5 Μαρ 2012

Ο εκφοβισμός δεν είναι μαγκιά (2)

Γιατί άραγε συμβαίνει ο εκφοβισμός;

1 Κάποιοι ειδικοί που το έχουν ψάξει βρήκαν ότι τα παιδιά που εκφοβίζουν, δηλαδή οι θύτες (οι νταήδες) συνήθως:
  • Θέλουν να αισθάνονται δυνατοί και να εξουσιάζουν τους άλλους.
  • Χαίρονται να βάζουν τον άλλο σε δύσκολη θέση και να τον κάνουν να υποφέρει.
  • Έχουν την τάση να είναι επιθετικοί.
  • Αδυνατούν να μπουν στη θέση του άλλου και να καταλάβουν τα συναισθήματά του.
  • Δεν αναλαμβάνουν την ευθύνη των πράξεών τους και ισχυρίζονται ότι το θύμα τις προκάλεσε.

Κάποια παιδιά που το έχουν ψάξει πιστεύουν, επίσης, ότι οι νταήδες:
  • Λανθασμένα θεωρούν μαγκιά το να εκφοβίζουν τους άλλους.
  • Ζηλεύουν τα άλλα παιδιά.
  • Έχουν προσωπικά και οικογενειακά προβλήματα.
  • Επιδιώκουν την προσοχή.

2 Τα παιδιά που εκφοβίζονται, δηλαδή τα θύματα ή «παιδιά-στόχος», συνήθως:
  • Δυσκολεύονται να υπερασπιστούν τον εαυτό τους.
  • Είναι πολύ ήσυχα, ευαίσθητα και κλειστά στον εαυτό τους.
  • Δεν πιστεύουν στις ικανότητές τους.
  • Έχουν λιγοστούς φίλους.
  • Θεωρούν υπεύθυνο τον εαυτό τους για ό,τι τους συμβαίνει.
  • Έχουν αυξημένο άγχος και ανασφάλεια.



Δυστυχώς οι νταήδες είναι πολυμήχανοι και ανακαλύπτουν διάφορους τρόπους για να ταλαιπωρήσουν ξανά και ξανά το θύμα τους. Για παράδειγμα:

1. Το περιμένουν κάθε πρωί στην είσοδο της τάξης για να του ρίξουν κάτω τα βιβλία.


2. Το σπρώχνουν και το χτυπούν, ενώ εκείνο δεν μπορεί να αμυνθεί.


3. Του κολλούν χαρτάκια με κοροϊδευτικά επίθετα, παρόλο που εκείνο ενοχλείται.


4. Το βρίζουν και το φωνάζουν με παρατσούκλια.


5. Το απειλούν στο διάλειμμα και το αναγκάζουν να δώσει τα χρήματά του.


6. Το απειλούν και το φοβερίζουν.


7. Το κουτσομπολεύουν και διαδίδουν ψέματα για εκείνο.


8. Το απομονώνουν από την παρέα και το παιχνίδι.

Ποιος μπορεί να υποστεί εκφοβισμό;


Όπως βλέπεις πρόκειται για μεγάλη παρέα! Οι νταήδες βρίσκονται σε όλο τον κόσμο και δεν κάνουν διακρίσεις. Συνήθως επιλέγουν τα θύματά τους πολύ προσεκτικά και, μόλις βρουν ευκαιρία, κάνουν την επίθεσή τους με τέτοιον τρόπο, ώστε να σε κάνουν να νομίζεις ότι φταις εσύ για ό,τι σου συμβαίνει.

Η αλήθεια όμως είναι ότι:
  • Δεν είναι δικό σου το φταίξιμο!
  • Δε δημιουργείς εσύ το πρόβλημα!
  • Το πρόβλημα το έχουν οι νταήδες!


Ο εκφοβισμός δεν είναι μαγκιά (3)

Μίλα για το πρόβλημα! Γίνε εσύ η λύση!

Όταν σε εκφοβίζουν στο σχολείο μπορεί να νιώσεις μερικά από τα παρακάτω συναισθήματα ή και όλα μαζί:





Τότε αρχίζεις να σκέφτεσαι αρνητικά· ακόμη και το σώμα σου αρχίζει να διαμαρτύρεται!
Μπορεί να φοβάσαι ότι κινδυνεύεις και δε θέλεις να ξαναπάς στο σχολείο...
Ίσως σκέφτεσαι ότι δεν αξίζεις. Τίποτα πια δε σε ευχαριστεί...
Μπορεί να σε πονά η κοιλιά σου και στο διάλειμμα να μη θέλεις να βγεις από την τάξη...
Μπορεί να σε πονά το κεφάλι σου και να μη συγκεντρώνεσαι στο μάθημα...

Τι μπορείς να κάνεις αν είσαι θύμα εκφοβισμού;

1. Μην το κρατήσεις μυστικό!

2. Κατάγγειλέ το στον δάσκαλό σου ή στον διευθυντή του σχολείου.

3. Ανάφερε το στους γονείς σου και εξήγησέ τους πώς νιώθεις.

4. Γράψε ένα γράμμα για ό,τι σου συμβαίνει και δώσε το σε κάποιον που εμπιστεύεσαι.

Σημαντικό: Αν οι μεγάλοι δεν κάνουν τίποτα για να σταματήσουν τους νταήδες, μη σταματήσεις να ζητάς βοήθεια, μέχρι να κάνουν κάτι!

Στο μεταξύ:

5. Την ώρα του διαλείμματος φρόντισε να βρίσκεσαι κοντά σε δασκάλους ή φίλους σου.

6. Προσπάθησε να μη βρίσκεσαι μακριά από τις τάξεις (π.χ. στην άκρη του γηπέδου) ή σε απομονωμένους χώρους του σχολείου (π.χ. πίσω από τις τουαλέτες).

Και κάτι ακόμη:

7. Κράτα το σώμα σου όρθιο, μην καμπουριάζεις!

8. Κοίταζε αυτόν που σου μιλά, μη σκύβεις!

9. Μίλα σταθερά, μην ψιθυρίζεις!

Έτσι, ακόμη κι αν είσαι αγχωμένος ή φοβάσαι, ο νταής δε θα το καταλάβει!

Τι μπορείς να κάνεις αν παρατηρήσεις ότι κάποια παιδιά εκφοβίζονται;

1. Ανάφερέ το αμέσως σε κάποιον μεγάλο (δασκάλους, γονείς).

2. Πάρε τους φίλους σου και μίλησε στον μαθητή ή τη μαθήτρια που εκφοβίζει. Πες του ότι πρέπει να σταματήσει.

3. Μην ενθαρρύνεις τον δράστη ζητωκραυγάζοντας ή διασκεδάζοντας με αυτά που κάνει. Στους νταήδες αρέσει να έχουν ακροατήριο!

4. Γίνε φίλος με το θύμα, το παιδί-στόχο, και προσπάθησε να του δείξεις ότι το υποστηρίζεις.

5. Μην αδιαφορείς, γιατί έτσι βοηθάς τον νταή!

Τι μπορείς να κάνεις αν ανήκεις στους νταήδες;

1. Ζήτα βοήθεια! Μπορείς να το συζητήσεις με κάποιους μεγαλύτερους, όπως οι δάσκαλοι και οι γονείς σου.

2. Μπορείς να το κουβεντιάσεις και με κάποιον ειδικό, όπως ένας σχολικός ψυχολόγος.

3. Προσπάθησε να αλλάξεις τη συμπεριφορά σου. Μια καλή αρχή είναι να σκεφτείς γιατί θέλεις να εκφοβίζεις τους άλλους.

4. Αν σε εκφόβιζαν ή σε εκφοβίζουν άλλοι μαθητές, αντιστάσου! Μη μιμείσαι αυτόν που σε έκανε ή σε κάνει να υποφέρεις!



Υπευθυνότητα

Όπως θα έχεις καταλάβει ήδη, ο εκφοβισμός στο σχολείο είναι ένα γεγονός και θα πρέπει να μας προβληματίσει όλους. Η εκφοβιστική συμπεριφορά δεν είναι κάτι που αφορά κάποιους άλλους μαθητές σε κάποιο άλλο σχολείο. Αυτήν τη στιγμή είναι πιθανό να συμβαίνει στο δικό σου σχολείο και σε κάποιο παιδί της δικής σου τάξης. Μπορεί να έχει συμβεί ή να συμβαίνει ακόμη και σε εσένα, εφόσον πολλά παιδιά μπορεί να γίνουν στόχος εκφοβισμού.

Τώρα, όμως, γνωρίζεις πώς να το αντιμετωπίσεις και να βοηθήσεις να μειωθεί. Μπορείς, μάλιστα, μαζί με τους συμμαθητές σου να κάνετε διάφορες ομαδικές δραστηριότητες, όπως συνθήματα ή γκράφιτι. Ακόμη και να μελοποιήσετε στίχους όπως οι παρακάτω:

Θέλω στο σχολείο χωρίς άγχος να πηγαίνω!
Τους φίλους μου να συναντώ, να παίζω, να μαθαίνω!
Μαζί μπορούμε, αν συμφωνείς, τα πράγματα ν’ αλλάξουμε
και τη μαθητική ζωή στα μέτρα μας να φτιάξουμε!


Αυτό θα γίνει αν σεβαστώ, αν σεβαστείς
κι αν σεβαστούμε όλοι!
Γιατί κι αν είμαι αλλιώτικος, αξίζω, ναι,
την προσοχή και την αγάπη σου όλη!

Γιατί ο καθένας μας είναι ξεχωριστός! Μην το ξεχνάς!


4 Μαρ 2012

Όχι στη σχολική βία!

Η βία δεν είναι μαγκιά...

Από μαθητές της έκτης τάξης

mike one

Vickos22

FOXGR

tzina45

Σχολικός εκφοβισμός

Μίλα, μη φοβάσαι!

Ας μιλήσουμε για τη βία στα σχολεία...

Ένα τηλεοπτικό σποτ για την πρόληψη και αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού με την αφιλοκερδή συμμετοχή του Αντώνη Κανάκη:



ΠΗΓΗ: ΕΨΥΠΕ

3 Μαρ 2012

Η τηλεόραση

Από τον Vans333Dp
Μαθητής της έκτης τάξης

Η τηλεόραση αποτελεί το κυριότερο και δημοφιλέστερο, ειδικά για τα παιδιά, Μέσο Μαζικής Επικοινωνίας και η χρήση της είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη σε όλο τον κόσμο. Χρησιμεύει στη μετάδοση και λήψη κινουμένων εικόνων και ήχου εξ αποστάσεως.

Η λέξη «τηλεόραση» είναι σύνθετη λέξη και προέρχεται από το αρχαίο ελληνικό πρόθεμα «τήλε» το οποίο σημαίνει μακριά και τη λέξη «όραση».

Συνήθως, λέγοντας «τηλεόραση» εννοούμε τη συσκευή, δηλαδή τον δέκτη, ο οποίος λαμβάνει το τηλεοπτικό σήμα που εκπέμπουν οι τηλεοπτικοί σταθμοί σε συγκεκριμένη συχνότητα με την οθόνη που απεικονίζει το αποτέλεσμα της εκπομπής δηλαδή, με απλά λόγια, τη μετατροπή του σήματος σε εικόνα και ήχο.

Ο τηλεοπτικός δέκτης λαμβάνει το τηλεοπτικό σήμα είτε ασύρματα είτε ενσύρματα.

1 Η ασύρματη λήψη γίνεται με δύο τρόπους: ο ένας τρόπος μετάδοσης και πιο διαδεδομένος είναι μέσω επίγειου δικτύου εκπομπής, το οποίο λαμβάνει το τηλεοπτικό σήμα από τον σταθμό και το οδηγεί σε έναν πομπό που εκπέμπει σε μία συγκεκριμένη συχνότητα. Ο δεύτερος τρόπος είναι η λήψη από δορυφόρο μέσω δορυφορικής κεραίας (πιάτο) και ειδικού δέκτη.

2 Στην ενσύρματη λήψη έχουμε την καλωδιακή τηλεόραση.

Αρχικά, το τηλεοπτικό σήμα ήταν ασπρόμαυρο. Αργότερα επιχειρήθηκε η μετάδοση έγχρωμου σήματος. Ο έγχρωμος τηλεοπτικός δέκτης θα έπρεπε να λειτουργεί τόσο με έγχρωμες όσο και με ασπρόμαυρες εκπομπές σημάτων.

Η έγχρωμη εικόνα αποτελείται από δύο σήματα: την ασπρόμαυρη εικόνα, η οποία ονομάζεται σήμα φωτεινότητας και το χρώμα το οποίο ονομάζεται σήμα χρωμικότητας.

Από την 1η Ιανουαρίου 2013, οι επίγειες εκπομπές θα πρέπει να είναι μόνο ψηφιακές.

ΜΜΕΤεχνολογία
ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΗΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ: El
ΠΗΓΗ: ;

Ειδήσεις στα ποντιακά

Μια εξαιρετική πρωτοβουλία του zougla.gr

Παρακολουθήστε ειδήσεις στην ποντιακή διάλεκτο!



ΕΙΚΟΝΑ: podilato98.blogspot.com

Τα μουσικά όργανα του Πόντου

Από τον george21
Μαθητής της πέμπτης τάξης (2010/11)

Τα μουσικά όργανα που χρησιμοποιούν οι Πόντιοι είναι έγχορδα, πνευστά και κρουστά. Είναι όργανα παραδοσιακά, που τα κατασκευάζουν ειδικοί λαϊκοί τεχνίτες

Λύρα

Το βασικό μουσικό όργανο των Ποντίων. Έχει τρεις χορδές και παίζεται με δοξάρι. Κατασκευάζεται κυρίως από ξύλο δαμασκηνιάς «κοκκίμελον». Η όλη δομή της ποντιακής λύρας εμφανίζει χαρακτηριστικά στοιχεία βυζαντινής προέλευσης, ωστόσο η απώτατη προέλευσή της ανάγεται στη μυθική εποχή. Είναι εφεύρεση του Ερμή, όπου τη χάρισε στον Απόλλωνα. Αποκαλείται και «κεμεντζέ», ή «κεμεντζόπον» που σημαίνει βιολάκι.

    

Γαβάλ

Έχει και άλλες ονομασίες όπως: γαβαλόπον, καβάλ’ και καβαλόπον. Πρόκειται για τουρκική ονομασία. Σε ορισμένες περιοχές του Πόντου ονομάζεται «χειλιάβριν», χειλέων αυλός, δηλαδή αυλός που παίζεται με τα χείλη. Είναι κατεξοχήν μουσικό όργανο του τσοπάνου. Πνευστό που κατασκευάζεται από ξύλο. Μοιάζει με ξύλινο σωλήνα, όπου σε ευθεία γραμμή και σε κανονικά διαστήματα ανοίγονται έξι τρύπες, για τις αντίστοιχες νότες.

    

Αγγείον

Είναι ο αρχαίος άσκαυλος. Στην ποντιακή διάλεκτο έχει διάφορες ονομασίες: αγγείον, τουλούμ, τούλουμπαν. Στους μη Πόντιους είναι γνωστό ως «γκάιντα» ή «τσαμπούνα».

    

Η ζουρνά και το ταούλ

Η ζουρνά ή ζουρνάς είναι είδος αυλού. Ο ήχος της είναι οξύς. Αποτελεί εξέλιξη του αρχαίου «οξύαυλου». Απαραίτητος σύντροφος του ζουρνά είναι το νταούλι, όργανο κρουστό. Με το ταούλ και την ζουρνάν, ο γάμος παίρνει πανηγυρικό χαρακτήρα.

    

Κεμανέ

Είναι ένα είδος λύρας σε μεγαλύτερο όμως μέγεθος. Δεν είναι τόσο διαδεδομένη όπως η λύρα, ωστόσο είναι γνωστή σε αρκετές περιοχές του Πόντου.


Ελλάδα/ΠόντιοιΜουσική

Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα: