ΣΤ΄ Δημοτικού
ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.com

Ομώνυμα και ετερώνυμα κλάσματα
(κουίζ)

Πατήστε στην εικόνα

Κλασματικοί αριθμοί
ΠΗΓΗ: inschool.gr

Αγώνας αυτοκινήτων με ομώνυμα κλάσματα

Προσθέσεις και αφαιρέσεις

Πατήστε στην εικόνα, απαντήστε σωστά στις ερωτήσεις και τερματίστε πρώτοι! Μην ξεχνάτε να απλοποιείτε (εάν γίνεται) τα κλάσματα που θα βρίσκετε.



Κλασματικοί αριθμοίΠαιχνίδια
ΠΗΓΗ: arcademics.com

30 Νοε 2019

Η ηλεκτροκίνηση αλλάζει και τον κλάδο των λιπαντικών

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ
Νοέμβριος 2019

Ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας βρίσκεται σε μια περίοδο μεγάλων ανατροπών και ανασχηματισμού ενόψει της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης. Αυτή η μεταμόρφωση του κλάδου, των δρόμων, των οχημάτων και των οδηγών επηρεάζει και όλους εκείνους που εντάσσονται στη συγκεκριμένη αγορά είτε είναι εταιρείες εξαρτημάτων, είτε ελαστικών, είτε λιπαντικών.

Όπως αναφέρει σε σχετικό δημοσίευμα το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, οι δραστηριότητες των εταιρειών λιπαντικών, που αποτιμώνται σήμερα στα 146 δισ. δολάρια παγκοσμίως, κινδυνεύουν να έχουν την ίδια τύχη με την Kodak και το φωτογραφικό φιλμ —ο κάποτε κολοσσός δεν αντιλήφθηκε έγκαιρα την επανάσταση της ψηφιακής φωτογραφίας και άργησε να προσαρμοστεί, αν και ήταν η πρώτη εταιρεία που κατασκεύασε ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές.

Σε όλο το εύρος του κλάδου του αυτοκινήτου, από τη γερμανική Volkswagen μέχρι την ιαπωνική Nissan, οι εταιρείες στρέφονται σε μοντέλα που κινούνται κάνοντας χρήση μπαταρίας και χρησιμοποιώντας λιγότερα υγρά λίπανσης απ’ ό,τι οι κινητήρες εσωτερικής καύσεως.

Αναμένεται ότι η ζήτηση θα αρχίσει να φθίνει από το 2025 και μετά, οπότε οι εταιρείες λιπαντικών προβληματίζονται για την επιβίωσή τους. Σημειωτέον πως για πολλές δεκαετίες ασχολούνταν με το πώς θα μπορέσουν να κάνουν πιο αποδοτικό έναν κινητήρα, που χρησιμοποιεί βενζίνη ή πετρέλαιο και πώς θα αυξήσουν το όριο των χιλιομέτρων μεταξύ της μιας αλλαγής λαδιών και της άλλης.

Τώρα, με τα ηλεκτρικά αμάξια, έχουν να λύσουν διαφορετικά ζητήματα, μιας και αυτά χρησιμοποιούν συνήθως 40 διαφορετικές λιπαντικές ουσίες: Χρειάζονται λάδια για να αποψύχουν και να λιπαίνουν τον κινητήρα, ενώ ταυτοχρόνως προστατεύουν τα ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος και είναι συμβατά με μη μεταλλικά υλικά, όπως το πλαστικό.



«Έχω πλήρως συνειδητοποιήσει πως ο κόσμος αλλάζει και θα ήθελα να προσπαθήσουμε να αντιδράσουμε και να μη βρεθούμε στη θέση της Kodak», επισημαίνει ο Ντέιβ Χολ, βετεράνος του κλάδου επί 30 έτη και υπεύθυνος των αλλαγών στη σειρά των λιπαντικών Castrol της BP, ώστε να προσαρμοστούν στις ανάγκες της ηλεκτροκίνησης.

Βέβαια, όπως παρατηρεί το Bloomberg, στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα η έμφαση δίνεται κυρίως στην απόδοση της μπαταρίας και στον σχεδιασμό της, ενώ έπονται τα λιπαντικά. Εξάλλου, μερικά από τα ηλεκτρικά χρειάζονται τα συμβατικά λάδια που συναντούμε στους κινητήρες εσωτερικής καύσεως, σύμφωνα με τον Λουτζ Λίντεμαν, επικεφαλής τεχνολογίας της εταιρείας λιπαντικών Fuchs Petrolub.

Μεγάλοι πετρελαϊκοί οργανισμοί, οι οποίοι έχουν να δώσουν πολλές μάχες σε διάφορα μέτωπα για να προσαρμοστούν στη διεθνή εκστρατεία απεξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα, έχουν και αυτοί επικεντρωθεί σε καινούργια προϊόντα.

Η Royal Dutch Shell, λόγου χάριν, η μεγαλύτερη του κόσμου στα επεξεργασμένα λιπαντικά, αναπτύσσει μία σειρά υγρών ειδικά για προηγμένης τεχνολογίας κινητήρες και συστήματα μετάδοσης της κίνησης σε υβριδικά αυτοκίνητα και ηλεκτρικά.

Τέλος, η Total εγκαινίασε δύο μάρκες λιπαντικών για ηλεκτρικά οχήματα το 2018, ενώ η Petronas ανακοίνωσε φέτος το δικό της προϊόν.


Από τις εφημερίδεςΕνέργειαΚλιματική κρίσηΜετακινήσεις
ΠΗΓΗ: Η Καθημερινή (20.11.2019), αναδημοσίευση από το Bloomberg των ΗΠΑ
ΕΙΚΟΝΑ: e-car.sk

29 Νοε 2019

Η κλιματική αλλαγή κοστίζει 2,3 δισ. δολάρια τον χρόνο στη Ρωσία

Στο βόρειο τμήμα της χώρας αγωγοί εκρήγνυνται και πυλώνες υποδομών γκρεμίζονται εξαιτίας της υπερθέρμανσης

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ
Οκτώβριος 2019

Μεγαλύτερη έμφαση αναμένεται να δώσει η Ρωσία στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην τεράστια περιοχή της χώρας που έχει μονίμως πάγο. Σε μεγάλο τμήμα του πάγου έχουν κατασκευαστεί κτίρια, καθώς και αγωγοί πετρελαίου και φυσικού αερίου, δηλαδή υποδομές οι οποίες τώρα, με την προϊούσα άνοδο της θερμοκρασίας σε πρωτοφανή υψηλά επίπεδα, βρίσκονται σε μεγάλο κίνδυνο. Στην περιοχή της Αρκτικής συγκεκριμένα, όπως επισημαίνουν οι ειδικοί επιστήμονες, η άνοδος αυτή συντελείται δυο φορές πιο γρήγορα απ’ ό,τι σε άλλες περιοχές του πλανήτη.

Κατά τις εκτιμήσεις του αναπληρωτή υπουργού για την ανάπτυξη της περιφέρειας της Άπω Ανατολής και της Αρκτικής, Αλεξάντερ Κρουτίκοφ, η οικονομική ζημία από αυτήν την εξέλιξη φθάνει τα 2,3 δισ. δολάρια τον χρόνο. «Αυτό το πρόβλημα πρέπει να λυθεί, διότι ο βαθμός της βλάβης αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο», επισημαίνει. «Λόγου χάριν, οι αγωγοί εκρήγνυνται και οι πυλώνες των υποδομών γκρεμίζονται».


Με τις επισημάνσεις αυτές φαίνεται πλέον ότι η Ρωσία, η τέταρτη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο με κριτήριο τις εκπομπές ρύπων, αρχίζει να δίνει μεγαλύτερο βάρος στις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής.

Το μεγαλύτερο διάστημα που ασκεί την εξουσία ο πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν έθετε υπό ερώτηση την ευρέως αποδεκτή άποψη ότι η υπερθέρμανση του πλανήτη είναι ένα ανθρωπογενές φαινόμενο. Παρά ταύτα, φέτος αποφάσισε να επικυρώσει τη Συμφωνία του Παρισιού για το Κλίμα (του 2015), δηλώνοντας ότι η Ρωσία κάνει ό,τι μπορεί για να αμβλύνει τις επιπτώσεις του φαινομένου του θερμοκηπίου.

Η άνοδος της θερμοκρασίας της Γης είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα για τους κλάδους του πετρελαίου, της εξόρυξης και της ενέργειας εν γένει. Στη ρωσική περιοχή με τον μόνιμο πάγο πραγματοποιείται το 15% των δραστηριοτήτων της χώρας στο πετρέλαιο και το 80% των δραστηριοτήτων του φυσικού αερίου. Επιπλέον, στα εδάφη αυτά φιλοξενούνται και δραστηριότητες εξορυκτικών κολοσσών όπως η MMC Norilsk Nickel PJSC, η μεγαλύτερη στον κόσμο σε παραγωγή εξευγενισμένου νικελίου και παλλαδίου.

Επί σειρά ετών η Ρωσία κατασκεύαζε υποδομές σε πυλώνες, αλλά τώρα λιώνει ο πάγος και το έδαφος γίνεται πιο μαλακό. Όπως η ίδια η εταιρεία λέει, «τα οικοδομήματα παύουν να είναι τόσο σταθερά ενόσω ο πάγος θερμαίνεται». Ως αποτέλεσμα η πόλη Νορίλσκ στην Αρκτική, όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις της Norilsk Nickel, αποφάσισε να οικοδομήσει πρώτη φορά ύστερα από δεκαετίες καινούργια σπίτια με λιγότερους ορόφους και μικρότερο βάρος απ’ ό,τι συνήθως.


Τέλος, όπως προβλέπουν επιστήμονες, έως το 2050 η κατάσταση θα έχει εκτραχυνθεί, διότι η υψηλή θερμοκρασία θα επηρεάζει το ένα πέμπτο κτιρίων και υποδομών στη μόνιμα παγωμένη περιφέρεια της Ρωσίας.

Από τις εφημερίδεςΕυρώπηΚλιματική κρίση
ΠΗΓΗ: Η Καθημερινή (19.10.2019), αναδημοσίευση από το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg των ΗΠΑ
ΕΙΚΟΝΑ: weatherops.com

▼ Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα