14 Οκτ 2015

Το λεωφορείο των ονείρων μου

Από την player99
Μαθήτρια της έκτης τάξης




13 Οκτ 2015

Ανανεώσιμες και μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

Το μεγαλύτερο μέρος των ενεργειακών μας αναγκών καλύπτεται από τα ορυκτά καύσιμα, δηλαδή το πετρέλαιο, τους ορυκτούς άνθρακες και το φυσικό αέριο. Τα αποθέματα όμως του πετρελαίου και του φυσικού αερίου είναι περιορισμένα, ενώ τα κοιτάσματα των ορυκτών ανθράκων ολοένα και λιγοστεύουν.

Ο ρυθμός με τον οποίο αντλούμε και χρησιμοποιούμε αυτές τις πηγές ενέργειας είναι πολύ μεγαλύτερος από τον ρυθμό που τις δημιουργεί η φύση. Για να ανανεωθούν χρειάζονται χιλιάδες ή και εκατομμύρια χρόνια, γι’ αυτό και λέμε ότι πρακτικά είναι μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.


Υπάρχουν όμως και πηγές ενέργειας που όσο και αν τις χρησιμοποιούμε δεν εξαντλούνται. Μάλιστα, για να τις βρούμε, δε χρειάζεται καν να σκάψουμε! Οι πηγές αυτές ανανεώνονται από τη φύση με πολύ γρήγορο ρυθμό, γι’ αυτό τις ονομάζουμε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Όσο υπάρχει ο Ήλιος, ο άνεμος και το νερό της βροχής, όσο νέα φυτά φυτρώνουν και αναπτύσσονται, θα έχουμε στη διάθεσή μας τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Ωστόσο, το βασικό πρόβλημα αυτών των ενεργειακών πηγών είναι ότι, σε σχέση με τα ορυκτά καύσιμα, η αξιοποίησή τους είναι δύσκολη και ιδιαίτερα δαπανηρή.



Οι μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

Οι μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας δημιουργήθηκαν με φυσικές διαδικασίες στη διάρκεια χιλιάδων ή ακόμη και εκατομμυρίων ετών. Η ανανέωσή τους συνεπώς δεν είναι πρακτικά δυνατή (εξαντλούνται).

* Τα κοιτάσματα γαιάνθρακα, για παράδειγμα, δημιουργήθηκαν από οργανικές πρώτες ύλες, οι οποίες καταπλακώθηκαν από το έδαφος πριν από εκατομμύρια χρόνια. Η ολοένα και πιο εντατική εκμετάλλευση θα οδηγήσει σύντομα στην εξάντλησή τους.

Οι πηγές αυτές προκαλούν σημαντική ρύπανση στο περιβάλλον, ωστόσο (και δυστυχώς για το τελευταίο) έχουν μεγάλη απόδοση. Γι’ αυτό, άλλωστε, οι παγκόσμιες ανάγκες σε ενέργεια εξυπηρετούνται κυρίως από τις μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.



Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ανανεώνονται διαρκώς, και μάλιστα με φυσικές διαδικασίες, οπότε είναι πρακτικά ανεξάντλητες. Η αξιοποίησή τους δεν επιβαρύνει το περιβάλλον (δεν προκαλεί ρύπανση), η απόδοσή τους όμως με τη σημερινή τεχνολογία είναι σχετικά μικρή και η εκμετάλλευσή τους ιδιαίτερα δαπανηρή.

Η πιο διαδεδομένη από αυτές τις πηγές είναι το νερό, με την αξιοποίηση των υδατοπτώσεων. Ωστόσο στη χώρα μας επικρατεί ηλιοφάνεια τις περισσότερες μέρες του χρόνου, ενώ ισχυροί άνεμοι φυσούν σε πολλές, νησιωτικές κυρίως, περιοχές. Η αξιοποίηση, επομένως, των ανανεώσιμων πηγών που η φύση προσφέρει απλόχερα είναι ευκολότερη απ’ ό,τι σε άλλα μέρη.



Κοιτώντας μπροστά...

Η διάδοση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας θα μπορούσε να συμβάλει ουσιαστικά στον περιορισμό της ρύπανσης του περιβάλλοντος. Είναι επιτακτική ανάγκη να αναπτυχθεί η απαραίτητη τεχνολογία που θα αξιοποιήσει αποδοτικότερα αυτές τις πηγές ενέργειας.

Ίσως έτσι μπορέσουμε κάποτε να έχουμε στη διάθεσή μας το ιδανικό καύσιμο...



ΕνέργειαΠεριβάλλον
ΠΗΓΗ: Φυσικά ΣΤ΄ Δημοτικού
ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.com (οι 3-5 από Φυσικά ΣΤ΄ Δημοτικού)

12 Οκτ 2015

Το δικό μου ηλιακό σύστημα

Από τη HelloKitty23
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Η έμπνευση για αυτή την κατασκευή, μου ήρθε όταν είδα μια φωτογραφία του ηλιακού μας συστήματος. Σκέφτηκα πως θα ήταν ωραίο να φτιάξω ένα παρόμοιο, με βασικό υλικό: το φελιζόλ!


Την επόμενη μέρα λοιπόν, ξύπνησα και πήγα να αγοράσω τα υλικά που χρειαζόμουν: έναν καμβά, μπάλες από φελιζόλ διάφορου μεγέθους, αστέρια από φελιζόλ (μικρά και μεγάλα), μπογιές με διάφορα χρώματα και χρυσόσκονη! Αφού πήρα τα απαραίτητα, ξεκίνησα!





Ήταν πολύ διασκεδαστική όλη αυτή η διαδικασία και σίγουρα στο μέλλον θα φτιάξω και άλλες τέτοιου είδους κατασκευές!


ΔιάστημαΚατασκευές

10 Οκτ 2015

Ορθογραφία πέμπτης τάξης

Από το inschool.gr

Ελέγξτε τις γνώσεις σας στην ύλη του σχολικού βιβλίου:

Ενότητα 1

  • Πατήστε στο λάθος: (1) (2)
  • Βοηθήστε τη μαϊμού: (1) (2) (3)

Ενότητα 2

  • Πατήστε στο λάθος: (1) (2) (3) (4)
  • Βοηθήστε τη μαϊμού: (1) (2)
  • Βοηθήστε το σκυλάκι: (1) (2)

Ενότητα 4


Ενότητα 6

  • Βοηθήστε τη μαϊμού: (1) (2)
  • Βοηθήστε το σκυλάκι: (1) (2)





Ενότητα 8

  • Βοηθήστε τη μαϊμού: (1)

Ενότητα 9


Ενότητα 10

  • Πατήστε στο λάθος: (1) (2) (3) (4)
  • Βοηθήστε τη μαϊμού: (1) (2)
  • Βοηθήστε το σκυλάκι: (1) (2)

Ενότητα 11

  • Πατήστε στο λάθος: (1) (2) (3) (4)
  • Βοηθήστε τη μαϊμού: (1) (2) (3)
  • Βοηθήστε το σκυλάκι: (1) (2)


ΠΗΓΗ: inschool.gr

9 Οκτ 2015

Η Ευρώπη στα νεότερα χρόνια
(παρουσιάσεις)

Πατήστε στην εικόνα και επιλέξτε τις σχετικές παρουσιάσεις:



Ιστορία
ΠΗΓΗ: Ψηφιακή Τάξη
ΕΙΚΟΝΑ: podilato98.blogspot.com

Πόλεμοι στη Χώρα των Αριθμών

Ένα παραμύθι για τις αριθμητικές παραστάσεις



Μια φορά κι έναν καιρό, στα πολύ παλιά χρόνια, ζούσαν στις εύφορες πεδιάδες της Χώρας των Αριθμών τέσσερις μεγάλες φυλές, που πολεμούσαν μεταξύ τους για αιώνες, προσπαθώντας να επικρατήσει η πιο δυνατή. Οι μάχες που είχαν δώσει ήταν πάρα πολλές, αλλά καμιά δεν κατάφερνε να επιβληθεί στις άλλες.

Οι φυλές αυτές ήταν οι προσθέσεις, οι αφαιρέσεις, οι πολλαπλασιασμοί και οι διαιρέσεις.

Κάποτε οι πολλαπλασιασμοί σκέφτηκαν πως θα μπορούσαν να συμμαχήσουν με τις διαιρέσεις, για να νικήσουν και να υποδουλώσουν τις άλλες φυλές. Στη μεγάλη μάχη που ακολούθησε πολλοί αριθμοί θυσιάστηκαν πολεμώντας σαν ήρωες, ώσπου τελικά οι πολλαπλασιασμοί και οι διαιρέσεις νίκησαν τον στρατό των προσθέσεων και των αφαιρέσεων.

Στιγμιότυπο από τον Μεγάλο Μαθηματικό Πόλεμο


Οι νικητές υποχρέωσαν τους αντιπάλους τους να υπογράψουν συνθήκη με την οποία αναγνωριζόταν η προτεραιότητα των πολλαπλασιασμών και των διαιρέσεων απέναντι στις προσθέσεις και τις αφαιρέσεις.

Οι επόμενες ημέρες κύλησαν με γλέντια και πανηγύρια. Ο Μεγάλος Μαθηματικός Πόλεμος είχε επιτέλους τελειώσει!

Δυστυχώς, μέσα στη χαρά τους ξέχασαν τους αντάρτες: τη φυλή των παρενθέσεων, που ζούσε στα βουνά και τους είχε πολεμήσει πολλές φορές.

Ο στρατός των παρενθέσεων περίμενε την κατάλληλη ευκαιρία για να επιτεθεί. Το τρίτο βράδυ, ενώ όλοι γλεντούσαν, οι παρενθέσεις τούς περικύκλωσαν και τους ανάγκασαν να παραδοθούν.


Οι δύο σύμμαχοι αιφνιδιάστηκαν και δεν πρόλαβαν να αντισταθούν. Ο Β΄ Μαθηματικός Πόλεμος, όπως τον ονόμασαν αργότερα οι ιστορικοί, τελείωσε τόσο γρήγορα όσο είχε αρχίσει!...

Η νέα συνθήκη που υπογράφτηκε δήλωνε την ανωτερότητα των παρενθέσεων απέναντι σε όλους, αλλά επέτρεπε στους πολλαπλασιασμούς και τις διαιρέσεις να κρατήσουν την προτεραιότητά τους απέναντι στις προσθέσεις και τις αφαιρέσεις.

Από τότε, όποτε συναντούμε αριθμητικές παραστάσεις, οφείλουμε να σεβόμαστε τη συνθήκη, διαφορετικά θα ξεσπάσει νέος πόλεμος! Μόνο έτσι θα ζήσουν αυτές καλά κι εμείς καλύτερα...


ΠΗΓΗ: users.auth.gr/kliapis/
ΕΙΚΟΝΕΣ: mr-movie.com (1), podilato98.blogspot.com (2: tagmata.it, 3: gunandgame.com)

8 Οκτ 2015

Οι μεγάλες επαναστάσεις του 18ου αιώνα

Στα τέλη του 18ου αιώνα ξεσπούν δύο μεγάλες επαναστάσεις: η Αμερικανική (1776) και η Γαλλική (1789). Έχουν επηρεαστεί από τον Διαφωτισμό και οι ιδέες τους διαδίδονται γρήγορα στον υπόλοιπο κόσμο.


Κατά την Αμερικανική Επανάσταση οι άποικοι του Νέου Κόσμου εξεγείρονται εναντίον της μητρόπολής τους, της Αγγλίας. Αποκτούν την ανεξαρτησία τους και σχηματίζουν τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής (ΗΠΑ), μια χώρα που στη συνέχεια θα αυξήσει κατά πολύ την έκτασή της και σε λιγότερο από δύο αιώνες θα γίνει υπερδύναμη.

Η Γαλλική Επανάσταση καταργεί την απόλυτη μοναρχία στη Γαλλία και εμπνέει όλους τους λαούς της Ευρώπης να παλέψουν ενάντια στην εκμετάλλευση και τις δικές τους μοναρχίες, αποτελώντας το έναυσμα για ξεσηκωμό στην Ισπανία, την Ιταλία και την Ελλάδα.

Δείτε στη συνέχεια


ΑφιερώματαΙστορία
ΠΗΓΗ: Ιστορία ΣΤ΄ Δημοτικού
ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.com (από musicstack.com, notapottedplant.blogspot.com)

▼ Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα