Παρασκευή, 20 Μαΐου 2016

Το Απέραντο Δάσος

Το Απέραντο Δάσος διηγείται την ιστορία του εννιάχρονου Νικόλα που μαθαίνει πώς να χρη­σι­μο­ποι­εί τον υπολογιστή και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Η ιστορία, με­τα­ξύ άλλων, μας εξηγεί τι είναι το διαδίκτυο και τι μπορούμε να κάνουμε εκεί. Συγ­χρό­νως μαθαίνουμε ό­τι στο διαδίκτυο υπάρχουν και άσχημα πράγματα και ότι πρέπει να προστατευόμαστε α­πό αυτά.


Τρία πράγματα που ίσως θέλουμε
να θυμόμαστε από την ιστορία:

ΤΙ ΚΑΝΕΙ ΑΣΦΑΛΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

 1  Η ενημέρωση του λειτουργικού συστήματος. Κάθε υπολογιστής διαθέτει λει­τουρ­­γι­κό σύστημα, το οποίο χρειάζεται τακτική ενημέρωση, προκειμένου να παρέχει με­γα­λύ­­τε­ρη προ­στα­σί­α από ιούς.

 2  Το τείχος προστασίας και ένα πρόγραμμα προστασίας από τους ιούς. Οι ιοί και τα σκουλήκια (worm) είναι επικίνδυνα προγράμματα που προκαλούν πολλά προ­βλή­μα­τα στους υπολογιστές. Μεταδίδονται μέσα από ηλεκτρονικά μηνύματα ή σε­λί­δες του δι­α­δι­­κτύ­ου.

 3  Η συμπεριφορά μας. Η ανεπιθύμητη αλληλογραφία, δηλαδή τα μηνύματα που δεν ε­­πι­θυ­μεί να λαμβάνει ο παραλήπτης, μπλοκάρει το σύστημα και το α­πο­δι­ορ­γα­νώ­νει. Δεν πρέ­πει να απαντούμε ποτέ σε ανεπιθύμητη αλληλογραφία, ούτε να α­νοί­γου­με τέτοιου εί­δους μηνύματα. Οι «αθώες» αλυσιδωτές επιστολές είναι ένα είδος α­νε­πι­θύ­μη­της αλ­λη­λο­­γρα­φί­ας. Καλό είναι να τις διαγράφουμε αντί να τις προωθούμε.



ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΕΞΥΠΝΟΙ ΧΡΗΣΤΕΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

 1  Είναι ευγενικοί και δεν πειράζουν τους άλλους.

 2  Βγαίνουν από τις διαδικτυακές τοποθεσίες με ακατάλληλο περιεχόμενο.

 3  Διατηρούν μυστικό τον κωδικό πρόσβασης που χρησιμοποιούν.

 4  Ενημερώνουν τους γονείς τους για οποιοδήποτε πρόβλημα και ζητούν τη βοή­θει­ά τους.

 5  Ανακαλύπτουν διασκεδαστικές διαδικτυακές τοποθεσίες και τις μοιράζονται με τους φί­λους τους.

 6  Γνωρίζουν ότι είναι εύκολο να τους κοροϊδέψει κάποιος στο διαδίκτυο, γι’ αυτό δε δί­νουν ποτέ το αληθινό τους όνομα, τη διεύθυνση ή το τηλέφωνό τους.



Η ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑ

 1  Ζητώ πάντοτε την άδεια των γονιών μου για να χρησιμοποιήσω τον υπολογιστή.

 2  Κρατώ πάντοτε μυστικό τον κωδικό πρόσβασης που χρησιμοποιώ.

 3  Ανοίγω μόνο τα ηλεκτρονικά μηνύματα που λαμβάνω από τους γνωστούς μου.

 4  Συζητώ πάντοτε με τους γονείς μου όταν έχω κάποιο πρόβλημα.

 5  Χρησιμοποιώ τον υπολογιστή μία ώρα την ημέρα το πολύ.

 6  Δε δίνω σε κανέναν το όνομα ή τη διεύθυνσή μου μέσω διαδικτύου.

 7  Συμφωνώ με τους γονείς μου για τις διαδικτυακές τοποθεσίες που μπορώ να ε­πι­σκέ­πτο­μαι.



ΠΗΓΗ: Επίσημη δικτυακή εκπαιδευτική πύλη του Υπουργείου Παιδείας (e-yliko.gr)

(άλλες ιστορίες για παιδιά και εφήβους βρίσκονται εδώ)


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: διαδίκτυο, παιχνίδια


8 σχόλια:

george pntlks είπε...

Πολύ ωραίο...
Το θυμάμαι από πέρσι το παιχνίδι :))

Δήμητρα είπε...

Μπράβο, δάσκαλε98 πολύ ωραίο είναι!

δάσκαλος98 είπε...

@ george pntlks: Κάποια πράγματα της Αστερούπολης περνάνε στο ΠΟΔήΛΑΤΟ σιγά σιγά... Είσαι καλά; ;))

@Δήμητρα: Χαθήκαμε! Σε διαβάζω όμως... :D

george pntlks είπε...

@ δάσκαλος98: Ναι, καλά είμαι απλώς λίγο το κεφάλι μου πονάει και είμαι πιασμένος από χθες!

δάσκαλος98 είπε...

Περαστικά! Μου έλειψες! :))

El είπε...

Πολύ ενδιαφέρον!:)) Και το παιχνίδι πολύ ωραίο!=)

δάσκαλος98 είπε...

Χαίρομαι που σου άρεσε, El! Περαστικά, μας έλειψες πολύ! :D

El είπε...

Και εμένα μου λείψατε πολύ!=D

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ μη γράφετε με greeklish ή κεφαλαία (σημαίνει ότι φωνάζετε), γιατί τα σχόλια θα διαγράφονται. Πριν τη δημοσίευση ελέγξτε για τυχόν λάθη απροσεξίας, πατώντας στο κουμπί «Προεπισκόπηση». Περισσότερα εδώ.