10 Οκτ 2011

Το αγαπημένο μας ιστολόγιο (1)

Από την Connie11
Μαθήτρια της έκτης τάξης



Το τμήμα μας!

Από την Connie11
Μαθήτρια της έκτης τάξης



Σχολική ζωή

Connie11

Η Connie11 κατοικεί στη Νότια Αθήνα. Με το ΠΟΔήΛΑΤΟ συνεργάστηκε στην έκτη δημοτικού (2011/12).

Οι αναρτήσεις τηςΟι συνεργάτες μας

9 Οκτ 2011

Απλά απίθανες εικόνες!

Από την Agi Star
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Θαυμάστε μερικές απλά απίθανες εικόνες από διάφορους ιστότοπους του διαδικτύου!


Πύργος του Άιφελ, Γαλλία



Η αμμουδιά ενός εξωτικού νησιού στις Μπαχάμες!



Ένα εκπληκτικό κάστρο φτιαγμένο από άμμο!



Καταπληκτικός καταρράκτης!



Απίθανη ανατολή με πολύ ζωντανά χρώματα!



Χιονισμένο τοπίο! Μπρρ... Τι κρύο!



Έλατα σε χιονισμένο δάσος!



Πυραμίδες και καμήλες στην έρημο Σαχάρα!



Ψεύτικος ανεμόμυλος στην Disneyland του Παρισιού!



Το τεράστιο κάστρο της Ωραίας Κοιμωμένης στην Disneyland του Παρισιού!



Κεραυνοί!



Καταπράσινο λιβάδι!


Ταξίδια

7 Οκτ 2011

Ενημερωτικά κείμενα

Μικρές αγγελίες

Στις μικρές αγγελίες:

α) Ξεχωρίζουμε τις πιο σημαντικές πληροφορίες που πρέπει να περιλαμβάνονται.

β) Φτιάχνουμε ελλειπτικές προτάσεις, δηλαδή προτάσεις όπου το ρήμα παραλείπεται γιατί το καταλαβαίνουμε εύκολα.

γ) Χρησιμοποιούμε αριθμητικά, συντομογραφίες και αρκτικόλεξα, όπου αυτό είναι δυνατό.



Παράσταση

Γνωστοποιούμε μια παράσταση φτιάχνοντας μια ανακοίνωση, αφίσες, προσκλήσεις ή το πρόγραμμά της.



Αναφέρουμε:
  • Τον τίτλο του έργου, το θέμα και τον συγγραφέα του.
  • Ποιος τη διοργανώνει, πού γίνεται, πότε γίνεται.
  • Τους συντελεστές της: σκηνοθέτης, πρωταγωνιστές, υπεύθυνοι για τα σκηνικά, τα κοστούμια, τη μουσική κλπ.

Διαφημιστικό κείμενο

Οι διαφημίσεις ενημερώνουν και προσπαθούν να πείσουν τους καταναλωτές να αγοράσουν το προϊόν που διαφημίζουν.



Για να δημιουργήσουμε μια αποτελεσματική διαφήμιση:

α) Φτιάχνουμε μια «ζωντανή» εικόνα, που τραβάει την προσοχή.

β) Εφευρίσκουμε μια σύντομη συνθηματική φράση (σλόγκαν) που έχει σχέση με την εικόνα, το όνομα του προϊόντος και το βασικό προτέρημά του.

γ) Συντάσσουμε ένα μικρό κείμενο που περιγράφει το προϊόν και ενημερώνει για τα πλεονεκτήματά του.

Εκεί βάζουμε πολλά επίθετα (συχνά σε συγκριτικό και υπερθετικό βαθμό), εκφραζόμαστε κυρίως με την προστακτική και χρησιμοποιούμε με ένταση τα σημεία στίξης, ιδίως το θαυμαστικό, το ερωτηματικό και τα αποσιωπητικά.


Διαφημίσεις
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Γλώσσα ΣΤ΄ Δημοτικού, egpaid.blogspot.com
ΕΙΚΟΝΕΣ: Γλώσσα ΣΤ΄ Δημοτικού, theatromathia.gr, picasaweb.google.com

4 Οκτ 2011

Το έκτο πάτωμα

Είναι πολύ αγαπημένο αυτό το τραγούδι. Παρουσιάστηκε το 1991 στο θέατρο, στη μουσική κωμωδία «Το έκτο πάτωμα».

Πρόκειται για ένα ευχάριστο έργο που παρουσιάζει την καθημερινότητα των ανθρώπων, οι οποίοι ζουν στο έκτο πάτωμα μιας πολυκατοικίας στο Παρίσι την περίοδο του Μεσοπολέμου.


Τι ώρα είναι; Τι μέρα είναι; Και ποια χρονιά;

Το θέμα είναι να έχεις βούτυρο στη φρυγανιά.
Το θέμα είναι να είχαμ’ όλοι μας πολλά λεφτά
και να μην έπρεπε να σηκωνόμαστε απ’ τις εφτά...

Εφτά μηνιάτικα, πρωτομηνιάτικα, θα πληρωθώ!

Ξύπνα αγάπη μου, που να μην έσωνα...
Θα σηκωθώ!

Τι ώρα είναι; Τι μέρα είναι; Και ποια χρονιά;
Τι να ’χει έξω; Καλοκαιρία ή καταχνιά;

Το θέμα είναι να βρω τη ρόμπα μου τη βεραμάν
και να μην έμενα σ’ αυτό το άθλιο το απαρτμάν...

Εφτά μηνιάτικα, πρωτομηνιάτικα, θα πληρωθώ!

Ξυπνήστε άτομα στο έκτο πάτωμα, πριν τρελαθώ...

Αλοζανφάν πρωί πρωί και στη ζωή να λες ουί
κι ας είναι σκάρτη...
Αυτό που ζούμε είναι αυτό και πες πως παίζουμε κρυφτό
μες στην καρδιά του Παρισιού, μες στη Μονμάρτη...


ΣΤΙΧΟΙ: Λίνα Νικολακοπούλου
ΜΟΥΣΙΚΗ: Σταμάτης Κραουνάκης
ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Άννα Παναγιωτοπούλου, Χρήστος Βαλαβανίδης, Τάσος Χαλκιάς, Κατιάνα Μπαλανίκα, Ελένη Γερασιμίδου, Νένα Μεντή και ο υπόλοιπος θίασος
ΔΙΣΚΟΣ: Το έκτο πάτωμα (1992)

ΘέατροΤραγούδια

3 Οκτ 2011

Στο παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού

1º Δ.Σ. ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ⦁ ΣΤ1 ⦁ 2011/12

Μια από τις τελευταίες μέρες του Σεπτέμβρη επισκεφτήκαμε τον τεράστιο και αναξιοποίητο χώρο της γειτονιάς μας: το παλιό αεροδρόμιο της Αθήνας.


Η είσοδος από τη λεωφόρο Βουλιαγμένης


Μεταλλικό υπόστεγο αεροπλοΐας

Η περιοχή είναι εγκαταλελειμμένη. Μας ενημέρωσαν ότι ο δήμος και άλλοι φορείς προσπαθούν να αξιοποιήσουν τα κτίρια του αεροδρομίου, καθώς και εκείνα που φτιάχτηκαν για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Δυστυχώς η δύναμή τους είναι περιορισμένη.


Περιφράξεις στην παράκτια ζώνη του Ελληνικού

Υπάρχουν διάφορα σχέδια για το μέλλον αυτής της έκτασης. Να οικοδομηθεί; Να γίνει πάρκο; Να χτιστεί μόνο ένα μέρος της; Γεγονός είναι πάντως ότι το Λεκανοπέδιο της Αθήνας είναι ιδιαίτερα πυκνοδομημένο.


Οι ελεύθεροι, αδόμητοι χώροι του Λεκανοπεδίου είναι ελάχιστοι

Πληροφορηθήκαμε ότι το μεγαλύτερο τεχνολογικό πανεπιστήμιο της χώρας μας, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ), και ειδικότερα η Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, έχει επεξεργαστεί μια ολοκληρωμένη πρόταση. Προτείνει να λειτουργήσει η περιοχή ως μητροπολιτικό πάρκο, δηλαδή ως ένας χώρος που θα καλύπτει τις ανάγκες για πράσινο, ψυχαγωγία, αθλητισμό, πολιτισμό κ.ά. όλων των κατοίκων του Λεκανοπεδίου.


Ο χώρος του παλαιού αεροδρομίου σήμερα...


...και όπως προβλέπεται να γίνει σύμφωνα με τη μελέτη του ΕΜΠ

Αυτό, όμως, που μας εντυπωσίασε περισσότερο ήταν όταν είδαμε πώς αξιοποιήθηκαν τα παλιά αεροδρόμια στη Φρανκφούρτη και στο Βερολίνο της Γερμανίας! Φυτεύτηκαν δέντρα γύρω από τους αεροδιαδρόμους και πλήθος κόσμου πλημμύρισε τον ελεύθερο χώρο...


Το παλιό αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης


Το παλιό αεροδρόμιο του Βερολίνου

Η εκδρομή μας πραγματοποιήθηκε με αφορμή την έκθεση 130 εικαστικών καλλιτεχνών που, με τον τρόπο τους κι αυτοί, ζητούν να ιδρυθεί το Μητροπολιτικό Πάρκο. Περιηγηθήκαμε στις πρωτότυπες δημιουργίες τους, τις συζητήσαμε και τις απολαύσαμε.

Το πρόγραμμα της Έκθεσης

Ευχαριστούμε πολύ την κ. Φερενίκη για την ενδιαφέρουσα ενημέρωση που έκανε στους (πολλούς!) μαθητές της πέμπτης και έκτης του σχολείου μας, αλλά και για την προσφορά του υλικού στο οποίο στηρίχθηκε η παρούσα ανάρτηση.

Σχολική ζωή

Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα: