Το ΠΟΔήΛΑΤΟ ανανεώνεται εμφανισιακά. Σιγά σιγά προσαρμόζονται και οι παλαιότερες αναρτήσεις του. Καλό καλοκαίρι!

23 Σεπτεμβρίου 2015

Μορφές της Αναγέννησης


Γαλιλαίος (1564-1642)

Υπήρξε ο διασημότερος αστρονόμος της Αναγέννησης. Βελτίωσε το τη­λε­σκό­πιο, ε­φηύ­ρε το θερμόμετρο και αναδιατύπωσε τη θεωρία περί ηλιοκεντρικού συ­στή­μα­τος που είχε δι­α­­τυ­πώ­σει πρώτος ο Αρίσταρχος ο Σάμιος τον 3ο αιώνα π.Χ. Για τη θεωρία του αυτή διώ­­χθη­κε από τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και α­να­γκά­στη­κε να την α­πο­κη­ρύ­ξει γονατιστός μπρο­στά στην Ιερά Εξέταση.


Λεονάρντο ντα Βίντσι (1452-1519)

Συμπύκνωσε στο έργο του τις βασικές αρχές της Αναγέννησης. Ασχολήθηκε με πολ­λούς γνω­στούς στην εποχή του τομείς: τη μηχανική, τη φιλοσοφία, την αρ­χι­τε­κτο­νι­κή, τα μα­­θη­μα­τι­κά, τη ζωγραφική και τη γλυπτική. Έχαιρε μεγάλου θαυ­μα­σμού σε ό­λη τη διάρκεια της ζω­ής του αλλά και μέχρι σήμερα.

Η «Μόνα Λίζα» αποτελεί το αριστούργημά του, ένα έργο που ακόμη και στις μέ­ρες μας προ­κα­λεί τόσο τον θαυμασμό του κοινού όσο και την αντιπαράθεση των ει­δι­κών σχε­τι­κά με την ερμηνεία του.

Λεονάρντο ντα Βίντσι: «Μόνα Λίζα»

Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (1541-1614)

Σπουδαίος Έλληνας ζωγράφος της Αναγέννησης, γνωστός επίσης με το προ­σω­νύ­μι­ο El Gre­co (= Ο Έλληνας). Ανέπτυξε έναν τελείως προσωπικό τρόπο ζω­γρα­φι­κής. Γεν­νή­θη­­κε στη βενετοκρατούμενη Κρήτη και εργάστηκε στην Ι­τα­λί­α και την Ισπανία.

Ελ Γκρέκο: «Η προσκύνηση των ποιμένων»

Ραφαήλ (1483-1520)

Ανήκει στους κορυφαίους ζωγράφους της Αναγέννησης. Η «Σχολή των Αθηνών» α­πο­τε­­λεί έ­να από τα πλέον χαρακτηριστικά αναγεννησιακά έργα, καθώς συνιστά μια σα­φή α­πο­­δο­χή στο σύνολο του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Στο κέντρο του πί­να­κα εικονίζονται ο Πλά­τω­νας και ο Αριστοτέλης, οι οποίοι εκφράζουν τις δύ­ο δι­α­φο­ρε­τι­κές κατευθύνσεις της αρ­χαι­ο­ελ­λη­νι­κής σκέψης: ο Πλά­τω­νας τον μυ­στι­κι­σμό και ο Α­ρι­στο­τέ­λης τη λογική.

Ραφαήλ: «Η Σχολή των Αθηνών»

Μιχαήλ Άγγελος (1475-1564)

Ένας από τους κορυφαίους της Αναγέννησης. Ασχολήθηκε με την αρχιτεκτονική, τη γλυ­­πτι­κή, τη ζωγραφική και την ποίηση.

Μιχαήλ Άγγελος: «Η Δευτέρα Παρουσία»

Λούθηρος (1483-1546)

Εξέφρασε την αντίθεση του γερμανικού κόσμου στον Πάπα και εισηγήθηκε τη Θρη­σκευ­­τι­κή Μεταρρύθμιση. Κατήγγειλε τη διαστρέβλωση των αρχών του Χρι­στια­νι­σμού και υ­πο­­στή­ρι­ξε την επιστροφή στην εκκλησία της εποχής των Α­πο­στό­λων με μο­να­δι­κό γνώμονα την ερμηνεία της Αγίας Γραφής.


ΠΗΓΗ: ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ | ΕΙΚΟΝΕΣ: thepressroom.gr (1), el.wikipedia.org
(2,4), myrodafni.blogspot.com (3), metafysiko.gr (5), mixanitouxronou.gr (6)



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: ζωγραφική


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ μη γράφετε με greeklish ή κεφαλαία (σημαίνει ότι φωνάζετε), γιατί τα σχόλια θα διαγράφονται. Πριν τη δημοσίευση ελέγξτε για τυχόν λάθη απροσεξίας, πατώντας στο κου­μπί «Προεπισκόπηση». Περισσότερα εδώ.