3 Μαρ 2013

Συζητώντας για τον σχολικό εκφοβισμό

Αποσπάσματα από κείμενα των μαθητών

1º Δ.Σ. ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ⦁ ΣΤ2 ⦁ 2012/13

Εδώ και δύο εβδομάδες στο σχολείο συζητάμε για τον σχολικό εκφοβισμό για να ακούσουμε και τις εμπειρίες των άλλων και να νιώσουμε πιο άνετα.

Τις τελευταίες μέρες στην τάξη συζητάμε για τον σχολικό εκφοβισμό, για να μάθουμε να αντιδράμε σε αυτόν και για να εκφράζουμε τα συναισθήματά μας.

Αυτή η συζήτηση άρχισε με κάποια παιδιά τα οποία ήθελαν να μιλήσουν για αυτό το θέμα γιατί το είχαν ανάγκη να βγάλουν τα συναισθήματα που ένιωθαν.

Αυτό το μάθημα μπορεί να είναι και από τα αγαπημένα μου διότι συζητάμε για περιστατικά που έχουν συμβεί στα παιδιά της τάξης μου.

Εμένα δε μου έχει τύχει κάτι τέτοιο και ακούγοντας τα άλλα παιδιά να μιλάνε ένιωσα αρκετή συγκίνηση. Φανταστείτε τι μπορεί να έχουν τραβήξει αυτά τα παιδιά!

Δεν πρέπει να είμαστε ούτε θεατές ούτε θύτες. Πρέπει να είμαστε κατά του εκφοβισμού και να βοηθάμε τα θύματα για να μην υπάρξουν κι άλλα.

Όταν μιλάγαμε για τον σχολικό εκφοβισμό τις τελευταίες ώρες μου άρεσε γιατί ο καθένας λέει τα προβλήματά του στο σχολείο που τον πειράζουν. Και έτσι αυτός που κάνει σχολικό εκφοβισμό σταματάει και να του ζητήσει ειλικρινά συγνώμη. Με αυτό κερδίζεις ή μια φιλία ή μια συγνώμη μόνο.

Εμένα μου έχουν γίνει όλα αυτά στο παλιό μου σχολείο με κοροϊδεύαν με φωνάζαν ... και με λέγαν ονόματα. Όπως πέρναγε ο καιρός άρχισα να το συνηθίζω.

Εγώ όταν ακούω τους άλλους να μιλάνε για αυτό στεναχωριέμαι αλλά παρατήρησα πως πιο πολλοί απ’ ό,τι νόμιζα έχουν πέσει θύματα του σχολικού εκφοβισμού.

Μετά όμως συγκινήθηκα, επειδή οι συμμαθητές μου λέγαν πολύ καλά λόγια και κυριότερα η φίλη μου είπε το πρόβλημά μου διότι εγώ δεν είχα τα κότσια. Οι συμμαθητές μου μετά έγιναν όλοι χαρούμενοι όπως εγώ γιατί δε συνεχιζόταν αυτό και δεν κρυβόμουν άλλο.

Όταν συζητάγαμε ένιωσα λύπη αλλά και λίγη χαρά όταν ξεφορτώθηκα αυτό το βάρος που κουβαλούσα τόσα χρόνια.

Όταν μιλούσαμε για αυτό το θέμα εγώ ένιωσα πόνο για τα άλλα παιδιά, αλλά και για εμένα, επειδή και εμένα με έλεγαν τις πιο πολλές φορές ... . Αυτό φυσικά και με πείραζε αλλά τότε ντρεπόμουν να πω τα συναισθήματά μου μπροστά στις φίλες και τους φίλους μου.

Πολλά παιδιά έχουν να σχολιάσουν ή να πουν κάτι που το κουβαλάνε χρόνια. Εμένα άλλοτε με στεναχωρεί αρκετά αλλά άλλοτε καταλαβαίνω την ψυχή και τα καλά ή κακά λόγια που σκέφτεται για μένα ή για κάποιο άλλο παιδί. Το κέρδος μου από αυτήν τη συζήτηση είναι η αξία που νιώθουν για μένα τα παιδιά!




Μερικές ιστορίες των παιδιών ήταν πολύ σκληρές και λέγανε το γεγονός που ζήσανε με πονεμένη την καρδιά τους! Αυτό μου έφερε και εμένα κάποια αρνητικά συναισθήματα προς τους θύτες και συμπόνια προς τα θύματα.

Νιώθω λύπη για τα θύματα του σχολικού εκφοβισμού και θυμό για τους θύτες. Όταν συζητάμε για τον σχολικό εκφοβισμό στην τάξη, νιώθω ξαλαφρωμένος επειδή βγάζω όλα τα συναισθήματα που έχω μέσα μου. Πιστεύω ότι το κέρδος όλων είναι το ότι εκείνην τη στιγμή έχεις θάρρος να μιλήσεις για αυτά που έχεις δει να κάνουν, για αυτά που έχεις κάνει και για πράγματα που σου έχουν κάνει.

Ενώ συζητούσαμε εγώ ένιωθα συγκίνηση και λύπη διότι παιδιά μάς έλεγαν τον πόνο τους δημόσια. Στο τέλος όμως ένιωσα χαρά διότι κοίταγα γύρω μου και παντού έβλεπα χαμόγελα. Νομίζω ότι κερδίσαμε όλοι κάτι από αυτό. Ότι ο άλλος που λέει κάτι για πλάκα καταλαβαίνει τώρα ότι εμείς μπορεί να πονάμε.

Νομίζω ότι όσοι μίλησαν ανακουφίστηκαν όπως και εγώ γιατί τα έβγαλαν από μέσα τους, ξαλάφρωσαν.

Εγώ από αυτήν τη συζήτηση ένιωσα ένα βάρος να φεύγει από επάνω μου και μια γαλήνη και ηρεμία. Όταν είπα εγώ τα συναισθήματά μου είπα από μέσα μου «επιτέλους τα είπα και ηρέμησα, μου έφυγε ένα βάρος που το κουβαλούσα χρόνια».

Πιστεύω πως αυτό βοηθάει πολύ γιατί το να μοιράζεσαι κάτι τέτοια προβλήματα με τους φίλους σου είναι πολύ καλό αφού ξέρεις πως τώρα δεν είσαι μόνος.

Από αυτήν τη συζήτηση νιώσαμε ανακουφισμένοι και κάποια παιδιά μετάνιωσαν για όλα αυτά που έκαναν.

Ευτυχώς όμως το καλό είναι πως κατάλαβα πώς νιώθουν οι άλλοι το σταματάω και εγώ και το καλύτερο είναι ότι παίρνουν θάρρος και τα άλλα παιδιά.

Πιστεύω ότι το κέρδος μας είναι μεγάλο επειδή μάθαμε πώς θα αντιμετωπίζουμε το bullying αποτελεσματικά και να μη γινόμαστε θύματα τέτοιων καταστάσεων.



Ένιωθα πολύ καλά γιατί κάθε παιδί έβγαζε τον πόνο του. Και κερδίσαμε όλοι μας πώς να μην κάνουμε προβλήματα στο σχολείο και μου άρεσε πάρα πολύ. Και ελπίζω να ξανακάνουμε τέτοια συζήτηση.

Το κέρδος όλων σε αυτή την κουβέντα ήταν ότι μας έφερε πιο κοντά και ότι όλοι μοιραστήκαμε εμπειρίες μας.

Από αυτήν τη συζήτηση νομίζω πως όλοι παίρνουμε δύναμη, ξαλαφρώνουμε και πάνω από όλα καταλαβαίνουμε πώς νιώθει ο άλλος.

Ήταν ένα θέμα που πιστεύω άρεσε σε όλους μας. Κατά τη διάρκειά της τα περισσότερα παιδιά είπαν για τις εμπειρίες τους που πραγματικά «άγγιξαν» όλους μας.

Κατά τη γνώμη μου αυτή η συζήτηση είναι αρκετά αποτελεσματική και θα ήθελα να τη συνεχίσουμε.

Ελπίζω να συνεχίσουμε να μιλάμε για τον σχολικό εκφοβισμό στην τάξη για πολύ καιρό ακόμα.

Σχολική ζωήΣχολικός εκφοβισμός
ΕΙΚΟΝΕΣ: nl.123rf.com, 0-18.gr (επιμέλεια: podilato98.blogspot.com)

Ποιος; Πού; Πώς;
(γράφημα)


Σχολικός εκφοβισμός
ΠΗΓΗ: η e-φημερίδ@ μας
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΓΡΑΦΗΜΑΤΟΣ: podilato98.blogspot.com

2 Μαρ 2013

Γιατί με πληγώνεις;

Κοίτα με στα μάτια: Είμαι παιδί σαν κι εσένα. Θα μπορούσαμε να γίνουμε φίλοι. Αλλά δε μου έδωσες ποτέ μια ευκαιρία. Με αγνοείς σαν να μην υπάρχω. Η φωνή μου είναι ένα σιωπηλό τραγούδι που το ακούω μόνο εγώ...

Θα σταθώ με το κεφάλι ψηλά! Κοίτα, δε σε φοβάμαι πια. Έχω δύναμη. Μπορώ και σου γυρνώ την πλάτη...



ΠΗΓΗ: youtube.com/user/pantelis1966

Μικρός και άγνωστος

Κι έμαθα πια να είμαι ο εαυτός μου! Να μη φοβάμαι, να μην ντρέπομαι γι’ αυτό, να μην προσποιούμαι! Να κατανοώ, να δυναμώνω το πνεύμα μου. Να μη σκοτώνω ανθρώπους και συναισθήματα, να μη γεννώ τον φόβο... Να συγχωρώ και να σου λέω ν’ αγαπάς!



ΠΗΓΗ: youtube.com/user/pantelis1966

1 Μαρ 2013

Για να μη χαθούν τα χρώματα

Ας προστατέψουμε τα χρώματα της ζωής. Ας μην τ’ αφήσουμε να ξεθωριάσουν!

Όλοι είμαστε διαφορετικοί, ξεχωριστοί. Κάποιοι, ωστόσο, φοβούνται το διαφορετικό. Δεν το καταλαβαίνουν, δεν το αποδέχονται. Τότε γίνονται σκληροί. Ακόμη και βίαιοι...



ΠΗΓΗ: youtube.com/user/pantelis1966

Μετακινήστε τον μαγνήτη και την πυξίδα

Οι όμοιοι πόλοι των μαγνητών απωθούνται, οι διαφορετικοί έλκονται. Πατήστε στην εικόνα και ακολουθήστε τις οδηγίες:


ΗλεκτρομαγνητισμόςΠαιχνίδια

Βρείτε τον μαγνήτη!

Πατήστε στην εικόνα, διαβάστε τις οδηγίες και βρείτε ποιος κύβος είναι μαγνήτης:



ΗλεκτρομαγνητισμόςΠαιχνίδια

Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα: