20 Μαΐ 2013

Επίσκεψη στο Γυμνάσιο

Λίγες μέρες πριν κλείσουμε για τις διακοπές του Πάσχα επισκεφθήκαμε το 1ο Γυμνάσιο Ελληνικού, αφού τα περισσότερα παιδιά θα συνεχίσουν εκεί την εκπαίδευσή τους σε λίγους μήνες.

Όπως συνέβη και με τα περσινά εκτάκια, μας υποδέχθηκαν ο διευθυντής κ. Φουρφουρής και η υποδιευθύντρια κ. Βροντή. Περιμέναμε να μας μιλήσουν για τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου και να λύσουν απορίες μας. Έχουμε, βλέπετε, αγωνία για το καινούργιο κι έναν μικρό φόβο.



Όμως οι υπεύθυνοι του σχολείου, πάντα φιλόξενοι και γελαστοί, μας επιφύλασσαν μια μεγάλη έκπληξη. Είχαν ειδοποιήσει τα γυμνασιάκια για τον ερχομό μας και ανέλαβαν οι «μεγάλοι» της Γ΄ Γυμνασίου την υποδοχή. Μαζί τους και εκπρόσωποι από την Α΄ και τη Β΄ τάξη.

Συγκεντρωθήκαμε στην αίθουσα εκδηλώσεων και τα παιδιά μάς έδειξαν τις παρουσιάσεις που είχαν ετοιμάσει για το σχολείο τους. Ταυτόχρονα μας διάβασαν το παρακάτω πολύ κατατοπιστικό κείμενο, παραδίδοντάς μας τη... σκυτάλη: Εκείνοι φεύγουν, εμείς ερχόμαστε!


Ακολούθησε συζήτηση, κατά την οποία μας εξήγησαν πώς λειτουργεί το Γυμνάσιο και τι κέρδισαν τα τρία χρόνια που φοιτούν σε αυτό. Θυμήθηκαν τότε που κι εκείνοι είχαν έρθει από το Δημοτικό φοβισμένοι και αγχωμένοι και μας διαβεβαίωσαν ότι όχι μόνο όλα κύλησαν ομαλά, αλλά αυτό έγινε και πολύ γρήγορα.

Μας έδωσαν κι ένα ωραίο αναμνηστικό γράμμα:



Στη συνέχεια περιηγηθήκαμε στους χώρους του σχολείου και μιλήσαμε με διάφορους καθηγητές. Κάναμε τέσσερα διαλείμματα, ψωνίσαμε από το κυλικείο (συγκρίναμε και τις τιμές με το δικό μας!) και πήραμε απρόθυμα τον δρόμο της επιστροφής: Θέλαμε να καθίσουμε και τις εφτά ώρες!

Οι δάσκαλοι της έκτης συγκινηθήκαμε με την πρωτοβουλία καθηγητών και μαθητών. Η επίσκεψή μας έγινε μια συζήτηση μεταξύ παιδιών, αφήνοντας εμάς τους μεγάλους στον ρόλο του παρατηρητή. Οι μαθητές, ακόμη και οι πιο (χμ...) ζωηροί, ήταν πιο ήσυχοι από ποτέ, αποδεικνύοντας ότι οι καλύτεροι δάσκαλοι των παιδιών είναι τα ίδια τα παιδιά...

Παιδιά της Γ΄ τάξης, σας ευχαριστούμε! Μας είπατε ότι στο Γυμνάσιο ζήσατε τις καλύτερες στιγμές της ζωής σας, όμως —επιτρέψτε μας τη συμβουλή— τις καλύτερες δεν τις ζήσατε ακόμη! Καλή συνέχεια στο Λύκειο! :))



ΕΙΚΟΝΕΣ: 1ge.gr

19 Μαΐ 2013

Ο Ποντιακός Ελληνισμός

Μετά την πρώτη Άλωση της Κωνσταντινούπολης (1204) συγκροτήθηκε, ανάμεσα σε άλλα κράτη, μια ισχυρή ποντιακή αυτοκρατορία στην Τραπεζούντα. Οι Έλληνες του Πόντου, κάτοικοι της περιοχής από τα αρχαία χρόνια, ακολουθούν στο εξής μια μοναχική ιστορική διαδρομή.

Η γεωγραφική απομόνωσή τους έχει συνέπειες τόσο στη γλώσσα όσο και στα διάφορα έθιμα, κάτι που, αναμφίβολα, εμπλουτίζει τη σύγχρονη νεοελληνική παράδοση.

Χάρτης του ιστορικού Πόντου

Το ΠΟΔήΛΑΤΟ σκύβει με σεβασμό στην ιστορία και τον πολιτισμό των Ποντίων, προσπερνά με ενόχληση τα ρατσιστικά ανέκδοτα που τους εμφανίζουν ως... χαζούς και παρουσιάζει ένα μικρό αφιέρωμα, για να τους γνωρίσουμε καλύτερα.

Δείτε στη συνέχεια


ΑφιερώματαΔιάλεκτοι και γλώσσεςΕλλάδα/ΠόντιοιΜεσαιωνικά χρόνια
ΕΙΚΟΝΑ: spnx.gr

Συναισθήματα από το Δημοτικό

Από δύο συνεργάτες μας
Μαθήτριες της έκτης τάξης

Πριν το διαβάσετε βάλτε τη μουσική να παίζει:


Από την 1η μέρα, κατάλαβα ότι αυτή η χρονιά θα ήταν διαφορετική για εμένα επειδή ήξερα ότι του χρόνου δε θα ήμουν με όλους μου τους φίλους, και παρόλο που όλοι μου έλεγαν ότι θα κρατούσε η επαφή άμα ήταν δυνατή η φιλία κατά βάθος ήξερα ότι αυτό θα ήταν πολύ δύσκολο. Πάντως ο δάσκαλός μας ήταν πολύ καλός, μας ενθάρρυνε και μας έκανε να γελάμε, παρόλο που δε θέλω να τελειώσει ποτέ αυτή η χρονιά, χαίρομαι γιατί αισθάνομαι ότι ήταν η καλύτερη χρονιά σε όλο το Δημοτικό και θα έδινα τα πάντα για άλλο έναν ίδιο χρόνο! Θυμάμαι μια φίλη μου να μου λέει ότι δε θέλει να έρθει αυτή η στιγμή η οποία θα κάνουμε πρόβες για την καλοκαιρινή μας γιορτή και να που τώρα σχεδόν έχουμε τελειοποιήσει τη χορογραφία μας.

Ξέρω ότι πολλά παιδιά θα πάνε του χρόνου Γυμνάσιο αλλά για κάποιο λόγο αισθάνομαι ότι κανένας δεν μπορεί να καταλάβει πώς νιώθω που θα πάω Γυμνάσιο είναι σαν να, να, να, δεν ξέρω τι να πω σαν ένα λυπητερό τραγούδι, σαν κάτι από μέσα μου να χάνεται δε θέλω να φύγω ΠΟΤΕ! Παρ’ όλα αυτά όμως νιώθω και πιο δυνατή, νιώθω ότι μπορώ να κάνω τα πάντα αρκεί να είμαι με τα άτομα που αγαπώ και για εμένα οικογένεια και φίλοι είναι ένα.

Με αυτό το κείμενο βγάζω από μέσα ό,τι θέλω να πω, ό,τι θέλω να φωνάξω και πάνω απ’ όλα ό,τι θέλω να νιώσουν όλοι οι αναγνώστες αυτού του κειμένου. Είναι πολύ δύσκολο να αποχωριστώ τους φίλους μου από τη ζωή μου! Πιστεύω ότι η αλλαγή (σχολείου και γειτονιάς) θα μου κλέψει όλους τους φίλους! Οι φίλοι δεν ανταλλάσσονται με τίποτα ούτε με χρήματα ούτε με δώρα! Στη ζωή δύο πράγματα είναι σίγουρα: η χαρά, η τύχη και πολλά άλλα! Αλλά και η λύπη και η ατυχία και πολλές φορές. Έχω αδικηθεί πολλές φορές από φίλους που δεν το περίμενα ποτέ και γενικότερα έχω αδικηθεί πολύ στη ζωή μου! Όλοι νομίζουν ότι είμαι κάποια αλλά στην πραγματικότητα είμαι κάποια εντελώς διαφορετική με πολλές πληγές δημιουργημένες από φίλους και φίλες! Εάν κάτσουνε λίγο όλοι μου οι φίλοι να ψάξουνε ποια είμαι θα καταλάβουν ότι είχαν πολύ άδικο αυτά τα χρόνια για εμένα!

Χαίρομαι πολύ που θα μεγαλώσω αλλά στενοχωριέμαι που (μπορεί) να μεγαλώσω χωρίς τους φίλους μου!


Εγώ κι ο κόσμοςΣχολική ζωή

Plus de Blabla

Από τη Nasia28
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Ένα ωραίο τραγούδι που κάναμε στα Γαλλικά!




Τραγούδια
ΣΤΙΧΟΙ: plusdeblabla.com/Plus-de-Bla-Bla.pdf

Περιβαλλοντική εργασία στα Γαλλικά

Από τη Nasia28
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Εμείς, τα παιδιά της Στ΄ τάξης στο μάθημα των Γαλλικών δουλέψαμε σε ομάδες πάνω σε μια περιβαλλοντική εργασία. Περάσαμε καταπληκτικά κόβοντας, χρωματίζοντας και πάνω απ’ όλα μαθαίνοντας νέες λέξεις ακόμα και προτάσεις.

Στο τέλος θέλαμε και άλλο αλλά δυστυχώς είχαμε τελειοποιήσει τη δουλειά μας και το αποτέλεσμα ήταν υπέροχο!









Περιβάλλον
Η δασκάλα των Γαλλικών μάς ενημέρωσε ότι για το μάθημα χρησιμοποιήθηκαν οι παρακάτω πηγές:
  • CD: «le français c'est OKé!» (APF FU Grèce 2012 Frossy Syniori-Catherine Tsichli)
  • Mallette pédagogique Institut Français de Thessalonique 2008 (méthode d'éveil au français unités 1 à 7)
  • Méthode de français «Ado sphère»
  • La protection de l'environnement centre FORA PDF
  • Mòmes.net/dictionnaire/minidossiers/developpement-durable/jeux

Η Θεσσαλονίκη το 1913

Η Θεσσαλονίκη ενσωματώθηκε στο ελληνικό κράτος το 1912. Τον επόμενο χρόνο διενεργήθηκε απογραφή πληθυσμού. Οι εθνικότητες που ζούσαν στην πόλη παρουσιάζονται στον επόμενο πίνακα:

Εθνικότητα
Έλληνες
Εβραίοι
Οθωμανοί
Βούλγαροι
Άλλοι ξένοι
Αριθμός ατόμων
39.956
61.439
45.867
6.263
4.364

Η Zoe01 (μαθήτρια της έκτης τάξης) απεικόνισε τα στοιχεία αυτά σε ραβδόγραμμα:

Zoe01

ΕλλάδαΕπεξεργασία δεδομένωνΙστορία

17 Μαΐ 2013

Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα: