20 Ιαν 2020

Οδηγίες

Οδηγίες συμπεριφοράς είναι οι υποδείξεις που δίνουμε σε κάποιους όταν θέλουμε να τους μάθουμε να τηρούν νόμους και κανόνες ή να τους δείξουμε πώς να κάνουν κάτι.

Τέτοιες οδηγίες είναι οι κανόνες οδικής κυκλοφορίας, οι κανόνες υγιεινής, η διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσει κανείς για να πάει κάπου, οι συνταγές μαγειρικής κ.ο.κ.

Οδηγίες για αποτελεσματικές... οδηγίες

1 Εκφραζόμαστε με συντομία και σαφήνεια (ξεκάθαρα και κατανοητά).

2 Επιλέγουμε το κατάλληλο λεξιλόγιο, ανάλογα με την ηλικία των ατόμων προς τα οποία απευθυνόμαστε, ώστε οι οδηγίες να γίνονται εύκολα κατανοητές.

3 Παρουσιάζουμε τις προτάσεις των οδηγιών με τη σειρά, συχνά χρησιμοποιώντας αρίθμηση, ώστε να είναι ξεκάθαρες και να εντυπώνονται πιο εύκολα στους αναγνώστες μας. Αν χρειαστεί, μπορούμε να δώσουμε και κάποιο παράδειγμα.

4 Τοποθετούμε τα ρήματα σε προστακτική, υποτακτική ή οριστική έγκλιση, ανάλογα με το τι θέλουμε να εκφράσουμε.


Τι εκφράζουμε με κάθε έγκλιση

Με την προστακτική μιλάμε άμεσα, προστάζουμε:
  • Πρόσεχε στον δρόμο!
  • Περνάτε πάντα από τις διαβάσεις των πεζών.

Με την υποτακτική κάνουμε το ίδιο, αλλά λίγο πιο ευγενικά:
  • Να προσέχεις στον δρόμο!
  • Να περνάτε πάντα από τις διαβάσεις των πεζών.

Με την οριστική (ενεστώτα) στο α΄ πρόσωπο του πληθυντικού μιλάμε έμμεσα και ζητάμε κάτι ευγενικά:
  • Προσέχουμε στον δρόμο!
  • Περνάμε πάντα από τις διαβάσεις των πεζών.




ΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ: blogs.sch.gr/anianiouris
ΕΙΚΟΝΕΣ: stomikrocosmotistaxismas.blogspot.com, bh-vjesnik.blogspot.com

19 Ιαν 2020

Οι εμφύλιες συγκρούσεις

Η κεντρική Αρχή που δημιουργείται στην Α΄ Εθνοσυνέλευση αποτελεί σημαντική κατάκτηση των επαναστατημένων Ελλήνων. Τα ζητήματα που απασχολούν την Εθνοσυνέλευση είναι η μορφή του κράτους που θα δημιουργηθεί, ο τρόπος εκλογής της ηγεσίας του αλλά και τα πρόσωπα που θα αναλάβουν τη Διοίκηση.

Σύντομα αυτά τα θέματα οδηγούν σε συγκρούσεις μεταξύ των διαφόρων ομάδων που διεκδικούν για τον εαυτό τους τη στρατιωτική και πολιτική ηγεσία.


Το 1825 ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης φυλακίζεται στην Ύδρα για 3 μήνες από τους πολιτικούς του αντιπάλους

1 Οι πρόκριτοι της Πελοποννήσου, που είχαν την εξουσία στο παρελθόν, θέλουν την ηγεσία για να εφαρμόσουν τον τρόπο διακυβέρνησης που γνωρίζουν. Επιθυμούν, επίσης, να διατηρήσουν τα προνόμιά τους.

2 Οι άνθρωποι των όπλων προβάλλονται ως οι φυσικοί αρχηγοί του Αγώνα για την Ανεξαρτησία, επειδή αυτοί πολεμούν, οπότε δικαιούνται και την εξουσία ή, τουλάχιστον, τη συμμετοχή τους σε αυτήν. Την ίδια άποψη έχουν και οι πρόκριτοι των νησιών, που κατέχουν το εμπόριο και συνεισφέρουν υλικά στον Αγώνα.

3 Νέες ομάδες πολιτικών διεκδικούν την εξουσία. Προέρχονται κυρίως από το Φανάρι, έχουν ευρωπαϊκή παιδεία και αρκετές γνώσεις για την οργάνωση και τη διοίκηση του κράτους. Οι κάτοικοι των επαναστατημένων περιοχών νιώθουν να απειλούνται από αυτούς και αντιδρούν έντονα.

Η διαμάχη μεταξύ των αντίπαλων ομάδων καταλήγει πολλές φορές σε ένοπλες εμφύλιες συγκρούσεις με μεγάλες υλικές καταστροφές και ανθρώπινες απώλειες. Σε αυτές τις περιπτώσεις οι πολεμικές επιχειρήσεις εναντίον των Τούρκων περνούν σε δεύτερη μοίρα...


Το 1825 ο Οδυσσέας Ανδρούτσος φυλακίζεται στην Ακρόπολη, βασανίζεται φριχτά και δολοφονείται

Χρονολόγιο
1821: Ταραχές στα Βέρβαινα
1823-1824: Πρώτη φάση εμφύλιων συγκρούσεων
1824-1825: Δεύτερη φάση εμφύλιων συγκρούσεων


ΠΗΓΗ: Ιστορία ΣΤ΄ Δημοτικού (2006)
ΕΙΚΟΝΕΣ: newsbomb.gr, eranistis.net

Ειδικές οδηγίες

Συνταγές μαγειρικής

Οι οδηγίες για συνταγές δίνονται συνήθως στον ενεστώτα: καθαρίζουμε, ανακατεύουμε...

Μερικές φορές χρησιμοποιείται και η απλή προστακτική: καθαρίστε, ανακατέψτε...


Μια συνταγή μαγειρικής συνήθως είναι χωρισμένη σε δύο μέρη:
Υλικά. Καλό είναι να αναφέρουμε και τη δοσολογία, δηλαδή την ποσότητα κάθε υλικού που χρειάζεται.
Εκτέλεση. Περιγράφουμε τη διαδικασία μαγειρέματος βήμα προς βήμα. Ίσως χρειαστεί να αναφέρουμε και επιπλέον πληροφορίες, π.χ. για τον χρόνο ψησίματος, τον αριθμό των ατόμων που αντιστοιχούν οι αναλογίες κλπ.

Οδηγίες χρήσης για μια συσκευή

Φροντίζουμε στο κείμενό μας να υπάρχουν:
  • Η περιγραφή της συσκευής.
  • Συμβουλές για την ασφαλή χρήση της.
  • Οδηγίες (αν χρειάζονται) για την πρώτη φορά που θα χρησιμοποιηθεί.
  • Αναλυτικές οδηγίες για τον τρόπο που λειτουργεί.
  • Συμβουλές για τη συντήρηση της συσκευής και το καθάρισμά της.
  • Χρήσιμα τηλέφωνα, σύμβολα και πληροφορίες.



Οδηγίες χρήσης για ένα παιχνίδι

Φροντίζουμε στο κείμενό μας να υπάρχουν:
  • Περιγραφή των υλικών.
  • Οδηγίες για το τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνει κάθε παίκτης.
  • Ο στόχος των παικτών, πότε τελειώνει το παιχνίδι.




Μαγειρέματα
ΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ: Γλώσσα ΣΤ΄ Δημοτικού, egpaid.blogspot.com
ΕΙΚΟΝΕΣ: trans.kathimerini.gr, sunelectronics.gr, psamouxos.blogspot.com

Τα αποτελέσματα του σεισμού

Από τον μαθητή11
Μαθητής της έκτης τάξης

Τα αποτελέσματα του σεισμού κάποιες φορές δεν ήταν άσχημα αλλά άλλες φορές ήταν φριχτά όπως δηλαδή κατεστραμμένα σπίτια, κτίρια, χαμένες περιουσίες, οικοδομές και το χειρότερο χάθηκαν αθώες ζωές.

Η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση στην Ευρώπη από πλευράς σεισμικότητας και την έκτη θέση παγκοσμίως. Το σοβαρότερο σεισμικό συμβάν στην Ελλάδα τα τελευταία εκατό χρόνια είναι ο σεισμός μεγέθους 7,2 Ρίχτερ που έγινε στις 12 Αυγούστου 1953 στην Κεφαλλονιά. Προκάλεσε τεράστιες υλικές ζημιές και καταστροφές κυρίως σε Κεφαλλονιά, Ζάκυνθο και Ιθάκη με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 476 άνθρωποι και να τραυματιστούν άλλοι 2.412. Σε σύνολο 33.000 σπίτια που υπήρχαν τότε στα νησιά αυτά, υπήρξαν 27.659 καταρρεύσεις, σοβαρές υλικές ζημιές σε 2.780 σπίτια και ελαφρές σε 2.394.

Ο σεισμός εκτός από τις άμεσες επιπτώσεις έχει ως επακόλουθα την ενεργοποίηση άλλων γεωλογικών φαινομένων όπως η ρευστοποίηση εδαφών, οι καταπτώσεις βράχων, οι κατολισθήσεις και τα θαλάσσια κύματα βαρύτητας ή αλλιώς τσουνάμι με εξίσου σοβαρές επιπτώσεις.

Τα θαλάσσια κύματα βαρύτητας προκαλούνται από μεγάλους υποθαλάσσιους σεισμούς. Το σημαντικότερο ως προς το ύψος θαλάσσιο κύμα βαρύτητας που έχει παρατηρηθεί στην Ελλάδα τα τελευταία πενήντα χρόνια στις 9 Ιουλίου 1956 στη θαλάσσια περιοχή της Αμοργού μετά από σεισμό μεγέθους 7,5 Ρίχτερ.



Γεωγραφία
ΠΗΓΗ: seismoi.gr

Καλώς τις εξισώσεις!

Οι συνεργάτες μας συναντούν τις εξισώσεις και εμπνέονται.


Περισσότερα στις αναρτήσεις που ακολουθούν:


ΕξισώσειςΠαιδικές συλλογές
ΕΙΚΟΝΑ: animadormatematico.com

17 Ιαν 2020

μαθητής11

Ο μαθητής11 κατοικεί στη Βόρεια Αθήνα. Με το ΠΟΔήΛΑΤΟ συνεργάστηκε στην έκτη δημοτικού (2019/20).

μαθητής11

Οι αναρτήσεις τουΟι συνεργάτες μας

Οι εξισώσεις και το x

Από τον μαθητή11
Μαθητής της έκτης τάξης

Μια φορά και έναν καιρό ζούσαν οι εξισώσεις. Έλεγαν ότι είναι μία ισότητα που περιέχει έναν άγνωστο αριθμό και συμβολίζει συνήθως με τα γράμματα x, y και το z κλπ.

Όταν ο άγνωστος έχει τη θέση του προσθετέου για να λυθεί η εξίσωση αφαιρούν από το άθροισμα τον άλλο προσθετέο. Στις εξισώσεις υπάρχει ο μειωτέος, ο αφαιρετέος κλπ. Επίσης λένε ότι όταν ο άγνωστος είναι ο μειωτέος δηλαδή μεταμορφώνεται, για να λυθεί η εξίσωση προσθέτουν στη διαφορά τον αφαιρετέο.

Υπάρχουν κάποιες εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι προσθετέος, είναι μειωτέος ή αφαιρετέος, είναι παράγοντας γινομένου και διαιρετέος ή διαιρέτης. Με τόσες εξισώσεις μπορεί να μπερδευτείς.

Οι ειδικές περιπτώσεις εξισώσεων είναι οι πολυωνυμικές, οι διαφορικές και οι εξισώσεις διαφορών.




ΠΗΓΕΣ: Μαθηματικά ΣΤ΄ Δημοτικού, Βικιπαίδεια

Διαβάστηκαν περισσότερο την τελευταία εβδομάδα: