24 Ιαν 2020

Υπολογιστής ταμπλέτα

Από τη ΣοφΣοφ88
Μαθήτρια της έκτης τάξης



Τεχνολογία
ΠΗΓΗ: ;

ΣοφΣοφ88

Η ΣοφΣοφ88 κατοικεί στη Βόρεια Αθήνα. Με το ΠΟΔήΛΑΤΟ συνεργάστηκε στην έκτη δημοτικού (2019/20).

Οι αναρτήσεις τηςΟι συνεργάτες μας

Η ιστορική εξέλιξη των αυτοκινήτων

Από τον wolf23
Μαθητής της έκτης τάξης

Η ιστορία των αυτοκινήτων χάνεται πίσω στον χρόνο. Η ανακάλυψη και η χρήση αυτοκινούμενων οχημάτων αποτελεί ίσως από τις πιο καινοτόμες εφευρέσεις στην ανθρώπινη ιστορία και λέγεται μάλιστα πως χρειάστηκαν πάνω από 100.000 διπλώματα ευρεσιτεχνίας για να δημιουργηθεί ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Το πρώτο αυτοκίνητο αν μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε ήταν το επονομαζόμενο «Fardier» με δημιουργό τον Nicolas Joseph Cougnot στη Γαλλία το 1769.





Από το 1908 μεσολάβησαν πολλά στάδια εξέλιξης στη μαζική παραγωγή των αυτοκινήτων και στη βελτίωσή τους τόσο μηχανικά όσο και από άποψη design ντιζάιν. Λόγω της σημαντικής αύξησης της ρύπανσης από την εκπομπή ρύπων γίνεται συνεχής βελτίωση των αυτοκινήτων. Και σήμερα ένα συμβατικό αμάξι μοιάζει κάπως έτσι:



Άραγε σε λίγα χρόνια από τώρα πώς θα μοιάζουν;

Μετακινήσεις

Παίζοντας με τις γλώσσες

Από τις beauty19 και KM_458
Μαθήτριες της έκτης τάξης



Γλώσσες

21 Ιαν 2020

Αυτόχθονες λαοί
(παρουσιάσεις)

Σε κάποιες περιοχές του πλανήτη μας κατοικούν αυτόχθονες λαοί, οι οποίοι διατηρούν (σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό) τον παραδοσιακό τρόπο ζωής τους. Ορισμένοι υπέστησαν στο παρελθόν πολλά δεινά από τους Ευρωπαίους κατακτητές και αποίκους, άλλοι όμως ευτύχησαν να έχουν λίγες σχέσεις μαζί τους.

Πατήστε στις εικόνες και γνωρίστε μερικούς από αυτούς τους λαούς.

Πολικές περιοχές

1 Οι Λάπωνες της Βόρειας Ευρώπης:



2 Οι Εσκιμώοι της Βόρειας Αμερικής:



Αφρική

3 Οι Βεδουίνοι της ερήμου:



4 Οι Μπαντού της υποσαχάριας Αφρικής:



5 Οι Πυγμαίοι της Κεντρικής Αφρικής:



6 Οι Μασάι της Ανατολικής Αφρικής:



Ωκεανία

7 Οι Αβορίγινες της Αυστραλίας:



Άνθρωποι – Λαοί
ΚΕΙΜΕΝΟ: Γλώσσα ΣΤ΄ Δημοτικού
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ: Γεωγραφία ΣΤ΄ Δημοτικού

20 Ιαν 2020

Τα [i] της απλής προστακτικής

Η πιο συχνή προστακτική μας σχηματίζεται από το αοριστικό θέμα με την προσθήκη των καταλήξεων

α) και -τε στην ενεργητική φωνή
  • λύσ-ε, λύσ-τε
  • μίλ-ησε, μιλ-ήστε

β) -ου και -είτε στην παθητική φωνή
  • λύσ-ου, λυθ-είτε
  • κοιμ-ήσου, κοιμ-ηθείτε

Συχνά όμως τα πολλά [ i ] της γλώσσας μας προκαλούν ορθογραφικά λάθη.



Ας δούμε πώς μπορούμε να τα αποφύγουμε:

Ρήματα σε -ω

Στην Α΄ συζυγία τα πράγματα είναι εύκολα. Το [ i ] του ενεστώτα διατηρείται στον αόριστο, άρα και στην απλή προστακτική:
  • αρχίζω → άρχισα → άρχισε, αρχίστε
  • αφήνω → άφησα → άφησε, αφήστε
  • λύνω → έλυσα → λύσε, λύστε
  • δακρύζω → δάκρυσα → δάκρυσε, δακρύστε
  • κλείνω → έκλεισα → κλείσε, κλείστε
  • αθροίζω → άθροισα → άθροισε, αθροίστε

Ρήματα σε -ώ

Στη Β΄ συζυγία ο αόριστος σχηματίζεται κατά κανόνα σε -ησα. Αυτό το ήτα περνάει και στην απλή προστακτική:
  • βοηθώ → βοήθησα → βοήθησε, βοηθήστε
  • οδηγώ → οδήγησα → οδήγησε, οδηγήστε
  • κρατώ → κράτησα → κράτησε, κρατήστε

Το ίδιο συμβαίνει και όταν κάποιοι αόριστοι σχηματίζονται διαφορετικά:
  • μεθώ → μέθυσα → μέθυσε, μεθύστε
  • τραβώ → τράβηξα → τράβηξε, τραβήξτε

Ρήματα σε -μαι

Στην παθητική φωνή το [ i ] εμφανίζεται μόνο στον πληθυντικό αριθμό, στην κατάληξη -είτε:
  • αφήνομαι → αφέθηκα → αφέσου, αφεθείτε
  • λύνομαι → λύθηκα → λύσου, λυθείτε

Στη Β΄ συζυγία, μάλιστα, υπάρχει προηγουμένως και το ήτα του αορίστου:
  • κρατιέμαι → κρατήθηκα → κρατήσου, κρατηθείτε
  • κινούμαι → κινήθηκα → κινήσου, κινηθείτε



ΑΣΚΗΣΗ

1. Θυμηθ__τε να φέρετε αύριο τα χρήματα για την εκδρομή.


2. Ακούμπ__σε τα τετράδια στο θρανίο σου.


3. Γυρ__στε σελίδα, παρακαλώ!


4. Τηλεφων__στε μου το απόγευμα.


5. Ξ__σε λίγο τη μύτη του μολυβιού!


6. Λουστ__τε με «Καραφλέξ»: Εγγυημένα αποτελέσματα!


Δείτε στη συνέχεια


ΑφιερώματαΟρθογραφία
ΠΗΓΗ: Γλώσσα Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού
ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.com (1: healthtap.com)

Οδηγίες

Οδηγίες συμπεριφοράς είναι οι υποδείξεις που δίνουμε σε κάποιους όταν θέλουμε να τους μάθουμε να τηρούν νόμους και κανόνες ή να τους δείξουμε πώς να κάνουν κάτι.

Τέτοιες οδηγίες είναι οι κανόνες οδικής κυκλοφορίας, οι κανόνες υγιεινής, η διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσει κανείς για να πάει κάπου, οι συνταγές μαγειρικής κ.ο.κ.

Οδηγίες για αποτελεσματικές... οδηγίες

1 Εκφραζόμαστε με συντομία και σαφήνεια (ξεκάθαρα και κατανοητά).

2 Επιλέγουμε το κατάλληλο λεξιλόγιο, ανάλογα με την ηλικία των ατόμων προς τα οποία απευθυνόμαστε, ώστε οι οδηγίες να γίνονται εύκολα κατανοητές.

3 Παρουσιάζουμε τις προτάσεις των οδηγιών με τη σειρά, συχνά χρησιμοποιώντας αρίθμηση, ώστε να είναι ξεκάθαρες και να εντυπώνονται πιο εύκολα στους αναγνώστες μας. Αν χρειαστεί, μπορούμε να δώσουμε και κάποιο παράδειγμα.

4 Τοποθετούμε τα ρήματα σε προστακτική, υποτακτική ή οριστική έγκλιση, ανάλογα με το τι θέλουμε να εκφράσουμε.


Τι εκφράζουμε με κάθε έγκλιση

Με την προστακτική μιλάμε άμεσα, προστάζουμε:
  • Πρόσεχε στον δρόμο!
  • Περνάτε πάντα από τις διαβάσεις των πεζών.

Με την υποτακτική κάνουμε το ίδιο, αλλά λίγο πιο ευγενικά:
  • Να προσέχεις στον δρόμο!
  • Να περνάτε πάντα από τις διαβάσεις των πεζών.

Με την οριστική (ενεστώτα) στο α΄ πρόσωπο του πληθυντικού μιλάμε έμμεσα και ζητάμε κάτι ευγενικά:
  • Προσέχουμε στον δρόμο!
  • Περνάμε πάντα από τις διαβάσεις των πεζών.




ΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ: blogs.sch.gr/anianiouris
ΕΙΚΟΝΕΣ: stomikrocosmotistaxismas.blogspot.com, bh-vjesnik.blogspot.com

Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα: