6 Οκτ 2020

Ένα γράμμα μια ιστορία

Ένα εξαιρετικό βιβλίο της Σοφίας Μαντουβάλου για τα γράμματα και τους ήχους της γλώσσας μας.

Πρόκειται για 24 έμμετρες, σουρεαλιστικές, φανταστικές, κάποτε και ανατρεπτικές ιστορίες, μία για κάθε γράμμα του αλφαβήτου μας. Ο κορμός κάθε ιστορίας βασίζεται σε λέξεις που αρχίζουν με το γράμμα που διαπραγματεύεται.

Τη δροσερή και παιχνιδιάρικη εικονογράφηση υπογράφει ο Αρίσταρχος Παπαδανιήλ:









Το βιβλίο προσφέρεται δωρεάν από τη συγγραφέα και τις εκδόσεις SYLLIPSIS και μπορείτε να το αποκτήσετε πατώντας στην εικόνα του εξωφύλλου του:



Τα περισσότερα «έμμετρα παραμύθια» της κ. Μαντουβάλου έχουν οπτικοποιηθεί από την Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση. Περιμένουμε με ανυπομονησία και τα υπόλοιπα!

Δείτε στη συνέχεια


ΑφιερώματαΓια τα πρωτάκιαΓλώσσαΠοίηση

Η αχτένιστη αγελάδα

Μια ιστορία με το Αα

Ένα Γράμμα Μια Ιστορία

Έναν καιρό και μια φορά,
μπορεί τώρα ή παλιά,
μια αχτένιστη αγελάδα
βόλτα πάει στην Ελλάδα.

Στην Αθήνα έξω βγαίνει,
αυτοκίνητα ανασαίνει.
Σε αερόστατο ανεβαίνει,
σ’ άλλη ατμόσφαιρα πηγαίνει.

Αστροναύτη αγελάδα
αξίζει να ’χει η Ελλάδα.
Τα αστεράκια γελαστά
της προσφέρουνε αβγά.
Αλατοπίπερο ζητά
και αμέσως τα μασά!

Η αχτένιστη αγελάδα,
από πάνω, από ψηλά,
ρίχνει κάτω μια ματιά,
αρρωσταίνει για καλά!
Κλαίει με αναφιλητά:
— Aααααααααααα!

Παίρνει απόφαση τρανή
να κατέβει στη στιγμή!
Ανεμόσκαλα σκοινί
δεν είναι εύκολο να βρει.

Αλεξίπτωτο φοράει,
στον αέρα ευθύς βουτάει!
Στην Ακρόπολη πατάει.
— Ααααα! με θαυμασμό κοιτάει!

— Τι αριστούργημα είν’ αυτό;
Αξίνα θέλω στο λεπτό,
αγάλματα πολλά να βρω,
αρχαιολόγος να γενώ!

Τα σπίτια βλέπει στη σειρά
χωρίς σκεπή στην αγορά
και αποφασίζει αυστηρά
αρχιτέκτονας να γίνει,
σπίτια ανθρώπινα να δίνει.

— ΑΑΑ! ΑΑΑ! ΑΑΑ! ΑΑΑ!
Απόλαυση είναι στο αφτί,
άριστα άλφα στη σκηνή.
Και υψίφωνος της πάει.
Απρόσεκτη παραπατάει!

Στο πόδι πέφτει η σκεπή,
ασθενοφόρο στη στιγμή,
στο σπίτι φτάνει αστραπή!

Αχτένιστη η ασθενής
ανεβαίνει η δυστυχής
και μετά αναστενάζει:
— Αααααααααααααα!
πονάει και στενάζει.

Ακροβάτης αθλητής,
άσος Άλφα Εθνικής!
Αρχηγός στην αταξία,
άλματα κάνει αστεία!
— Ααααααααα!





Θέματα με ζώα
ΒΙΝΤΕΟ: Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση
ΚΕΙΜΕΝΟ-ΕΙΚΟΝΑ: Ένα Γράμμα Μια Ιστορία

1 Οκτ 2020

Καλό μήνα!
(Οκτώβριος)

Του Αρκά
Έλληνας σκιτσογράφος και συγγραφέας





ΕΙΚΟΝΕΣ: Arkas-The-Original-Page@facebook, arkas.gr
ΣΕΙΡΑ: Ο Φεβρουάριος και οι έντεκα μήνες

26 Σεπ 2020

Πού είναι ο Άρης;

Βάλτε στη σειρά τα γράμματα και φτιάξτε τις πρώτες σας λέξεις!








Για τα πρωτάκιαΠαιχνίδια
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ: podilato98.blogspot.com (e-me content)

20 Σεπ 2020

Τραγούδια για τα σχήματα


Το τετράγωνο


Το ορθογώνιο


Το τρίγωνο


Ο κύκλος


ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Ζουζούνια
ΔΙΣΚΟΣ: Μιλάμε για... τα σχήματα (2012)


Για τα πρωτάκια

14 Σεπ 2020

Καλή και ασφαλή σχολική χρονιά!

Του Αρκά
Έλληνας σκιτσογράφος και συγγραφέας



Περισσότερα στις αναρτήσεις που ακολουθούν:


Κόμικς – ΣκίτσαΜένουμε ασφαλείςΣυλλογέςΣχολική ζωή
ΠΗΓΗ: Arkas-The-Original-Page@facebook
ΣΕΙΡΑ: Ο Φεβρουάριος και οι έντεκα μήνες

13 Σεπ 2020

Έντεκα μέτρα προστασίας

Στο σχολείο με ασφάλεια

Η λειτουργία των σχολείων με ασφάλεια είναι ιδιαιτέρως σημαντική, προκειμένου να προλάβουμε —όσο είναι δυνατό— τη διασπορά του κορονοϊού σε αυτά.


Για τον λόγο αυτό έχουμε κατά νου και ακολουθούμε τα παρακάτω μέτρα προστασίας:

1 Φοράω πάντοτε την προστατευτική μου μάσκα εκεί που χρειάζεται:
  • Στους εσωτερικούς χώρους του σχολείου.
  • Στους εξωτερικούς χώρους, όταν υπάρχει συνωστισμός.
  • Όταν μετακινούμαι με μέσα μεταφοράς.


2 Χρησιμοποιώ σωστά τη μάσκα προσώπου.

Ειδικότερα:
  • Φροντίζω την υγιεινή των χεριών μου με πλύσιμο ή με αλκοολούχο αντισηπτικό αμέσως πριν φορέσω τη μάσκα και οπωσδήποτε πριν την αφαιρέσω.
  • Τοποθετώ τη μάσκα στο πρόσωπό μου ώστε να καλύπτει πλήρως τη μύτη, το στόμα και το πηγούνι και να μην υπάρχουν κενά μεταξύ μάσκας και προσώπου.
  • Εάν η μάσκα έχει μεταλλικό έλασμα, το πιέζω απαλά γύρω από τη ράχη της μύτης.
  • Δεν αγγίζω τη μάσκα όταν τη φοράω!


  • Για να αφαιρέσω τη μάσκα, πιάνω μόνο τα κορδόνια της —πρώτα από κάτω και μετά από πάνω.
  • Μετά από κάθε χρήση η μάσκα πολλαπλών χρήσεων πρέπει να πλένεται το συντομότερο δυνατό με κοινό απορρυπαντικό σε θερμοκρασία 60°C και να σιδερώνεται.

3 Φροντίζω να κρατάω τις μέγιστες δυνατές αποστάσεις από φίλους και γνωστούς μου.


4 Πλένω συχνά τα χέρια μου με σαπούνι και νερό για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα, ειδικά πριν τη λήψη φαγητού και μετά τη χρήση της τουαλέτας.


5 Εάν δεν υπάρχει σαπούνι και νερό, μπορώ να χρησιμοποιώ αντισηπτικό χεριών.


6 Βήχω ή φτερνίζομαι στον αγκώνα μου ή σε χαρτομάντιλο, το οποίο πετάω αμέσως σε κάδο απορριμμάτων.


7 Δε βάζω τα χέρια μου στο στόμα, στη μύτη ή στα μάτια μου.


8 Δεν ανταλλάσσω αντικείμενα (π.χ. στιλό, μολύβι, γόμα, χαρτονομίσματα, κέρματα) με τους συμμαθητές μου —και φυσικά όχι τη μάσκα μου!


9 Δεν πίνω νερό απευθείας από τη βρύση, αλλά χρησιμοποιώ το ατομικό μου παγούρι.
  • Δε μοιράζομαι το παγούρι μου με άλλα άτομα!


1
0 Ακολουθώ τις συστάσεις και τις συμβουλές των δασκάλων μου σχετικά με τα μέτρα ατομικής προστασίας και τα μέτρα υγιεινής στην τάξη μου.


1
1 Εάν εμφανίσω πυρετό, βήχα ή άλλα συμπτώματα, ενημερώνω άμεσα τους γονείς μου ή τον δάσκαλό μου και μένω σπίτι μέχρι να νιώσω τελείως καλά.



Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα: