9 Οκτ 2015

Η Ευρώπη στα νεότερα χρόνια
(παρουσιάσεις)

Πατήστε στην εικόνα και επιλέξτε τις σχετικές παρουσιάσεις:



Ιστορία
ΠΗΓΗ: Ψηφιακή Τάξη
ΕΙΚΟΝΑ: podilato98.blogspot.com

Πόλεμοι στη Χώρα των Αριθμών

Ένα παραμύθι για τις αριθμητικές παραστάσεις



Μια φορά κι έναν καιρό, στα πολύ παλιά χρόνια, ζούσαν στις εύφορες πεδιάδες της Χώρας των Αριθμών τέσσερις μεγάλες φυλές, που πολεμούσαν μεταξύ τους για αιώνες, προσπαθώντας να επικρατήσει η πιο δυνατή. Οι μάχες που είχαν δώσει ήταν πάρα πολλές, αλλά καμιά δεν κατάφερνε να επιβληθεί στις άλλες.

Οι φυλές αυτές ήταν οι προσθέσεις, οι αφαιρέσεις, οι πολλαπλασιασμοί και οι διαιρέσεις.

Κάποτε οι πολλαπλασιασμοί σκέφτηκαν πως θα μπορούσαν να συμμαχήσουν με τις διαιρέσεις, για να νικήσουν και να υποδουλώσουν τις άλλες φυλές. Στη μεγάλη μάχη που ακολούθησε πολλοί αριθμοί θυσιάστηκαν πολεμώντας σαν ήρωες, ώσπου τελικά οι πολλαπλασιασμοί και οι διαιρέσεις νίκησαν τον στρατό των προσθέσεων και των αφαιρέσεων.

Στιγμιότυπο από τον Μεγάλο Μαθηματικό Πόλεμο


Οι νικητές υποχρέωσαν τους αντιπάλους τους να υπογράψουν συνθήκη με την οποία αναγνωριζόταν η προτεραιότητα των πολλαπλασιασμών και των διαιρέσεων απέναντι στις προσθέσεις και τις αφαιρέσεις.

Οι επόμενες ημέρες κύλησαν με γλέντια και πανηγύρια. Ο Μεγάλος Μαθηματικός Πόλεμος είχε επιτέλους τελειώσει!

Δυστυχώς, μέσα στη χαρά τους ξέχασαν τους αντάρτες: τη φυλή των παρενθέσεων, που ζούσε στα βουνά και τους είχε πολεμήσει πολλές φορές.

Ο στρατός των παρενθέσεων περίμενε την κατάλληλη ευκαιρία για να επιτεθεί. Το τρίτο βράδυ, ενώ όλοι γλεντούσαν, οι παρενθέσεις τούς περικύκλωσαν και τους ανάγκασαν να παραδοθούν.


Οι δύο σύμμαχοι αιφνιδιάστηκαν και δεν πρόλαβαν να αντισταθούν. Ο Β΄ Μαθηματικός Πόλεμος, όπως τον ονόμασαν αργότερα οι ιστορικοί, τελείωσε τόσο γρήγορα όσο είχε αρχίσει!...

Η νέα συνθήκη που υπογράφτηκε δήλωνε την ανωτερότητα των παρενθέσεων απέναντι σε όλους, αλλά επέτρεπε στους πολλαπλασιασμούς και τις διαιρέσεις να κρατήσουν την προτεραιότητά τους απέναντι στις προσθέσεις και τις αφαιρέσεις.

Από τότε, όποτε συναντούμε αριθμητικές παραστάσεις, οφείλουμε να σεβόμαστε τη συνθήκη, διαφορετικά θα ξεσπάσει νέος πόλεμος! Μόνο έτσι θα ζήσουν αυτές καλά κι εμείς καλύτερα...


ΠΗΓΗ: users.auth.gr/kliapis/
ΕΙΚΟΝΕΣ: mr-movie.com (1), podilato98.blogspot.com (2: tagmata.it, 3: gunandgame.com)

8 Οκτ 2015

Οι μεγάλες επαναστάσεις του 18ου αιώνα

Στα τέλη του 18ου αιώνα ξεσπούν δύο μεγάλες επαναστάσεις: η Αμερικανική (1776) και η Γαλλική (1789). Έχουν επηρεαστεί από τον Διαφωτισμό και οι ιδέες τους διαδίδονται γρήγορα στον υπόλοιπο κόσμο.


Κατά την Αμερικανική Επανάσταση οι άποικοι του Νέου Κόσμου εξεγείρονται εναντίον της μητρόπολής τους, της Αγγλίας. Αποκτούν την ανεξαρτησία τους και σχηματίζουν τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής (ΗΠΑ), μια χώρα που στη συνέχεια θα αυξήσει κατά πολύ την έκτασή της και σε λιγότερο από δύο αιώνες θα γίνει υπερδύναμη.

Η Γαλλική Επανάσταση καταργεί την απόλυτη μοναρχία στη Γαλλία και εμπνέει όλους τους λαούς της Ευρώπης να παλέψουν ενάντια στην εκμετάλλευση και τις δικές τους μοναρχίες, αποτελώντας το έναυσμα για ξεσηκωμό στην Ισπανία, την Ιταλία και την Ελλάδα.

Δείτε στη συνέχεια


ΑφιερώματαΙστορία
ΠΗΓΗ: Ιστορία ΣΤ΄ Δημοτικού
ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.com (από musicstack.com, notapottedplant.blogspot.com)

6 Οκτ 2015

Ταξίδι στη Χονολουλού

Από τις player99 και Red Rose
Μαθήτριες της έκτης τάξης

Μια μέρα ο Τσίπρας πήγε στη Χονολουλού για διακοπές. Επίσης και η Μέρκελ πήγε διακοπές στη Χονολουλού. Εκεί ο Τσίπρας συνάντησε τη Μέρκελ. Στην αρχή μάλωναν σαν τον σκύλο με τη γάτα για τα πολιτικά και για το Grexit. Μετά όμως (αφού πέρασαν πολύ χρόνο μαζί) άρχισαν να συμπαθιούνται. Μετά από μια βδομάδα ήρθε ο μάγος Σόιμπλε και τους μάγεψε. Τους έκανε να αγαπιούνται κεραυνοβόλα.

Έπειτα, αφού κάνανε πολλά πράγματα σαν ζευγάρι, πήγανε να πάρουνε ένα παγωτό από το παγωτατζίδικο του Σαμαρά. Μόλις πήραν το παγωτό τους (ο ένας γεύση σοκολάτα και η άλλη φράουλα) ανακάλυψαν πως δεν τους αρέσει η ίδια γεύση παγωτού, χώρισαν και γι’ αυτό από τότε τσακώνονται πάντα για οτιδήποτε πολιτικό.


player99

Η player99 κατοικεί στη Βόρεια Αθήνα. Με το ΠΟΔήΛΑΤΟ συνεργάστηκε στην έκτη δημοτικού (2015/16).

player99

Οι αναρτήσεις τηςΟι συνεργάτες μας

Με αφορμή την πολιτική επικαιρότητα

Οι συνεργάτες μας παρακολουθούν τις συζητήσεις των μεγάλων, βλέπουν ειδήσεις και... εμπνέονται.


Περισσότερα στις αναρτήσεις που ακολουθούν:


Παιδικά ρεπορτάζΠαιδικές συλλογέςΠολιτική
ΕΙΚΟΝΑ: podilato98.blogspot.com (από sansimera.gr)

5 Οκτ 2015

Αφήγηση

Όταν αφηγούμαστε ένα γεγονός (πραγματικό ή φανταστικό), συνήθως χρησιμοποιούμε δύο παρελθοντικούς χρόνους: τον παρατατικό και τον αόριστο.

Σε κάποιες περιπτώσεις, ωστόσο, μπορούμε να προσθέσουμε περισσότερη ζωντάνια και αμεσότητα με τη βοήθεια του ενεστώτα. Τότε ο χρόνος αυτός λέγεται διηγηματικός ή ιστορικός ενεστώτας.



Όλες οι πληροφορίες πρέπει να δίνονται με χρονική σειρά. Σε αυτό μας βοηθούν κυρίως οι χρονικές προτάσεις και οι χρονικοί προσδιορισμοί, δηλαδή οι λέξεις ή ομάδες λέξεων που δηλώνουν χρόνο (χρονικοί σύνδεσμοι, χρονικά επιρρήματα, άλλες φράσεις).

Μερικοί χρονικοί προσδιορισμοί:
  • στην αρχή, έπειτα, μετά
  • στη συνέχεια, ύστερα από λίγο
  • αφού έγιναν αυτά, κατόπιν
  • ξαφνικά, στο τέλος

Όταν ο αφηγητής είναι ένα από τα πρόσωπα της ιστορίας, λέμε ότι η αφήγηση γίνεται σε πρώτο πρόσωπο. Αν δεν ανήκει στα πρόσωπα της ιστορίας, λέμε ότι η αφήγηση γίνεται σε τρίτο πρόσωπο.

1. Όταν αφηγούμαστε μια ιστορία



Αναφέρουμε:
  • Πού και πότε συμβαίνουν τα γεγονότα.
  • Ποιο είναι το κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας, ποια άλλα πρόσωπα συμμετέχουν.
  • Με ποιο γεγονός ξεκινά η ιστορία, με ποια γεγονότα ή πράξεις συνεχίζεται, πώς τελειώνει.
  • Τι σκέφτονται και τι αισθάνονται τα πρόσωπα (κυρίως το κεντρικό) για ό,τι συνέβη.

2. Όταν αφηγούμαστε κάτι που μας συνέβη

Αναφέρουμε:
  • Πού έγινε, πότε έγινε, ποιοι παίρνουν μέρος.
  • Πώς συνέβη (αίτια).
  • Τι ακριβώς έγινε.
  • Ποια είναι η σημασία του (αν είναι σημαντικό και γιατί).
  • Ποια είναι τα αποτελέσματά του.
  • Ποιες σκέψεις και συναισθήματα μας προκάλεσε.

3. Όταν μιλάμε για ένα γεγονός

Αναφέρουμε:
  • Πού συνέβη, πότε, ποιοι έχουν σχέση με αυτό.
  • Ποια ήταν η αιτία.
  • Τι ακριβώς έγινε (με χρονική σειρά).
  • Ποια είναι η σημασία και οι συνέπειές του.
  • Πώς αντιμετωπίστηκαν οι συνέπειες.
  • Ποια συμπεράσματα βγαίνουν.

4. Όταν μιλάμε για μια επίσκεψη σε κάποιον χώρο

Δήλος

Αναφέρουμε:
  • Πώς λέγεται, πού βρίσκεται.
  • Πότε πήγαμε, πώς πήγαμε, γιατί πήγαμε εκεί.
  • Ποιους συναντήσαμε.
  • Τι είδαμε, τι μάθαμε, τι μας εντυπωσίασε.
  • Τι σκεφτήκαμε και τι νιώσαμε.

5. Όταν διηγούμαστε πράξεις που επαναλαμβάνονται

Αναφέρουμε:
  • Ποια είναι η διαδικασία, πότε γίνεται και πού.
  • Ποιοι συμμετέχουν και πώς.
  • Ποια είναι τα γεγονότα (με τη σειρά που συμβαίνουν).
  • Τι ακριβώς συμβαίνει σε κάθε στάδιο και γιατί γίνεται.
  • Πώς αντιδρούν όσοι παρακολουθούν ή παίρνουν μέρος.
  • Πώς τελειώνει η διαδικασία.
  • Ποια είναι η γνώμη μας.

6. Όταν λέμε τη γνώμη μας για ένα καλλιτεχνικό θέαμα



Αναφέρουμε:
  • Ποιος είναι ο τίτλος, οι συντελεστές (σκηνοθέτης, ηθοποιοί, συνθέτης), η διάρκεια, η χώρα προέλευσης του έργου, το έτος που παρουσιάστηκε.
  • Ποια είναι η υπόθεση του έργου: δίνουμε μόνο τις πιο σημαντικές πληροφορίες για τους ήρωες και τις περιπέτειές τους, δεν αποκαλύπτουμε το τέλος.
  • Ποια είναι η γνώμη μας για το έργο, οι προσωπικές μας εντυπώσεις, τα συναισθήματα που μας προκάλεσε.



ΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ: Γλώσσα ΣΤ΄ Δημοτικού, egpaid.blogspot.com, blogs.sch.gr/anianiouris
ΕΙΚΟΝΕΣ: litebringersrus.blogspot.com, laografiki.gr, commondatastorage.googleapis.com, specialdeal.gr, Γραμματική Ε΄-ΣΤ΄ Δημοτικού (επιμέλεια: podilato98.blogspot.com)

▼ Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα