9 Φεβ 2012

Vickos22



Η Vickos22 κατοικεί στη Νότια Αθήνα. Με το ΠΟΔήΛΑΤΟ συνεργάστηκε στην έκτη δημοτικού (2011/12).

Vickos22

Οι αναρτήσεις τηςΟι συνεργάτες μας

8 Φεβ 2012

Πίστη: Το σκυλί με... πίστη

Από τη May
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Αυτό το σκυλάκι ήλθε στη ζωή την παραμονή των Χριστουγέννων του 2002. Γεννήθηκε με 2 πόδια. Φυσικά δεν μπορούσε να περπατήσει. Ακόμη και η μητέρα του δεν το ήθελε!

Ο πρώτος του ιδιοκτήτης δεν πίστευε ότι θα μπορούσε να επιβιώσει και έτσι σκέφτηκε την ευθανασία. Ύστερα όμως συνάντησε την τωρινή του ιδιοκτήτρια, Jude Stringfellow, η οποία θέλησε να το φροντίσει. Αποφάσισε να το εκπαιδεύσει για να περπατάει στα δυο του πόδια! Το ονόμασε Faith (πίστη).


Στην αρχή έβαλε την Πίστη πάνω σε μια σανίδα σέρφινγκ για να αισθανθεί την κίνηση. Μετά χρησιμοποίησε φυστικοβούτυρο σε ένα κουτάλι σαν κίνητρο και αμοιβή ώστε το σκυλί να στέκεται στα δυο του πόδια και να χοροπηδάει. Ακόμη και το άλλο σκυλί στο σπίτι ενθάρρυνε την Πίστη να περπατήσει.

Σαν από θαύμα μετά από 6 μήνες η Πίστη έμαθε να ισορροπεί στα πίσω πόδια της και με πηδηματάκια να προχωράει. Μετά από περισσότερη προπόνηση στο χιόνι κατάφερε να αρχίσει να περπατάει σαν άνθρωπος!


Τώρα η Πίστη τρελαίνεται να κάνει βόλτες! Και φυσικά όπου πηγαίνει τραβάει την προσοχή των ανθρώπων. Γρήγορα έγινε διάσημη και έχει εμφανιστεί σε διάφορα τηλεοπτικά σόου και γνωστές εφημερίδες.

Εκδόθηκε για αυτήν ένα βιβλίο που τιτλοφορείται «Με λίγη Πίστη». Της έγινε επίσης πρόταση να πρωταγωνιστήσει σε μια από τις επόμενες ταινίες του Χάρυ Πότερ.

Η ιδιοκτήτρια της Jude Stringfellοw παραιτήθηκε από τη θέση της δασκάλας που είχε και σχεδιάζει να γυρίσει όλο τον κόσμο με την Πίστη για να διδάξει ότι ακόμη και χωρίς ένα τέλειο σώμα, η ψυχή μας είναι πάντα τέλεια.


Στη ζωή υπάρχουν πάντα ανεπιθύμητα γεγονότα και για να μπορέσουμε να νιώσουμε καλύτερα, θα πρέπει να καταφέρουμε να τη δούμε από μια διαφορετική οπτική γωνία.

Εύχομαι αυτό το μήνυμα να μας αφυπνίσει, έτσι ώστε να νιώσουμε ευγνώμονες και να εκτιμούμε κάθε μοναδική μέρα της ζωής μας.


Η Πίστη είναι η συνεχής απόδειξη του θαύματος της ζωής.

ΔιαφορετικότηταΘέματα με ζώα
ΠΗΓΗ: ;

Ασφαλής χρήση του διαδικτύου

Το διαδίκτυο είναι ένας καταπληκτικός κόσμος μάθησης, επικοινωνίας και διασκέδασης· είναι όμως κι ένα κόσμος ανοιχτός σε όλους, καλούς και κακούς! Με λίγη προσοχή μπορούμε να απολαμβάνουμε τα πολλά οφέλη του με ασφάλεια και να αποφεύγουμε τους πιθανούς κινδύνους.

Ας διαβάσουμε με προσοχή τον οδηγό για μαθητές που έχει συντάξει το Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου:


1 Δεν αποκαλύπτω ποτέ προσωπικές λεπτομέρειες στο διαδίκτυο, όπως το πραγματικό μου όνομα, τη διεύθυνση της κατοικίας μου, το όνομα του σχολείου μου, το τηλέφωνο ή τη φωτογραφία μου, γιατί ποτέ δεν μπορώ να ξέρω πού μπορεί να καταλήξουν. Αντίστοιχα, δε ζητώ από άλλους να αποκαλύψουν προσωπικές τους πληροφορίες.



2 Δεν αποκαλύπτω σε κανέναν, ούτε και στους καλύτερούς μου φίλους, τον κωδικό πρόσβασης στον λογαριασμό που έχω στο διαδίκτυο. Κάποιος θα μπορούσε, χρησιμοποιώντας τον κωδικό αυτό, να προφασιστεί ότι είμαι εγώ στο διαδίκτυο, να διαβάσει το ηλεκτρονικό μου ταχυδρομείο, να αναρτήσει λανθασμένες ή κακές πληροφορίες, να παρενοχλήσει άλλα άτομα ή να διαδώσει ψέματα για τρίτους.

3 Γνωρίζω ότι τη στιγμή που δημοσιεύω οποιαδήποτε προσωπική πληροφορία στο διαδίκτυο παύει να είναι προσωπική και γίνεται δημοσίως προσβάσιμη παντού στον κόσμο. Γι’ αυτόν τον λόγο, πρέπει πάντα να σκέφτομαι προτού δημοσιεύσω κάτι.



4 Όλοι αφήνουμε ηλεκτρονικά ίχνη στο διαδίκτυο! Πρέπει, επομένως, να συμπεριφέρομαι με κανόνες και με ηθική, όπως κάνω και στον πραγματικό κόσμο. Αν παραβώ κάποιους συγκεκριμένους κανόνες, οι οποίοι συνεπάγονται κυρώσεις, τότε μέσα από τα ηλεκτρονικά μου ίχνη θα μπορώ να εντοπιστώ οπουδήποτε στον κόσμο.



5 Ενημερώνω τους γονείς ή τους δασκάλους μου, δίχως να διστάσω, στην περίπτωση που διαβάσω στο διαδίκτυο κάτι που με ενοχλεί ή με κάνει να νιώθω άβολα. Ακόμη κι αν πιστεύω ότι γνωρίζω πολύ καλύτερο το διαδίκτυο από αυτούς, δεν ξεχνώ ότι η γνώση και η εμπειρία τους μπορούν να με προστατεύσουν από τις κακοτοπιές.

6 Ποτέ δε συναντώ «φίλους» που γνώρισα στο διαδίκτυο και που δε γνωρίζω στον πραγματικό κόσμο. Τα άτομα αυτά δεν είναι πάντα εκείνα που ισχυρίζονται ότι είναι, ακόμη και αν αλληλογραφώ ή επικοινωνώ μαζί τους για πολύ καιρό ή μου έχουν στείλει φωτογραφία τους ή τους έχω δει με web κάμερα. Ακόμη και η φωτογραφία ή το βίντεο μπορεί να είναι πλαστά!



7 Εάν κάποιος διαδικτυακός φίλος μού ζητήσει να κρατήσω τη φιλία μας μυστική, τότε κάτι δεν πάει καλά. Ποιος αληθινός φίλος θα το ζητούσε αυτό; Πρέπει αμέσως να ενημερώσω τους γονείς μου ή τους δασκάλους μου.

8 Εάν κάποιος μου στείλει ένα απρεπές μήνυμα ή μια απρεπή εικόνα ή με παρενοχλεί στο διαδίκτυο, πρέπει να σταματήσω αμέσως την επικοινωνία μαζί του και να αναφέρω το γεγονός στους γονείς μου ή στους δασκάλους μου, για να με βοηθήσουν. Μπορώ, επίσης, να καλέσω το τηλέφωνο 210 6007686 και να ζητήσω ανώνυμα βοήθεια από τους ειδικούς της Γραμμής Βοηθείας του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου.



9 Εάν κάποιος μου προσφέρει κάτι στο διαδίκτυο που μου φαίνεται υπερβολικό για να είναι αλήθεια, όπως π.χ. δώρα για συμμετοχή σε κάποιον διαγωνισμό ή κουίζ, τότε πιθανώς όντως να μην είναι αληθινό και να πρόκειται για κάποιο τέχνασμα! Καλό θα είναι, επομένως, να αποφεύγω τέτοιου είδους επαφές ή ιστοσελίδες.

1
0 Δεν ενδιαφέρομαι για υλικό που απευθύνεται σε ενηλίκους. Προστατεύω τον εαυτό μου και αναζητώ ιστοσελίδες που έχουν δημιουργηθεί για παιδιά της ηλικίας μου.

1
1 Εάν βρω κάποια ιστοσελίδα που με τρομάζει, μου φαίνεται περίεργη ή περιέχει ρατσιστικό, εξτρεμιστικό και γενικά ύποπτο περιεχόμενο, το αναφέρω αμέσως στους γονείς μου ή στους δασκάλους μου.

1
2 Διασταυρώνω πάντοτε το υλικό που βρίσκω στο διαδίκτυο με άλλες πηγές, όπως βιβλία, εφημερίδες ή περιοδικά. Ρωτώ επίσης τους δασκάλους και τους γονείς μου. Όλοι μας μπορούμε να είμαστε συγγραφείς στο διαδίκτυο και δεν είναι όλοι οι άνθρωποι επιστήμονες ή ειδικοί!



1
3 Αντιμετωπίζω τους άλλους χρήστες του διαδικτύου με τον ίδιο τρόπο που θα ήθελα να μου φέρονται αυτοί. Δεν κατηγορώ ούτε προσβάλλω κάποιον θεωρώντας ότι αστειεύομαι, γιατί το αστείο μου μπορεί να μη γίνει αποδεκτό και να πληγώσει το άτομο αυτό.



1
4 Γνωρίζω ότι το κατέβασμα φωτογραφιών, μουσικής ή βίντεο μπορεί να είναι παράνομο. Ελέγχω αν μπορώ να το κάνω αυτό στην ιστοσελίδα που βρίσκομαι ή αν πρέπει να πληρώσω για τη συγκεκριμένη υπηρεσία. Υπάρχουν πολλές ιστοσελίδες που παρέχουν δωρεάν υλικό στους χρήστες τους.

1
5 Δεν αντιγράφω απλώς κείμενα από υλικό του διαδικτύου για τις εργασίες μου, γιατί είναι σαν να κλέβω. Η αντιγραφή από το διαδίκτυο μπορεί να είναι παράνομη και σίγουρα δε βοηθάει καθόλου στην ανάπτυξη των γνωστικών δεξιοτήτων και της κριτικής μου ικανότητας, προσόντα που θα χρειαστώ στο μέλλον.

1
6 Δεν προωθώ κάποιο e-mail που έλαβα και θεωρώ απαράδεκτο, γιατί είναι σαν να προωθώ ανεπιθύμητη αλληλογραφία.

1
7 Σβήνω αμέσως e-mail που έχω λάβει από αποστολείς που δε γνωρίζω ή και από φίλους, από τους οποίους όμως δεν αναμένω ηλεκτρονική αλληλογραφία. Σε καμία περίπτωση δεν ενεργοποιώ τους συνδέσμους του διαδικτύου που υπάρχουν σε αυτά τα ηλεκτρονικά μηνύματα ούτε ανοίγω τα τυχόν συνημμένα τους. Το ίδιο ισχύει και για τη λήψη αρχείων από κόμβους του διαδικτύου, γιατί έτσι πιθανόν να μεταδοθεί ιός στον υπολογιστή μου που θα μπορούσε να τον βλάψει ή να τον καταστρέψει.

1
8 Δεν κάνω ποτέ αγορές από το διαδίκτυο αν δεν είναι δίπλα μου ένας γονιός. Αποφεύγω ιστοχώρους που δε γνωρίζω ότι είναι έγκυροι. Πληκτρολογώ πάντα εγώ τη διεύθυνση της ιστοσελίδας, για να είμαι σίγουρος ότι θα μεταβώ στη γνήσια και όχι σε άλλη, πλαστή.

1
9 Κάνω τακτικά διαλείμματα όταν είμαι στον υπολογιστή, για να ξεκουράζονται τα μάτια μου.

2
0 Ο χρόνος που μένω στον υπολογιστή και στο διαδίκτυο δεν πρέπει να μου στερεί ούτε ένα λεπτό από το παιχνίδι μου, τα χόμπι μου, τους φίλους μου, το διάβασμά μου και τον ύπνο μου.

2
1 Μπορώ να διασκεδάζω στον εικονικό κόσμο του διαδικτύου, όμως θυμάμαι πάντοτε ότι διαφέρει από τον πραγματικό κόσμο.



Ο οδηγός σε αρχείο PDF:


Διαδίκτυο
ΠΗΓΗ: saferinternet.gr

Τροφική αλυσίδα

Από την tzina45
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Με τον όρο τροφική αλυσίδα χαρακτηρίζεται γενικά η ακολουθία της μεταφοράς ύλης και ενέργειας από οργανισμό σε οργανισμό με τη μορφή τροφής. Πρόκειται δηλαδή για μια ακολουθία (αλυσίδα) οργανισμών, που υφίσταται σε κάθε οικοσύστημα, όπου οι επόμενοι (ή ανώτεροι) τρέφονται από τους προηγούμενους.





Κάθε κρίκος ή στάδιο μιας τροφικής αλυσίδας ονομάζεται τροφικό επίπεδο. Η σχετική αξία της ενέργειας σε κάθε τροφικό επίπεδο συχνά εκτιμάται ως κατασκευή οικολογικών πυραμίδων. Στη πράξη όμως τόσο απλά συστήματα σπάνια υπάρχουν και οι τροφολικές σχέσεις μεταξύ οργανισμών συνηθέστερα συνιστούν ένα εκτεταμένο δίκτυο τροφής, πέραν του ενός τύπου ζώου ή φυτού. Συνέπεια αυτού είναι ότι οι τροφικές αλυσίδες διασυνδέονται τοπικά σε ένα τροφικό δίκτυο που περιλαμβάνει διάφορους τύπους τροφής των οργανισμών. Για τον λόγο αυτό σήμερα προτιμάται να γίνεται λόγος για τροφικό πλέγμα παρά για τροφική αλυσίδα.

Έτσι η πολυπλοκότητα του τροφικού δικτύου ποικίλλει τόσο μέσα στο οικοσύστημα όσο και μεταξύ των διαφόρων οικοσυστημάτων.

Τα φυτά για παράδειγμα μετατρέπουν την ηλιακή ενέργεια σε τροφή μέσω της φωτοσύνθεσης, τα οποία και αποτελούν την πρωταρχική πηγή τροφής. Στο επόμενο τροφικό επίπεδο μιας αλυσίδας φυτοφάγων το φυτό τρώγεται από το φυτοφάγο. Στο επόμενο επίπεδο το φυτοφάγο ζώο τρώγεται από ένα σαρκοφάγο, το οποίο μπορεί με τη σειρά του να φαγωθεί από άλλο, μεγαλύτερο σαρκοφάγο.

Σε παρασιτική τροφική αλυσίδα ένας μικρότερος οργανισμός καταναλώνει τμήμα ενός μεγαλύτερου, του ξενιστή, ενώ μπορεί και ο ίδιος να παρασιτείται από μικρότερο ακόμη οργανισμό. Σε μια σαπροφυτική τροφική αλυσίδα οι μικροοργανισμοί επιβιώνουν τρεφόμενοι με νεκρή οργανική ύλη. Στην περίπτωση αυτή οι οργανισμοί ονομάζονται αποικοδομητές.

ΖωήΠεριβάλλον
ΠΗΓΗ: Βικιπαίδεια
ΕΙΚΟΝΑ: sheppardsoftware.com

7 Φεβ 2012

Έρημος

Από την Connie11
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Στην έρημο μπορείς να δεις:


Διψασμένες καμήλες


Αυτοκίνητα που τρέχουν


Σκέτη άμμο και αποτυπώματα καμήλας


Οάσεις

...και άλλα πολλά!

Γεωγραφία

Το υπέροχο ποίημα!

Από την Connie11
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Ένα υπέροχο ποίημα που έχει γράψει ένα παιδάκι από την Αφρική και βραβεύτηκε* από τα Ηνωμένα Έθνη ως το καλύτερο ποίημα του 2006:

Όταν γεννιέμαι, είμαι μαύρος
Όταν μεγαλώσω, είμαι μαύρος
Όταν κάθομαι στον ήλιο, είμαι μαύρος
Όταν φοβάμαι, είμαι μαύρος
Όταν αρρωσταίνω, είμαι μαύρος
Κι όταν πεθαίνω, ακόμα είμαι μαύρος

Κι εσύ, λευκέ άνθρωπε
Όταν γεννιέσαι, είσαι ροζ
Όταν μεγαλώνεις, γίνεσαι  λευκός 
Όταν κάθεσαι στον ήλιο, γίνεσαι κόκκινος
Όταν κρυώνεις, γίνεσαι μπλε
Όταν φοβάσαι, γίνεσαι  κίτρινος 
Όταν αρρωσταίνεις, γίνεσαι πράσινος
Κι όταν πεθαίνεις, γίνεσαι γκρι

Και αποκαλείς εμένα έγχρωμο!;

* Σημείωση από τον δάσκαλο98: Προτάθηκε για βράβευση

ΔιαφορετικότηταΠοίηση

Change for a Dollar

Από την Connie11
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Μερικοί άνθρωποι κοροϊδεύουν τους ζητιάνους επειδή είναι βρόμικοι και για διάφορους άλλους λόγους. Στο παρακάτω βίντεο παρακολουθήστε πόσες καλές πράξεις κατάφερε να κάνει ένας ζητιάνος με λίγα κέρματα που του έδωσε ένας νέος!


Ταινίες

▼ Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα