30 Απρ 2013

Τα λουλούδια του Πάσχα

Από τον Anthony12 και την Ποκαχόντας10
Μαθητής της έκτης τάξης, μαθήτρια της πέμπτης τάξης



Την Κυριακή των Βαΐων όπως λέει η παράδοση το πλήθος υποδέχθηκε τον Ιησού κρατώντας κλαδιά από φοίνικες που τα ανέμιζε σαν σημαίες. Με τη μεταφορά του χριστιανισμού σε άλλους λαούς το έθιμο διαδόθηκε και προσαρμόστηκε ανάλογα με τη χλωρίδα της κάθε περιοχής. Στις σλαβικές χώρες για παράδειγμα οι χριστιανοί κρατούσαν κλαδιά από ιτιές. Στην Ελλάδα η δάφνη (βάγια) που ήταν ήδη συμβολικό φυτό τελετών και δοξαστικό σύμβολο του Απόλλωνα αντικατέστησε τον φοίνικα και η Κυριακή των Φοινίκων έγινε Κυριακή των Βαΐων.

Στη συνέχεια βλέπουμε αναφορές στην Αγία Γραφή για τον Κήπο της Γεσθημανή. Βλέπουμε ότι ο Χριστός διαλέγει σαν τελευταίο καταφύγιο απομόνωσης και στοχασμού έναν κήπο. Είναι φανερός ο συσχετισμός με τη φύση. Από τον κήπο της Εδέμ στον κήπο της Γεσθημανή.

Το κυριότερο όμως έθιμο του Πάσχα σχετικό με λουλούδια είναι ο στολισμός του επιτάφιου. Ο στολισμός των νεκρικών σωρών με λουλούδια είναι αρχαιότατο έθιμο ωστόσο στη χριστιανική παράδοση έχει πάρει άλλη διάσταση.

Ο κρίνος της Παναγίας

Ο κρίνος της Παναγίας αναφέρεται σαν θρησκευτικό σύμβολο εδώ και 3.000 χρόνια. Οι πρώτες αναφορές μας ταξιδεύουν στην αρχαία Ελλάδα και συγκεκριμένα στη μινωική Κρήτη. Τοιχογραφίες που βρέθηκαν στην Κρήτη αλλά και στη Θήρα καθώς και διάφορα άλλα ευρήματα δείχνουν ότι ο λευκός κρίνος είχε εξέχουσα θέση μεταξύ των θρησκευτικών συμβόλων.



Η σύνδεση του λευκού κρίνου με την Παναγία πιθανότατα να έγινε επειδή οι βοτανολόγοι τοποθετούν την καταγωγή του φυτού στην περιοχή της Παλαιστίνης. Στη Βόρεια Παλαιστίνη βρέθηκαν αποικίες του φυτού το οποίο είναι φανερό ότι ήταν άγριο και αυτοφυές γιατί βρέθηκε μακριά από κατοικημένες περιοχές κοντά σε βουνά και σε ποτάμια. Στην Ευρώπη οι πρώιμοι χριστιανοί αγιογράφοι και ζωγράφοι φιλοτέχνησαν εικόνες της Παναγίας με τον κρίνο. Ο λευκός κρίνος ονομάστηκε Madonna lily και με αυτό το όνομα είναι γνωστός διεθνώς μέχρι σήμερα.

Ο βασιλικός

Τον ξύλινο σταυρό πάνω στον οποίο πέθανε ο Ιησούς, οι πρώτοι χριστιανοί τον έθαψαν βαθιά στο χώμα και έμεινε χρόνια πολλά θαμμένος.



Όταν έπειτα από καιρό επικράτησε ο χριστιανισμός, η Αγία Ελένη αποφάσισε να βρει και να ξεθάψει τον Τίμιο Σταυρό και να τον στήσει μέσα στην εκκλησία στα Ιεροσόλυμα για να τον προσκυνούν οι χριστιανοί. Πήγε λοιπόν η ίδια στα Ιεροσόλυμα και ζήτησε να μάθει σε ποιο μέρος ήταν θαμμένος ο Σταυρός.

Όμως κανένας χριστιανός δεν ήξερε να της πει. Εκείνοι που πριν από πολλά χρόνια τον είχαν θάψει βαθιά στο χώμα, είχαν πια πεθάνει. Έβαλε λοιπόν η Αγία Ελένη χιλιάδες εργάτες κι άρχισαν να σκάβουν όλα τα χωράφια εκεί γύρω. Είχε ακλόνητη πίστη πως κάπου θα τον έβρισκε. Πολλούς μήνες δούλευαν οι εργάτες χωρίς αποτέλεσμα. Κάποια μέρα, καθώς η Αγία Ελένη βάδιζε μέσα σ’ ένα χωράφι, πάτησε ένα χορτάρι και αμέσως μια γλυκιά μυρωδιά γέμισε τον αέρα. Καθώς κοίταξε γύρω της έσκυψε κι έκοψε ένα κλαδάκι απ’ το φυτό που πάτησε, το μύρισε και τότε κατάλαβε πως το χορτάρι εκείνο ήταν που σκορπούσε τη γλυκιά ευωδιά. Φώναξε έναν εργάτη και του είπε να σκάψει σ’ εκείνο το μέρος. Ο εργάτης βρήκε εκεί τον Τίμιο Σταυρό.

Από εκείνη τη στιγμή, το μυρωδάτο αυτό φυτό λέγεται βασιλικός, γιατί φύτρωσε στο σημείο που ήταν θαμμένος ο Σταυρός, όπου είχε σταυρωθεί ο βασιλιάς του κόσμου. Γι’ αυτό μοιράζουν βασιλικό στις εκκλησίες στη γιορτή της Ύψωσης του Τιμίου Σταυρού, στις 14 Σεπτεμβρίου.

Η παπαρούνα

Η χριστιανική παράδοση θέλει την παπαρούνα να φυτρώνει κάτω από τον σταυρό του Χριστού στον Γολγοθά και να δέχεται τις σταγόνες από το αίμα του Εσταυρωμένου ανάμεσα στα πέταλά της, σταγόνες που της χάρισαν το κατακόκκινο άλικο χρώμα της.



Η παπαρούνα ήταν και ιερό φυτό της θεάς Δήμητρας, καθώς σαν παράσιτο των σιτηρών συμβόλιζε με την παρουσία της τη Δήμητρα, στα ανοιξιάτικα σπαρτά. Απαραίτητη στα Ελευσίνια Μυστήρια όπου οι πομπές στόλιζαν τα αγάλματα της θεάς με άνθη παπαρούνας.

Η Πασχαλιά

Σύμφωνα με την παράδοση, πρώτη από όλους ξυπνούσε η Πασχαλιά, προτού σηκωθούν από τον λήθαργο του χειμώνα τα υπόλοιπα βοτάνια, για ν’ απολαύσει τον θαυμασμό των ανθρώπων και να αναγγείλει τον ερχομό της άνοιξης.



Μια μέρα όμως, σαν ο ήλιος ξύπνησε κρυμμένος πίσω από μαύρα σύννεφα, η πασχαλιά στολισμένη περίμενε τον θαυμασμό και την παρέα των άλλων φυτών αλλά μάταια. Μια γενική κατήφεια επικρατούσε και τα υπόλοιπα φυτά ήταν βουβά και μαραμένα. Γύρεψε εξηγήσεις και τότε έμαθε το τραγικό μαντάτο, πως ο Ιησούς πέθανε πάνω στον σταυρό του μαρτυρίου. Όλη η φύση μοιρολογούσε και αυτή καμάρωνε χωρίς ντροπή; Αμέσως ντύθηκε πένθιμα κι από λευκά που ήταν μέχρι τότε τα άνθη της έγιναν μοβ.

Από τότε πρώτη θυμίζει στους ανθρώπους πως πλησιάζει το Πάσχα.

ΠάσχαΦυτά
ΠΗΓΕΣ: valentine.gr, mani.org.gr, gardenmagazine.gr, Τα μυστικά για τα βότανα (βιβλίο)

29 Απρ 2013

Ο Ψύλλος

Μια ταινία του Δημήτρη Σπύρου

Ο Ηλίας, ένας δωδεκάχρονος μαθητής, ζει στην ορεινή Ολυμπία. Η χειρόγραφη εφημερίδα που συντάσσει και διανέμει είναι ο μόνος τρόπος για να ξεφεύγει νοερά από τα στενά όρια του μικρού χωριού του. Για τους γονείς του, ανθρώπους του μεροκάματου, η ασχολία του δεν έχει πρακτικό αντίκρισμα, ενώ για τους συγχωριανούς του αποτελεί γραφικότητα και τη χλευάζουν.

Όταν καταφθάνει από την Αθήνα μια δημοσιογράφος για να πάρει συνέντευξη από τον νεαρό «εκδότη», οι τοπικοί άρχοντες θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν τη δημιουργικότητα και τα όνειρά του...


Η ταινία γυρίστηκε το 1990 και απέσπασε το Α΄ βραβείο στο Φεστιβάλ Παιδικών Ταινιών Σικάγου (ΗΠΑ) το επόμενο έτος.


Σχολική ζωήΤαινίες
ΑΦΟΡΜΗ: η έkτη μaς!
ΚΕΙΜΕΝΟ: cinedraseis.wordpress.com
ΕΙΚΟΝΑ: podilato98.blogspot.com

Η μικρή πασχαλινή μου γκαλερί

Από τη Nasia28
Μαθήτρια της έκτης τάξης







Πάσχα

Η πολλαπλή νοημοσύνη του ανθρώπου



ΆνθρωποςΕγώ κι ο κόσμος
ΕΙΚΟΝΑ: podilato98.blogspot.com (από marekbennett.com) - Δείτε την πρωτότυπη εδώ

Πάσχα!

Από τη Nasia28
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Πάσχα ονομάζεται η μεγάλη γιορτή του ιουδαϊσμού και του χριστιανισμού. Στον ιουδαϊσμό καθιερώθηκε ως ανάμνηση της Εξόδου, που ελευθέρωσε τους Εβραίους από την αιγυπτιακή δουλεία. Μεταγενέστερα υιοθετήθηκε ως εορτασμός από τους χριστιανούς αναφορικά με τον θυσιαστικό θάνατο και την ανάσταση του Ιησού Χριστού.



Το γεγονός της απελευθέρωσης αυτής συνέβη με μια σειρά θεϊκών προνοιακών παρεμβάσεων, από τις οποίες η σημαντικότερη εκδηλώνεται τη νύχτα κατά την οποία θα εξολοθρεύονταν τα πρωτότοκα των ανθρώπων και των ζώων των Αιγυπτίων, ενώ τα σπίτια των Εβραίων θα προστατεύονταν αφού οι πόρτες τους είχαν σημαδευτεί με το αίμα του αρνιού που είχαν θυσιάσει.

Την ημέρα του Πάσχα, σύμφωνα με το ελληνικό/ορθόδοξο εορτολόγιο, γιορτάζουν αρκετά ελληνικά ονόματα: ο Αναστάσιος, ο Ανέστης, ο Λάμπρος, η Πασχαλίνα και ο Πασχάλης, ο Στασινός.


ΠΗΓΗ: Βικιπαίδεια

Η ανθρώπινη νοημοσύνη

Αφορμή γι’ αυτήν την ανάρτηση στάθηκε μια συζήτηση στην τάξη για τα ταλέντα που έχουμε και τα πολλά είδη νοημοσύνης που υπάρχουν. Η Nasia28 το έψαξε και ο δάσκαλος την ακολούθησε...

Από τη Nasia28 και τον δάσκαλο98
Μαθήτρια της έκτης τάξης, δάσκαλος της Nasia28

Σύμφωνα με τη θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης που έχει διατυπώσει ο ψυχολόγος Howard Gardner, η ανθρώπινη ευφυΐα δεν έχει μία και μοναδική μορφή αλλά οκτώ.

Η νοημοσύνη μας, δηλαδή, διακρίνεται σε γλωσσική, λογικομαθηματική, χωρική, σωματική, μουσική, διαπροσωπική, ενδοπροσωπική και νατουραλιστική νοημοσύνη.

Αυτές οι μορφές νοημοσύνης συνυπάρχουν σε όλους μας, άλλες περισσότερο και άλλες λιγότερο αναπτυγμένες.

1. Γλωσσική νοημοσύνη

Είναι η ικανότητα να χρησιμοποιεί κανείς τη γλώσσα για να εκφράσει αυτό που έχει στο μυαλό του και να καταλαβαίνει τους άλλους.


Οι άνθρωποι με αναπτυγμένη γλωσσική νοημοσύνη χρησιμοποιούν με άνεση τη μητρική τους γλώσσα (ίσως και μια ξένη) και χειρίζονται τις λέξεις με εύστοχο τρόπο είτε προφορικά είτε γραπτά. Μπορούν να διατυπώνουν με σαφήνεια αυτό που έχουν στο μυαλό τους και καταλαβαίνουν με ακρίβεια ό,τι λένε οι άλλοι.
Είναι ευαίσθητοι στη σημασία των λέξεων αλλά και στο πώς ακούγονται. Ξέρουν καλή ορθογραφία, μαθαίνουν διαβάζοντας ή συζητώντας και είναι καλοί στην απομνημόνευση ποιημάτων ή τραγουδιών.
Τους αρέσει να γράφουν, να διαβάζουν και να διηγούνται ιστορίες. Απολαμβάνουν να λύνουν σταυρόλεξα και να παίζουν σκραμπλ.
Επισκέπτονται βιβλιοπωλεία και βιβλιοθήκες, διαβάζουν εφημερίδες και περιοδικά και έχουν διαθέσιμο υλικό για διάβασμα όταν ταξιδεύουν, όταν περιμένουν κάπου και γενικά στον ελεύθερο χρόνο τους.

Η γλωσσική νοημοσύνη είναι ιδιαίτερα χρήσιμη στους συγγραφείς, τους ποιητές, τους μεταφραστές, τους σεναριογράφους, τους δημόσιους ομιλητές (πολιτικούς, δικηγόρους, δημοσιογράφους, πωλητές, εκπαιδευτικούς) κ.ο.κ.

2. Λογικομαθηματική νοημοσύνη

Είναι η ικανότητα να χειρίζεται κανείς τους αριθμούς και τις πράξεις (όπως οι μαθηματικοί), αλλά και η ικανότητα να αντιλαμβάνεται τις βασικές αρχές ενός συστήματος που βασίζεται σε αιτία και αποτέλεσμα (όπως οι επιστήμονες).


Οι άνθρωποι με αναπτυγμένη λογικομαθηματική νοημοσύνη τα πάνε καλά με τους αριθμούς και λύνουν άνετα αριθμητικά προβλήματα. Τα μαθηματικά είναι από τα αγαπημένα τους μαθήματα.
Απολαμβάνουν τους γρίφους, τα «δύσκολα» παζλ και παιχνίδια στρατηγικής όπως το σκάκι. Ευχαριστιούνται με επιστημονικά πειράματα.
Λειτουργούν με πρακτικό αλλά και δημιουργικό τρόπο. Επικαλούνται τη λογική και κάνουν ερωτήσεις όπως: «αυτό έχει νόημα;»
Όταν πρόκειται να λάβουν μια απόφαση, διατυπώνουν πολλά σενάρια του τύπου «τι θα γινόταν αν...».

Η λογικομαθηματική νοημοσύνη είναι ιδιαίτερα χρήσιμη στους μαθηματικούς, τους φυσικούς, τους βιολόγους, τους προγραμματιστές, τους δικηγόρους κ.ο.κ.

3. Χωρική νοημοσύνη

Είναι η ικανότητα να μπορεί κανείς να αναπαραστήσει τον χώρο στο μυαλό του.


Οι άνθρωποι με αναπτυγμένη χωρική νοημοσύνη έχουν οξεία παρατηρητικότητα, αντιλαμβάνονται πολλές λεπτομέρειες και χρώματα και σκέφτονται μέσα από εικόνες, φωτογραφίες και σχήματα.
Σκιτσάρουν στο θρανίο ή σε εξώφυλλα βιβλίων την ώρα του μαθήματος, ενώ μαθαίνουν ευκολότερα μέσα από εικόνες και διαγράμματα.
Γοητεύονται από τα παιχνίδια-λαβυρίνθους και τα παζλ ή αναλώνουν τον ελεύθερο χρόνο τους σχεδιάζοντας, παίζοντας με Lego και ονειροπολώντας.
Τα πάνε καλά με τους χάρτες και έχουν καλή αίσθηση προσανατολισμού όταν ταξιδεύουν.
Μπορούν συχνά να συλλαμβάνουν λύσεις σε προβλήματα.

Η χωρική νοημοσύνη είναι ιδιαίτερα χρήσιμη στους σχεδιαστές, τους αρχιτέκτονες, τους πολιτικούς μηχανικούς, τους καλλιτέχνες (ζωγράφους ή γλύπτες), τους φωτογράφους, τους κυβερνήτες πλοίων ή αεροπλάνων κ.ο.κ.

4. Σωματική νοημοσύνη

Είναι η ικανότητα να χρησιμοποιεί κανείς το σώμα του ή μέρη του σώματος (χέρια, πόδια, δάχτυλα) για να λύσει ένα πρόβλημα, να παρουσιάσει ένα θέαμα ή να φτιάξει κάτι.


Οι άνθρωποι με αναπτυγμένη σωματική νοημοσύνη βρίσκονται πάντοτε σε κίνηση, είναι μονίμως «υπ’ ατμόν». Σκέφτονται και εκφράζονται μέσω της κίνησης (βηματίζουν, κάνουν χειρονομίες, κινούν το σώμα τους).
Ταράζονται όταν αναγκάζονται να περιμένουν: κινούνται νευρικά, χτυπούν τα χέρια και τα πόδια, βηματίζουν.
Χρησιμοποιούν το σώμα τους με επιδέξιο και εκφραστικό τρόπο. Είναι καλοί στον χορό, στη γυμναστική ή στο κολύμπι. Υπερέχουν σε μία ή παραπάνω αθλητικές δραστηριότητες και εξασκούνται κανονικά, κατά μέσο όρο 3 ώρες τη βδομάδα.
Τους αρέσει να συναρμολογούν πράγματα και να παίζουν στη σκηνή, λαμβάνοντας μέρος σε κάποιο σκετς.
Ως παιδιά τους αρέσουν τα μαθήματα που επιτρέπουν την κίνηση και τη δημιουργία (γυμναστική, εικαστικά), ενώ μεγαλώνοντας προτιμούν μια εργασία που επιτρέπει την κίνηση και τη μυϊκή εργασία. Δεν τους αρέσουν οι δουλειές γραφείου.

Η σωματική νοημοσύνη είναι ιδιαίτερα χρήσιμη στους αθλητές, τους χορευτές, τους ηθοποιούς, τους χειρουργούς, τους φυσιοθεραπευτές κ.ο.κ.

5. Μουσική νοημοσύνη

Είναι η ικανότητα να μπορεί κανείς να σκεφτεί με μουσική και ρυθμό, να ακούει και να αναγνωρίζει μουσικά μοτίβα και να παίζει μουσική.


Οι άνθρωποι με αναπτυγμένη μουσική νοημοσύνη είναι συνήθως οξυδερκείς ακροατές, θυμούνται μελωδίες τραγουδιών και αντιλαμβάνονται εύκολα τον ρυθμό ενός ποιήματος.
Γοητεύονται από τους ήχους και τους ρυθμούς της φύσης (πουλιά, αύρα, κύματα, καταιγίδες) και απολαμβάνουν να ακούνε μουσική. Τους αρέσει να τραγουδούν, ενώ συχνά, καθώς εργάζονται, σιγομουρμουρίζουν.
Ανταποκρίνονται ενεργά στη μουσική: χορεύουν, χτυπούν τα χέρια ή τα πόδια τους, κινούνται ρυθμικά, παίζουν ένα μουσικό όργανο ή συμμετέχουν σε κάποιο μουσικό σύνολο.
Αναζητούν την αρμονία στις κοινωνικές σχέσεις.

Η μουσική νοημοσύνη είναι ιδιαίτερα χρήσιμη στους μουσικούς, τους ηχολήπτες, τους συνθέτες, τους στιχουργούς κ.ο.κ.

6. Διαπροσωπική νοημοσύνη

Είναι η ικανότητα να καταλαβαίνει κανείς τους άλλους: να κατανοεί τον χαρακτήρα τους, να αντιλαμβάνεται τα κίνητρα, τους φόβους, τις επιθυμίες και τη διάθεσή τους. Είναι μια ικανότητα την οποία χρειαζόμαστε όλοι.


Οι άνθρωποι με αναπτυγμένη διαπροσωπική νοημοσύνη είναι ευαίσθητοι στα αισθήματα, τη διάθεση και τις προθέσεις του περίγυρού τους. Σέβονται και εκτιμούν τους άλλους και κάνουν εύκολα φίλους.
Καταλαβαίνουν τι αποτελεί κίνητρο για τους ανθρώπους και μεσολαβούν αποτελεσματικά σε συγκρούσεις.
Προτιμούν μαθήματα και εργασίες που περιλαμβάνουν συνεργασία και συζήτηση.
Τους αρέσει να συμμετέχουν και να οργανώνουν κοινωνικές εκδηλώσεις (π.χ. πάρτι).

Η διαπροσωπική νοημοσύνη είναι ιδιαίτερα χρήσιμη στους εκπαιδευτικούς, τους ψυχολόγους, τους γιατρούς, τους πωλητές, τους πολιτικούς και γενικά σε όσους έχουν δοσοληψίες με ανθρώπους.

7. Ενδοπροσωπική νοημοσύνη

Είναι η ικανότητα να καταλαβαίνει κανείς τον εαυτό του: να γνωρίζει «ποιος είναι», ποια είναι τα προτερήματα και οι αδυναμίες του, τι θέλει και τι μπορεί να κάνει, πώς αντιδρά σε πρόσωπα και πράγματα, τι πρέπει να αποφεύγει και προς τα πού να κατευθύνονται οι στόχοι του.


Οι άνθρωποι με αναπτυγμένη ενδοπροσωπική νοημοσύνη έχουν έντονη γνώμη και πιστεύω για κάτι.
Έχουν αίσθηση των πραγματικών δυνατοτήτων και αδυναμιών τους και πιστεύουν στο ρητό «γνώθι σαυτόν» (γνώρισε τον εαυτό σου). Πριν πάρουν αποφάσεις κάνουν ενδοσκόπηση, εξετάζουν τα προσωπικά τους πιστεύω και στοχάζονται.
Ενδιαφέρονται για το πώς σκέφτονται και συμπεριφέρονται οι άνθρωποι, ωστόσο προτιμούν την ατομική εργασία και τα μοναχικά χόμπι από τη συμμετοχή σε κάποια ομάδα.

Η ενδοπροσωπική νοημοσύνη είναι ιδιαίτερα χρήσιμη στους ψυχολόγους, τους εκπαιδευτικούς, τους πιλότους κ.ο.κ.

8. Νατουραλιστική νοημοσύνη

Είναι η ικανότητα να ξεχωρίζει κανείς τα διάφορα ζωντανά όντα (φυτά, ζώα) και να έχει ευαισθησία σε άλλα στοιχεία του φυσικού κόσμου (σύννεφα, πετρώματα, νερό).

Αυτή η ικανότητα είχε ιδιαίτερα μεγάλη αξία στο εξελικτικό μας παρελθόν, όταν ακόμη ζούσαμε στη φύση και ήμασταν κυνηγοί, αγρότες ή τροφοσυλλέκτες.


Οι άνθρωποι με αναπτυγμένη νατουραλιστική νοημοσύνη απολαμβάνουν τη φύση (δάση, παραλίες, λίμνες, βουνά). Τους αρέσει να δουλεύουν στον κήπο ή να φροντίζουν τα φυτά του σπιτιού.
Τους ελκύουν τα μαθήματα και οι ιστορίες για ζώα ή φυσικά φαινόμενα. Συνήθως έχουν ένα ή περισσότερα κατοικίδια, ακόμη και μεγάλα σε μέγεθος (π.χ. άλογα).
Παρακολουθούν ντοκιμαντέρ για τη φύση και διαβάζουν περιοδικά παρόμοιας θεματολογίας. Ως παιδιά γοητεύονται με τα έντομα, τα ερπετά, τους βατράχους κ.ά., ενώ μεγαλώνοντας έχουν συλλογές από πετρώματα ή φύλλα.
Επισκέπτονται ή υποστηρίζουν φυσιολατρικούς οργανισμούς, εκθέσεις, ζωολογικούς κήπους, εθνικά πάρκα και προστατευόμενες περιοχές.
Θεωρούν ότι η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος είναι σημαντική και στηρίζουν υποψηφίους για πολιτικά αξιώματα που έχουν ισχυρή περιβαλλοντική πολιτική.

Η νατουραλιστική νοημοσύνη είναι ιδιαίτερα χρήσιμη στους σεφ, τους αγρότες, τους βοτανολόγους, τους βιολόγους, τους γεωλόγους, τους μετεωρολόγους, τους αστρονόμους κ.ο.κ.


ΆνθρωποςΕγώ κι ο κόσμος
ΠΗΓΕΣ: users.sch.gr/kassetas/, haspeedlearning.files.wordpress.com, mentalityvillage.gr, in.gr
ΕΙΚΟΝΕΣ: marekbennett.com (μετάφραση-επεξεργασία: podilato98.blogspot.com)

28 Απρ 2013

Η φιλία

Από την Despina01
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Η φιλία είναι ένα σημαντικό πράγμα για τον άνθρωπο και πλέον έχει γίνει ένα μέρος από τη ζωή μας. Οι «κολλητοί» που λέμε φίλοι με αυτούς περνάμε τα περισσότερα χρόνια και τον περισσότερο χρόνο μας.

Οι αληθινοί φίλοι είναι δίπλα μας και στα καλά και στα άσχημα πράγματα που συμβαίνουν στη ζωή μας. Πιστεύω πως οι φίλοι είναι το δεύτερο σπίτι μας η δεύτερη οικογένειά μας.



Τραγούδια

Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα: