14 Οκτ 2015

Κομπιουτεράκι στα Μαθηματικά;

Στα Μαθηματικά της έκτης υπάρχει ειδικό μάθημα για το κομπιουτεράκι και τη χρήση του. Το είδαμε, μάθαμε και κάποια πράγματα που δε γνωρίζαμε, αλλά... μέχρι εκεί!

Εδώ, στο ΠΟΔήΛΑΤΟ, προτιμούμε το πρόχειρο, το μολύβι, τη γόμα και το μυαλό μας. Άσε που το τελευταίο το έχουμε πάντα μαζί μας!


Ορίστε και οι εικόνες για τη συλλογή σας:


Κόμικς – ΣκίτσαΠροβλήματα
ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.com

Το πολύχρωμο λεωφορείο

Από την Ούρσουλα
Μαθήτρια της έκτης τάξης




Ούρσουλα

Η Ούρσουλα κατοικεί στη Βόρεια Αθήνα. Με το ΠΟΔήΛΑΤΟ συνεργάστηκε στην έκτη δημοτικού (2015/16).

Ούρσουλα

Οι αναρτήσεις τηςΟι συνεργάτες μας

Το λεωφορείο των ονείρων μου

Από την player99
Μαθήτρια της έκτης τάξης




13 Οκτ 2015

Ανανεώσιμες και μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

Το μεγαλύτερο μέρος των ενεργειακών μας αναγκών καλύπτεται από τα ορυκτά καύσιμα, δηλαδή το πετρέλαιο, τους ορυκτούς άνθρακες και το φυσικό αέριο. Τα αποθέματα όμως του πετρελαίου και του φυσικού αερίου είναι περιορισμένα, ενώ τα κοιτάσματα των ορυκτών ανθράκων ολοένα και λιγοστεύουν.

Ο ρυθμός με τον οποίο αντλούμε και χρησιμοποιούμε αυτές τις πηγές ενέργειας είναι πολύ μεγαλύτερος από τον ρυθμό που τις δημιουργεί η φύση. Για να ανανεωθούν χρειάζονται χιλιάδες ή και εκατομμύρια χρόνια, γι’ αυτό και λέμε ότι πρακτικά είναι μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.


Υπάρχουν όμως και πηγές ενέργειας που όσο και αν τις χρησιμοποιούμε δεν εξαντλούνται. Μάλιστα, για να τις βρούμε, δε χρειάζεται καν να σκάψουμε! Οι πηγές αυτές ανανεώνονται από τη φύση με πολύ γρήγορο ρυθμό, γι’ αυτό τις ονομάζουμε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Όσο υπάρχει ο Ήλιος, ο άνεμος και το νερό της βροχής, όσο νέα φυτά φυτρώνουν και αναπτύσσονται, θα έχουμε στη διάθεσή μας τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Ωστόσο, το βασικό πρόβλημα αυτών των ενεργειακών πηγών είναι ότι, σε σχέση με τα ορυκτά καύσιμα, η αξιοποίησή τους είναι δύσκολη και ιδιαίτερα δαπανηρή.



Οι μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

Οι μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας δημιουργήθηκαν με φυσικές διαδικασίες στη διάρκεια χιλιάδων ή ακόμη και εκατομμυρίων ετών. Η ανανέωσή τους συνεπώς δεν είναι πρακτικά δυνατή (εξαντλούνται).

* Τα κοιτάσματα γαιάνθρακα, για παράδειγμα, δημιουργήθηκαν από οργανικές πρώτες ύλες, οι οποίες καταπλακώθηκαν από το έδαφος πριν από εκατομμύρια χρόνια. Η ολοένα και πιο εντατική εκμετάλλευση θα οδηγήσει σύντομα στην εξάντλησή τους.

Οι πηγές αυτές προκαλούν σημαντική ρύπανση στο περιβάλλον, ωστόσο (και δυστυχώς για το τελευταίο) έχουν μεγάλη απόδοση. Γι’ αυτό, άλλωστε, οι παγκόσμιες ανάγκες σε ενέργεια εξυπηρετούνται κυρίως από τις μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.



Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ανανεώνονται διαρκώς, και μάλιστα με φυσικές διαδικασίες, οπότε είναι πρακτικά ανεξάντλητες. Η αξιοποίησή τους δεν επιβαρύνει το περιβάλλον (δεν προκαλεί ρύπανση), η απόδοσή τους όμως με τη σημερινή τεχνολογία είναι σχετικά μικρή και η εκμετάλλευσή τους ιδιαίτερα δαπανηρή.

Η πιο διαδεδομένη από αυτές τις πηγές είναι το νερό, με την αξιοποίηση των υδατοπτώσεων. Ωστόσο στη χώρα μας επικρατεί ηλιοφάνεια τις περισσότερες μέρες του χρόνου, ενώ ισχυροί άνεμοι φυσούν σε πολλές, νησιωτικές κυρίως, περιοχές. Η αξιοποίηση, επομένως, των ανανεώσιμων πηγών που η φύση προσφέρει απλόχερα είναι ευκολότερη απ’ ό,τι σε άλλα μέρη.



Κοιτώντας μπροστά...

Η διάδοση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας θα μπορούσε να συμβάλει ουσιαστικά στον περιορισμό της ρύπανσης του περιβάλλοντος. Είναι επιτακτική ανάγκη να αναπτυχθεί η απαραίτητη τεχνολογία που θα αξιοποιήσει αποδοτικότερα αυτές τις πηγές ενέργειας.

Ίσως έτσι μπορέσουμε κάποτε να έχουμε στη διάθεσή μας το ιδανικό καύσιμο...



ΕνέργειαΠεριβάλλον
ΠΗΓΗ: Φυσικά ΣΤ΄ Δημοτικού
ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.com (οι 3-5 από Φυσικά ΣΤ΄ Δημοτικού)

12 Οκτ 2015

Το δικό μου ηλιακό σύστημα

Από τη HelloKitty23
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Η έμπνευση για αυτή την κατασκευή, μου ήρθε όταν είδα μια φωτογραφία του ηλιακού μας συστήματος. Σκέφτηκα πως θα ήταν ωραίο να φτιάξω ένα παρόμοιο, με βασικό υλικό: το φελιζόλ!


Την επόμενη μέρα λοιπόν, ξύπνησα και πήγα να αγοράσω τα υλικά που χρειαζόμουν: έναν καμβά, μπάλες από φελιζόλ διάφορου μεγέθους, αστέρια από φελιζόλ (μικρά και μεγάλα), μπογιές με διάφορα χρώματα και χρυσόσκονη! Αφού πήρα τα απαραίτητα, ξεκίνησα!





Ήταν πολύ διασκεδαστική όλη αυτή η διαδικασία και σίγουρα στο μέλλον θα φτιάξω και άλλες τέτοιου είδους κατασκευές!


ΔιάστημαΚατασκευές

10 Οκτ 2015

Ορθογραφία πέμπτης τάξης

Από το inschool.gr

Ελέγξτε τις γνώσεις σας στην ύλη του σχολικού βιβλίου:

Ενότητα 1

  • Πατήστε στο λάθος: (1) (2)
  • Βοηθήστε τη μαϊμού: (1) (2) (3)

Ενότητα 2

  • Πατήστε στο λάθος: (1) (2) (3) (4)
  • Βοηθήστε τη μαϊμού: (1) (2)
  • Βοηθήστε το σκυλάκι: (1) (2)

Ενότητα 4


Ενότητα 6

  • Βοηθήστε τη μαϊμού: (1) (2)
  • Βοηθήστε το σκυλάκι: (1) (2)





Ενότητα 8

  • Βοηθήστε τη μαϊμού: (1)

Ενότητα 9


Ενότητα 10

  • Πατήστε στο λάθος: (1) (2) (3) (4)
  • Βοηθήστε τη μαϊμού: (1) (2)
  • Βοηθήστε το σκυλάκι: (1) (2)

Ενότητα 11

  • Πατήστε στο λάθος: (1) (2) (3) (4)
  • Βοηθήστε τη μαϊμού: (1) (2) (3)
  • Βοηθήστε το σκυλάκι: (1) (2)


ΠΗΓΗ: inschool.gr

▼ Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα