25 Μαρ 2018

Το χαρούμενο λιβάδι

Της Φυλλιώς Νικολούδη
Νηπιαγωγός και δασκάλα δράματος στην εκπαίδευση

Κάποτε, λίγο πιο μακριά από το μέρος που μένουμε, υπήρχε ένα λιβάδι. Όλοι έλεγαν πως ήταν το ωραιότερο λιβάδι που είχαν δει ποτέ. Ήταν γεμάτο κάτασπρες μαργαρίτες.



Οι μαργαρίτες ήταν πολύ αγαπημένες και περνούσαν όμορφα μαζί. Ώσπου μια μέρα μια παπαρούνα φύτρωσε δίπλα τους. Σε λιγάκι μαζεύτηκαν όλες οι μαργαρίτες γύρω από το καινούργιο φυτό.

Άλλες το κοίταζαν με περιέργεια, άλλες με θαυμασμό κι άλλες του γύριζαν την πλάτη, γιατί δεν το ήθελαν στο λιβάδι τους.



— Αυτή είναι κατακόκκινη κι εμείς ολόασπρες, είπε μια ψηλομύτα μαργαρίτα. Κοίτα πώς διαφέρει από εμάς! Κοιτάξτε τα φύλλα της πόσο άγρια είναι! Και το κοτσάνι της είναι όλο αγκάθια! Μας χαλάει την ομορφιά του λιβαδιού. Αδύνατο να ανεχτώ εγώ, μια άσπρη, κάτασπρη μαργαρίτα, να μείνω μαζί της. Δε θέλω ένα τέτοιο λουλούδι δίπλα μου.

— Τι είναι αυτά που λέτε; είπε η γιαγιά μαργαρίτα, που τη φώναζαν Γιαγιά Μαργαριτένια και που όλες οι μαργαρίτες άκουγαν τη γνώμη της γιατί ήταν σοφή. Ο παππούς σας, που είχε πολλούς φίλους, μου έλεγε πως υπάρχουν κι αλλού λιβάδια που έχουν μαργαρίτες και παπαρούνες μαζί. Αυτός και οι φίλοι του περνούσαν πολύ ωραία εκεί, γιατί και οι παπαρούνες είναι λουλούδια σαν κι εμάς. Γι’ αυτό εγώ σας λέω να την αφήσουμε να μείνει μαζί μας. Δεν πρόκειται να μας κάνει κανένα κακό.

— Τι λες; έκανε θυμωμένα μια άλλη μαργαρίτα. Κι αν δίπλα σ’ αυτή την παπαρούνα ξεφυτρώσει κι άλλη και κάνουν παπαρουνάκια, τότε θα γεμίσει το λιβάδι μας με παπαρουνοπαιδάκια. Δε θέλω τα μαργαριτάκια μου να παίζουν μαζί τους.



— Αυτή διαφέρει από εμάς. Πώς μπορούμε να ταιριάξουμε;

— Κι εμείς οι μαργαρίτες διαφέρουμε μεταξύ μας κι όμως ταιριάξαμε, είπε η Μαργαρίτα-Ρίτα, μια άλλη μαργαρίτα που από την αρχή κοίταζε με συμπάθεια την παπαρούνα.

— Πώς διαφέρουμε μεταξύ μας, αφού είμαστε όλες άσπρες; απόρησαν οι υπόλοιπες μαργαρίτες.

Κι άρχισαν να μετρούν τα φύλλα τους, τα κοτσάνια τους και τις ρίζες τους. Κατάλαβαν ότι είχαν αρκετές διαφορές.



Έτσι, με τον καιρό, άρχισαν να γίνονται φίλες με την παπαρούνα. Περνούσαν πολύ καλά όλες παρέα. Η παπαρούνα είχε γίνει μέλος της ομάδας τους, κι ας ήταν κόκκινη. Κατάλαβαν πως ούτε το φαγητό τούς τρώει ούτε τον ήλιο τούς παίρνει.

Έφταναν όλα για όλους. Είχαν ακούσει μάλιστα τους ανθρώπους να λένε πως τώρα που το λιβάδι ήταν ασπροκόκκινο τους άρεσε περισσότερο.





Δείτε στη συνέχεια


ΑφιερώματαΒιβλίαΔιαφορετικότητα

Ζωντανεύοντας το «Χαρούμενο λιβάδι»

Το σχολικό έτος 2015/16 τα τριτάκια του Δημοτικού Σχολείου Σερίφου θέλησαν να ζωντανέψουν το «Χαρούμενο λιβάδι» της Γλώσσας τους. Μάζεψαν μερικές μαργαρίτες και μία παπαρούνα, τις κόλλησαν σε πράσινα χαρτόνια κι έγραψαν το κείμενο, δίνοντας «φωνή» στα λουλούδια.

Το αποτέλεσμα ήταν ιδιαίτερα όμορφο:



Δείτε στη συνέχεια κάποιες λεπτομέρειες από τη δουλειά τους:









Μπράβο σε όλους!


Παιδικές δημιουργίες

Memory

Μουσική: Andrew Lloyd Webber
Δίσκος: Cats (1981)

Ορχηστρικά

24 Μαρ 2018

Θούριος

Ο «Θούριος» γράφτηκε από τον Ρήγα Βελεστινλή το 1797 και έγινε σύμβολο της Ελληνικής Επανάστασης (1821–1830).

Είναι ένας φλογερός επαναστατικός ύμνος, ένα πολεμικό τραγούδι, που εμψύχωσε τους σκλαβωμένους ραγιάδες και τους ώθησε στον αγώνα για την απόκτηση της ελευθερίας τους.


Ως πότε, παλικάρια, θα ζούμε στα στενά,
μονάχοι σαν λιοντάρια στες ράχες, στα βουνά;
Κάλλιο ’ναι μίας ώρας ελεύθερη ζωή
παρά σαράντα χρόνους σκλαβιά και φυλακή!

Σπηλιές να κατοικούμε, να βλέπουμε κλαδιά,
να φεύγουμε απ’ τον κόσμο για την πικρή σκλαβιά;
Κάλλιο ’ναι μίας ώρας ελεύθερη ζωή
παρά σαράντα χρόνους σκλαβιά και φυλακή!

Να χάνωμεν αδέρφια, Πατρίδα και γονείς,
τους φίλους, τα παιδιά μας κι όλους τους συγγενείς;
Κάλλιο ’ναι μίας ώρας ελεύθερη ζωή
παρά σαράντα χρόνους σκλαβιά και φυλακή!


ΣΤΙΧΟΙ: Ρήγας Βελεστινλής (Φεραίος)
ΜΟΥΣΙΚΗ: Χρήστος Λεοντής
ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Νίκος Ξυλούρης
ΔΙΣΚΟΣ: Παραστάσεις (1975)


1821Τραγούδια

22 Μαρ 2018

13 Μαρ 2018

Λέξεις από το σχολικό λεξικό

Το λεξικό για τις τρεις πρώτες τάξεις του δημοτικού περιλαμβάνει πολλές εικονογραφημένες λέξεις αλλά και πίνακες με ποικίλη θεματολογία. Τα όμορφα σκίτσα είναι της Λήδας Βαρβαρούση.



Με την ανάγνωση ενός λεξικού εμπλουτίζουμε το λεξιλόγιό μας και αντλούμε πληροφορίες για τη γραμματική και τον συλλαβισμό των λέξεων. Αν μάλιστα είμαστε προσεκτικοί, βελτιώνουμε και την ορθογραφία μας!



Πατήστε στην εικόνα για να περιηγηθείτε το λεξικό ή κατεβάστε το στον υπολογιστή σας:



Το ΠΟΔήΛΑΤΟ έχει συγκεντρώσει κάποια από τα λήμματα (τις λέξεις δηλαδή) του λεξικού σε θεματικές ενότητες. Μπορείτε να τις δείτε στις αναρτήσεις που ακολουθούν:

Μερικές θεματικές ενότητες του λεξικού

ΑφιερώματαΛεξιλόγιο
ΕΙΚΟΝΕΣ: Λεξικό Α΄-Γ΄ Δημοτικού (επιμέλεια: podilato98.blogspot.com)

▼ Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα