17 Σεπ 2019

Η Ευρώπη στα νεότερα χρόνια

Τα μεσαιωνικά χρόνια διαρκούν περίπου μια χιλιετία, από τις αρχές του 5ου αιώνα έως τα μέσα του 15ου αιώνα. Στην περιοχή μας συμπίπτουν σχεδόν με τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία, ενώ για τη Δυτική Ευρώπη είναι η περίοδος από τη διάλυση της Δυτικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας μέχρι την Αναγέννηση.

Από τα μέσα του 15ου αιώνα έως τις αρχές του 19ου μιλάμε για τα νεότερα χρόνια. Για τους Έλληνες είναι μια δύσκολη περίοδος, εφόσον η περιοχή μας κατέχεται κυρίως από τους Οθωμανούς Τούρκους.

Πολιτικός χάρτης της Ευρώπης (1500 περίπου)

Για τη Δυτική Ευρώπη, αντίθετα, είναι μια εποχή ιδιαιτέρως σημαντική. Διάφορα ιδεολογικά, πολιτικά, πνευματικά και καλλιτεχνικά γεγονότα, μεγάλοι και σκληροί πόλεμοι, εξερευνήσεις μακριά από την ευρωπαϊκή ήπειρο αλλά και επαναστάσεις αλλάζουν ριζικά την κατάσταση.

Η κοινωνία, η οικονομία και ο τρόπος διακυβέρνησης αρχίζουν να μεταβάλλονται. Οι Ευρωπαίοι αποκτούν νέες συνήθειες, νέες ιδέες, νέους τρόπους συμπεριφοράς. Σιγά σιγά διαμορφώνονται τα βασικά χαρακτηριστικά του σύγχρονου πολιτισμού.

1 Η αρχή γίνεται με την Αναγέννηση, μια πνευματική και καλλιτεχνική κίνηση που θεμελιώνει την ελληνορωμαϊκή αρχαιότητα στη βάση του ευρωπαϊκού πολιτισμού και διαδίδεται σε ολόκληρη την ήπειρο.

2 Ακολουθεί η αμφισβήτηση της παπικής κυριαρχίας στον πνευματικό κόσμο, η οποία διασπά την Καθολική Εκκλησία. Είναι η λεγόμενη Θρησκευτική Μεταρρύθμιση, που χωρίζει τους λαούς της Δυτικής και της Κεντρικής Ευρώπης σε Καθολικούς και Προτεστάντες (Διαμαρτυρόμενους).

3 Παράλληλα οι Ευρωπαίοι, με τις σπουδαίες Γεωγραφικές Ανακαλύψεις του 15ου και του 16ου αιώνα, επεκτείνονται σε άγνωστες έως τότε περιοχές άλλων ηπείρων.

4 Κατά τον 18ο αιώνα φουντώνει ο Διαφωτισμός, ένα πνευματικό κίνημα που δίνει έμφαση στη λογική του ανθρώπου και οδηγεί, μεταξύ άλλων, στην ανάπτυξη των φυσικών επιστημών αλλά και σε δύο επαναστάσεις που θα μείνουν στην Ιστορία: την Αμερικανική και τη Γαλλική.

* Τα βασικά τους αιτήματα (ανεξαρτησία - ελευθερία - ισότητα) θα επηρεάσουν την περιοχή μας και την Ελληνική Επανάσταση που θα ακολουθήσει.

Κυλήστε οριζόντια την εικόνα:


Αυτές οι αλλαγές συγκλονίζουν την Ευρώπη και δημιουργούν έναν καινούργιο κόσμο, στον οποίο δεν έχουν θέση η απολυταρχία, η δουλεία και η δεισιδαιμονία.

Οι άνθρωποι εμπιστεύονται τη λογική τους, πιστεύουν στην αξία της γνώσης και θεωρούν ότι αξίζουν την ισότητα και την ελευθερία, ότι μπορούν να ζήσουν με αυτές...

Δείτε στη συνέχεια


ΑφιερώματαΙστορία
ΠΗΓΕΣ: Ιστορία ΣΤ΄ Δημοτικού, Ιστορία ΣΤ΄ Δημοτικού (2006)
ΕΙΚΟΝΕΣ: Ιστορία ΣΤ΄ Δημοτικού (2006), podilato98.blogspot.com (από Ιστορία ΣΤ΄ Δημοτικού)

16 Σεπ 2019

Ο θαλασσοπόρος

Δεκάχρονος πλοίαρχος γνωρίζει τον κόσμο!


Έχω ένα καράβι τόσο, με πανιά,
θάλασσες αφήνει, θάλασσες περνά.
Άφωνος στον κίνδυνο και θαλασσομάχος
ταξιδεύω σκίζοντας πέλαγα μονάχος.

Στου περιβολιού μας τη δεξαμενή
τα νερά τους σμίγουν πέντε ωκεανοί.
Γύρω περιμένουν στις ακτές οι κάβοι
δίπλα τους ν’ αράξει τ’ άσπρο μου καράβι.

Στην Ινδία, στον Βόλγα, στον Μισισιπή
τρέχει το καράβι μου, πάει σαν αστραπή.
Το φεγγάρι μέσα απ’ το πυκνό πλατάνι
στα ταξίδια του όλα συντροφιά μου κάνει.

Προς τα πολυτρίχια, λίγο παρακεί,
το τιμόνι αν στρίψω, να κι η Αφρική!
Πίσω απ’ του κισσού μας τη χλωρή κουρτίνα,
έγια μόλα, βάζω πλώρη για την Κίνα,

το Σουέζ, την Πόλη και τον Παναμά,
ώς να με φωνάξει για φαΐ η μαμά...
Καθισμένος πλάι σε μια γλάστρα δυόσμο
δέκα χρόνων πλοίαρχος γνώρισα τον κόσμο!






ΠΟΙΗΣΗ: Ρίτα Μπούμη-Παπά
ΜΟΥΣΙΚΗ: Νότης Μαυρουδής
ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Χορωδία 6ου Δημοτικού Σχολείου Κατερίνης
ΔΙΣΚΟΣ: Μουσικό Ανθολόγιο (2003)


ΜετακινήσειςΤραγούδια
ΕΙΚΟΝΕΣ: Ψηφιακή Τάξη, podilato98.blogspot.com

14 Σεπ 2019

Οι φυσικοί αριθμοί

Καθημερινά χρησιμοποιούμε αριθμούς για να εκφράσουμε ένα πλήθος ή μια σειρά. Λέμε, για παράδειγμα, ότι από τους 23 μαθητές της τάξης στη γραμμή ο Γιάννης είναι 1ος. Οι αριθμοί 23 και 1 ονομάζονται φυσικοί αριθμοί.

Οι φυσικοί αριθμοί έχουν δύο κύριες χρήσεις:

1 Μας βοηθούν στην απαρίθμηση: Υπάρχουν 23 μαθητές στην τάξη.

2 Ορίζουν μια διάταξη, μια σειρά: Ο Γιάννης είναι 1ος στη γραμμή.

Φυσικοί είναι οι αριθμοί: 0, 1, 2, 3, 4, 5, ..., 99, ..., 1.000, ...

Κάθε φυσικός αριθμός, εκτός από το 0, σχηματίζεται από τον προηγούμενό του με την προσθήκη μίας μονάδας (π.χ. 990 = 989 + 1). Επομένως μπορούμε να πούμε ότι οι φυσικοί αριθμοί είναι άπειροι, ατέλειωτοι!

Η γραφή των αριθμών

Για να γράψουμε τους αριθμούς χρησιμοποιούμε δέκα ψηφία, ακριβώς όπως για τη γραφή των λέξεων χρησιμοποιούμε στα ελληνικά 24 γράμματα.

Τα δέκα ψηφία: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Τα ψηφία αυτά τα χρησιμοποιούσαν οι Ινδοί από το 350 π.Χ. Κατόπιν πέρασαν στους Άραβες, οι οποίοι τα δίδαξαν με τη σειρά τους στους Ευρωπαίους. Οι τελευταίοι τα ονόμασαν αραβικούς αριθμούς.

Τα σύμβολα που γνωρίζουμε δεν τελειοποιήθηκαν σε κάποιο συγκεκριμένο χρόνο ή τόπο αλλά εξελίχτηκαν με συνεχή ανάπτυξη και πιθανότατα τελειοποιήθηκαν τους τελευταίους αιώνες.

Στην εικόνα που ακολουθεί βλέπετε την εξέλιξη των συμβόλων από το 800 μ.Χ. έως σήμερα:



Η ονομασία των αριθμών

Οι φυσικοί αριθμοί, ανάλογα με τον αριθμό των ψηφίων τους, λέγονται μονοψήφιοι, διψήφιοι, τριψήφιοι κ.ο.κ.

Ονομασία
Μονοψήφιοι
Διψήφιοι
Τριψήφιοι
Τετραψήφιοι
(κ.ο.κ.)
Αριθμός ψηφίων
έχουν 1 ψηφίο
έχουν 2 ψηφία
έχουν 3 ψηφία
έχουν 4 ψηφία
.......
Αριθμοί
0 - 9
10 - 99
100 - 999
1.000 - 9.999
.......

Η αξία θέσης

Το ίδιο ψηφίο, ανάλογα με τη θέση του στον αριθμό, δηλώνει
  • μονάδες (Μ), δεκάδες (Δ) ή εκατοντάδες (Ε)
  • μονάδες χιλιάδων (ΜΧ), δεκάδες χιλιάδων (ΔΧ) ή εκατοντάδες χιλιάδων (ΕΧ)
  • μονάδες εκατομμυρίων (ΜΕ), δεκάδες εκατομμυρίων (ΔΕ) κ.ο.κ.


Για παράδειγμα, το ψηφίο 2
  • στον αριθμό 102 φανερώνει μονάδες,
  • στον αριθμό 6.020 φανερώνει δεκάδες (2 = 20 μονάδες), ενώ
  • στον αριθμό 548.281 φανερώνει εκατοντάδες (2 = 200 μονάδες).

Το ψηφίο μηδέν (0) δε διαβάζεται, αλλά γράφεται για να κρατά τα άλλα ψηφία στη σωστή τους θέση. Δηλώνει ότι λείπουν οι μονάδες της θέσης που κατέχει.

Οι διαχωριστικές τελείες

Στους αριθμούς που έχουν περισσότερα από τρία ψηφία, για λόγους ευκολίας στην ανάγνωση, χωρίζουμε με μία τελεία κάθε τριάδα ψηφίων, αρχίζοντας δεξιά, από τις μονάδες.
  • 5902  →  5.902
  • 15902  →  15.902
  • 315902  →  315.902
  • 7315902  →  7.315.902

Για να θυμόμαστε τις τελείες, μπορούμε να μετράμε από το τέλος του αριθμού προς τα αριστερά, λέγοντας το ποιηματάκι: «Ένα, δύο, τρία — τελεία!»

ΠΡΟΣΟΧΗ: Δε βάζουμε τελεία στις χρονολογίες (γεννήθηκε το 1997), στους τηλεφωνικούς αριθμούς και στους διάφορους κωδικούς.

Δείτε στη συνέχεια


ΑφιερώματαΦυσικοί αριθμοί
ΠΗΓΗ: Μαθηματικά ΣΤ΄ Δημοτικού
ΕΙΚΟΝΕΣ: Μαθηματικά ΣΤ΄ Δημοτικού, podilato98.blogspot.com

13 Σεπ 2019

Πώς μελετούμε τον κόσμο γύρω μας

Από τον μαγευτικό μικρόκοσμο που μας αποκαλύπτουν τα μικροσκόπια έως τον πολύ μακρινό κόσμο των άστρων που μελετάμε με τα τηλεσκόπια ο κόσμος μας υπακούει σε κανόνες που προσπαθούμε να μελετήσουμε και να κατανοήσουμε.

Οι γνώσεις που αποκτούμε μας βοηθούν να παρεμβαίνουμε στο περιβάλλον, να επινοούμε τεχνικές και να κατασκευάζουμε μηχανές που διευκολύνουν την καθημερινότητά μας και πολλές φορές σώζουν ακόμη και ανθρώπινες ζωές.

Με τις γνώσεις αυτές διατυπώνουμε θεωρίες και ερμηνεύουμε άλλα φαινόμενα που δεν είναι εύκολο να μελετήσουμε ούτε με τα πιο εξελιγμένα όργανα παρατήρησης.

Το βασικό εργαλείο για τη μελέτη του κόσμου που μας περιβάλλει είναι η επιστημονική μέθοδος. Με το πολύτιμο αυτό εργαλείο έχουμε χτίσει όλη τη γνώση στην οποία στηρίζεται ο πολιτισμός μας.

Η επιστημονική μέθοδος σε πέντε βήματα

1 Διάφορα φαινόμενα συμβαίνουν στον κόσμο γύρω μας. Κάποια μας κινούν το ενδιαφέρον.


2 Προσπαθούμε να τα εξηγήσουμε. Συνήθως έχουμε κάποια άποψη για την ερμηνεία τους, άποψη που μπορεί να είναι σωστή ή λανθασμένη.

* Αυτή η άποψη λέγεται υπόθεση.


3 Για να ελέγξουμε τις υποθέσεις μας, εκτελούμε πειράματα. Κατά τη διάρκειά τους παρατηρούμε προσεκτικά και σημειώνουμε τις παρατηρήσεις μας.


4 Συζητάμε τις παρατηρήσεις μας και καταλήγουμε σε συμπεράσματα. Τα συμπεράσματα είναι γενικότερα από τις παρατηρήσεις.

* Επαληθεύουμε τις υποθέσεις μας και διαπιστώνουμε αν ήταν σωστές ή λανθασμένες.


5 Τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγουμε με τα πειράματα μάς βοηθούν να εξηγούμε παρόμοια φαινόμενα, πολλές φορές χωρίς να χρειάζεται να επαναλάβουμε την ίδια διαδικασία.

* Με άλλα λόγια: Γενικεύουμε τα συμπεράσματά μας!


Επιστήμη
ΠΗΓΗ: Φυσικά ΣΤ΄ Δημοτικού

11 Σεπ 2019

Κάνε εσύ τη διαφορά

Τώρα που ανοίγουν τα σχολεία / δίνουμε σ’ όλους σημασία!



Σχολική ζωήΣχολικός εκφοβισμός
ΠΗΓΗ: Ε΄ Τάξη του 8ου Δ.Σ. Πτολεμαΐδας
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΙΚΟΝΑΣ: podilato98.blogspot.com

23 Αυγ 2019

Ιστορική αλλαγή για τις γυναίκες της Σαουδικής Αραβίας

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Αύγουστος 2019

ΡΙΑΝΤ. Νέους νόμους που χαλαρώνουν τους περιορισμούς στα ταξίδια των γυναικών ανακοίνωσε χθες η Σαουδική Αραβία, με αποτέλεσμα να επιτρέπεται πλέον εξίσου σε άνδρες και γυναίκες να ταξιδεύουν ελεύθερα με τα διαβατήριά τους. Μέχρι σήμερα ίσχυε η υποχρέωση η γυναίκα να συνοδεύεται από κάποιον άνδρα, γεγονός που περιόριζε την ελευθερία κίνησής της.

Πρόκειται για ιστορική αλλαγή για τα δικαιώματα των γυναικών στη χώρα, η οποία έως τώρα αντιμετώπιζε όλες τις γυναίκες ως ανηλίκους που χρειάζονταν κηδεμονία και τη συναίνεση ενός άνδρα, πατέρα ή συζύγου, ακόμη και γιου, για να αποκτήσουν διαβατήριο ή να ταξιδέψουν στο εξωτερικό. «Θα δίνεται διαβατήριο σε κάθε υπήκοο της Σαουδικής Αραβίας που το ζητεί», αναφέρει απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Σύμφωνα με μέσα ενημέρωσης προσκείμενα στην κυβέρνηση, ο νέος κανόνας έχει εφαρμογή για τις γυναίκες ηλικίας 21 ετών και άνω.


Φοιτήτριες στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας. Πλέον θα μπορούν να ταξιδεύουν δίχως ανδρική συνοδεία.

Το παλιό σύστημα, που πρακτικά εξισώνει τις γυναίκες στη Σαουδική Αραβία με ανήλικα και αποτελεί αιτία σωρείας αυθαιρεσιών, καταγγελλόταν επί δεκαετίες από το κίνημα διεκδίκησης των δικαιωμάτων των γυναικών στη χώρα.

Η απόφαση προστίθεται σε σειρά μέτρων που ανακοινώνονται σταδιακά το τελευταίο διάστημα από τον πρίγκιπα διάδοχο Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν. Η πιο εμβληματική από αυτές τις μεταρρυθμίσεις ήταν ότι από τον Ιούνιο του 2018 επετράπη σε γυναίκες να οδηγούν αυτοκίνητα, ενώ πολύ πρόσφατα τους επετράπη επίσης να παρακολουθούν αθλητικές διοργανώσεις, όπως αγώνες ποδοσφαίρου, και να αναλαμβάνουν θέσεις εργασίας που μέχρι τότε ήταν επιτρεπτές αποκλειστικά και μόνο σε άρρενες.

Αν και μεταμόρφωσαν τη ζωή πολλών γυναικών στη Σαουδική Αραβία, οι μεταρρυθμίσεις αυτές χαρακτηρίζονται ανεπαρκείς από πολλούς ακτιβιστές και ακτιβίστριες, που εξηγούν ότι το σύστημα της «κηδεμονίας» των γυναικών πόρρω απέχει από το να έχει καταργηθεί στην ουαχαμπιτική μοναρχία.


ΑσίαΕιδήσειςΤα δύο φύλα
ΠΗΓΗ: Η Καθημερινή (03.08.2019)
ΕΙΚΟΝΑ: scmp.com

8 Αυγ 2019

Ζούμε στην καλύτερη εποχή

Ο κόσμος μας είναι ο καλύτερος που έχει γνωρίσει μέχρι σήμερα η ανθρωπότητα

ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ – Αύγουστος 2018

Του Νίκου Μαραντζίδη
Καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και επισκέπτης καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Καρόλου στην Πράγα

Μπορείτε να απαντήσετε σε μερικές απλές ερωτήσεις για την τρέχουσα κατάσταση του κόσμου μας; Ας πούμε:
  • Τι ποσοστό των κοριτσιών αποφοιτά από το Δημοτικό στις φτωχές χώρες του πλανήτη;
    α) 20%
    β) 40%
    γ) 60%
  • Ποιο είναι το παγκόσμιο προσδόκιμο ζωής σήμερα;
    α) 50 χρόνια
    β) 60 χρόνια
    γ) 70 χρόνια
  • Τι ποσοστό ανθρώπων παγκοσμίως έχει πρόσβαση σε ηλεκτρικό ρεύμα;
    α) 20%
    β) 50%
    γ) 80%
  • Τα τελευταία 20 χρόνια ο αριθμός των ατόμων που ζουν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας:
    α) Διπλασιάστηκε
    β) Παρέμεινε ίδιος
    γ) Μειώθηκε κατά το ήμισυ

Εάν επιλέξατε σε όλες το (γ), συγχαρητήρια! Εάν όχι, μη στεναχωριέστε, δεν είστε η εξαίρεση. Σύμφωνα με τον Σουηδό γιατρό Χανς Ρόσλιγκ, ο οποίος έγραψε το σπουδαίο βιβλίο «Factfulness» με στόχο την καταπολέμηση της άγνοιας για τις παγκόσμιες τάσεις, μόνο μια μικρή μειοψηφία ανθρώπων στον δυτικό κόσμο απαντά σωστά στις παραπάνω, και σε άλλες παρόμοιες, ερωτήσεις.

Οι άνθρωποι, ακόμη και οι πιο μορφωμένοι και ενημερωμένοι, έχουν μια περισσότερο αρνητική και απαισιόδοξη εικόνα για τον κόσμο συγκριτικά με το τι συμβαίνει.



Γενικότερα, είναι εμπεδωμένη σε πολλούς η πεποίθηση πως η ανθρωπότητα είναι σε κακή κατάσταση και βαδίζει προς το χειρότερο. Η αλήθεια είναι ακριβώς η αντίθετη: Τα τελευταία εκατό χρόνια έχουν συμβεί σημαντικές αλλαγές και η πρόοδος που έχει συντελεστεί σε όλους τους τομείς είναι εντυπωσιακή.

Όπως γράφει ο νομπελίστας οικονομολόγος Άγκους Ντίτον, στις μέρες μας οι άνθρωποι ζουν περισσότερο, είναι πλουσιότεροι και τα σώματά τους είναι ψηλότερα και δυνατότερα σε σύγκριση με το παρελθόν.

1 Μόλις πριν από έναν αιώνα, το 1900, το προσδόκιμο ζωής στις ΗΠΑ ήταν τα 47 χρόνια, χαμηλότερο και από τις τελευταίες σήμερα χώρες στη σχετική λίστα, τη Σιέρα Λεόνε (50 έτη) και την Αγκόλα (52 έτη).

Στα μέσα του 20ού αιώνα σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική η οικονομική ανάπτυξη απάλλαξε από τη φτώχεια εκατομμύρια ανθρώπους και η επιστήμη συνέβαλε να γιατρευτούν ασθένειες, επεκτείνοντας το προσδόκιμο ζωής.

2 Μετά το 1990 η ταχεία ανάπτυξη μεταφέρθηκε στην Ασία. Η Κίνα, η Ινδία, η Ινδονησία, η Ταϊλάνδη, το Βιετνάμ, που διαθέτουν σχεδόν το 50% του παγκόσμιου πληθυσμού, τρέχουν με σπουδαίους αναπτυξιακούς ρυθμούς. Η Αφρική, που έχει μείνει πίσω, θα είναι το επόμενο στοίχημα της παγκόσμιας ανάπτυξης.

3 Η ακραία φτώχεια περιορίστηκε. Ο αριθμός όσων ζουν με λιγότερο από 1,90 δολάριο ημερησίως μειώθηκε από 1,8 δισ. το 1990 σε 760 εκατομμύρια το 2013 (οι μισοί εκ των οποίων ζουν στην Υποσαχάρια Αφρική) και αυτό παρά την αύξηση του παγκόσμιου πληθυσμού κατά 2 δισεκατομμύρια.



4 Οι φόβοι πως ο υπερπληθυσμός θα οδηγούσε σε μεγάλες δυστυχίες διαψεύστηκαν. Η αύξηση του παγκόσμιου πληθυσμού, που οφείλεται κυρίως στη μείωση της παιδικής θνησιμότητας και στην αντιμετώπιση των ασθενειών, είναι αντιμετωπίσιμη.

Επιπλέον, παρά την αύξηση του παγκόσμιου πληθυσμού, ο αριθμός παιδιών ανά οικογένεια μειώθηκε. Οι γυναίκες του αναπτυσσόμενου κόσμου κάνουν λιγότερα παιδιά, κερδίζοντας έτσι χρόνο για τον εαυτό τους.

5 Οι φτωχές εισοδηματικά χώρες είναι περισσότερο αναπτυγμένες από όσο νομίζουμε. Όπως υπογραμμίζει ο Ρόσλιγκ, η εικόνα ενός κόσμου χωρισμένου στα δύο, με τη μεγάλη πλειοψηφία να ζει στη μιζέρια, τη στέρηση και τη βαρβαρότητα, είναι ψευδαίσθηση.

Ο κόσμος μας είναι ο καλύτερος που έχει γνωρίσει μέχρι σήμερα η ανθρωπότητα. Η παραδοχή της προόδου που συντελέστηκε όλα αυτά τα χρόνια δεν υπονοεί βέβαια πως τα προβλήματα εξαφανίστηκαν και δε χρειάζεται εγρήγορση σε ζητήματα όπως είναι οι πόλεμοι, η ακραία φτώχεια, οι κοινωνικές ανισότητες, οι διακρίσεις μεταξύ των δύο φύλων ή η κλιματική αλλαγή. Κάθε άλλο!

Ούτε, βεβαίως, πως η μετατόπιση πλούτου και κατ’ επέκταση ισχύος από τη Δύση στην Ανατολή θα είναι χωρίς συνέπειες.

Απλώς, για να μπορέσουμε να μιλήσουμε σοβαρά για τα προβλήματα, πρέπει να έχουμε γνώση της πραγματικότητας και να μην είμαστε έρμαια φοβιών, στερεοτύπων και μύθων.


Το μέλλον είναι η κατοικία των σημερινών παιδιών



Άνθρωποι – ΛαοίΑπό τις εφημερίδες
ΠΗΓΗ: Η Καθημερινή (26.08.2018)
ΕΙΚΟΝΕΣ: mountbellacademy.com, habitat.org, golos.io

Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα: