12 Οκτ 2019

Η περιπέτεια της Στρογγύλως


Μια φορά κι έναν καιρό η Στρογγύλω, όπως κάθε πάπια που σέβεται τον εαυτό της, ήθελε να πάει στην ποταμιά. Έπρεπε όμως να διασχίσει έναν δρόμο που είχε πλάτος ένα ολόκληρο μέτρο! Να, έτσι:


Ξεκίνησε σιγά σιγά: 0,1 μέτρα, 0,2 μέτρα, 0,3... Ξαφνικά ένα μεγάλο φορτηγό πρόβαλε με ταχύτητα στη μέση του δρόμου!


«Προς τα πού να πάω;» σκέφτηκε τρομαγμένη. «Πίσω! Είναι πιο κοντά!» Αμέσως έκανε μεταβολή και γύρισε τρέχοντας.


Η Στρογγύλω βρισκόταν πάλι στην αρχή, στο μηδέν. Μόλις συνήλθε λίγο, προσπάθησε να ξαναπεράσει απέναντι. Ακριβώς στα 0,8 μέτρα εμφανίστηκε κι άλλο φορτηγό! Πολλή κίνηση είχε αυτός ο δρόμος!

Αυτήν τη φορά όμως ήταν πιο κοντά στο τέλος της διαδρομής. Πήρε φόρα και βρέθηκε στο 1 μέτρο!


Το μεγάλο ερώτημα είναι, ωστόσο, τι θα έπρεπε να κάνει αν την ώρα που είδε το φορτηγό βρισκόταν στα 0,5 μέτρα!

Χμ... Η απόσταση μπροστά και πίσω είναι ίδια... Δε θα ’ταν καλύτερα να πάει μπροστά, να φτάσει και στην ποταμιά;



Στρογγυλοποίηση
ΠΗΓΗ: Στο μικρόκοσμο της τάξης μας
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΙΚΟΝΩΝ: podilato98.blogspot.com

Τα Μαθηματικά του Ζήκου

Η ελληνική ταινία «Της κακομοίρας» («Ο μπακαλόγατος») γυρίστηκε το 1963. Ο Κώστας Χατζηχρήστος πρωταγωνιστεί στον ρόλο του Ζήκου και αφήνει εποχή...

Στο απόσπασμα που ακολουθεί ο Ζήκος προσπαθεί να παρουσιάσει λιγότερες εισπράξεις στο αφεντικό. Επιστρατεύει τα Μαθηματικά, στρογγυλοποιεί όπως τον βολεύει και, μόλις το αφεντικό δυσανασχετήσει, προσθέτει την ατάκα:

— Θα πάμε κόντρα στους δεκαδικούς αριθμούς τώρα;



ΑστείαΣτρογγυλοποίηση

Βρείτε τις συντομογραφίες

Πατήστε στις εικόνες και εξασκηθείτε:



Λέξεις

Μικρές αγγελίες και ελλειπτικές προτάσεις
(εξάσκηση)

Πατήστε στις εικόνες και ακολουθήστε τις οδηγίες:





Γραπτή έκφρασηΠροτάσεις
ΠΗΓΗ: inschool.gr

Οι κατηγορίες των αριθμητικών
(ταξινόμηση)

Πατήστε στην εικόνα

Αριθμητικά
ΠΗΓΗ: inschool.gr

Η σημασία των επιθέτων
(εξάσκηση)

Πατήστε στις εικόνες:



Επίθετα
ΠΗΓΗ: inschool.gr

10 Οκτ 2019

Γιατί «πρέπει» να διαβάζουμε βιβλία;


Η αλήθεια είναι ότι δεν «πρέπει» να διαβάζουμε βιβλία. Δεν είναι υποχρεωτικό, είναι όμως ωραίο.

Ταυτόχρονα τα βιβλία μάς προσφέρουν και μερικά σπουδαία πράγματα:

1 Αν προσπαθήσουμε να σκεφτούμε το τελευταίο λογοτεχνικό βιβλίο που διαβάσαμε, θα διαπιστώσουμε πως δε θυμόμαστε να διαβάζουμε λέξεις, αλλά παραστάσεις που φτιάξαμε μόνοι μας στο μυαλό μας. Ένα βιβλίο, λοιπόν, δίνει «τροφή» στη φαντασία μας, ώστε να κάνουμε την πραγματικότητα πιο παραμυθένια και πιο ταξιδιάρικη!

Τα ομορφότερα βιβλία είναι όσα μιλάνε για τα πιο τρελά και εξωπραγματικά πράγματα, που δεν τα βάζει εύκολα η φαντασία του ανθρώπου!



Το βιβλίο είναι ένας κήπος που χωράει στην τσέπη σου.
— Παλιά αραβική παροιμία



2 Μαθαίνουμε να μιλάμε πιο όμορφα και να χρησιμοποιούμε λέξεις και εκφράσεις που μας άρεσαν όταν τις διαβάσαμε. Έτσι ο λόγος μας δεν είναι μονότονος και στους άλλους αρέσει να ακούνε αυτό που έχουμε να πούμε, γιατί όχι μόνο το λέμε ωραία αλλά το καταλαβαίνουν και καλύτερα.



3 Μαθαίνουμε να γράφουμε σωστά, γιατί βλέπουμε τις λέξεις και τις θυμόμαστε καλύτερα. Δεν είναι πιο εύκολο να βλέπουμε τις λέξεις που λένε οι αγαπημένοι μας ήρωες και να τις θυμόμαστε απ’ το να πρέπει να τις μαθαίνουμε για ορθογραφία στο σχολείο;



4 Γνωρίζουμε άλλους κόσμους, τις σκέψεις άλλων ανθρώπων, καθώς και το πώς αντιδρούν σε κάποιες καταστάσεις που δημιουργούν πρόβλημα και σε εμάς. Είναι σαν να ταξιδεύουμε με τη σκέψη όχι μόνο σε άλλους τόπους αλλά και μέσα στο μυαλό άλλων ανθρώπων! Μ’ αυτόν τον τρόπο μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι φίλοι, καλύτερα αδέρφια, καλύτεροι άνθρωποι!



5 Μπορούμε να βρούμε εύκολα και γρήγορα απαντήσεις σε ερωτήσεις που έχουμε για το τι συμβαίνει γύρω μας. Δε συμφωνείτε ότι το να ψάχνουμε μόνοι μας για απαντήσεις μάς βοηθά να μαθαίνουμε καλύτερα απ’ το να μας βάζουν να μαθαίνουμε σελίδες επί σελίδων απέξω στο σχολείο;


6 Στα βιβλία υπάρχουν ένα κάρο ιδέες για να δημιουργήσουμε καινούργια πράγματα! Μπορούμε να μάθουμε μαγειρική, να κάνουμε χειροτεχνίες, να δούμε σχέδια και ζωγραφιές, ακόμη και να γράψουμε τη δική μας ιστορία ή το δικό μας ποίημα εμπνεόμενοι από μια άλλη ιστορία που διαβάσαμε.  



7 Είναι απλά τόσο απολαυστικό να κάθεσαι κάτω από τη σκιά ενός δέντρου, εκεί που σκάει το κύμα ή σε μια ζεστή γωνιά στο καθιστικό ή στο κρεβάτι σου και να διαβάζεις μια όμορφη ιστορία!





Δείτε στη συνέχεια


ΑφιερώματαΦιλαναγνωσία
ΠΗΓΗ: Ελένη Γαρυφαλάκη (Σύμβουλος Αγωγής & Εκπαίδευσης) στο childit.gr
ΑΦΟΡΜΗ: Τα νέ@ της τάξης μας
ΕΙΚΟΝΕΣ: unihighlibrary.wordpress.com, connect.learnpad.com, vn-zoom.com, publimetro.co, askgranny.com, segredodasvendas.com.br, alice-peregrinations.blogspot.com, taday.ru, lhcs.net, fishki.net, philanagnosia.gr
ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΟΣ: Γράμμα σ’ ένα παιδί για τη φιλαναγνωσία

Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα: