17 Οκτ 2015

Το σπίτι των ουσιαστικών

Από την player99
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Μια φορά κι έναν καιρό υπήρχε το σπίτι των ουσιαστικών. Εκεί ζούσαν ο κύριος λεωφόρος και η κυρία παράγραφος. Μια μέρα καθώς ο κύριος λεωφόρος πήγαινε στη δουλειά του συνάντησε έναν τεράστιο δρόμο με αμέτρητα αυτοκίνητα να πηγαίνουν άλλα προς τα πάνω και άλλα προς τα κάτω. Αφού λοιπόν δεν το είχε ξαναδεί αποφάσισε να του δώσει ένα όνομα.
— Πώς να το βγάλω, πώς να το βγάλω; Ααα το βρήκα θα το βγάλω λεωφόρο. Έτσι πήρε το όνομά της η λεωφόρος.



Την ίδια μέρα η κυρία παράγραφος ήταν στο κομμωτήριο και διάβαζε ένα περιοδικό. Ξαφνικά βλέπει πως σε ένα κείμενο στη μέση ξεκινούσε η πρόταση λίγο πιο μέσα απ’ ό,τι οι άλλες. Δεν πίστευε στα μάτια της. Όπως καταλαβαίνετε αποφάσισε να της δώσει ένα όνομα.
— Πώς να το πω; Πώς να το πω; Ααα το βρήκα θα το πω παράγραφο. Έτσι η παράγραφος πήρε το όνομά της.

Ουσιαστικά
ΕΙΚΟΝΑ: player99

Τα δικά μας λεωφορεία

Οι συνεργάτες μας εμπνέονται από μια άσκηση των Φυσικών.


Περισσότερα στις αναρτήσεις που ακολουθούν:


ΕνέργειαΜετακινήσειςΠαιδικές συλλογές
ΕΙΚΟΝΑ: Φυσικά ΣΤ΄ Δημοτικού (επιμέλεια: podilato98.blogspot.com)

15 Οκτ 2015

Ζωγραφίζοντας ουσιαστικά

Οι συνεργάτες μας κλίνουν ουσιαστικά και εμπνέονται.



Περισσότερα στις αναρτήσεις που ακολουθούν:


ΟυσιαστικάΠαιδικές συλλογές
ΕΙΚΟΝΑ: tadefterakiablogaroun.blogspot.com

Η βάρκα με τα θηλυκά ουσιαστικά

Από την Ούρσουλα
Μαθήτρια της έκτης τάξης




Το λεωφορείο του φυσικού αερίου

Από την blue eyes21
Μαθήτρια της έκτης τάξης




blue eyes21

Η blue eyes21 κατοικεί στη Βόρεια Αθήνα. Με το ΠΟΔήΛΑΤΟ συνεργάστηκε στην έκτη δημοτικού (2015/16).

blue eyes21

Οι αναρτήσεις τηςΟι συνεργάτες μας

14 Οκτ 2015

Κομπιουτεράκι στα Μαθηματικά;

Στα Μαθηματικά της έκτης υπάρχει ειδικό μάθημα για το κομπιουτεράκι και τη χρήση του. Το είδαμε, μάθαμε και κάποια πράγματα που δε γνωρίζαμε, αλλά... μέχρι εκεί!

Εδώ, στο ΠΟΔήΛΑΤΟ, προτιμούμε το πρόχειρο, το μολύβι, τη γόμα και το μυαλό μας. Άσε που το τελευταίο το έχουμε πάντα μαζί μας!


Ορίστε και οι εικόνες για τη συλλογή σας:


Κόμικς – ΣκίτσαΠροβλήματα
ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.com

Το πολύχρωμο λεωφορείο

Από την Ούρσουλα
Μαθήτρια της έκτης τάξης




Ούρσουλα

Η Ούρσουλα κατοικεί στη Βόρεια Αθήνα. Με το ΠΟΔήΛΑΤΟ συνεργάστηκε στην έκτη δημοτικού (2015/16).

Ούρσουλα

Οι αναρτήσεις τηςΟι συνεργάτες μας

Το λεωφορείο των ονείρων μου

Από την player99
Μαθήτρια της έκτης τάξης




13 Οκτ 2015

Ανανεώσιμες και μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

Το μεγαλύτερο μέρος των ενεργειακών μας αναγκών καλύπτεται από τα ορυκτά καύσιμα, δηλαδή το πετρέλαιο, τους ορυκτούς άνθρακες και το φυσικό αέριο. Τα αποθέματα όμως του πετρελαίου και του φυσικού αερίου είναι περιορισμένα, ενώ τα κοιτάσματα των ορυκτών ανθράκων ολοένα και λιγοστεύουν.

Ο ρυθμός με τον οποίο αντλούμε και χρησιμοποιούμε αυτές τις πηγές ενέργειας είναι πολύ μεγαλύτερος από τον ρυθμό που τις δημιουργεί η φύση. Για να ανανεωθούν χρειάζονται χιλιάδες ή και εκατομμύρια χρόνια, γι’ αυτό και λέμε ότι πρακτικά είναι μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.


Υπάρχουν όμως και πηγές ενέργειας που όσο και αν τις χρησιμοποιούμε δεν εξαντλούνται. Μάλιστα, για να τις βρούμε, δε χρειάζεται καν να σκάψουμε! Οι πηγές αυτές ανανεώνονται από τη φύση με πολύ γρήγορο ρυθμό, γι’ αυτό τις ονομάζουμε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Όσο υπάρχει ο Ήλιος, ο άνεμος και το νερό της βροχής, όσο νέα φυτά φυτρώνουν και αναπτύσσονται, θα έχουμε στη διάθεσή μας τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Ωστόσο, το βασικό πρόβλημα αυτών των ενεργειακών πηγών είναι ότι, σε σχέση με τα ορυκτά καύσιμα, η αξιοποίησή τους είναι δύσκολη και ιδιαίτερα δαπανηρή.



Οι μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

Οι μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας δημιουργήθηκαν με φυσικές διαδικασίες στη διάρκεια χιλιάδων ή ακόμη και εκατομμυρίων ετών. Η ανανέωσή τους συνεπώς δεν είναι πρακτικά δυνατή (εξαντλούνται).

* Τα κοιτάσματα γαιάνθρακα, για παράδειγμα, δημιουργήθηκαν από οργανικές πρώτες ύλες, οι οποίες καταπλακώθηκαν από το έδαφος πριν από εκατομμύρια χρόνια. Η ολοένα και πιο εντατική εκμετάλλευση θα οδηγήσει σύντομα στην εξάντλησή τους.

Οι πηγές αυτές προκαλούν σημαντική ρύπανση στο περιβάλλον, ωστόσο (και δυστυχώς για το τελευταίο) έχουν μεγάλη απόδοση. Γι’ αυτό, άλλωστε, οι παγκόσμιες ανάγκες σε ενέργεια εξυπηρετούνται κυρίως από τις μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.



Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ανανεώνονται διαρκώς, και μάλιστα με φυσικές διαδικασίες, οπότε είναι πρακτικά ανεξάντλητες. Η αξιοποίησή τους δεν επιβαρύνει το περιβάλλον (δεν προκαλεί ρύπανση), η απόδοσή τους όμως με τη σημερινή τεχνολογία είναι σχετικά μικρή και η εκμετάλλευσή τους ιδιαίτερα δαπανηρή.

Η πιο διαδεδομένη από αυτές τις πηγές είναι το νερό, με την αξιοποίηση των υδατοπτώσεων. Ωστόσο στη χώρα μας επικρατεί ηλιοφάνεια τις περισσότερες μέρες του χρόνου, ενώ ισχυροί άνεμοι φυσούν σε πολλές, νησιωτικές κυρίως, περιοχές. Η αξιοποίηση, επομένως, των ανανεώσιμων πηγών που η φύση προσφέρει απλόχερα είναι ευκολότερη απ’ ό,τι σε άλλα μέρη.



Κοιτώντας μπροστά...

Η διάδοση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας θα μπορούσε να συμβάλει ουσιαστικά στον περιορισμό της ρύπανσης του περιβάλλοντος. Είναι επιτακτική ανάγκη να αναπτυχθεί η απαραίτητη τεχνολογία που θα αξιοποιήσει αποδοτικότερα αυτές τις πηγές ενέργειας.

Ίσως έτσι μπορέσουμε κάποτε να έχουμε στη διάθεσή μας το ιδανικό καύσιμο...



ΕνέργειαΠεριβάλλον
ΠΗΓΗ: Φυσικά ΣΤ΄ Δημοτικού
ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.com (οι 3-5 από Φυσικά ΣΤ΄ Δημοτικού)

12 Οκτ 2015

Το δικό μου ηλιακό σύστημα

Από τη HelloKitty23
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Η έμπνευση για αυτή την κατασκευή, μου ήρθε όταν είδα μια φωτογραφία του ηλιακού μας συστήματος. Σκέφτηκα πως θα ήταν ωραίο να φτιάξω ένα παρόμοιο, με βασικό υλικό: το φελιζόλ!


Την επόμενη μέρα λοιπόν, ξύπνησα και πήγα να αγοράσω τα υλικά που χρειαζόμουν: έναν καμβά, μπάλες από φελιζόλ διάφορου μεγέθους, αστέρια από φελιζόλ (μικρά και μεγάλα), μπογιές με διάφορα χρώματα και χρυσόσκονη! Αφού πήρα τα απαραίτητα, ξεκίνησα!





Ήταν πολύ διασκεδαστική όλη αυτή η διαδικασία και σίγουρα στο μέλλον θα φτιάξω και άλλες τέτοιου είδους κατασκευές!


ΔιάστημαΚατασκευές

10 Οκτ 2015

Ορθογραφία πέμπτης τάξης

Από το inschool.gr

Ελέγξτε τις γνώσεις σας στην ύλη του σχολικού βιβλίου:

Ενότητα 1

  • Πατήστε στο λάθος: (1) (2)
  • Βοηθήστε τη μαϊμού: (1) (2) (3)

Ενότητα 2

  • Πατήστε στο λάθος: (1) (2) (3) (4)
  • Βοηθήστε τη μαϊμού: (1) (2)
  • Βοηθήστε το σκυλάκι: (1) (2)

Ενότητα 4


Ενότητα 6

  • Βοηθήστε τη μαϊμού: (1) (2)
  • Βοηθήστε το σκυλάκι: (1) (2)





Ενότητα 8

  • Βοηθήστε τη μαϊμού: (1)

Ενότητα 9


Ενότητα 10

  • Πατήστε στο λάθος: (1) (2) (3) (4)
  • Βοηθήστε τη μαϊμού: (1) (2)
  • Βοηθήστε το σκυλάκι: (1) (2)

Ενότητα 11

  • Πατήστε στο λάθος: (1) (2) (3) (4)
  • Βοηθήστε τη μαϊμού: (1) (2) (3)
  • Βοηθήστε το σκυλάκι: (1) (2)


ΠΗΓΗ: inschool.gr

9 Οκτ 2015

Η Ευρώπη στα νεότερα χρόνια
(παρουσιάσεις)

Πατήστε στην εικόνα και επιλέξτε τις σχετικές παρουσιάσεις:



Ιστορία
ΠΗΓΗ: Ψηφιακή Τάξη
ΕΙΚΟΝΑ: podilato98.blogspot.com

Πόλεμοι στη Χώρα των Αριθμών

Ένα παραμύθι για τις αριθμητικές παραστάσεις



Μια φορά κι έναν καιρό, στα πολύ παλιά χρόνια, ζούσαν στις εύφορες πεδιάδες της Χώρας των Αριθμών τέσσερις μεγάλες φυλές, που πολεμούσαν μεταξύ τους για αιώνες, προσπαθώντας να επικρατήσει η πιο δυνατή. Οι μάχες που είχαν δώσει ήταν πάρα πολλές, αλλά καμιά δεν κατάφερνε να επιβληθεί στις άλλες.

Οι φυλές αυτές ήταν οι προσθέσεις, οι αφαιρέσεις, οι πολλαπλασιασμοί και οι διαιρέσεις.

Κάποτε οι πολλαπλασιασμοί σκέφτηκαν πως θα μπορούσαν να συμμαχήσουν με τις διαιρέσεις, για να νικήσουν και να υποδουλώσουν τις άλλες φυλές. Στη μεγάλη μάχη που ακολούθησε πολλοί αριθμοί θυσιάστηκαν πολεμώντας σαν ήρωες, ώσπου τελικά οι πολλαπλασιασμοί και οι διαιρέσεις νίκησαν τον στρατό των προσθέσεων και των αφαιρέσεων.

Στιγμιότυπο από τον Μεγάλο Μαθηματικό Πόλεμο


Οι νικητές υποχρέωσαν τους αντιπάλους τους να υπογράψουν συνθήκη με την οποία αναγνωριζόταν η προτεραιότητα των πολλαπλασιασμών και των διαιρέσεων απέναντι στις προσθέσεις και τις αφαιρέσεις.

Οι επόμενες ημέρες κύλησαν με γλέντια και πανηγύρια. Ο Μεγάλος Μαθηματικός Πόλεμος είχε επιτέλους τελειώσει!

Δυστυχώς, μέσα στη χαρά τους ξέχασαν τους αντάρτες: τη φυλή των παρενθέσεων, που ζούσε στα βουνά και τους είχε πολεμήσει πολλές φορές.

Ο στρατός των παρενθέσεων περίμενε την κατάλληλη ευκαιρία για να επιτεθεί. Το τρίτο βράδυ, ενώ όλοι γλεντούσαν, οι παρενθέσεις τούς περικύκλωσαν και τους ανάγκασαν να παραδοθούν.


Οι δύο σύμμαχοι αιφνιδιάστηκαν και δεν πρόλαβαν να αντισταθούν. Ο Β΄ Μαθηματικός Πόλεμος, όπως τον ονόμασαν αργότερα οι ιστορικοί, τελείωσε τόσο γρήγορα όσο είχε αρχίσει!...

Η νέα συνθήκη που υπογράφτηκε δήλωνε την ανωτερότητα των παρενθέσεων απέναντι σε όλους, αλλά επέτρεπε στους πολλαπλασιασμούς και τις διαιρέσεις να κρατήσουν την προτεραιότητά τους απέναντι στις προσθέσεις και τις αφαιρέσεις.

Από τότε, όποτε συναντούμε αριθμητικές παραστάσεις, οφείλουμε να σεβόμαστε τη συνθήκη, διαφορετικά θα ξεσπάσει νέος πόλεμος! Μόνο έτσι θα ζήσουν αυτές καλά κι εμείς καλύτερα...


ΠΗΓΗ: users.auth.gr/kliapis/
ΕΙΚΟΝΕΣ: mr-movie.com (1), podilato98.blogspot.com (2: tagmata.it, 3: gunandgame.com)

8 Οκτ 2015

Οι μεγάλες επαναστάσεις του 18ου αιώνα

Στα τέλη του 18ου αιώνα ξεσπούν δύο μεγάλες επαναστάσεις: η Αμερικανική (1776) και η Γαλλική (1789). Έχουν επηρεαστεί από τον Διαφωτισμό και οι ιδέες τους διαδίδονται γρήγορα στον υπόλοιπο κόσμο.


Κατά την Αμερικανική Επανάσταση οι άποικοι του Νέου Κόσμου εξεγείρονται εναντίον της μητρόπολής τους, της Αγγλίας. Αποκτούν την ανεξαρτησία τους και σχηματίζουν τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής (ΗΠΑ), μια χώρα που στη συνέχεια θα αυξήσει κατά πολύ την έκτασή της και σε λιγότερο από δύο αιώνες θα γίνει υπερδύναμη.

Η Γαλλική Επανάσταση καταργεί την απόλυτη μοναρχία στη Γαλλία και εμπνέει όλους τους λαούς της Ευρώπης να παλέψουν ενάντια στην εκμετάλλευση και τις δικές τους μοναρχίες, αποτελώντας το έναυσμα για ξεσηκωμό στην Ισπανία, την Ιταλία και την Ελλάδα.

Δείτε στη συνέχεια


ΑφιερώματαΙστορία
ΠΗΓΗ: Ιστορία ΣΤ΄ Δημοτικού
ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.com (από musicstack.com, notapottedplant.blogspot.com)

6 Οκτ 2015

Ταξίδι στη Χονολουλού

Από τις player99 και Red Rose
Μαθήτριες της έκτης τάξης

Μια μέρα ο Τσίπρας πήγε στη Χονολουλού για διακοπές. Επίσης και η Μέρκελ πήγε διακοπές στη Χονολουλού. Εκεί ο Τσίπρας συνάντησε τη Μέρκελ. Στην αρχή μάλωναν σαν τον σκύλο με τη γάτα για τα πολιτικά και για το Grexit. Μετά όμως (αφού πέρασαν πολύ χρόνο μαζί) άρχισαν να συμπαθιούνται. Μετά από μια βδομάδα ήρθε ο μάγος Σόιμπλε και τους μάγεψε. Τους έκανε να αγαπιούνται κεραυνοβόλα.

Έπειτα, αφού κάνανε πολλά πράγματα σαν ζευγάρι, πήγανε να πάρουνε ένα παγωτό από το παγωτατζίδικο του Σαμαρά. Μόλις πήραν το παγωτό τους (ο ένας γεύση σοκολάτα και η άλλη φράουλα) ανακάλυψαν πως δεν τους αρέσει η ίδια γεύση παγωτού, χώρισαν και γι’ αυτό από τότε τσακώνονται πάντα για οτιδήποτε πολιτικό.


player99

Η player99 κατοικεί στη Βόρεια Αθήνα. Με το ΠΟΔήΛΑΤΟ συνεργάστηκε στην έκτη δημοτικού (2015/16).

player99

Οι αναρτήσεις τηςΟι συνεργάτες μας

Με αφορμή την πολιτική επικαιρότητα

Οι συνεργάτες μας παρακολουθούν τις συζητήσεις των μεγάλων, βλέπουν ειδήσεις και... εμπνέονται.


Περισσότερα στις αναρτήσεις που ακολουθούν:


Παιδικά ρεπορτάζΠαιδικές συλλογέςΠολιτική
ΕΙΚΟΝΑ: podilato98.blogspot.com (από sansimera.gr)

5 Οκτ 2015

Αφήγηση

Όταν αφηγούμαστε ένα γεγονός (πραγματικό ή φανταστικό), συνήθως χρησιμοποιούμε δύο παρελθοντικούς χρόνους: τον παρατατικό και τον αόριστο.

Σε κάποιες περιπτώσεις, ωστόσο, μπορούμε να προσθέσουμε περισσότερη ζωντάνια και αμεσότητα με τη βοήθεια του ενεστώτα. Τότε ο χρόνος αυτός λέγεται διηγηματικός ή ιστορικός ενεστώτας.



Όλες οι πληροφορίες πρέπει να δίνονται με χρονική σειρά. Σε αυτό μας βοηθούν κυρίως οι χρονικές προτάσεις και οι χρονικοί προσδιορισμοί, δηλαδή οι λέξεις ή ομάδες λέξεων που δηλώνουν χρόνο (χρονικοί σύνδεσμοι, χρονικά επιρρήματα, άλλες φράσεις).

Μερικοί χρονικοί προσδιορισμοί:
  • στην αρχή, έπειτα, μετά
  • στη συνέχεια, ύστερα από λίγο
  • αφού έγιναν αυτά, κατόπιν
  • ξαφνικά, στο τέλος

Όταν ο αφηγητής είναι ένα από τα πρόσωπα της ιστορίας, λέμε ότι η αφήγηση γίνεται σε πρώτο πρόσωπο. Αν δεν ανήκει στα πρόσωπα της ιστορίας, λέμε ότι η αφήγηση γίνεται σε τρίτο πρόσωπο.

1. Όταν αφηγούμαστε μια ιστορία



Αναφέρουμε:
  • Πού και πότε συμβαίνουν τα γεγονότα.
  • Ποιο είναι το κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας, ποια άλλα πρόσωπα συμμετέχουν.
  • Με ποιο γεγονός ξεκινά η ιστορία, με ποια γεγονότα ή πράξεις συνεχίζεται, πώς τελειώνει.
  • Τι σκέφτονται και τι αισθάνονται τα πρόσωπα (κυρίως το κεντρικό) για ό,τι συνέβη.

2. Όταν αφηγούμαστε κάτι που μας συνέβη

Αναφέρουμε:
  • Πού έγινε, πότε έγινε, ποιοι παίρνουν μέρος.
  • Πώς συνέβη (αίτια).
  • Τι ακριβώς έγινε.
  • Ποια είναι η σημασία του (αν είναι σημαντικό και γιατί).
  • Ποια είναι τα αποτελέσματά του.
  • Ποιες σκέψεις και συναισθήματα μας προκάλεσε.

3. Όταν μιλάμε για ένα γεγονός

Αναφέρουμε:
  • Πού συνέβη, πότε, ποιοι έχουν σχέση με αυτό.
  • Ποια ήταν η αιτία.
  • Τι ακριβώς έγινε (με χρονική σειρά).
  • Ποια είναι η σημασία και οι συνέπειές του.
  • Πώς αντιμετωπίστηκαν οι συνέπειες.
  • Ποια συμπεράσματα βγαίνουν.

4. Όταν μιλάμε για μια επίσκεψη σε κάποιον χώρο

Δήλος

Αναφέρουμε:
  • Πώς λέγεται, πού βρίσκεται.
  • Πότε πήγαμε, πώς πήγαμε, γιατί πήγαμε εκεί.
  • Ποιους συναντήσαμε.
  • Τι είδαμε, τι μάθαμε, τι μας εντυπωσίασε.
  • Τι σκεφτήκαμε και τι νιώσαμε.

5. Όταν διηγούμαστε πράξεις που επαναλαμβάνονται

Αναφέρουμε:
  • Ποια είναι η διαδικασία, πότε γίνεται και πού.
  • Ποιοι συμμετέχουν και πώς.
  • Ποια είναι τα γεγονότα (με τη σειρά που συμβαίνουν).
  • Τι ακριβώς συμβαίνει σε κάθε στάδιο και γιατί γίνεται.
  • Πώς αντιδρούν όσοι παρακολουθούν ή παίρνουν μέρος.
  • Πώς τελειώνει η διαδικασία.
  • Ποια είναι η γνώμη μας.

6. Όταν λέμε τη γνώμη μας για ένα καλλιτεχνικό θέαμα



Αναφέρουμε:
  • Ποιος είναι ο τίτλος, οι συντελεστές (σκηνοθέτης, ηθοποιοί, συνθέτης), η διάρκεια, η χώρα προέλευσης του έργου, το έτος που παρουσιάστηκε.
  • Ποια είναι η υπόθεση του έργου: δίνουμε μόνο τις πιο σημαντικές πληροφορίες για τους ήρωες και τις περιπέτειές τους, δεν αποκαλύπτουμε το τέλος.
  • Ποια είναι η γνώμη μας για το έργο, οι προσωπικές μας εντυπώσεις, τα συναισθήματα που μας προκάλεσε.



ΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ: Γλώσσα ΣΤ΄ Δημοτικού, egpaid.blogspot.com, blogs.sch.gr/anianiouris
ΕΙΚΟΝΕΣ: litebringersrus.blogspot.com, laografiki.gr, commondatastorage.googleapis.com, specialdeal.gr, Γραμματική Ε΄-ΣΤ΄ Δημοτικού (επιμέλεια: podilato98.blogspot.com)

Γκολ


Η μπάλα στη σέντρα, μπάλα γλυκιά μου αφέντρα,
μπάλα από δέρμα και πλαστικό.
Ο αγώνας αρχίζει σε μια αλάνα στου Γκύζη,
μπάλα, σε κόσμο με πας μαγικό.

Με παίζουν σκληρά και με κυνηγούν,
μα σήμερα δε θα με πιάσουν.
Μαρκάρουν στενά και όπως μπορούν,
μα σήμερα δε θα με φτάσουν.
Το θέλουν πολύ, μα εγώ πιο πολύ,
γιατί είναι μέρα για γκολ,
(γκολ, γκολ, γκολ!)
σήμερα είναι μέρα για γκολ!

Σε μια αλάνα, που εμείς τη λέγαμε Μαρακάνα,
παίζαμε Μπάρτσα, Γιουβέντους, Ρεάλ.
Μα στα όνειρα μας λέγαμε θά ’ρθει η σειρά μας
κάποια μέρα να παίξουμε στο Μουντιάλ.

Και χιλιάδες καρδιές σε όλη τη γη,
θα χτυπούν μαζί με τη δική μας.
Και χιλιάδες φωνές σαν μία μαζί
θα ενώνονται με τη φωνή μας
όταν έρθει η στιγμή, η μεγάλη στιγμή,
για το ωραιότερο γκολ,
(γκολ, γκολ, γκολ!)
για το ωραιότερο γκολ!

Μα πόσο είναι κρίμα, γίναν όλα μπίζνα και χρήμα,
μα μέσα μου πάντοτε θα κουβαλώ
τα ωραιότερα γκολ (γκολ, γκολ, γκολ!),
τις κεφαλιές, τις μπαλιές (γκολ, γκολ, γκολ!),
τις πιο μεγάλες στιγμές (γκολ, γκολ, γκολ!),
τα ματωμένα μας γόνατα, τις προσευχές
κι όλα σαν να ’τανε χθες! (γκολ, γκολ, γκολ!)
Τις βρισιές, τις ευχές (γκολ, γκολ, γκολ!),
τις πιο μεγάλες στιγμές (γκολ, γκολ, γκολ!),
τις ιδρωμένες φανέλες, σαν να ’τανε χθες!

Τα ωραιότερα γκολ (γκολ, γκολ, γκολ!)
τα ωραιότερα γκολ, τα ωραιότερα γκολ!
(γκολ, γκολ, γκολ!)


ΣΤΙΧΟΙ–ΜΟΥΣΙΚΗ: Μάρκος Κούμαρης
ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Locomondo
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ: 2010

ΑθλητισμόςΤραγούδια

Αθλητισμός, όχι βία-ρατσισμός

Η ενασχόληση με τον αθλητισμό είναι μια καλή πρόβα για τη ζωή. Προσφέρει υγεία και εκτόνωση, ενώ μας εξασκεί στον συναγωνισμό και την ομαδικότητα. Παράλληλα, κάθε φορά που συναντούμε βία, ρατσισμό και άλλα «λάθος μονοπάτια», μας βοηθά να σκεφτόμαστε τις επιλογές μας και να παίρνουμε αποφάσεις...

Ο συνάδελφος Οδυσσέας Σαγρέδος, μουσικός στο 26ο και 29ο ΔΣ Αχαρνών, δημιούργησε το υπέροχο τραγούδι που ακολουθεί. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες μας, μικροί και μεγάλοι το τραγουδούν ακόμη και στους διαδρόμους!


Πηγή υγείας, χαράς είν’ ο αθλητισμός·
βίας, συμφοράς είναι ο ρατσισμός!
Όταν κάνεις μόνος σπορ, τότε απλά ασκείσαι.
Αν συναγωνίζεσαι με άλλους, τότε αθλείσαι!

Ίσως να μη βλάπτει η ατομικότητα,
όμως δεν προσφέρει όσα η ομαδικότητα!
Είναι οργανωμένος, κοινωνικός θεσμός,
με πολλαπλά οφέλη ο αθλητισμός!

Άμα νιώθεις μόνος και αποκλεισμένος,
αν κάποιες φορές γι’ άλλους νιώθεις μένος,
σε λάθος μονοπάτια μην το αφήσεις να σε βγάλει
κι ας κάνουν τα ίδια λάθη ακόμα κι οι μεγάλοι!

Μην κοιτάς εμφάνιση, κιλά, ομιλία, περπάτημα,
καταγωγή και χρώμα. Στα λάθη ύψωσε ανάστημα!
Μη σε βάζει κάτω ούτε η αναπηρία,
η διαφορετικότητα δε μας στερεί ευκαιρία!

Αθλητής σημαίνει ν’ αγωνίζεσαι όταν πέφτεις,
να νικάς τον πόνο, να ’σαι αληθινός ηγέτης!
Μέσο συνοχής είναι ο αθλητισμός,
είναι γνώση, αγάπη και πολιτισμός!

Εκτονώσου, αθλήσου με δημιουργία,
βρες μες στην ομάδα αγάπη κι ευλογία!
Οι προκαταλήψεις μη σε διαφθείρουν,
ρατσισμός και βία μη σε παρασύρουν!


ΣΤΙΧΟΙ–ΜΟΥΣΙΚΗ: Οδυσσέας Σαγρέδος
ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Οδυσσέας Σαγρέδος – Γωγώ Βαγενά
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ: 2014

ΑθλητισμόςΔιαφορετικότητα – ΡατσισμόςΕιδικά τραγούδια

4 Οκτ 2015

Βόλτα στο ηλιακό σύστημα

Ένα ταξίδι με τα πόδια, με αεροπλάνο, με αυτοκίνητο

Του Αντώνη Ροσσολάτου
Δημιουργός του Greek Astronomy Club

Είναι πολύ δύσκολο να καταλάβουμε πόσο μεγάλο είναι το ηλιακό μας σύστημα. Οι επιστήμονες μάς λένε ότι ο μεγαλύτερος αριθμός που μπορεί να αντιληφθεί το μυαλό μας είναι ο αριθμός εκατό χιλιάδες (100.000). Όταν αρχίζουμε να μιλάμε για τις αποστάσεις μεταξύ των πλανητών, οι οποίες μετριούνται σε εκατομμύρια ή δισεκατομμύρια χιλιόμετρα, αρχίζουμε να ζαλιζόμαστε...


Ας προσπαθήσουμε να «φέρουμε» τις αποστάσεις στα μέτρα μας. Η βόλτα μας στο ηλιακό σύστημα θα ξεκινήσει από τον Ήλιο και θα ολοκληρωθεί στον τελευταίο πλανήτη, τον Ποσειδώνα. Θα περπατήσουμε με σταθερά βήματα του ενός μέτρου, θα πιλοτάρουμε το αεροπλάνο μας με ταχύτητα 1.000 χιλιομέτρων την ώρα και θα οδηγήσουμε το αυτοκίνητό μας με ταχύτητα 110 χιλιομέτρων την ώρα.

Έτοιμοι; Για να δω: Φοράτε τα αθλητικά σας παπούτσια, έχετε φουλάρει τα ντεπόζιτα με καύσιμα... Όλα εντάξει...


Καλό ταξίδι!


Ερμής

Φανταστείτε ότι βρίσκεστε σε ένα ποδοσφαιρικό γήπεδο και ότι κάποιος φίλος σας στέκεται ακίνητος στη γραμμή του τέρματος, αναπαριστώντας τον Ήλιο. Για να φτάσετε στον Ερμή, πρέπει να κάνετε 35 βήματα μακριά του, προς το κέντρο του γηπέδου.
  • Με το αεροπλάνο θα φτάσετε σε 7 χρόνια.
  • Με το αυτοκίνητο θα φτάσετε σε 57 χρόνια.

Αφροδίτη

Για να πάτε στην Αφροδίτη πρέπει να κάνετε άλλα 30 βήματα μπροστά: συνολικά 65 βήματα από τον Ήλιο, δηλαδή τον φίλο σας.
  • Με το αεροπλάνο θα φτάσετε σε 12 χρόνια.
  • Με το αυτοκίνητο θα φτάσετε σε 106 χρόνια.

Γη

Σειρά έχει η Γη. Πρέπει να κάνετε άλλα 28 βήματα εμπρός: συνολικά 93 βήματα από τον Ήλιο.
  • Με το αεροπλάνο θα φτάσετε σε 18 χρόνια.
  • Με το αυτοκίνητο θα φτάσετε σε 152 χρόνια.

Άρης

Ο Άρης είναι η τελευταία στάση που μπορείτε να κάνετε μέσα στο ποδοσφαιρικό γήπεδο. Βρίσκεστε πια 137 βήματα μακριά από τον Ήλιο.
  • Με το αεροπλάνο θα φτάσετε σε 26 χρόνια.
  • Με το αυτοκίνητο θα φτάσετε σε 223 χρόνια.

Δίας

Φτάνετε στον μεγαλύτερο πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος. Ήδη έχετε περπατήσει 400 μέτρα (βήματα). Αντέχετε, έτσι;
  • Με το αεροπλάνο θα φτάσετε σε 89 χρόνια.
  • Με το αυτοκίνητο θα φτάσετε σε 762 χρόνια.

Κρόνος

Ο πλανήτης των δακτυλίων είναι πολύ όμορφος. Είστε σε απόσταση 800 μέτρων μακριά από τον Ήλιο. Νομίζω ότι αρχίσατε να κουράζεστε. Υπομονή!
  • Με το αεροπλάνο θα φτάσετε σε 163 χρόνια.
  • Με το αυτοκίνητο θα φτάσετε σε 1.396 χρόνια.

Ουρανός

Ο μυστηριώδης γαλαζοπράσινος πλανήτης είναι μπροστά σας. Μπράβο! Έχετε διανύσει 1.600 μέτρα (1,6 χιλιόμετρα) μακριά από τον φίλο σας. Ένας έμεινε!
  • Με το αεροπλάνο θα φτάσετε σε 328 χρόνια.
  • Με το αυτοκίνητο θα φτάσετε σε 2.809 χρόνια.

Ποσειδώνας

Ο όγδοος σε σειρά πλανήτης ξεπροβάλλει. Η απόσταση που περπατήσατε έφτασε τα 2.400 μέτρα (2,4 χιλιόμετρα) μήκος. Πρόκειται πράγματι για πολύ μεγάλη απόσταση.
  • Με το αεροπλάνο θα φτάσετε σε 513 χρόνια.
  • Με το αυτοκίνητο θα φτάσετε σε 4.400 χρόνια.



Μετακινήσεις
ΠΗΓΗ: e-telescope.gr
ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.com (1: reddit.com, 3), giapraki.com (2)

Οι σχέσεις μας με τα παράγωγα του πετρελαίου

Από τον Κόκκινο Κλόουν
Μαθητής της έκτης τάξης

Μια ωραία μέρα του Σαββάτου ξύπνησα στο δωμάτιό μου που ήταν γεμάτο με πετροχημικά πλαστικά. Έφτιαξα το γάλα μου που ήταν αποθηκευμένο σε ένα πετροχημικό που πάλι λεγόταν πλαστικό. Μετά βγήκα έξω και περπάτησα πάνω σε ένα κλάσμα του αργού πετρελαίου την άσφαλτο. Πήγαινα στο σπίτι του κολλητού μου για να περάσω μαζί του τη μέρα μου, μιας και οι δικοί μου έλειπαν ταξίδι. Ξαφνικά πάνω στο κλάσμα του αργού πετρελαίου την άσφαλτο πέρασε μια κηδεία.

Ήταν μια πολύ ωραία μέρα. Πήγαμε και στο Allou Fun Park και στον δρόμο σταματήσαμε για κλάσμα αργού πετρελαίου βενζίνη. Τελικά το βράδυ φάγαμε στην ψησταριά του, που λειτουργούσε με κλάσμα αργού πετρελαίου προπάνιο.

Ενέργεια

Κόκκινος Κλόουν

O Κόκκινος Κλόουν κατοικεί στη Βόρεια Αθήνα. Με το ΠΟΔήΛΑΤΟ συνεργάστηκε στην έκτη δημοτικού (2015/16).

Κόκκινος Κλόουν

Η ανάρτησή τουΟι συνεργάτες μας

Η εναλλαγή ημέρας και νύχτας σε παραμύθι

Οι συνεργάτες μας εμπνέονται από την περιστροφή της Γης.



Περισσότερα στις αναρτήσεις που ακολουθούν:


ΓεωγραφίαΠαιδικές συλλογέςΧρόνος
ΕΙΚΟΝΑ: scbwi.org

Ο Σκοτεινούλης και ο Φωτεινούλης

Από τη Fofikos1406
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Μια φορά και έναν καιρό, ήταν δυο πλανήτες ο Φωτεινούλης και ο Σκοτεινούλης. Ο Φωτεινούλης ήταν ένας κίτρινος, ζεστός, καμαρωτός καμαρωτός, όμορφος πλανήτης. Όλοι τον αγαπούσαν. Ενώ όμως ο Σκοτεινούλης ήταν ένας γκρι, μίζερος πλανήτης που δεν τον ήθελε κανένας... Μια μέρα λοιπόν, ο Φωτεινούλης είπε στον Σκοτεινούλη:
— Μα γιατί είσαι τόσο στεναχωρημένος;
— Εμένα κάνεις δε με θέλει...
— Φυσικά και σε θέλουν. Τώρα που εγώ θα πάω να κοιμηθώ βγες εκεί έξω να σε θαυμάσουν και μην κρύβεσαι.
— Σίγουρα;
— Φυσικά, κάνε με περήφανο.



— Μα εγώ δεν είμαι σαν εσένα για με θέλουν οι άλλοι...
— Όλοι είμαστε διαφορετικοί. Ο καθένας έχει τη χάρη του.
— Έχει μια λογική...
— Ουφ νύσταξα, βγες τώρα να σε θαυμάσουν.

Όταν λοιπόν ο Φωτεινούλης έπεσε για ύπνο, γιατί ήταν κουρασμένος από την πρωινή βάρδια, ο Σκοτεινούλης βγήκε έξω και εντυπωσίασε. Όλοι τον κοιτούσαν με την ίδια απορία πού ήταν τόσο καιρό, ήταν τόσο όμορφος, τόσο μεγάλος. Κανείς δεν μπορούσε να πάρει τα μάτια του από πάνω του...

Έτσι λοιπόν τον Σκοτεινούλη τον ονομάσανε Φεγγάρι, και τον Φωτεινούλη Ήλιο. Όλοι ήταν ευτυχισμένοι και το φεγγάρι δεν ήταν πια δυστυχισμένο αλλά λαμπερό και με αυτοπεποίθηση. Κάθε βράδυ λοιπόν το φεγγάρι έβγαινε και ο ήλιος κοιμόταν και το πρωί γινόταν το ανάποδο. Και ζήσαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα!


Διαφορετικότητα
ΕΙΚΟΝΕΣ: lascosasdejuampa1.blogspot.com, de.clipartlogo.com

Fofikos1406

Η Fofikos1406 κατοικεί στη Βόρεια Αθήνα. Με το ΠΟΔήΛΑΤΟ συνεργάστηκε στην έκτη δημοτικού (2015/16).

Fofikos1406

Η ανάρτησή τηςΟι συνεργάτες μας

Ορθογραφία έκτης τάξης

Από το inschool.gr

Ελέγξτε τις γνώσεις σας στην ύλη του σχολικού βιβλίου:

Ενότητα 1


Ενότητα 2

  • Πατήστε στο λάθος: (1) (2) (3)
  • Βοηθήστε τη μαϊμού: (1) (2)
  • Βοηθήστε το σκυλάκι: (1)

Ενότητα 4


Ενότητα 6

  • Βοηθήστε τη μαϊμού: (1) (2) (3)
  • Βοηθήστε το σκυλάκι: (1)

Ενότητα 7

  • Πατήστε στο λάθος: (1) (2) (3)
  • Βοηθήστε τη μαϊμού: (1) (2)
  • Βοηθήστε το σκυλάκι: (1) (2)





Ενότητα 8

  • Βοηθήστε τη μαϊμού: (1)

Ενότητα 9

  • Πατήστε στο λάθος: (1) (2) (3)
  • Βοηθήστε τη μαϊμού: (1)
  • Βοηθήστε το σκυλάκι: (1) (2)

Ενότητα 10

  • Πατήστε στο λάθος: (1) (2) (3) (4) (5)
  • Βοηθήστε τη μαϊμού: (1) (2)
  • Βοηθήστε το σκυλάκι: (1) (2)

Ενότητα 13

  • Βοηθήστε τη μαϊμού: (1) (2) (3)
  • Βοηθήστε το σκυλάκι: (1) (2) (3)

Ενότητα 15
  • Βοηθήστε τη μαϊμού: (1) (2)
  • Βοηθήστε το σκυλάκι: (1)


ΠΗΓΗ: inschool.gr

Οι πλανήτες

Οι οκτώ πλανήτες διακρίνονται
  • στους γήινους πλανήτες (Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης), που έχουν στερεά επιφάνεια, και
  • στους αέριους γίγαντες (Δίας, Κρόνος, Ουρανός, Ποσειδώνας), που αποτελούνται κυρίως από αέρια.



Για να αντιληφθούμε το μέγεθος των πλανητών και του Ήλιου, μπορούμε να τους συγκρίνουμε με τη Γη. Μελετώντας τον πίνακα που ακολουθεί, παρατηρούμε ότι η Αφροδίτη έχει περίπου το ίδιο μέγεθος με τον πλανήτη μας, ο Άρης το μισό και ο Ερμής περίπου το 1/3.

Η διάμετρος του Ήλιου και των πλανητών σε χιλιόμετρα
Ήλιος
Ερμής
Αφροδίτη
Γη
Άρης
Δίας
Κρόνος
Ουρανός
Ποσειδώνας
1.391.016
4.879
12.104
12.742
6.779
139.822
116.464
50.724
49.244

Με παρόμοιους μαθηματικούς υπολογισμούς παρατηρούμε, επίσης, ότι ο Δίας και ο Κρόνος είναι περίπου 10 φορές μεγαλύτεροι, ενώ ο Ουρανός και ο Ποσειδώνας περίπου 4 φορές. Όσο για τον Ήλιο, αυτός είναι περίπου 100 φορές πιο μεγάλος από τη Γη.

Όλοι αυτοί οι εντυπωσιακοί αριθμοί γίνονται καλύτερα αντιληπτοί με τις παρακάτω εικόνες:

1 Ο Ήλιος είναι τεράστιος σε μέγεθος.



2 Οι «αέριοι γίγαντες» δικαιολογούν πλήρως το δεύτερο όνομά τους.



3 Η Γη είναι ο μεγαλύτερος από τους εσωτερικούς πλανήτες.



Περισσότερες πληροφορίες για τους πλανήτες μπορείτε να δείτε στις αναρτήσεις που ακολουθούν:


Αφιερώματα
ΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ: el.wikipedia.org, sfinaki.gr
ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.com (1: esencia-gorka.blogspot.com, 2-4: geocities.co.jp)
ΠΙΝΑΚΑΣ: solarsystem.nasa.gov

3 Οκτ 2015

Η συμφωνία

Από τη Red Rose
Μαθήτρια της έκτης τάξης

Μια φορά κι έναν καιρό ψηλά στα σύννεφα ζούσε η ημέρα και η νύχτα. Η ημέρα είχε ξυπνήσει από νωρίς για να λάμψει τον γαλάζιο ουρανό. Η νύχτα κοιμόταν του καλού καιρού.

Η ώρα πήγε 10:04. Η νύχτα είδε έναν κακό εφιάλτη και ξύπνησε. Τότε όλος ο κόσμος έγινε και νύχτα και μέρα μαζί. Όταν το συνειδητοποίησε αυτό η ημέρα άρχιζαν να τσακώνονται. Έπειτα δώσανε μια συμφωνία! Όποιος ξυπνήσει του αλλουνού την ώρα, δηλαδή την ώρα που λάμπει ο άλλος τον ουρανό θα κάνει πως κοιμάται ή θα προσπαθεί να τον ξαναπάρει ο ύπνος!


▼ Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα