2 Οκτ 2015

Το δέντρο με τις σαγιονάρες

Παραμύθι

Από τη HelloKitty23
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Μια φορά κι έναν καιρό, σε ένα μακρινό χωριό, ζούσε ένας φτωχός κηπουρός, λίγο μίζερος και φιλόδοξος. Το πρωί των 44 γενεθλίων του, πηγαίνοντας να δει αν μήπως επιτέλους φύτρωσε κάτι στον κήπο του, αντίκρισε, κάτι το αδιανόητο: ένα μεγάλο δέντρο που στο κάθε κλαδί του είχε από ένα ζευγάρι χρωματιστές σαγιονάρες! Ο κηπουρός δεν πίστευε στα μάτια του! Χωρίς να χάσει χρόνο, έπιασε ένα ζευγάρι και το δοκίμασε. Αλλά υπήρχε και κάτι ακόμα πιο παράξενο: το ζευγάρι που πήρε ήταν υπερβολικά μικρό νούμερο για τα μεγάλα του πόδια! Αλλά μόλις ακούμπησε τις σαγιονάρες, αυτές αμέσως άλλαξαν και μεγάλωσαν ακριβώς στο νούμερό του! Το πονηρό μυαλό του σκέφτηκε πως θα έβγαζε μια ολόκληρη περιουσία με αυτό το δέντρο. Και έτσι έκανε. Το επόμενο αμέσως πρωί άρχισε να καλεί χωριάτες στον κήπο του, για να αγοράσουν σαγιονάρες! Ο κόσμος είχε τρελαθεί! Όλοι έτρεχαν να προλάβουν να τις αγοράσουν! Μέσα σε μια βδομάδα, ο φτωχός μας κηπουρός είχε βγάλει πάνω από 100.000 ευρώ!

Ένα βράδυ, αφότου ο κόσμος είχε φύγει, κάποιος χτύπησε την πόρτα του. Αυτός, πήγε χαρούμενος να ανοίξει, θέλοντας να πάρει κι άλλα λεφτά, όμως, όταν άνοιξε την πόρτα, ένας άντρας με στέμμα και βασιλικά ρούχα, εμφανίστηκε μπροστά του:
— Γεια σας, είμαι ο λόρδος Ντούμπλιντον, από το βασίλειο Ντουμπλ, και θα ήθελα να αγοράσω το δέντρο σας!
— Τι; Συγνώμη κύριε αλλά θα ήθελα να σας αναφέρω, πως δεν πουλάω το δέντρο μου!
— Ούτε δηλαδή, για 300.000 ευρώ;
— Ούτε
— Ούτε για 500.000 ευρώ;
— Όχι
— Ωραία, τελική σου ευκαιρία: 1.000.000 ευρώ!

Ο κηπουρός έκπληκτος από αυτό το ποσό, δέχτηκε την πρότασή του. Τότε, ο Ντούμπλιντον μπούκαρε στο σπίτι του και βγήκε στον κήπο του. Ξερίζωσε το δέντρο και το φόρτωσε στη λιμουζίνα. Μόλις ο λόρδος έφτασε στο βασίλειό του, έταξε στους βασιλικούς κηπουρούς να ξαναφυτρώσουν το δέντρο. Αλλά το επόμενο πρωί, όταν ο Ντούμπλιντον βγήκε στην αυλή για να δει το δει το μόνο πράγμα που αντίκρισε ήταν ένα μόνο ζευγάρι σαγιονάρες στο γρασίδι! Τίποτε άλλο! Οι κηπουροί του, του είπαν πως ήταν δικό τους λάθος διότι έπρεπε να είχαν ρίξει νερό στο δέντρο! Έτσι, ο λόρδος τους εξόρισε μια για πάντα από το βασίλειο! Ωστόσο, ο «φτωχός» μας κηπουρός, έφυγε εκείνο ακριβώς το βράδυ για να μετακομίσει στις Μπαχάμες. Έτσι ζήσαμε εμείς καλά, και ο κηπουρός καλύτερα στις Μπαχάμες!



Παιδικές δημιουργίες
ΧΑΡΤΗΣ: podilato98.blogspot.com (από el.wikipedia.org)

HelloKitty23

Η HelloKitty23 κατοικεί στη Βόρεια Αθήνα. Με το ΠΟΔήΛΑΤΟ συνεργάστηκε στην έκτη δημοτικού (2015/16).

HelloKitty23

Οι αναρτήσεις τηςΟι συνεργάτες μας

BlackCat62


Η BlackCat62 κατοικεί στη Βόρεια Αθήνα. Με το ΠΟΔήΛΑΤΟ συνεργάστηκε στην έκτη δημοτικού (2015/16).


BlackCat62



Οι αναρτήσεις τηςΟι συνεργάτες μας

Ο θαλασσοπόρος μου

Από την BlackCat62
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Mου αρέσει πολύ να ζωγραφίζω και... γενικά να δημιουργώ. Βέβαια άμα δεν έχω έμπνευση δεν έχω ιδέες και άμα δεν έχω ιδέες δεν κάνω τίποτα δημιουργικό!

Ο θαλασσοπόρος είναι ένα παιδί που φαντάζεται ότι είναι ναύτης και κάνει ταξίδια σε όλο τον κόσμο μέχρι να τον φωνάξει η μαμά του για φαΐ.





Αυτή την εργασία την έκανα με υλικά που βρήκα στο σπίτι, όπως: κουτί από πίτσα, χαρτοπετσέτες, ξυλάκι παγωτού, ένα πλαστικό πιάτο και χαρτί.





Ορίστε και κάποια μέρη που «επισκέφτηκε» ο θαλασσοπόρος:




















Κατασκευές
ΤΟΠΙΑ: Αναζήτηση Google

29 Σεπ 2015

Επεξεργασία του αργού πετρελαίου

Πατήστε στην εικόνα

Ενέργεια

Ο Διαφωτισμός

Ο 17ος και ο 18ος αιώνας είναι για την Ευρώπη η περίοδος του Απολυταρχισμού. Οι ηγεμόνες της έχουν απόλυτη εξουσία, ενώ οι πολεμικές αναμετρήσεις είναι συχνές και σκληρές. Σε μια από αυτές μάλιστα, τον Τριακονταετή Πόλεμο (1618–1648), θα χάσει τη ζωή του το 1/3 περίπου από τους κατοίκους των γερμανικών περιοχών.



Όμως η Αναγέννηση, η Θρησκευτική Μεταρρύθμιση και οι Γεωγραφικές Ανακαλύψεις των προηγούμενων αιώνων εξακολουθούν να επηρεάζουν τους Ευρωπαίους:
Στη Γαλλία, τη Ρωσία και σε άλλες χώρες προωθούνται αλλαγές με σκοπό τον σεβασμό στους νόμους και τον περιορισμό της βασιλικής εξουσίας.
Στην Αγγλία, με τον «Χάρτη των Δικαιωμάτων» του 1689, ενισχύεται η εξουσία του Κοινοβουλίου σε βάρος της απόλυτης μοναρχίας.

Η μεγάλη τομή, ωστόσο, έρχεται με τον Διαφωτισμό, το σπουδαιότερο πνευματικό κίνημα στην Ευρώπη του 18ου αιώνα. Οι ιδέες του δεν επηρεάζουν μόνο τις κυρίαρχες ιδεολογικές τάσεις της εποχής αλλά εξακολουθούν να διαμορφώνουν τη σύγχρονη σκέψη.



Ο Διαφωτισμός ξεκινά από την Αγγλία, καλλιεργείται όμως κυρίως στη Γαλλία. Οι εκφραστές του αμφισβητούν τις προλήψεις και τις δεισιδαιμονίες και πιστεύουν ότι ο φωτισμός του ανθρώπου μέσω της παιδείας θα τον βοηθήσει να κατανοήσει τα δικαιώματά του. Οι Διαφωτιστές εναντιώνονται στη θανατική ποινή και στα βασανιστήρια, στη δουλεία και στον πόλεμο. Ο Βολτέρος μιλά για την ανεξιθρησκία, ο Ρουσό για την ελευθερία και την ισότητα, ο Λοκ και ο Μοντεσκιέ για την αξία των νόμων.



Συνέπειες του Διαφωτισμού

1 Οι νέες αυτές ιδέες επεκτείνονται και στην επιστήμη. Μελετάται το φαινόμενο του ηλεκτρισμού και ο Βόλτα κατασκευάζει την πρώτη μπαταρία. Ο Νεύτωνας ανακαλύπτει τον νόμο της βαρύτητας, η Χημεία προοδεύει εντυπωσιακά, ενώ στην Ιατρική χρησιμοποιείται ο εμβολιασμός, για να αντιμετωπιστούν διάφορες μεταδοτικές ασθένειες και κυρίως η ευλογιά.

Ο Άγγλος Ισαάκ Νιούτον (Νεύτωνας στα ελληνικά)
θεωρείται ο «πατέρας» της Φυσικής


2 Ανανεώνονται επίσης και μορφές της τέχνης όπως η λογοτεχνία και η μουσική. Γράφονται αξεπέραστα μυθιστορήματα (π.χ. «Ροβινσώνας Κρούσος», «Τα ταξίδια του Γκιούλιβερ»), ενώ κλασικοί συνθέτες, όπως ο Μπαχ και ο Μότσαρτ, δημιουργούν τα φημισμένα μουσικά έργα τους.


3 Παράλληλα εξελίσσεται και η τεχνολογία. Σημαντικές εφευρέσεις τού 18ου αιώνα είναι οι εξής:


4 Οι ιδέες του Διαφωτισμού, τέλος, επηρεάζουν καθοριστικά τις δύο μεγάλες επαναστάσεις του 18ου αιώνα, την Αμερικανική (1776) και τη Γαλλική (1789), καθώς και την Ελληνική που θα ακολουθήσει (1821).


ΠΗΓΕΣ: Ιστορία ΣΤ΄ Δημοτικού, Ιστορία ΣΤ΄ Δημοτικού (2006)
ΕΙΚΟΝΕΣ: aardvarkalley.blogspot.com (1), podilato98.blogspot.com (2-3,6-7), el.wikipedia.org (4), comickingdom.co.uk (5)

27 Σεπ 2015

Ελέγχω το γραπτό μου



Κάθε φορά που γράφω ένα κείμενο το ξαναδιαβάζω. Προσέχω τα δέκα σημεία που ακολουθούν και διορθώνω ό,τι χρειάζεται:

1 Τι ήθελα να γράψω; Ποιος ήταν ο σκοπός μου; Τον πέτυχα;

2 Οργάνωσα το γραπτό μου σε παραγράφους;

3 Πώς είναι η ορθογραφία; Χρησιμοποίησα το λεξικό μου;

4 Χρησιμοποίησα σωστά τις τελείες, τα κόμματα και τα άλλα σημεία στίξης;

5 Χρησιμοποίησα συνώνυμες λέξεις ή επαναλαμβάνω συχνά τις ίδιες και τις ίδιες;

6 Τι μου άρεσε περισσότερο από όσα έγραψα;

7 Τι θα μπορούσα να έχω γράψει καλύτερα; Πώς μπορώ να το γράψω τώρα;

8 Τι θα μπορούσα να γράψω ακόμη; Τι θα μπορούσα να αφαιρέσω;

9 Θα καταλάβουν το κείμενο οι συμμαθητές μου; Ποια σημεία θα τους αρέσουν περισσότερο και ποια λιγότερο;

1
0 Πώς είναι η εμφάνιση του γραπτού μου; Είναι καθαρό και καλογραμμένο; Μπορεί να το διαβάσει κανείς εύκολα;


Γραπτή έκφραση
ΠΗΓΗ: Γλώσσα ΣΤ΄ Δημοτικού
ΕΙΚΟΝΕΣ: 365lettersblog.blogspot.com, podilato98.blogspot.com (από ruralramblings.com)

▼ Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα