Κυριακή, 11 Μαρτίου 2012

Βάζω Χ στη σχολική βία!



 1  Είμαι φιλικός και ευγενικός με όλους.

● Δεν κοροϊδεύω, δε χτυπάω και δεν κάνω κακό σε ένα παιδί ούτε καθώς πηγαίνει στο σχολείο ούτε στο διάλειμμα ούτε έξω από το σχολείο.
● Τα χτυπήματα, οι μπουνιές, οι κλωτσιές, τα σπρωξίματα, η πρόκληση πόνου και τραυ­μα­τι­σμού σε κάποιον άλλο δεν έχουν σχέση με εμένα: Θέλω να είμαι περήφανος για τον εαυτό μου!

 2  Μιλάω με καλά λόγια για τους συμμαθητές μου.

● Δεν απειλώ κανέναν για να μου φέρει χρήματα ή διάφορα πράγματα.
● Δεν αγγίζω ένα παιδί με τρόπο που του είναι δυσάρεστος, δεν του στέλνω αισχρά μη­­νύ­μα­τα, δεν του γράφω προσβλητικά πράγματα.
● Δε στέλνω απειλές και βρισιές με μηνύματα στο κινητό ή με e-mail. Δε βγάζω με το κι­­νη­τό προσβλητικές φωτογραφίες ή βίντεο ούτε τις δείχνω στους άλλους.

 3  Φέρομαι όπως θα ήθελα να μου φέρονται.

● Δε βρίζω, δεν ειρωνεύομαι, δεν κάνω χειρονομίες.
● Δε γράφω άσχημα πράγματα για έναν συμμαθητή μου, δεν απειλώ ότι θα του κά­νω κα­κό αν με αποκαλύψει.

 4  Είμαστε όλοι διαφορετικοί, είμαστε όλοι ίσοι.

● Δεν κοροϊδεύω κανέναν για το χρώμα του, την καταγωγή του, την οικογένειά του, την οικονομική του κατάσταση, το ντύσιμό του, το διάβασμά του ή την εμφάνισή του.


 5  Κάνω παρέα στα μοναχικά παιδιά!

● Είμαι φιλικός με όλους και ειδικά με τους καινούργιους μαθητές.
● Δε λέω άσχημα πράγματα για ένα παιδί πίσω από την πλάτη του. Δε λέω στους άλ­λους να μην το κάνουν παρέα. Δεν το ακολουθώ ούτε το κοιτάζω επίμονα και α­πει­λη­τι­κά.

 6  Σέβομαι τα πράγματα των άλλων παιδιών.

● Δεν κρύβω, δε λερώνω, δεν κλέβω και δεν καταστρέφω τα πράγματα κάποιου συμ­μα­­θη­τή μου.


 7  Είμαι υπεύθυνος.

● Λέω την αλήθεια· αποφεύγω τα ψέματα και παραδέχομαι τι έκανα.
● Ακούω τα προβλήματα των συμμαθητών μου και τους βοηθώ να τα λύσουν.
● Φροντίζω και για την ασφάλεια των άλλων παιδιών. Όταν τα σέβομαι και τα υ­πο­στη­ρί­­ζω, γίνομαι πραγματικά δημοφιλής.

 8  Δεν υπάρχουν αθώοι παρατηρητές!

● Αν δω να φέρονται άσχημα σε ένα παιδί, δε γελάω και δεν υποστηρίζω τον δρά­στη.
● Δε μένω αδιάφορος. Παίρνω το μέρος του παιδιού που του κάνουν κακό, ώστε να α­­πο­μο­νω­θεί ο εκφοβιστής.

 9  Μιλώ σε κάποιον μεγάλο.

● Έχω δικαίωμα να μιλάω για αυτά που με απασχολούν. Δε γίνομαι «καρφί» όταν ζη­τά­ω προστασία. Άλλωστε, η σιωπή βολεύει μόνο τον εκφοβιστή!

 10  Η σχολική βία είναι απαράδεκτη!

● Σκέφτομαι, προβληματίζομαι και προσπαθώ να τη σταματήσω...


ΠΗΓΗ: Βικτωρία Πρεκατέ (μη κερδοσκοπικό σωματείο «Μέντορας για την Παιδική Προστασία και Ευημερία»)
ΕΙΚΟΝΕΣ: exagorefsis.blogspot.com, margaritaschool.blogspot.com, otveklik.com, innocentjustice.org

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: σχολικός εκφοβισμός


2 σχόλια:

ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ είπε...

Υπέροχη δουλειά, χρήσιμες συμβουλές για τα παιδιά μας! Η σχολική βία αποτελεί μάστιγα! Πρέπει όλοι ν' αναρωτηθούμε για ποιούς λόγους το φαινόμενο εξαπλώνεται και πώς κάθε παιδί και όλοι μαζί, μαθητές και δάσκαλοι μπορούμε να βοηθήσουμε ώστε να εξαληφθεί!
Καλή εβδομάδα, Γιώργο :))

δάσκαλος98 είπε...

Ένα πρώτο, αλλά βασικό, βήμα είναι να μπορούν τα παιδιά να την αναγνωρίζουν και να την ονομάζουν! Καλή βδομάδα, Αντώνη! :))

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ μη γράφετε με greeklish ή κεφαλαία (σημαίνει ότι φωνάζετε), γιατί τα σχόλια θα διαγράφονται. Πριν τη δημοσίευση ελέγξτε για τυχόν λάθη απροσεξίας, πατώντας στο κουμπί «Προεπισκόπηση». Περισσότερα εδώ.