10 Δεκ 2021

Οι πίνακες της Γραμματικής (12)

Ρήματα σε -μαι

Α. Εγώ είμαι

Πρόσωπα  ↓
Ενικός αριθμός
Πληθυντικός αριθμός

πρώτο
δεύτερο
τρίτο


εγώ
εσύ
αυτός

είμαι
είσαι
είναι


εμείς
εσείς
αυτοί

είμαστε
είστε
είναι


Όλοι οι τύποι του τρίτου προσώπου:
  • αυτός, αυτή, αυτό
  • αυτοί, αυτές, αυτά

Β. Εγώ κρύβομαι

Πρόσωπα  ↓
Ενικός αριθμός
Πληθυντικός αριθμός

πρώτο
δεύτερο
τρίτο


εγώ
εσύ
αυτός

κρύβομαι
κρύβεσαι
κρύβεται


εμείς
εσείς
αυτοί

κρυβόμαστε
κρύβεστε
κρύβονται


Όλοι οι τύποι του τρίτου προσώπου:
  • αυτός, αυτή, αυτό
  • αυτοί, αυτές, αυτά

Έτσι κλίνονται:
  • αστειεύομαι, βιάζομαι, γυμνάζομαι
  • έρχομαι, κάθομαι, λέγομαι, ντρέπομαι
  • ξεκουράζομαι, ονομάζομαι, πλένομαι
  • σκεπάζομαι, σκέφτομαι, υπόσχομαι
  • φαντάζομαι, φτερνίζομαι κ.ά.


Ρήματα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

▼ Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα