- Αρχική
- Το ΠΟΔήΛΑΤΟ
- Περιεχόμενα
- Αθλητισμός
- Αστεία
- Γεωγραφία
- —Ελλάδα
- —Ευρώπη
- —Οι ήπειροι
- Για τα πρωτάκια
- Γιορτές
- Γλώσσα
- —Λέξεις
- —Ορθογραφία
- —Γραπτός λόγος
- Διαδίκτυο - Τεχνολογία
- Διάστημα
- Διατροφή
- Διαφημίσεις
- Είμαι παιδί!
- Επιστήμη
- Ζωή
- —Φυτά
- —Ζώα
- —Θέματα με ζώα
- —Άνθρωπος
- Αφιερώματα
- Το πάρκο μας
9 Μαρ 2014
Το αλφαβητάρι των αναγκών μας
Όταν ολοκληρώσαμε στη Μελέτη την ενότητα για τις ανάγκες του ανθρώπου, κάναμε μια μικρή επανάληψη.
Αναφέραμε όσες ανάγκες θυμόμασταν και ο κύριος τις έγραψε στον πίνακα. Ύστερα τις αντιγράψαμε στο πρόχειρο με αλφαβητική σειρά.
Την επόμενη μέρα μας μοίρασε το αλφαβητάρι πληκτρολογημένο και συμπληρώσαμε μερικές ακόμη ανάγκες που σκεφτήκαμε.
Στο τέλος πήραμε τη δουλειά μας σε χρωματιστά χαρτιά. Τι ωραία! Το μόνο που έλειπε ήταν να τα χρωματίσουμε και να στολίσουμε τη μεγάλη αφίσα για την τάξη μας!
Για τα πρωτάκιαΚοινωνίαΣχολική ζωή
5 Μαρ 2014
Ένα βραβείο από τα Αρριανά
Ευχαριστούμε!
Το Νηπιαγωγείο Αρριανών της Ροδόπης είναι καινούργιο φιλαράκι και μας αρέσει πολύ!
Δυσκολευτήκαμε πολύ να επιλέξουμε σε ποια ιστολόγια θα παραδώσουμε με τη σειρά μας το βραβείο. Τελικά το χαρίζουμε:
1 Στο μετα-σχολείο, το φετινό πόνημα της πάντα δημιουργικής και απολαυστικής marandaς.
2 Στον ζωηρό μαθητή της πέμπτης του φίλου Αντώνη, που ακόμη μαθαίνει (και καλά κάνει!).
3 Στον καλό συνάδελφο Νίκο Μακροδήμο, που μας νοιάζεται και μας εκτιμά όσο κι εμείς.
4 Στη μοναδική Πολύχρωμη τάξη της ακαταπόνητης Φρόσως.
5 Στο πλούσιο σε υλικό και παραπομπές Άλφα Κενταύρου Α.
6 Στο πάντα αγαπημένο Παιδίον Τόπος, με πολλή εκτίμηση και πολλές... τύψεις που το έχω παραμελήσει.
7 Στην εξαιρετική Παιδική Λογοτεχνία για τη μοναδική δουλειά που κάνει.
8 Στα Αγαπημένα παιδικά βιβλία, ένα παράθυρο στη φαντασία των παιδιών και στη χαμένη αθωότητα των μεγάλων.
9 Στα Πειράματα Φυσικής με Απλά Υλικά της έγκριτης Τίνας Νάντσου.
1
* ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Το e-zoot μάς τίμησε με το δικό του βραβείο. Ευχαριστούμε!
ΠΟΔήΛΑΤΟ
Στη ζωή σου να γελάς!
Ένα εξαιρετικό βιντεάκι stop motion από το Δ1 του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μαραθώνα. Δημιουργήθηκε το 2013 και δείχνει ότι αν οι συμμαθητές πάρουν θέση σε φαινόμενα απομόνωσης και βίας, έχουν τη δύναμη να τα σταματήσουν.
Κινούμενες εικόνεςΠαιδικές δημιουργίες
Κινούμενες εικόνεςΠαιδικές δημιουργίες
3 Μαρ 2014
Πάρε το θάρρος, πες το δυνατά
Ένα τραγούδι κι ένα βιντεάκι για την ενδοσχολική βία από μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Νέου Μαρμαρά:
Μέσα στον χώρο τον σχολικό, σε διαδρόμους και γωνίες,
σύννεφα σκιάζουν το μυαλό με φόβους κι αγωνίες.
Μην τις κρατάς για μυστικό τις εικόνες τις σκληρές.
Νιώθεις τον πόνο, τον αποκλεισμό· ακούς φωνές υβριστικές.
Φωνάζουνε πως φταις, σε κοροϊδεύουν, σε χτυπούν,
σε βρίζουν, σ’ απειλούν και την ψυχή κακοποιούν.
Και κάθε είδους βία δεν ανήκει στα σχολεία!
Έχεις κι εσύ δικαίωμα στην ευτυχία!
Δεν είσαι μοναχός...
Πάρε το θάρρος, πες το δυνατά, μίλα:
Ναι στη φιλία, όχι βία στα σχολεία!
Και να θυμάσαι πως ο καθένας είναι ξεχωριστός...
Παιδικές δημιουργίες
Μέσα στον χώρο τον σχολικό, σε διαδρόμους και γωνίες,
σύννεφα σκιάζουν το μυαλό με φόβους κι αγωνίες.
Μην τις κρατάς για μυστικό τις εικόνες τις σκληρές.
Νιώθεις τον πόνο, τον αποκλεισμό· ακούς φωνές υβριστικές.
Φωνάζουνε πως φταις, σε κοροϊδεύουν, σε χτυπούν,
σε βρίζουν, σ’ απειλούν και την ψυχή κακοποιούν.
Και κάθε είδους βία δεν ανήκει στα σχολεία!
Έχεις κι εσύ δικαίωμα στην ευτυχία!
Δεν είσαι μοναχός...
Πάρε το θάρρος, πες το δυνατά, μίλα:
Ναι στη φιλία, όχι βία στα σχολεία!
Και να θυμάσαι πως ο καθένας είναι ξεχωριστός...
ΣΤΙΧΟΙ: Ε΄ τάξη Δημ. Σχολείου Νέου Μαρμαρά (2012/2013), Συρίγω Καλλέα, Χρήστος Κοσμίδης
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Χρήστος Κοσμίδης
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Χρήστος Κοσμίδης
Παιδικές δημιουργίες
2 Μαρ 2014
Τα μπαλόνια της φιλίας
Μια φορά κι έναν καιρό ζούσε στον ουρανό ένα μικρό μα πολύ λαμπερό αστέρι. Δεν ήταν ένα συνηθισμένο αστέρι, ήταν ένα μαγικό αστέρι. Φώτιζε τη γη και τους ανθρώπους, έδινε αγάπη και ό,τι άλλο του ζητούσαν.
Μια παρέα μικρών παιδιών, που ζούσαν σε μια μικρή γωνιά της γης, την Ελλάδα, έπαιζαν συχνά στο πάρκο της γειτονιάς. Ήταν πάντα φίλοι και δε μάλωναν ποτέ...
Μια μέρα, όμως, ένα από τα παιδιά, ο Σπύρος, σκέφτηκε ότι έπρεπε να κάνουν κάτι για να έχουν περισσότερη δράση και περιπέτεια. Ώς τώρα τα πράγματα ήταν πολύ ήσυχα.
Το προηγούμενο βράδυ είχε ακούσει τυχαία τους γονείς του να λένε ότι η διχόνοια μπορεί να σε βάλει σε μεγάλες περιπέτειες. Ευχήθηκε λοιπόν στο μαγικό αστέρι να σκορπίσει άφθονη διχόνοια —τόση που να φτάσει για όλη τη γη. Ίσως έτσι να υπήρχε επιτέλους λίγη δράση!
Έτσι κι έγινε. Σ’ όλο τον κόσμο σκορπίστηκε διχόνοια. Τα παιδιά σταμάτησαν να είναι φίλοι. Μάλωναν συνέχεια και κάποιες φορές έφτασαν στο σημείο ακόμη και να χτυπούν το ένα το άλλο! Ο Σπύρος, που έβλεπε πόσο είχαν αλλάξει οι φίλοι του, σκέφτηκε να ρωτήσει τη μαμά του τι σημαίνει διχόνοια. Τότε κατάλαβε πως ο κόσμος είχε αλλάξει εξαιτίας του...
Τον έπιασε μεγάλη στενοχώρια τον Σπύρο —τόση στενοχώρια που το βράδυ δεν μπορούσε να κοιμηθεί! Δεν ήξερε τι σήμαινε η λέξη που είχε ζητήσει από το αστέρι, δεν ήθελε να κάνει κακό! Πήγε λοιπόν στο παράθυρο και ζήτησε από το αστέρι να πάρει πίσω τη διχόνοια.
Τότε εκείνο του απάντησε πως για να γίνει πραγματικότητα η επιθυμία του θα έπρεπε να συνεργαστεί με τα άλλα παιδιά και να ζητήσει τη βοήθεια του δημάρχου της πόλης.
Την επόμενη μέρα ο Σπύρος είπε στη μητέρα του τι είχε συμβεί. Επισκέφθηκαν τον δήμαρχο, ζήτησαν τη βοήθειά του κι εκείνος συγκέντρωσε όλα τα παιδιά στην πλατεία του χωριού και τους έδωσε από ένα μπαλόνι.
Ήταν τα μπαλόνια της φιλίας, που είχανε πάνω τους γραμμένα τα ονόματα των παιδιών. Ο δήμαρχος έδωσε το σύνθημα και τα μπαλόνια έφτασαν στο μαγικό αστέρι. Εκείνο αμέσως πραγματοποίησε την επιθυμία του Σπύρου και των φίλων του. Συνεργάστηκαν και τα κατάφεραν. Η διχόνοια εξαφανίστηκε και τη θέση της πήρε η συνεργασία, που έχτιζε κάθε μέρα τη φιλία και την αγάπη.
Εσύ πού έχεις ξεχάσει το δικό σου μπαλόνι της φιλίας;
Πατήστε στην εικόνα και κατεβάστε την ιστορία στον υπολογιστή σας:
Φιλία
Μια παρέα μικρών παιδιών, που ζούσαν σε μια μικρή γωνιά της γης, την Ελλάδα, έπαιζαν συχνά στο πάρκο της γειτονιάς. Ήταν πάντα φίλοι και δε μάλωναν ποτέ...
Μια μέρα, όμως, ένα από τα παιδιά, ο Σπύρος, σκέφτηκε ότι έπρεπε να κάνουν κάτι για να έχουν περισσότερη δράση και περιπέτεια. Ώς τώρα τα πράγματα ήταν πολύ ήσυχα.
Το προηγούμενο βράδυ είχε ακούσει τυχαία τους γονείς του να λένε ότι η διχόνοια μπορεί να σε βάλει σε μεγάλες περιπέτειες. Ευχήθηκε λοιπόν στο μαγικό αστέρι να σκορπίσει άφθονη διχόνοια —τόση που να φτάσει για όλη τη γη. Ίσως έτσι να υπήρχε επιτέλους λίγη δράση!
Έτσι κι έγινε. Σ’ όλο τον κόσμο σκορπίστηκε διχόνοια. Τα παιδιά σταμάτησαν να είναι φίλοι. Μάλωναν συνέχεια και κάποιες φορές έφτασαν στο σημείο ακόμη και να χτυπούν το ένα το άλλο! Ο Σπύρος, που έβλεπε πόσο είχαν αλλάξει οι φίλοι του, σκέφτηκε να ρωτήσει τη μαμά του τι σημαίνει διχόνοια. Τότε κατάλαβε πως ο κόσμος είχε αλλάξει εξαιτίας του...
Τον έπιασε μεγάλη στενοχώρια τον Σπύρο —τόση στενοχώρια που το βράδυ δεν μπορούσε να κοιμηθεί! Δεν ήξερε τι σήμαινε η λέξη που είχε ζητήσει από το αστέρι, δεν ήθελε να κάνει κακό! Πήγε λοιπόν στο παράθυρο και ζήτησε από το αστέρι να πάρει πίσω τη διχόνοια.
Τότε εκείνο του απάντησε πως για να γίνει πραγματικότητα η επιθυμία του θα έπρεπε να συνεργαστεί με τα άλλα παιδιά και να ζητήσει τη βοήθεια του δημάρχου της πόλης.
Την επόμενη μέρα ο Σπύρος είπε στη μητέρα του τι είχε συμβεί. Επισκέφθηκαν τον δήμαρχο, ζήτησαν τη βοήθειά του κι εκείνος συγκέντρωσε όλα τα παιδιά στην πλατεία του χωριού και τους έδωσε από ένα μπαλόνι.
Ήταν τα μπαλόνια της φιλίας, που είχανε πάνω τους γραμμένα τα ονόματα των παιδιών. Ο δήμαρχος έδωσε το σύνθημα και τα μπαλόνια έφτασαν στο μαγικό αστέρι. Εκείνο αμέσως πραγματοποίησε την επιθυμία του Σπύρου και των φίλων του. Συνεργάστηκαν και τα κατάφεραν. Η διχόνοια εξαφανίστηκε και τη θέση της πήρε η συνεργασία, που έχτιζε κάθε μέρα τη φιλία και την αγάπη.
Εσύ πού έχεις ξεχάσει το δικό σου μπαλόνι της φιλίας;
Πατήστε στην εικόνα και κατεβάστε την ιστορία στον υπολογιστή σας:
Φιλία
ΠΗΓΗ: epsype.gr
Η Μόνα σε καινούργιο σχολείο
Η Μόνα, η μικρή χελώνα, μετακόμισε πρόσφατα σε ένα καινούργιο σπίτι κοντά στη λίμνη του μεγάλου δάσους. Κάθεται στο παράθυρο του δωματίου της και σκέφτεται στενοχωρημένη τους παλιούς της φίλους και συμμαθητές. Είναι τόσο μακριά τους και τους έχει ήδη επιθυμήσει!
Σήμερα είναι η πρώτη μέρα στο καινούργιο της σχολείο. Ξύπνησε νωρίς το πρωί, για να ετοιμαστεί και να φτάσει στην ώρα της. Είναι αγχωμένη για το νέο της ξεκίνημα. Η μαμά της της έδωσε ένα γλυκό φιλί στο μέτωπο και τη ρώτησε:
— Είσαι σίγουρη πως δε θέλεις να έρθω μαζί σου;
— Δεν είμαι μικρό παιδί! Θα τα καταφέρω, είπε η Μόνα.
— Εντάξει, όπως θέλεις. Καλή αρχή! φώναξε η μητέρα της, καθώς η Μόνα είχε ήδη απομακρυνθεί.
— Ευχαριστώ, είπε εκείνη χαμηλόφωνα, με σκυμμένο κεφάλι.
Όταν έφτασε στο σχολείο, η αυλή ήταν άδεια. Δεν είχε προλάβει να φτάσει πριν χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα. Στάθηκε μπροστά στην αυλόπορτα, έτοιμη να γυρίσει πίσω.
Τότε την είδε ο γάιδαρος, ο διευθυντής του σχολείου. Την πλησίασε και τη ρώτησε:
— Ποια είσαι εσύ;
— Είμαι η καινούργια μαθήτρια, η Μόνα, είπε η μικρή χελώνα χαμηλόφωνα. Ξεκίνησα νωρίς από το σπίτι μου, αλλά δεν κατάφερα να φτάσω έγκαιρα.
— Δεν πειράζει, της είπε ο διευθυντής. Πάμε τώρα να σου γνωρίσω την καινούργια σου δασκάλα και τους συμμαθητές σου. Είναι όλοι πολύ καλοί!
Έφτασαν έξω από την αίθουσα και, καθώς η Μόνα πήρε μια βαθιά ανάσα, ο διευθυντής χτύπησε την πόρτα και μπήκαν μέσα.
— Να σας γνωρίσω την καινούργια σας συμμαθήτρια, είπε στους υπόλοιπους μαθητές.
— Καλωσόρισες! είπαν όλοι με μια φωνή εκτός από τον λαγό, το αγριογούρουνο και την αλεπού, που μόλις την είδαν άρχισαν να γελάνε και να λένε κάτι ψιθυριστά.
Η δασκάλα της τάξης, η κουκουβάγια, καλωσόρισε κι εκείνη με τη σειρά της τη Μόνα και ξεκίνησαν το μάθημα.
Η πρώτη ώρα τελείωσε και τα παιδιά βγήκαν διάλειμμα. Καθώς περπατούσε η Μόνα μόνη της στον διάδρομο του σχολείου, την πλησίασαν ο λαγός, το αγριογούρουνο και η αλεπού και της είπαν κοροϊδευτικά:
— Μέχρι να φτάσεις στην αυλή, θα έχει τελειώσει το διάλειμμα! κι έφυγαν γρήγορα γελώντας.
Η Μόνα στενοχωρήθηκε, αλλά συνέχισε να περπατάει.
Όταν μπήκαν ξανά στην τάξη, βρήκε το τετράδιό της μουντζουρωμένο και το μολύβι της σπασμένο. Δεν είπε όμως τίποτα σε κανέναν. Εξάλλου, ποιος θα την πίστευε; σκέφτηκε. Έσβησε λοιπόν τις μουντζούρες και πήρε ένα άλλο μολύβι.
Τις επόμενες μέρες οι συμμαθητές της άρχισαν να την πλησιάζουν και να θέλουν να γίνουν φίλοι της. Όμως ο λαγός, το αγριογούρουνο και η αλεπού δεν έδειχναν να θέλουν την παρέα της.
Μια μέρα, την ώρα της γυμναστικής, τα παιδιά αποφάσισαν να παίξουν ποδόσφαιρο. Καθώς πλησίασε η Μόνα, της είπε ο λαγός:
— Δεν πιστεύω να θέλεις να παίξεις κι εσύ μαζί μας! Θα μας χαλάσεις το παιχνίδι! Εξάλλου εσύ δεν μπορείς να τρέξεις!
Τότε η Μόνα κατέβασε το κεφάλι και κάθισε στην άκρη. Όταν τη ρώτησαν οι συμμαθητές της γιατί δεν παίζει μαζί τους, εκείνη απάντησε ότι πονούσε το πόδι της.
Την επόμενη μέρα η Μόνα δεν ήθελε να πάει στο σχολείο.
— Πονάει το κεφάλι μου, είπε στριφογυρίζοντας.
Η μαμά της την ακούμπησε στο μέτωπο και της είπε:
— Δεν έχεις πυρετό!
— Δεν έχω πυρετό, αλλά πονάει το κεφάλι μου. Ζαλίζομαι, δεν μπορώ να σηκωθώ από το κρεβάτι!
Και τράβηξε το παπλωματάκι της μέχρι το κεφάλι!
Η Μόνα άρχισε να κλαίει κάτω από τα σκεπάσματα και να σκέφτεται: «Δε θα ξαναπάω σ’ αυτό το σχολείο ποτέ! Ποτέ! Ποτέ! Μακάρι να μπορούσα να γυρίσω στο παλιό μου σχολείο και στους φίλους μου!»
Η μικρή χελώνα έμεινε όλη τη μέρα στο κρεβάτι. Το απόγευμα πέρασε από το σπίτι της ο Βάκης, το βατραχάκι, για να τη δει και να πάνε βόλτα. Η Μόνα όμως δεν ήθελε να βγει και του είπε πως δεν ένιωθε πολύ καλά.
Την άλλη μέρα το πρωί, όταν πήγε η μαμά της να την ξυπνήσει για να πάει στο σχολείο, η Μόνα της είπε:
— Είμαι άρρωστη, πολύ άρρωστη! Πονάει ο λαιμός μου! Δεν μπορώ να μιλήσω, άρα δεν μπορώ να πάω στο σχολείο! και τράβηξε το πάπλωμά της.
«Δε θα ξαναπάω στο σχολείο αυτό ποτέ! Ποτέ! Ποτέ!»
Η μητέρα της ανησύχησε πολύ και κάλεσε τον γιατρό. Εκείνος την εξέτασε και τη διαβεβαίωσε πως δεν είχε τίποτα και πως κάτι άλλο ίσως συνέβαινε.
Η μητέρα της Μόνας την πλησίασε, την πήρε αγκαλιά και τη ρώτησε:
— Τι σου συμβαίνει, Μόνα μου; Γιατί δε θέλεις να πας στο σχολείο;
— Τίποτα δε μου συμβαίνει, απάντησε η Μόνα. Ήμουν άρρωστη, αυτό είναι όλο! Τώρα νιώθω καλύτερα!
Την επόμενη μέρα η Μόνα, με βαριά καρδιά, σηκώθηκε, ετοιμάστηκε και πήγε στο σχολείο. Μόλις την είδαν οι φίλοι της έτρεξαν να τη δουν και να της ευχηθούν περαστικά.
Καθώς όμως πήγαινε να αφήσει την τσάντα της στην τάξη, άκουσε τον λαγό και την αλεπού να ψιθυρίζουν: «Ωχ, ήρθε πάλι η καινούργια. Κάτι πρέπει να της κάνουμε!»
Στο διάλειμμα της ίδιας μέρας ο λαγός, το αγριογούρουνο και η αλεπού άρχισαν κιόλας να ετοιμάζουν καινούργιο σχέδιο εναντίον της Μόνας. Ξεκίνησαν να σκάβουν στην άκρη της αυλής μια λακκούβα, την οποία θα σκέπαζαν με φύλλα, για να πέσει μέσα η μικρή χελώνα.
Οι συμμαθητές της Μόνας, τα πουλιά που πετούσαν πάνω από την αυλή του σχολείου, είδαν ότι κάτι ετοίμαζαν οι τρεις φίλοι. Κρύφτηκαν λοιπόν στο δέντρο και τους άκουσαν να λένε κοροϊδευτικά: «Καλά, θα γελάσουμε πάρα πολύ όταν θα πέσει μέσα η καινούργια!»
Τα πουλιά πέταξαν γρήγορα και είπαν στη δασκάλα τους αυτά που είχαν δει και είχαν ακούσει. Η κυρία κουκουβάγια τα ευχαρίστησε που την ενημέρωσαν και άρχισε να σκέφτεται πώς θα μπορούσε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί. Η μόνη λύση ήταν να μιλήσει σε όλους τους μαθητές της για θέματα σωστής συμπεριφοράς!
Έτσι κι έγινε. Την επόμενη μέρα τα παιδιά δεν έκαναν μάθημα. Η κυρία κουκουβάγια τους είπε ότι θα έκαναν κάτι πολύ πιο σημαντικό. Θα μιλούσαν για το πώς πρέπει να συμπεριφέρονται στους συμμαθητές τους: «Όλοι είστε ίσοι μεταξύ σας, παρόλο που είστε διαφορετικοί. Δεν έχει σημασία αν κάποιοι είστε πιο ψηλοί ή πιο κοντοί, περισσότερο ή λιγότερο δυνατοί. Όλοι έχετε τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες υποχρεώσεις».
Σε όλη τη διάρκεια της συζήτησης η Μόνα ήταν σκυφτή και δε μιλούσε, γιατί φοβόταν.
Όταν τελείωσε το σχολείο και τα παιδιά σχόλασαν, ο λαγός, το αγριογούρουνο και η αλεπού την πλησίασαν. Η Μόνα φοβήθηκε, όμως εκείνοι τη διαβεβαίωσαν ότι δε θα την κορόιδευαν ξανά. Κατάλαβαν το λάθος τους και ήθελαν να επανορθώσουν.
Της ζήτησαν συγνώμη για ό,τι είχαν κάνει και της πρότειναν να γίνουν φίλοι. Η Μόνα τους συγχώρεσε και από τότε τα τέσσερα ζωάκια έγιναν αχώριστα.
Πατήστε στην εικόνα και κατεβάστε την ιστορία στον υπολογιστή σας:
ΠΗΓΗ: epsype.gr
1 Μαρ 2014
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα:
-
Παράγωγες λέξεις ΚΑΤΑΛΗΞΕΙΣ δρομ- άκι δρομ- άκος δρομ- έας ( εκ δρομέας, επι δρομέας, κατα δρομέας) δρόμ- ωνας Βυζαντινός δρό...
-
Μια ιστορία με το Χχ Ένα Γράμμα Μια Ιστορία Έναν καιρό και μια φορά, μπορεί τώρα ή παλιά, σήμερα, χθες, αύριο, προχθές, μια χελώνα χ...
-
Η Γη είναι ο τρίτος σε απόσταση πλανήτης από τον Ήλιο, ο πέμπτος σε μέγεθος και ο μεγαλύτερος από τους τέσσερις εσωτερικούς που διαθέτουν στ...
-
Ο Άρης αποτελεί ένα από τα πιο λαμπρά αντικείμενα στον ουρανό μας. Αποκαλείται και «κόκκινος πλανήτης» , επειδή είναι καλυμμένος από τεράστι...
-
Από τη Γλώσσα της έκτης τάξης Πατήστε στις πράσινες προτάσεις και ανακαλύψτε τις κρυμμένες φράσεις και παροιμίες! Κάποιο πάτο έχει ...
-
Ζάχαρη, ζύμη, παγωτά, ρυζόγαλο, ζαχαρωτά, ένα καζάνι σοκολάτα... Κι άλλη ζαβολιά η γάτα. Δυο μεγάλες τούμπες κάνει, να τη μέσα στο κ...
-
Παράγωγες λέξεις ΚΑΤΑΛΗΞΕΙΣ τροχ- αίος (η Τροχαία, το τροχαίο) τροχ- ιά ( σιδηρο τροχιά) τροχ- ίζω Σύνθετες λέξεις Α΄ ΣΥΝΘΕΤ...
-
Για να βρίσκετε τη σωστή κατάληξη, αρκεί να ελέγχετε σε ποιον αριθμό ή σε ποια φωνή βρίσκεται το ρήμα —ό,τι σας βολεύει: 1. Ενικός ή πληθυ...
-
Παράγωγες λέξεις ΚΑΤΑΛΗΞΕΙΣ πολ- ίτης πολ- ίχνη Σύνθετες λέξεις Α΄ ΣΥΝΘΕΤΙΚΟ πολεο -δόμος πολι -ορκώ, πολιούχος Β΄ ΣΥ...
-
Οι περισσότερες εικόνες του ηλιακού συστήματος που συναντούμε στο διαδίκτυο και αλλού δεν απεικονίζουν το πραγματικό μέγεθος των ουράνιων σ...