23 Σεπ 2012

Nasia28



Η Nasia28 κατοικεί στη Νότια Αθήνα. Με το ΠΟΔήΛΑΤΟ συνεργάστηκε στην έκτη δημοτικού (2012/13).

Nasia28

Οι αναρτήσεις τηςΟι συνεργάτες μας

22 Σεπ 2012

Μία χαρούμενη ημέρα

Από τη Zoe01
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Μια φορά που πήγα στη θάλασσα μαζί με τους γονείς και είχαμε ξαπλώσει στις ψάθες μας θέλησα να κοιτάξω λίγο την παραλία. Όπως την κοιτούσα είδα ένα εχινόδερμο και το είπα στους γονείς μου, αυτοί άρχισαν να γελάνε. Εγώ δε βρήκα πουθενά το αστείο ίσα ίσα εγώ τους το είπα για να προσέξουν μην τους τσιμπήσει και κανένα κνιδόζωο.

Αργότερα φύγαμε γιατί είχε μεσημεριάσει και αρχίσαμε να πεινάμε. Ο μπαμπάς πρότεινε να πάμε σε μια ταβέρνα εκεί πιο κάτω. Όταν φτάσαμε εγώ παρήγγειλα ένα μαλάκιο, ο σερβιτόρος γελώντας απάντησε πως μας τελείωσαν και έφυγε.

Μετά από δύο λεπτά άρχισα να ξύνω το χέρι μου και είπα στους γονείς πως μάλλον με τσίμπησε αρθρόποδο και αυτοί άρχισαν πάλι να γελάνε.

Τι να πω φαίνεται πως σήμερα ήταν όλοι στα κέφια τους...


Zoe01

Η Zoe01 κατοικεί στη Νότια Αθήνα. Με το ΠΟΔήΛΑΤΟ συνεργάστηκε στην έκτη δημοτικού (2012/13).

Zoe01

Οι αναρτήσεις τηςΟι συνεργάτες μας

21 Σεπ 2012

Γιατί κάνουμε Ιστορία;

Ιστορία είναι η επιστήμη που εξετάζει τη ζωή του ανθρώπου από τη στιγμή που εμφανίστηκε στον πλανήτη μας έως σήμερα.

Η Ιστορία δεν είναι μόνο απομνημόνευση ονομάτων ή μαχών. Είναι, κυρίως, η βαθύτερη γνώση του παρελθόντος μας.
Αν γνωρίζουμε τι έχει συμβεί στο παρελθόν, μπορούμε πιο εύκολα να κατανοήσουμε την εποχή μας, τη συνέχεια δηλαδή αυτού του παρελθόντος.
Παράλληλα μπορούμε να κάνουμε προβλέψεις για το μέλλον και να αποφύγουμε τα λάθη των προηγούμενων γενεών.

Με τη βοήθεια της Ιστορίας γνωρίζουμε τον πολιτισμό του λαού μας αλλά και άλλων λαών. Έτσι καταλαβαίνουμε περισσότερα πράγματα για τον κόσμο μας, γινόμαστε πιο σοφοί και προετοιμαζόμαστε καλύτερα για τη ζωή.


Μελετώντας το παρελθόν μαθαίνουμε να αναζητούμε τα βαθύτερα αίτια, τα κίνητρα ή τους σκοπούς των ανθρώπινων πράξεων. Αυτό μας βοηθά να αναπτύξουμε την κριτική μας ικανότητα και, καθώς μεγαλώνουμε, να αντιμετωπίζουμε το παρόν πιο υπεύθυνα.

Σιγά σιγά θα αντιληφθούμε ότι είμαστε το μέρος ενός συνόλου (της κοινωνίας μας, της ανθρωπότητας) και ότι για τις πολιτικές, κοινωνικές και πνευματικές συνθήκες φέρουμε κι εμείς ευθύνη.


Η ιστορία δεν είναι μακριά. Είναι μέσα μας, βρίσκεται δίπλα μας και μας αφορά όλους!



ΙστορίαΠολιτική

17 Σεπ 2012

Η πράξη της πρόσθεσης

1 Οι αριθμοί που προσθέτουμε λέγονται προσθετέοι.

Στα αρχαία ελληνικά η κατάληξη «-τέος» σημαίνει «αυτός που πρέπει να...». Επομένως προσθετέοι είναι οι αριθμοί που πρέπει να προστεθούν.

2 Το αποτέλεσμα που βρίσκουμε λέγεται άθροισμα.

Γράφεται με «οι» επειδή παράγεται από το «αθροίζω», ένα ρήμα που αποτελεί εξαίρεση στα ρήματα σε «-ίζω».


3 Για να επαληθεύσουμε την πρόσθεση προσθέτουμε τους προσθετέους με διαφορετική σειρά.

Επίσης μπορούμε να αφαιρέσουμε από το άθροισμα τον ένα προσθετέο, ελπίζοντας να βρούμε τον άλλο.



ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.com

Η πράξη της αφαίρεσης

1 Ο πρώτος αριθμός (ο μεγαλύτερος) λέγεται μειωτέος. Ο δεύτερος αριθμός (ο μικρότερος) ονομάζεται αφαιρετέος.

Στα αρχαία ελληνικά η κατάληξη «-τέος» σημαίνει «αυτός που πρέπει να...». Επομένως μειωτέος είναι ο αριθμός που πρέπει να μειωθεί και αφαιρετέος ο αριθμός που πρέπει να αφαιρεθεί.

2 Το αποτέλεσμα που βρίσκουμε λέγεται διαφορά ή υπόλοιπο ή συμπλήρωμα.


3 Για να επαληθεύσουμε την αφαίρεση προσθέτουμε στη διαφορά τον αφαιρετέο.

Επίσης μπορούμε να αφαιρέσουμε τη διαφορά από τον μειωτέο, ελπίζοντας να βρούμε τον αφαιρετέο.



ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.com

Η πράξη του πολλαπλασιασμού

1 Οι αριθμοί που πολλαπλασιάζουμε λέγονται παράγοντες του πολλαπλασιασμού.

2 Το αποτέλεσμα που βρίσκουμε λέγεται γινόμενο.


3 Για να επαληθεύσουμε τον πολλαπλασιασμό πολλαπλασιάζουμε τους παράγοντες με διαφορετική σειρά.

Επίσης μπορούμε να διαιρέσουμε το γινόμενο με τον έναν παράγοντα, ελπίζοντας να βρούμε τον άλλο.


Ένας άλλος, πρακτικότερος, τρόπος για να επαληθεύσουμε το γινόμενο είναι η μέθοδος του σταυρού:

1 Προσθέτουμε τα ψηφία των παραγόντων σαν να ήταν όλα μονάδες και τα σημειώνουμε στις θέσεις 1 και 2 της επόμενης εικόνας. Αν οι αριθμοί είναι διψήφιοι, ξαναπροσθέτουμε μέχρι να γίνουν μονοψήφιοι.

2 Πολλαπλασιάζουμε τα ψηφία αυτά και γράφουμε το αποτέλεσμα στη θέση 3. Φροντίζουμε να είναι μονοψήφιος αριθμός.

3 Τέλος, προσθέτουμε τα ψηφία του γινομένου και σημειώνουμε το αποτέλεσμα στη θέση 4. Τα ψηφία στις θέσεις 3 και 4 πρέπει να είναι ίδια.



ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.com

▼ Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα