19 Μαΐ 2013

Ο Ποντιακός Ελληνισμός

Μετά την πρώτη Άλωση της Κωνσταντινούπολης (1204) συγκροτήθηκε, ανάμεσα σε άλλα κράτη, μια ισχυρή ποντιακή αυτοκρατορία στην Τραπεζούντα. Οι Έλληνες του Πόντου, κάτοικοι της περιοχής από τα αρχαία χρόνια, ακολουθούν στο εξής μια μοναχική ιστορική διαδρομή.

Η γεωγραφική απομόνωσή τους έχει συνέπειες τόσο στη γλώσσα όσο και στα διάφορα έθιμα, κάτι που, αναμφίβολα, εμπλουτίζει τη σύγχρονη νεοελληνική παράδοση.

Χάρτης του ιστορικού Πόντου

Το ΠΟΔήΛΑΤΟ σκύβει με σεβασμό στην ιστορία και τον πολιτισμό των Ποντίων, προσπερνά με ενόχληση τα ρατσιστικά ανέκδοτα που τους εμφανίζουν ως... χαζούς και παρουσιάζει ένα μικρό αφιέρωμα, για να τους γνωρίσουμε καλύτερα.

Δείτε στη συνέχεια


ΑφιερώματαΔιάλεκτοι και γλώσσεςΕλλάδα/ΠόντιοιΜεσαιωνικά χρόνια
ΕΙΚΟΝΑ: spnx.gr

Συναισθήματα από το Δημοτικό

Από δύο συνεργάτες μας
Μαθήτριες της έκτης τάξης

Πριν το διαβάσετε βάλτε τη μουσική να παίζει:


Από την 1η μέρα, κατάλαβα ότι αυτή η χρονιά θα ήταν διαφορετική για εμένα επειδή ήξερα ότι του χρόνου δε θα ήμουν με όλους μου τους φίλους, και παρόλο που όλοι μου έλεγαν ότι θα κρατούσε η επαφή άμα ήταν δυνατή η φιλία κατά βάθος ήξερα ότι αυτό θα ήταν πολύ δύσκολο. Πάντως ο δάσκαλός μας ήταν πολύ καλός, μας ενθάρρυνε και μας έκανε να γελάμε, παρόλο που δε θέλω να τελειώσει ποτέ αυτή η χρονιά, χαίρομαι γιατί αισθάνομαι ότι ήταν η καλύτερη χρονιά σε όλο το Δημοτικό και θα έδινα τα πάντα για άλλο έναν ίδιο χρόνο! Θυμάμαι μια φίλη μου να μου λέει ότι δε θέλει να έρθει αυτή η στιγμή η οποία θα κάνουμε πρόβες για την καλοκαιρινή μας γιορτή και να που τώρα σχεδόν έχουμε τελειοποιήσει τη χορογραφία μας.

Ξέρω ότι πολλά παιδιά θα πάνε του χρόνου Γυμνάσιο αλλά για κάποιο λόγο αισθάνομαι ότι κανένας δεν μπορεί να καταλάβει πώς νιώθω που θα πάω Γυμνάσιο είναι σαν να, να, να, δεν ξέρω τι να πω σαν ένα λυπητερό τραγούδι, σαν κάτι από μέσα μου να χάνεται δε θέλω να φύγω ΠΟΤΕ! Παρ’ όλα αυτά όμως νιώθω και πιο δυνατή, νιώθω ότι μπορώ να κάνω τα πάντα αρκεί να είμαι με τα άτομα που αγαπώ και για εμένα οικογένεια και φίλοι είναι ένα.

Με αυτό το κείμενο βγάζω από μέσα ό,τι θέλω να πω, ό,τι θέλω να φωνάξω και πάνω απ’ όλα ό,τι θέλω να νιώσουν όλοι οι αναγνώστες αυτού του κειμένου. Είναι πολύ δύσκολο να αποχωριστώ τους φίλους μου από τη ζωή μου! Πιστεύω ότι η αλλαγή (σχολείου και γειτονιάς) θα μου κλέψει όλους τους φίλους! Οι φίλοι δεν ανταλλάσσονται με τίποτα ούτε με χρήματα ούτε με δώρα! Στη ζωή δύο πράγματα είναι σίγουρα: η χαρά, η τύχη και πολλά άλλα! Αλλά και η λύπη και η ατυχία και πολλές φορές. Έχω αδικηθεί πολλές φορές από φίλους που δεν το περίμενα ποτέ και γενικότερα έχω αδικηθεί πολύ στη ζωή μου! Όλοι νομίζουν ότι είμαι κάποια αλλά στην πραγματικότητα είμαι κάποια εντελώς διαφορετική με πολλές πληγές δημιουργημένες από φίλους και φίλες! Εάν κάτσουνε λίγο όλοι μου οι φίλοι να ψάξουνε ποια είμαι θα καταλάβουν ότι είχαν πολύ άδικο αυτά τα χρόνια για εμένα!

Χαίρομαι πολύ που θα μεγαλώσω αλλά στενοχωριέμαι που (μπορεί) να μεγαλώσω χωρίς τους φίλους μου!


Εγώ κι ο κόσμοςΣχολική ζωή

Plus de Blabla

Από τη Nasia28
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Ένα ωραίο τραγούδι που κάναμε στα Γαλλικά!




Τραγούδια
ΣΤΙΧΟΙ: plusdeblabla.com/Plus-de-Bla-Bla.pdf

Περιβαλλοντική εργασία στα Γαλλικά

Από τη Nasia28
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Εμείς, τα παιδιά της Στ΄ τάξης στο μάθημα των Γαλλικών δουλέψαμε σε ομάδες πάνω σε μια περιβαλλοντική εργασία. Περάσαμε καταπληκτικά κόβοντας, χρωματίζοντας και πάνω απ’ όλα μαθαίνοντας νέες λέξεις ακόμα και προτάσεις.

Στο τέλος θέλαμε και άλλο αλλά δυστυχώς είχαμε τελειοποιήσει τη δουλειά μας και το αποτέλεσμα ήταν υπέροχο!









Περιβάλλον
Η δασκάλα των Γαλλικών μάς ενημέρωσε ότι για το μάθημα χρησιμοποιήθηκαν οι παρακάτω πηγές:
  • CD: «le français c'est OKé!» (APF FU Grèce 2012 Frossy Syniori-Catherine Tsichli)
  • Mallette pédagogique Institut Français de Thessalonique 2008 (méthode d'éveil au français unités 1 à 7)
  • Méthode de français «Ado sphère»
  • La protection de l'environnement centre FORA PDF
  • Mòmes.net/dictionnaire/minidossiers/developpement-durable/jeux

Η Θεσσαλονίκη το 1913

Η Θεσσαλονίκη ενσωματώθηκε στο ελληνικό κράτος το 1912. Τον επόμενο χρόνο διενεργήθηκε απογραφή πληθυσμού. Οι εθνικότητες που ζούσαν στην πόλη παρουσιάζονται στον επόμενο πίνακα:

Εθνικότητα
Έλληνες
Εβραίοι
Οθωμανοί
Βούλγαροι
Άλλοι ξένοι
Αριθμός ατόμων
39.956
61.439
45.867
6.263
4.364

Η Zoe01 (μαθήτρια της έκτης τάξης) απεικόνισε τα στοιχεία αυτά σε ραβδόγραμμα:

Zoe01

ΕλλάδαΕπεξεργασία δεδομένωνΙστορία

17 Μαΐ 2013

Φτιάχνοντας στερεά

1º Δ.Σ. ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ⦁ ΣΤ2 ⦁ 2012/13













Γεωμετρία

Τα στερεά μας (1)

Από μαθητές της έκτης τάξης

CoolAngie

Zoe01

RoCkVaN4

Lola2001

Anthony12

aektzispilotos2001

Fun Boy

Nasia28

RoCkVaN4

Georgia.2001

χιμπατζής13

Anthony12


Γεωμετρία

▼ Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα