17 Φεβ 2013

Δεξιά ή αριστερά;

Ένα «προσχολικό» τεστ για… μεγάλα παιδιά!

Από την Ποκαχόντας10
Μαθήτρια της πέμπτης τάξης

Στη φωτογραφία βλέπετε ένα απλούστατο σχέδιο ενός σχολικού λεωφορείου, το οποίο δόθηκε σε παιδιά νηπιαγωγείου, προκειμένου να το περιεργαστούν και στη συνέχεια να απαντήσουν σε ένα ερώτημα.

Αφού, λοιπόν, είδαν λίγη ώρα την εικόνα, κλήθηκαν να απαντήσουν στην εξής απλή (!) ερώτηση: «Προς ποια κατεύθυνση νομίζετε ότι πηγαίνει το λεωφορείο που βλέπετε και γιατί; Δεξιά ή αριστερά;»






Το 90% και παραπάνω απάντησε σωστά, τεκμηριώνοντας μάλιστα και την απάντηση (σας υπενθυμίζω ότι πρόκειται για 5χρονα)! «Μα τόσο απλό είναι;», σκέφτηκαν όλοι και είπαν να κάνουν το τεστ και στους μεγάλους! Έδωσαν, λοιπόν, την ίδια εικόνα στα… μεγάλα παιδιά, τα οποία κλήθηκαν και αυτά με τη σειρά τους να απαντήσουν στο ίδιο ερώτημα! Ε, τους έδωσαν λίγο χρόνο παραπάνω να σκεφτούν…

Το αποτέλεσμα; Ελάχιστοι απάντησαν σωστά, ενώ οι περισσότεροι… κατάπιαν τη γλώσσα τους! Για άλλη μία φορά, λοιπόν, οι μικροί «μπόμπιρες» μάς έβαλαν τα γυαλιά (σ.σ. βάζω και τον εαυτό μου μέσα!)…

Δείτε καλά τη φωτογραφία και θα σας προέτρεπα, μάλιστα, να την ξαναδείτε… Δύσκολο να αποφασίσετε αν το λεωφορείο πηγαίνει δεξιά ή αριστερά, ε; Κοιτάξτε πάλι… Άντε δώστε μια τυχαία απάντηση!

«Το λεωφορείο πηγαίνει προς τα αριστερά… γιατί δε φαίνεται η πόρτα για να μπεις στο λεωφορείο!», απάντησαν τα 5χρονα με μια φωνή…

Πώς αισθάνεσαι τώρα; Χάλια, ε; Ξέρω, και εγώ το ίδιο!

Σπαζοκεφαλιές – Κολπάκια
ΠΗΓΗ: ;

Συμμαθητές χωρίς ιθαγένεια

Κάποιοι συμμαθητές μας κατάγονται από άλλες χώρες. Οι γονείς τους ήρθαν στον τόπο μας ως μετανάστες, ωστόσο ρίζωσαν και οργάνωσαν τη ζωή τους εδώ.

Για τα παιδιά αυτά η Ελλάδα είναι η μόνη πατρίδα που γνώρισαν. Η χώρα των γονιών τους, η γλώσσα και οι παραδόσεις της είναι κάτι απόμακρο, ενδεχομένως και ξένο.

Δυστυχώς, σύμφωνα με όσα ισχύουν μέχρι στιγμής, δεν μπορούν να αποκτήσουν την ελληνική ιθαγένεια, δηλαδή δεν τους αναγνωρίζεται νομικά η κοινή μας πατρίδα.

Κι όμως: Κάθε άνθρωπος έχει δικαίωμα σε μια ιθαγένεια!

Είναι άραγε αυτά τα παιδιά διαφορετικά από εμάς; Είναι η καταγωγή, το χρώμα ή το όνομά τους ικανά να τα ξεχωρίζουν με τόσο σκληρό τρόπο;

Η αλήθεια είναι ότι στα διαλείμματα και στα μαθήματα, στις βόλτες και στις εξωσχολικές μας δραστηριότητες όλα αποκτούν τις πραγματικές τους διαστάσεις:
  • Τα παιδιά αυτά παίζουν μπάλα και κρυφτό, γελάνε και κλαίνε, ονειρεύονται.
  • Μαλώνουν μαζί μας και κοροϊδεύουν ή μας συμπαραστέκονται και μας στηρίζουν.
  • Αντιμετωπίζουν επιτυχίες κι αποτυχίες, χρειάζονται στοργή, αγάπη και φιλαράκια.

Γιατί εμείς γνωρίζουμε καλύτερα απ’ όλους τους συμμαθητές μας!


Τους καμαρώνουμε…


…και τους θέλουμε κοντά μας!


Ακόμη κι αν μαλώνουμε!



Ας είναι οι παρέες ή οι ομάδες το μόνο πράγμα που μας ξεχωρίζει!




ΔιαφημίσειςΔικαιώματα παιδιών
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου
ΕΙΚΟΝΑ: inews.gr

Τι έπαιξα στο Λαύριο


Δεν ξέρω τι να παίξω στα παιδιά
στην αγορά, στο Λαύριο...
Είμαι μεγάλος, με τιράντες και γυαλιά,
κι όλο φοβάμαι το αύριο...

Πώς να κρυφτείς απ’ τα παιδιά;
Έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα!
Και μας κοιτάζουν με μάτια σαν κι αυτά,
όταν ξυπνούν στις δύο η ώρα...

Ζούμε μέσα σ’ ένα όνειρο που τρίζει
σαν το ξύλινο ποδάρι της γιαγιάς μας...
Μα ο χρόνος ο αληθινός
σαν μικρό παιδί είναι εξόριστος!
Μα ο χρόνος ο αληθινός
είν’ ο γιος μας ο μεγάλος κι ο μικρός!

Δεν ξέρω τι να παίξω στα παιδιά,
μα ούτε και στους μεγάλους...
Πάει καιρός που έχω μάθει ξαφνικά
πως είμαι ασχημοπαπαγάλος...

Πώς θα τα κρύψεις όλ’ αυτά;
Έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλοι!
Και σε κοιτάζουν με μάτια σαν κι αυτά,
όταν γυρνάς μέσα στην πόλη...

Ζούμε μέσα σ’ ένα όνειρο που τρίζει...


ΣΤΙΧΟΙ - ΜΟΥΣΙΚΗ - ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Διονύσης Σαββόπουλος
ΔΙΣΚΟΣ: Η Ρεζέρβα (1979)

Τραγούδια

13 Φεβ 2013

Αρχαία ελληνικά ανέκδοτα

Από τον Anthony12
Μαθητής της έκτης τάξης

1
Είπε κάποιος στον Διογένη: «Οι συμπολίτες σου σε καταδίκασαν σε εξορία».
Και ο φιλόσοφος απάντησε: «Κι εγώ τους καταδίκασα να μένουν στον τόπο τους».

2
Ένας πατέρας ζήτησε από τον Αρίστιππο να διδάξει τον γιο του. Ο φιλόσοφος ζήτησε αμοιβή 500 δραχμές. Ο πατέρας θεώρησε υπερβολικό το ποσό.
«Με τόσα χρήματα», είπε, «θα μπορούσα να αγοράσω ένα ζώο».
«Αγόρασε», είπε ο Αρίστιππος, «κι έτσι θα έχεις δύο».

3
Ο Διογένης ζητούσε ελεημοσύνη από ένα άγαλμα. Όταν τον ρώτησαν γιατί κάνει κάτι τέτοιο απάντησε:
— Εξασκούμαι στο να μην απογοητεύομαι από την αναισθησία των ανθρώπων.

4
Παρακινούσαν τον Φίλιππο τον Μακεδόνα να εξορίσει κάποιον που τον κακολογούσε. Ο Φίλιππος απάντησε:
— Δεν είστε καλά! Θέλετε να τον στείλω να με κατηγορεί και σ’ άλλα μέρη;

5
Ένας φαλακρός έβριζε τον Διογένη. Ο φιλόσοφος γύρισε και του είπε:
— Δε σου ανταποδίδω τις βρισιές, αλλά θα ήθελα να πω ένα «μπράβο» στις τρίχες σου, γιατί απαλλάχτηκαν από ένα κακορίζικο κεφάλι.

6
Πληροφορήθηκε ο Αριστοτέλης από κάποιον ότι μερικοί τον έβριζαν. Ο φιλόσοφος απάντησε: «Καθόλου δε με νοιάζει. Όταν είμαι απών, δέχομαι ακόμα και να με μαστιγώνουν».

Αρχαία χρόνιαΑστεία
ΠΗΓΗ: Αρχαία Ελληνικά Ανέκδοτα (εκδόσεις Σαββάλα)

Οδηγίες χρήσης για πολλά γέλια

Από τον Anthony12
Μαθητής της έκτης τάξης

Έχετε προσέξει ποτέ τις οδηγίες χρήσης σε προϊόντα που καθημερινά καταναλώνουμε; Αν όχι, κακώς. Υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις που βγάζουν πολύ γέλιο. Πάμε να δούμε:

Βλ. τελευταία οδηγία!

1 Σε σακουλάκι με γαριδάκια: «Μπορεί να είσαι ο νικητής, δεν είναι απαραίτητη η αγορά του προϊόντος, πληροφορίες εντός»

2 Σε πιστολάκι για τα μαλλιά: «Μην το χρησιμοποιείτε κατά τη διάρκεια του ύπνου»

3 Σε σαπούνι ελληνικής παραγωγής: «Χρησιμοποιήστε το σαν κανονικό σαπούνι»

4 Σε κατεψυγμένο φαγητό: «Πρόταση σερβιρίσματος: Ξεπαγώστε το»

5 Σε κάλυμμα κεφαλιού για ντους: «Προσοχή: Χωράει μόνο ένα κεφάλι»

6 Σε πακέτο με γλυκό τιραμισού (τυπωμένο στον πάτο): «Μην το αναποδογυρίζετε»

7 Σε υπνωτικό χάπι: «Παρενέργειες: Μπορεί να προκαλέσει υπνηλία»

8 Σε αποκριάτικη παιδική στολή Σούπερμαν: «Φορώντας αυτήν τη στολή δεν μπορείς να πετάξεις»

9 Σε πακέτο ξηρών καρπών: «Οδηγίες: Ανοίξτε το πακέτο, φάτε τους ξηρούς καρπούς»

1
0 Σε κουβέρτα: «Να μη χρησιμοποιείται για προστασία σε τυφώνες»

1
1 Σε καθρέφτη αυτοκινήτου: «Θυμήσου: Τα αντικείμενα στον καθρέφτη είναι στην πραγματικότητα πίσω σου»

1
2 Στο καπάκι μπουκαλιού με γάλα: «Αφού ανοιχτεί, κρατήστε το όρθιο»

1
3 Σε ένα σπρέι για έντομα: «Αυτό το προϊόν δεν έχει δοκιμαστεί σε ζώα»

1
4 Σε μερικές βάσεις μπουκαλιών γνωστού αναψυκτικού: «Ανοίξτε απ’ την άλλη μεριά»

1
5 Σε ένα μπλέντερ: «Να μη χρησιμοποιηθεί για άλλη χρήση»

1
6 Σε ένα κουτί φιστίκια: «Προσοχή. Περιέχει φιστίκια»

1
7 Στη συσκευασία σίδερου σιδερώματος: «Μη σιδερώνετε τα ρούχα ενώ τα φοράτε»


Αστεία
ΠΗΓΗ: newsbeast.gr

12 Φεβ 2013

Αποκριάτικες στολές

Ιδέες για να φτιάξουν τα παιδιά χειροποίητες στολές με λίγα χρήματα!

Από την Ποκαχόντας10
Μαθήτρια της πέμπτης τάξης

1. Στολή λέγκο. Πανεύκολη, αρκεί να έχουμε ένα μεγάλο ορθογώνιο κουτί και 6 ισομεγέθη στρογγυλά μπολάκια... α, και κόκκινο χρώμα βέβαια...



2. Στολή γάτας. Ένα μαύρο κορμάκι και ένα επίσης μαύρο κολάν. Η στέκα με τα αυτάκια είναι χειροποίητη και εύκολο να φτιαχτεί. Μπορούμε να συμπληρώσουμε το σύνολο με μια μαύρη τούλινη φουστίτσα και με μαύρη ουρίτσα.



3. Στολή μέλισσας. Χρειαζόμαστε ένα κίτρινο μπλουζάκι και μερικές μαύρες λωρίδες που θα ράψουμε πάνω της. Ένα ζευγάρι φτερά και μια στέκα σε κιτρινόμαυρο.



4. Γλάστρα. Χρειαζόμαστε έναν πλαστικό κουβά, που τον κόβουμε στο κάτω μέρος, και μερικά πλαστικά λουλούδια.



5. Ξυλομπογιά. Η επιλογή του χρώματος είναι ελεύθερη, αρκεί να έχετε ένα μπλουζάκι κι ένα παντελόνι στο συγκεκριμένο χρώμα...



6. Χαβανέζα. Για τη φούστα χρειαζόμαστε σχοινί, χόρτο ή ακόμα και φύλλα εφημερίδας. Σαγιονάρες για τα πόδια και λουλούδια για κολιέ και τα μαλλιά. Το γιουκαλίλι έχει φτιαχτεί με κουτιά δημητριακών.



7. Στολή ιππότη. Με αλουμινένια ταψάκια και άλλα τέτοιου είδους βοηθήματα της κουζίνας.



8. Μικρός τυμπανιστής. Με κόκκινη αυτοκόλλητη ταινία, καπάκια μπουκαλιών για κουμπιά και λίγο χαρτόνι για το καπέλο είναι έτοιμη η στολή.



ΑπόκριεςΚατασκευές
ΠΗΓΕΣ: aneraida.blogspot.com, eustathiaartandcraft.blogspot.com

10 Φεβ 2013

Bullying / Σχολική βία

Από τη Nasia28
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Σας έχει τύχει να σας κοροϊδέψουν ποτέ για μία ατέλειά σας; Σας έχει τύχει ποτέ να πέσετε θύμα σχολικού εκφοβισμού; Δείτε το παρακάτω βίντεο και σκεφτείτε τα αξίζει όλα αυτά ένα παιδί;


Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Αναφέρεται στη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομήλικων παιδιών με στόχο να προκληθεί πόνος ή αναστάτωση.

Εμφανίζεται με τη μορφή
του λεκτικού εκφοβισμού (κοροϊδία, διακρίσεις, σεξουαλικά σχόλια),
του κοινωνικού εκφοβισμού (διάδοση φημών, καταστροφή προσωπικών αντικειμένων, απομόνωση από την ομάδα),
του σωματικού εκφοβισμού (χτυπήματα, σπρωξίματα, κλωτσιές),
του ηλεκτρονικού εκφοβισμού (εκβιασμός μέσω διαδικτύου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω μηνυμάτων στο κινητό τηλέφωνο).


ΚΕΙΜΕΝΟ: youtube.com/watch?v=pUgQ9vUgaGM

Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα: