Παρασκευή, 31 Μαΐου 2013

ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ
(περιεχόμενα)

 ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΩΤΑΚΙΑ  (εδώ)

 ΓΕΝΙΚΑ 
● Γεωμετρία (κόμικς)
● Γεωμετρία (λέξεις από το σχολικό λεξικό)
● Γεωμετρικά σχήματα (φιγούρες του τάγκραμ)
Παίξτε με τον Ρόμπυ (παιχνίδι)

 ΕΥΘΕΙΕΣ 
● Παράλληλες ευθείες ή τεμνόμενες; (κουίζ)
● Κάθετες ή παράλληλες; (κουίζ)
● Είναι κάθετες οι ευθείες; (κουίζ)
● Είναι παράλληλες οι ευθείες; (κουίζ)
Σχεδιάζω κάθετες ευθείες (1) (2)
● Σχεδιάζω παράλληλες ευθείες
● Έχουν διαφορετικό μήκος; (οπτικές απάτες)
● Είναι οι γραμμές παράλληλες; (οπτικές απάτες)
● Βοηθήστε τον Pou να περάσει απέναντι (παιχνίδι)

 ΓΩΝΙΕΣ 
● Οι γωνίες
●  1ο μέρος: Κοιλιακοί με... γωνίες!
●  2ο μέρος: Τα στοιχεία των γωνιών
●  3ο μέρος: Μέτρηση γωνιών
●  4ο μέρος: Κατασκευή γωνιών
● Οι γωνίες μας (1) (2) (3) - διάφοροι μαθητές
● Είναι ορθή η γωνία; (κουίζ)
● Βρείτε τις γωνίες (διαδραστική εξάσκηση)
● Το μοιρογνωμόνιο (κουίζ)
● Παίξτε με το μοιρογνωμόνιο (διαδραστική εξάσκηση)
● Μέτρηση γωνιών (κουίζ)
● Άθροισμα γωνιών τριγώνου και τετραπλεύρου
●  1ο μέρος: Άθροισμα γωνιών τριγώνου
●  2ο μέρος: Άθροισμα γωνιών τετραπλεύρου
●  3ο μέρος: Ρατσιστικά φαινόμενα στη Χώρα της Γεωμετρίας! (σκίτσο)
● Η μαγεία της Γεωμετρίας - kounelaki01

 ΕΠΙΠΕΔΑ ΣΧΗΜΑΤΑ 
Τάγκραμ (παιχνίδι)
●  1ο μέρος: Φτιάξτε το δικό σας τάγκραμ
●  2ο μέρος: Φιγούρες του τάγκραμ
●  2ο μέρος: (άνθρωποι) (αντικείμενα) (αριθμοί) (γεωμετρικά σχήματα)
●  2ο μέρος: (ζώα) (μέσα μεταφοράς)
● Παγκόσμιος χάρτης από τάγκραμ
● Παίζοντας τάγκραμ (1) (2) - διάφοροι μαθητές
● Τα επίπεδα σχήματα (κουίζ)
Παίζοντας με σχήματα! - Nasia28
Τα σχήματά μας (1) (2) - διάφοροι μαθητές
● Ισορροπήστε τα σχήματα (παιχνίδι)
● Είναι τα σχήματα παραλληλόγραμμα; (κουίζ)
● Τετράγωνα και ορθογώνια (διαδραστική παρουσίαση και εξάσκηση)
● Τετράγωνα και ορθογώνια κατά παραγγελία!
● Το τετράγωνο (κουίζ)
● Το ορθογώνιο παραλληλόγραμμο (κουίζ)
● Ο ρόμβος (κουίζ)
● Τα τρίγωνα ως προς τις γωνίες τους (διαδραστική εξάσκηση)
● Ισόπλευρο τρίγωνο ή ισοσκελές; (κουίζ)
● Απόσταση σημείου από ευθεία (κουίζ)
Ύψη τριγώνου
● Είναι σωστό το ύψος του τριγώνου; (κουίζ)
● Επιφάνεια ή περίγραμμα; (κουίζ)
● Η Μόνα Λίζα θέλει κορνίζα
● Περίμετρος και εμβαδόν ορθογωνίου (διαδραστική εξάσκηση)
Μήκος κύκλου
● Εμβαδόν
● Μονάδες μέτρησης εμβαδού (διαδραστική εξάσκηση)
Εμβαδό παραλληλογράμμου
Εμβαδό τριγώνουΠάει το εμβαδό! (1) (2)
Εμβαδό τραπεζίου
● Εμβαδό κυκλικού δίσκου
● Είναι κανονικά σχήματα; (οπτικές απάτες)
● Έχουν διαφορετικό μέγεθος; (οπτικές απάτες)

 ΣΤΕΡΕΑ ΣΧΗΜΑΤΑ 
Οι τρεις διαστάσεις
Από τον θαυμαστό κόσμο των στερεών
3D Shapes I Know (τραγούδι)
● Με ποια αντικείμενα μοιάζουν τα στερεά; (αντιστοίχιση)
● Με ποια αντικείμενα μοιάζουν τα στερεά; (κουίζ)
● Πόσοι είναι οι κύβοι; (παιχνίδι)
● Κύβος ή ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο; (κουίζ)
● Ανάπτυγμα κύβου (κουίζ)
● Ανάπτυγμα ορθογωνίου παραλληλεπιπέδου (κουίζ)
● Τα χαρακτηριστικά του κύβου (κουίζ)
● Τα χαρακτηριστικά του ορθογωνίου παραλληλεπιπέδου (κουίζ)
Παιχνίδια με τον κύβοΠαιχνίδια με το ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο
Ένας κύβος που αιωρείται
● Είναι θέμα οπτικής γωνίας! (οπτικές απάτες)
Κινούμενα στερεά και αναπτύγματα
Τα στερεά αποκαλύπτονται!
Τα στερεά μας (1) (2) - διάφοροι μαθητές
● Φτιάχνοντας στερεά - διάφοροι μαθητές
● Κάτι δεν πάει καλά εδώ! (οπτικές απάτες)

 ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ 
● Αντικατοπτρισμοί
● Αξονική συμμετρία
● Οι συμμετρίες του Fun Boy
● Είναι άξονας συμμετρίας; (κουίζ)
● Πού είναι το συμμετρικό τετράγωνο; (κουίζ)
● Είναι τα σχήματα συμμετρικά; (παιχνίδι)
● Η συμμετρία στις σημαίες (παιχνίδι)
● Παίξτε με τη συμμετρία (παιχνίδια)
● Τα γρανάζια της συμμετρίας (παιχνίδι)


Μμμ... Βιβλία!



ΕΙΚΟΝΑ: vivliotaxideutes-eu.blogspot.gr


Πέμπτη, 30 Μαΐου 2013

Εντυπώσεις από το Γυμνάσιο

Αποσπάσματα από κείμενα των μαθητών


Πριν το Πάσχα πήγαμε για επίσκεψη στο Γυμνάσιο. Καθώς προχωρούσαμε, εγώ σκε­φτόμουν συνέχεια το πόσοι μεγάλοι θα με κοροϊδέψουν και πόσοι θα μας καλωσορίσουν. Όταν φτάσαμε άρχισα το μέτρημα. Τελικά το σκορ ήταν: 31-1 καλωσόρισμα-κορόιδεμα. Δεν το πιστεύω, περισσότερο από όσο περίμενα!

Πίστευα επίσης ότι οι δάσκαλοι θα ήταν λίγο πιο αυστηροί και απ’ ό,τι κατάλαβα ήταν ό­ντως αυστηροί.

Τέλος πάντων περιμένω με χαρά να πάω στο Γυμνάσιο.

Στην αρχή όταν μας ανακοίνωσαν πως η Στ' τάξη θα επισκεφτεί το 1ο Γυμνάσιο ήμουν πολύ ενθουσιασμένος. Όσο περνούσαν οι μέρες είχα όλο και περισσότερη αγωνία και σκεφτόμουν διάφορα πράγματα.

Όλο αυτό το άγχος έφυγε όταν ήρθε η ώρα να φύγουμε απ’ το σχολείο για να πάμε να ε­πισκεφτούμε το γυμνάσιο. Είδαμε φίλους και μάθαμε καλύτερα το σχολείο. Επίσης μας έ­καναν μια παρουσίαση και ρωτήσαμε κάποιες απορίες μας.

Πέρασα πολύ ωραία και ανυπομονώ να πάω γυμνάσιο.

Χτες πήγαμε οι δύο τάξεις του σχολείου μας στο γυμνάσιο. Πήγε μόνο η έκτη διότι πή­γαμε για να δούμε τι θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε του χρόνου.

Στην αρχή μας παρουσίασαν τα παιδιά της 3ης Γυμνασίου μία εργασία που ’χαν φτιάξει για να μας περιγράψουν το τι θα κάνουμε εκεί του χρόνου. Ήταν μια πολύ καλή ενημέ­ρωση και έγινε ακόμα πιο καλή απ’ τη στιγμή που την παρουσίαζαν παιδιά. Μετά όταν ξε­ναγηθήκαμε και στις άλλες αίθουσες (οι οποίες δε μου πολυάρεσαν) είδαμε και την αί­θουσα του πινγκ πονγκ. Η αλήθεια είναι πως ξαφνιάστηκα μόλις την είδα διότι δεν την περίμενα. Αυτή ήταν απ’ τις καλύτερες αίθουσες.

Αργότερα που βγήκαμε όλοι για διάλειμμα κάποια παιδιά απ’ το γυμνάσιο μας σχολίαζαν λίγο άσχημα κάτι το οποίο με στεναχώρησε. Επίσης μου αρέσει πολύ που έχει και βόλεϊ.

Αυτή η εκδρομή ήταν αρκετά καλή και μας βοήθησε να βγάλουμε από μέσα μας ένα κομ­μάτι απ’ το άγχος μας για του χρόνου. Μόνο που περιμένω τον Σεπτέμβρη κάποια παιδιά απ’ το γυμνάσιο να μας αποδεχτούν πιο καλά.

Πριν πάω στο Γυμνάσιο είχα φόβους για αρκετά πράγματα. Όμως όταν πήγαμε επίσκε­ψη τα παιδιά μας καλωσόρισαν πολύ θερμά και μας εξήγησαν ότι το Γυμνάσιο δεν είναι κάτι πολύ διαφορετικό ή πιο αυστηρό από το Δημοτικό και ότι δεν έχουμε τίποτα να φο­βόμαστε.

Επίσης μας είπαν ότι θα έχουμε καινούργια μαθήματα και περισσότερους καθηγητές και παραπάνω αίθουσες και τάξεις από το Δημοτικό.

Εμένα μου αρέσει το Γυμνάσιο γιατί τα παιδιά εκεί είναι συνομήλικοί μου, και όχι πιο μι­κρά παιδιά που με ενοχλούσαν στο Δημοτικό. Τώρα θέλω να πάω στο Γυμνάσιο με χαρά και χωρίς φόβους.

Όταν έφυγα από το σπίτι μου ένιωσα ταραγμένη αλλά είπα μια επίσκεψη είναι μόνο. Όταν φτάσαμε στο γυμνάσιο μας υποδέχτηκαν ωραία μέχρι και σε αίθουσα μας έβαλαν για να μας δείξουν τι πράγματα έφτιαχναν. Είχε και πολύ ωραίο κυλικείο με τέλεια φαγη­τά.

Ελπίζω του χρόνου να περάσω το ίδιο τέλεια όπως το δημοτικό!

Όταν βγήκαμε από το σχολείο μας ένιωσα ελευθερία και αγωνία. Έπειτα πήγαμε κάτω από την υπόγεια διάβαση και φτάσαμε στο σχολείο. Ήταν ένα τεράστιο κτίριο και έχε αυ­λή. Γύρω του είχε πολλά δέντρα.

Ήταν μια ωραία εμπειρία αλλά δυστυχώς του χρόνου θα την ξαναζήσω αλλά σε χειρότε­ρη έκδοση.

Όταν φτάσαμε ήταν το 1ο πεντάλεπτο διάλειμμα. Καθώς περνάγαμε το διάλειμμά μας όλοι μας κοίταζαν. Μετά το διάλειμμα μάς έκαναν μια παρουσίαση για το μέρος, τι κάνουν εκεί, πώς περνάνε κτλ. Λύσαμε απορίες και μας έδειξαν μερικές από τις τάξεις (πληροφο­ρική, γυμναστική και η τάξη του Α3 που έκανε Ιστορία ή Αρχαία).

Ανυπομονώ να πάω Γυμνάσιο!


Όταν πήγαμε με την τάξη μου ένιωθα πολύ άνετα. Το γυμνάσιο έχει τα καλά του και τα χάλια του όπως έχει όμορφα κορίτσια και έχει και άσχημα κορίτσια. Αυτό είναι το Γυμνά­σιο.

Μόλις φτάσαμε άρχισα να ανησυχώ. Διότι εγώ περίμενα δύο τεράστια κτίρια με όχι χρώμα ένα μικρό κυλικείο και τεράστια κάγκελα και τις τουαλέτες βρόμικες. Αλλά όταν πήγα εκεί είδα δύο κοντά κτήρια κολλημένα με χρώμα ένα τεράστιο κυλικείο όχι τόσο τε­ράστια κάγκελα και όταν άνοιγες την πόρτα της τουαλέτας δε σε περίμενε μια δυσάρεστη έκπληξη.

Μετά για τους δασκάλους. Εγώ τους περίμενα αυστηρούς και λίγο κακούς. Όμως είδα μπορεί λίγο αυστηρούς δασκάλους αλλά όχι κακούς. Ο γυμνασιάρχης ήταν καλός αλλά ε­γώ δεν το περίμενα.

Τα παιδιά στο γυμνάσιο ήταν καλά μόνο λίγα μας έβριζαν. Τέλος πάντων είδα φίλους και φίλες και παρ’ όλα αυτά πέρασα καλά.

Από την επίσκεψή μας στο Γυμνάσιο περίμενα ότι θα έχει τεράστιες τάξεις, φαρδιούς διαδρόμους, μεγάλα και αγενή παιδιά. Επίσης πίστευα ότι υπήρχαν στρυφνοί καθηγητές.

Τελικά όταν πήγαμε τα παιδιά μάς υποδέχτηκαν με χαρά και μας ξενάγησαν στο σχολείο τους.

Από την επίσκεψή μας στο γυμνάσιο περίμενα ένα τεράστιο σχολείο με κάτι τεράστιες πύλες που μέσα γινόταν το χάος. Τελικά όμως δεν ήταν έτσι. Τα παιδιά ήταν φιλικά (του­λάχιστον τα περισσότερα) και ήμασταν καλοδεχούμενοι μέχρι και power point μας είχαν ετοιμάσει. Και το κυριότερο, οι δάσκαλοι δεν ήταν τόσο αυστηροί.

Άλλες εντυπώσεις είχα και άλλες βγήκαν... Απίστευτο!

Φανταζόμουν ότι τα διαλείμματα θα ήταν μεγαλύτερα απ’ ό,τι ήταν και ότι το κυλικείο δε θα είχε τόσο μεγάλη ποικιλία όσο είχε. Επίσης φανταζόμουν τις αίθουσες λίγοοο μεγα­λύτερες (μιας και τα παιδιά ήταν πιο εύσωμα) αλλά κατά τ’ άλλα μια χαρά.

Τελικά δεν ήταν τόσο άσχημα στο Γυμνάσιο!

Όταν μπήκαμε στις αίθουσες παρατήρησα ότι ήταν πολύ πιο μεγάλες από του Δημοτι­κού. Πέρασα ευχάριστα και θα ήθελα πολύ να γραφτώ εκεί.

Η αλήθεια είναι ότι το περίμενα εντελώς διαφορετικό σε σχέση με αυτό που είδα. Πολ­λά παιδιά ήταν πολύ πρόθυμα να μας ξεναγήσουν στο Γυμνάσιο και να μας κάνουν να νιώθουμε άνετα. Ήταν πολύ ευγενικοί!

Επίσης εντυπωσιάστηκα πολύ με τους καθηγητές και τις καθηγήτριες. Πίστευα ότι θα ήταν όλοι ξινοί και αυστηροί αλλά τελικά ήταν όλοι πολύ ευγενικοί και πρόθυμοι να μας διδά­ξουν του χρόνου.

Πέρασα τέλεια στο Γυμνάσιο και εύχομαι να είναι και του χρόνου έτσι!

Το σχολείο ήταν πολύ όμορφο με ωραία διακόσμηση και με καλά οικοδομικά υλικά. Το κυλικείο ήταν απλά ένας μικρός παράδεισος. Στο γυμνάσιο αυτό πέρασα πολύ καλά και α­νυπομονώ να πάω τον Σεπτέμβριο και αυτήν τη φορά όχι για επίσκεψη.

Η επίσκεψή μου στο γυμνάσιο ήταν ωραία. Ήταν πολύ μεγάλος ο χώρος και το πιο πο­λύ ωραίο πράγμα ήταν που μπορούσαμε να κάνουμε γυμναστική και μέσα όταν θα έβρε­χε. Το κυλικείο ήταν πολύ ωραίο. Ο κύριος Διευθυντής ήταν πολύ καλός και τα παιδιά ε­πίσης. Και ο χώρος της πληροφορικής ήταν πολύ μεγάλος και κάθε υπολογιστής είχε τα δικά του τα ηχεία.

Κρίμα που δεν μπορούμε να παίζουμε μπάλα στα διαλείμματα.

Αυτό το σχολείο μου φάνηκε αρκετά καλό με καλούς καθηγητές, παιδιά και εγκατα­στάσεις. Δεν το περίμενα τόσο καλό και χαίρομαι που θα πάω εκεί του χρόνου.

Καταρχήν τα σάντουιτς ήταν τεράστια και πάρα πολύ φθηνά! Α! Συνάντησα και φίλους. Περίεργη εμπειρία, δεν καταλάβαινα τι ηλικία έχω 12 ή 15/14.

Καλά περάσαμε!

Περίμενα να δω ένα πιο μεγάλο κτήριο αλλά ήταν σχετικά μικρό. Μετά έψαχνα για το κυλικείο. Περίμενα πως θα έχει αλλά δεν ήξερα πως θα είχε τόσα πολλά πράγματα.

Ανυπομονώ να έρθει του χρόνου για να πάω στο γυμνάσιο, αφού περάσει το τέλειο καλο­καίρι πρώτα.


ΕΙΚΟΝΕΣ: www.enbuenasmanos.com,
sourcesofinsight.com



Τετάρτη, 29 Μαΐου 2013

Τα θύματα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου



Οι περισσότεροι νεκροί στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο προήλθαν από τη Σοβιετική Ένωση και την Κίνα. Σε σχέση όμως με το συνολικό ποσοστό του πληθυσμού κάθε χώ­ρας, η θλιβερή πρωτιά ανήκει στην Πολωνία (17,2%!).
● Η Ελλάδα βρίσκεται πολύ κοντά, στην πέμπτη θέση. Σκοτώθηκε το 6% των κατοίκων της, οι περισσότεροι άμαχοι...

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να «διαβάσετε» στον πίνακα που ακολουθεί:


Κάποιες χώρες είχαν θύματα αποκλειστικά από τον χώρο του στρατού, κάτι που εξηγεί­ται από την ελάχιστη ή μηδαμινή μεταφορά του πολέμου στο έδαφός τους. Άλλες, όπως η πατρίδα μας, «πλήρωσαν» το τίμημα πολύ ακριβά: οι πιο πολλοί νεκροί συγκαταλέγο­νται στον άμαχο πληθυσμό.

Παρατηρήστε τους παρακάτω πίνακες με προσοχή. Τα σχόλια, αν θέλετε, δικά σας...


ΕΙΚΟΝΕΣ: en.wikipedia.org (1), www.spiegel.de (2), fathersforlife.org (3-5)



Μουσική... καλλιέργεια!



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: κόμικς-σκίτσα, μουσική


Τρίτη, 28 Μαΐου 2013

Χρονολόγιο Β’ Παγκοσμίου Πολέμου



 1938 

11 Μαρτίου. Η Γερμανία προσαρτά την Αυστρία.

29 Σεπτεμβρίου. Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία και Βρετανία συμφωνούν ότι η Τσεχοσλοβακία πρέπει να παραχωρήσει στη Γερμανία τη γερμανόφωνη περιοχή της Σουδητίας.

 1939 

7 Απριλίου. Η Ιταλία εισβάλει στην Αλβανία.

23 Αυγούστου. Γερμανία και Σοβιετική Ένωση (ΕΣΣΔ) υπογράφουν σύμφωνο μη επίθε­σης. Ανοίγει ο δρόμος για την έναρξη του πολέμου.

1 Σεπτεμβρίου. Η Γερμανία εισβάλλει στην Πολωνία.

Βαρσοβία, η βομβαρδισμένη πρωτεύουσα της Πολωνίας (1939)

3 Σεπτεμβρίου. Βρετανία, Γαλλία, Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία κηρύσσουν τον πόλεμο στη Γερμανία. Αρχίζει ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος.

5 Σεπτεμβρίου. Οι ΗΠΑ κηρύσσουν ουδετερότητα.

8 Νοεμβρίου. Απόπειρα δολοφονίας του Χίτλερ στο Μόναχο.

 1940 

9 Απριλίου. Η Γερμανία εισβάλλει στη Νορβηγία. Η Δανία παραδίδεται άνευ όρων.

10 Μαΐου. Η Γερμανία εισβάλλει στην Ολλανδία, στο Βέλγιο, στο Λουξεμβούργο και στη Γαλλία.

10 Ιουνίου. Η Νορβηγία παραδίδεται στη Γερμανία. Η Ιταλία κηρύσσει πόλεμο στη Βρε­τανία και στη Γαλλία.

22 Ιουνίου. Η Γαλλία παραδίδεται στη Γερμανία.

10 Ιουλίου-31 Οκτωβρίου. Η «μάχη της Βρετανίας». Η Γερμανία βομβαρδίζει ανηλεώς την Αγγλία, με σκοπό να τρομοκρατηθεί ο πληθυσμός και να εξαρθρωθεί η βιομηχανία της. Η βρετανική πολεμική αεροπορία αντιστέκεται σθεναρά και προξενεί μεγάλες απώ­λειες στον επιτιθέμενο. Ο Χίτλερ εγκαταλείπει το σχέδιό του για απόβαση.

Το Λονδίνο ύστερα από βομβαρδισμό της γερμανικής αεροπορίας (1940)

Φθινόπωρο. Εισβολή στη Βουλγαρία. Βουλγαρία και Ρουμανία προσχωρούν στις δυνά­μεις του Άξονα.

28 Οκτωβρίου. Η Ιταλία εισβάλλει στην Ελλάδα, αλλά αποκρούεται με επιτυχία.

 1941 

6 Απριλίου. Τα γερμανικά στρατεύματα επιτίθενται στα Βαλκάνια (Γιουγκοσλαβία και Ελ­λάδα). Τρεις εβδομάδες αργότερα οι Γερμανοί μπαίνουν στην Αθήνα.

22 Ιουνίου. Η Γερμανία εισβάλλει στη Σοβιετική Ένωση, παραβιάζοντας το σύμφωνο μη ε­πίθεσης.

8 Οκτωβρίου. Ξεκινά η πολιορκία του Λένινγκραντ (ΕΣΣΔ). Στις 900 μέρες που θα διαρ­κέσει θα βρουν τον θάνατο ένα εκατομμύριο πολίτες.

Αεροπορική επιδρομή στο Λένινγκραντ, τη σημερινή Αγία Πετρούπολη

7 Δεκεμβρίου. Η Ιαπωνία βομβαρδίζει τον αμερικανικό στόλο στο Περλ Χάρμπορ της Χα­βάης. Οι ΗΠΑ μπαίνουν στον πόλεμο.

11 Δεκεμβρίου. Η Γερμανία και η Ιταλία κηρύσσουν τον πόλεμο στις ΗΠΑ.

 1942 

30-31 Μαΐου. Οι συμμαχικές δυνάμεις βομβαρδίζουν γερμανικές πόλεις. Καταστρέφεται ο­λοσχερώς η Κολονία.

23 Οκτωβρίου. Οι δυνάμεις του Άξονα δέχονται γενναίο πλήγμα στο Ελ Αλαμέιν (Αίγυ­πτος) από τα βρετανικά στρατεύματα.

Βρετανικά τανκς στην έρημο της Αιγύπτου (1942)

3 Νοεμβρίου. Η Γερμανία χάνει τη μάχη του Ελ Αλαμέιν.

22 Νοεμβρίου. Το 6ο σώμα του γερμανικού στρατού ηττάται κατά κράτος στο Στάλιν­γκραντ, το σημερινό Βόλγκογκραντ (ΕΣΣΔ).

 1943 

31 Ιανουαρίου. 90.000 Γερμανοί στρατιώτες παραδίδονται στο Στάλινγκραντ.

13 Μαΐου. Το γερμανοϊταλικό σώμα της Αφρικής συνθηκολογεί στην Τυνησία. Κλείνει ο­ρι­στικά το αφρικανικό μέτωπο του πολέμου.

10 Ιουλίου. Οι συμμαχικές δυνάμεις αποβιβάζονται στη Σικελία (Ιταλία).

Οι Σύμμαχοι αποβιβάζονται στη Σικελία (1943)

25 Ιουλίου. Οι συμμαχικές δυνάμεις βομβαρδίζουν το Αμβούργο (Γερμανία). Μέσα σε μια μέρα σκοτώνονται 40.000 άμαχοι.

3 Σεπτεμβρίου. Η Ιταλία παραδίδεται στους Συμμάχους.

8 Οκτωβρίου. Η Ιταλία συνθηκολογεί. Οι Γερμανοί αφοπλίζουν τον ιταλικό στρατό και καταλαμβάνουν τμήμα της χώρας.

6 Νοεμβρίου. Ο Κόκκινος Στρατός της ΕΣΣΔ απελευθερώνει το Κίεβο (Γερμανία).

1 Δεκεμβρίου. Διάσκεψη της Τεχεράνης. Ο Στάλιν (ΕΣΣΔ), ο Τσόρτσιλ (Ην. Βασίλειο) και ο Ρούσβελτ (ΗΠΑ) αποφασίζουν συμμαχική απόβαση στη Γαλλία και συμφωνούν στη με­ταπολεμική διαίρεση της Γερμανίας.

 1944 

6 Ιουνίου. Τα συμμαχικά στρατεύματα αποβιβάζονται στη Νορμανδία (Γαλλία).

20 Ιουλίου. Αποτυχημένη απόπειρα δολοφονίας κατά του Χίτλερ.

25 Αυγούστου. Απελευθερώνεται το Παρίσι (Γαλλία).

16 Δεκεμβρίου. Η μάχη των Αρδενών (Βέλγιο-Λουξεμβούργο). Είναι η τελευταία προ­σπάθεια του γερμανικού στρατού να ανακόψει την επέλαση των συμμαχικών δυνάμεων.

 1945 

27 Ιανουαρίου. Ο Κόκκινος Στρατός μπαίνει στο Άουσβιτς (Πολωνία).

4-11 Φεβρουαρίου. Διάσκεψη της Γιάλτας. Ο Ρούσβελτ, ο Τσόρτσιλ και ο Στάλιν μοιρά­ζουν τον κόσμο σε σφαίρες επιρροής.

13-14 Φεβρουαρίου. Οι Σύμμαχοι βομβαρδίζουν τη Δρέσδη (Γερμανία) με εμπρηστικές βόμβες. 200.000 άμαχοι νεκροί.

Η βομβαρδισμένη Δρέσδη (1945)

9-10 Μαρτίου. Οι Αμερικανοί βομβαρδίζουν το Τόκιο (Ιαπωνία). 80.000 νεκροί.

18 Μαρτίου. Οι Αμερικανοί βομβαρδίζουν το Βερολίνο (Γερμανία).

12 Απριλίου. Ο Χάρι Τρούμαν αναλαμβάνει την προεδρία των ΗΠΑ μετά τον θάνατο του Ρούσβελτ.

20 Απριλίου. Οι Αμερικανοί μπαίνουν στη Νυρεμβέργη (Γερμανία).

23 Απριλίου. Σοβιετικοί στρατιώτες φθάνουν έξω από το Βερολίνο.

28 Απριλίου. Δολοφονείται ο Μπενίτο Μουσολίνι.

30 Απριλίου. Ο Κόκκινος Στρατός υψώνει τη σημαία του στο Βερολίνο. Ο Χίτλερ αυτο­κτονεί στο καταφύγιό του.

7-9 Μαΐου. Η Γερμανία συνθηκολογεί. Τερματίζεται ο πόλεμος στην Ευρώπη.

6 Αυγούστου. Οι Αμερικανοί ρίχνουν ατομική βόμβα στη Χιροσίμα (Ιαπωνία).

Η βομβαρδισμένη Χιροσίμα (1945)

9 Αυγούστου. Οι Αμερικανοί ρίχνουν ατομική βόμβα στο Ναγκασάκι (Ιαπωνία).

2 Σεπτεμβρίου. Η Ιαπωνία συνθηκολογεί. Τερματίζεται ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος.

ΠΗΓΕΣ: εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ (30.04.2005 και 07.05.2005), Ιστορία ΣΤ’ τάξης (2011), el.wikipedia.org
ΕΙΚΟΝΕΣ: podilato98.blogspot.gr (1), abcnews.go.com (2), el.wikipedia.org (3), en.wikipedia.org (4,6-7), www.ww2incolor.com (5), www. toptenz.net (8)



Κυριακή, 26 Μαΐου 2013

Τα πιο συνηθισμένα πράγματα...



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: κόμικς-σκίτσα, φιλία


Τετάρτη, 22 Μαΐου 2013

Είσαι έτοιμος να αποκτήσεις σκύλο;

Χρειάζεται να είσαι έτοιμος για πολλά πριν
αποκτήσεις τον δικό σου σκύλο. Είσαι;



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: διαφημίσεις


Η διακήρυξη των δικαιωμάτων των ζώων

 Διεθνής Ένωση Δικαιωμάτων των Ζώων 
(Παρίσι 1978)


Άρθρo Πρώτo
Όλα τα ζώα γεννιούνται με ίσα δικαιώματα στη ζωή και στη δυνατότητα ύπαρξης.

Άρθρo Δεύτερο
1.
Ο άνθρωπος οφείλει να σέβεται τη ζωή κάθε ζώου.
2.
Ο άνθρωπος ανήκει στο ζωικό βασίλειο και δεν μπορεί να εκμεταλλεύεται ή να ε­ξο­ντώ­νει τα άλλα είδη του ζωικού βασιλείου. Αντίθετα, οφείλει να χρησιμοποιεί τις γνώ­σεις του για το καλό των ζώων.
3.
Κάθε ζώο δικαιούται φροντίδας, προσοχής και προστασίας από τον άνθρωπο.



Άρθρo Τρίτο
1.
Κανένα ζώο δεν πρέπει να υποβάλλεται σε κακομεταχείριση ή απάνθρωπη συμπερι­φορά.
2.
Αν η θανάτωση ενός ζώου θεωρηθεί υποχρεωτική, πρέπει να γίνει στιγμιαία, ανώδυ­να και χωρίς καμιά πρόκληση αγωνίας στο ζώο.

Άρθρo Τέταρτο
1.
Κάθε ζώο δικαιούται να ζει στον φυσικό του χώρο (γη, θάλασσα, αέρα) και να ανα­παράγεται σύμφωνα με τους φυσικούς νόμους.
2.
Η στέρηση ελευθερίας του ζώου, ακόμη κι αν γίνεται για μορφωτικούς σκοπούς, εί­ναι αντίθετη προς τη διακήρυξη των δικαιωμάτων του.

Άρθρo Πέμπτο
1.
Κάθε ζώο που από παράδοση θεωρείται κατοικίδιο δικαιούται να ζήσει με τον ρυθμό και τις συνθήκες ζωής και ελευθερίας που αντιστοιχούν στο είδος του.
2.
Η διαφοροποίηση αυτών των συνθηκών από τον άνθρωπο έχει σκοπούς κερδοσκο­πικούς και είναι αντίθετη προς τη διακήρυξη.

Άρθρo Έκτο
1.
Κάθε ζώο που αποτελεί σύντροφο του ανθρώπου έχει δικαίωμα διάρκειας ζωής ανά­λογης με τη φυσική του μακροβιότητα.
2.
Η εγκατάλειψη ενός ζώου θεωρείται πράξη απάνθρωπη και εξευτελιστική.



Άρθρo Έβδομο
Αναφορικά με τα ζώα που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στον άνθρωπο, η διάρκεια και η ένταση δουλειάς πρέπει να είναι σε λογικά πλαίσια, η διατροφή τους ικανοποιητική και η ανάπαυσή τους υποχρεωτική.

Άρθρo Όγδοο
1.
Οποιοσδήποτε πειραματισμός πάνω στα ζώα (ιατρικός, επιστημονικός κτλ.) αντιτίθε­ται προς τα δικαιώματα των ζώων, εφόσον προκαλεί πόνο σωματικό ή ψυχικό.
2.
Πρέπει να επιδιώκεται η αντικατάσταση του πειραματισμού πάνω στα ζώα από άλλες υ­πάρχουσες τεχνικές.

Άρθρo Ένατο
Τα ζώα που εκτρέφονται για τη διατροφή του ανθρώπου πρέπει να στεγάζονται, να τρέ­φονται, να μετακινούνται και να θανατώνονται χωρίς πρόκληση πόνου και αγωνίας.

Άρθρo Δέκατο
1.
Απαγορεύεται η εκμετάλλευση των ζώων για τη διασκέδαση των ανθρώπων.
2.
Η έκθεση ζώου και τα θεάματα που χρησιμοποιούν ζώα αποτελούν καταστρατήγηση της αξιοπρέπειας και του σεβασμού προς τη ζωή του ζώου (βλ. εδώ).



Άρθρo Ενδέκατο
Κάθε πράξη που χωρίς λόγο προκαλεί θάνατο ζώου είναι βιοκτονία, είναι έγκλημα α­πέ­να­ντι στη ζωή.

Άρθρo Δωδέκατο
1.
Κάθε πράξη που προκαλεί θάνατο μεγάλου αριθμού άγριων ζώων αποτελεί γενο­κτονία, έγκλημα απέναντι στο είδος.
2.
Η μόλυνση και οποιαδήποτε καταστροφή του φυσικού μας περιβάλλοντος οδηγούν στη γενοκτονία.

Άρθρo Δέκατο Τρίτο
1.
Σεβασμός επιβάλλεται ακόμη και στο νεκρό ζώο.
2.
Κάθε σκηνή βίας στην τηλεόραση και το σινεμά με θύματα ζώα πρέπει να απαγορευ­τεί και μόνο οι σκηνές που έχουν σκοπό να ενημερώσουν για τα δικαιώματα των ζώ­ων οφείλουν να προβάλλονται.

Άρθρo Δέκατο Τέταρτο
1.
Οι οργανισμοί προστασίας και προάσπισης των ζώων πρέπει να αντιπροσωπεύονται α­πό κάθε κυβέρνηση.
2.
Τα δικαιώματα του ζώου πρέπει να κατοχυρωθούν από τους νόμους, όπως ακριβώς και τα δικαιώματα του ανθρώπου.



ΠΗΓΗ: www.animalbank.org | ΕΙΚΟΝΕΣ: himaira.blogspot.com, himaira.blogspot.com,
elatestinpareamas.blogspot.gr, ecology-salonika.org, distomo.blogspot.gr



Τρίτη, 21 Μαΐου 2013

Ένα απίστευτο μολύβι!

Από τον Fun Boy


Μια ωραία καλοκαιρινή μέρα μου ήρθε μια φανταστική ιδέα
να φτιάξω ένα μολύβι από πλαστελίνη και να το λοιπόν:


Υλικά: Πλαστελίνη και μύτη μολυβιού

Εκτέλεση: Πλάθεις την πλαστελίνη και βάζεις τη μύτη.

 Τι πιο απλό; Εεε; 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: κατασκευές


Πώς τρώνε τα ζώα το φαγητό τους

Από τη Nasia28

Να δύο βιντεάκια που διακωμωδούν τον τρόπο που
τα ζώα τρώνε το φαγητό τους! Καλή όρεξη!



Θεότητες της ελληνικής μυθολογίας

Από τον Anthony12


 1  Θεά Τύχη


Η θεά Τύχη, κόρη του Ωκεανού και της Τηθύος, συμβόλιζε την ευτυχία. Σύμβολά της ήταν το κέρας της Αμάλθειας και το τιμόνι (πηδάλιο). Πάνω σε τροχό ή με φτερούγες στην πλάτη, η θεά απεικονίστηκε σε αγγεία και ανάγλυφες παραστάσεις από πολλούς καλλιτέχνες της αρχαιότητας. Ενέπνευσε και τον μεγάλο γλύπτη Πραξιτέλη, ο οποίος φιλοτέχνησε δύο αγάλματα της θεάς.


 2  Ώρες


Θεότητες, προσωποποιήσεις του χρόνου και της εναλλαγής των εποχών και των καιρι­κών φαινομένων. Σύμφωνα με τον Ησίοδο οι Ώρες ήταν τρεις κόρες του Δία και της Θέμιδας: η Ευνομία, η Δίκη και η Ειρήνη.

Κατοικούσαν στον Όλυμπο και είχαν καθήκον τους να φρουρούν τις πύλες του Ουρα­νού. Ήταν όμορφες νέες, στολισμένες με άνθη, καρπούς και χρυσά κοσμήματα.


 3  Ωκεανίδες


Ήταν τρεις χιλιάδες κόρες που γεννήθηκαν από την ένωση του Ωκεανού με την Τηθύ. Από την ίδια ένωση γεννήθηκαν και τρεις χιλιάδες γιοι, οι ποταμοί.


 4  Νηρηίδες


Οι Νηρηίδες, ήταν θεές της ήρεμης θάλασσας, φιλικές προς τους ανθρώπους και προσω­ποποιούσαν τις καταστάσεις και τα χαρακτηριστικά της θάλασσας. Ήταν κόρες του Νηρέα και της Ωκεανίδας Δωρίδας και εξ αυτής εγγονές του Ωκεανού.

Ήταν γύρω στις πενήντα, ενώ έφταναν και τις εκατό, κατά άλλη άποψη. Οι Νηρηίδες ζού­σαν στον βυθό της θάλασσας, στο παλάτι του πατέρα τους και περνούσαν τη μέρα τους κολυμπώντας και παίζοντας με δελφίνια, ή καθισμένες σε χρυσούς θρόνους ή βράχους τραγουδώντας και υφαίνοντας ή στεγνώνοντας τα πλούσια και μακριά μαλλιά τους. Δεν επέτρεπαν σε καμία θνητή να παραβάλλεται με αυτές στην ομορφιά. Είχαν τη δύναμη να ταράζουν τη θάλασσα αλλά και να την ηρεμούν. Γενικά ήταν πάντοτε περιχαρείς για την αθανασία τους.

Οι πιο γνωστές από αυτές είναι η Αμφιτρίτη, η οποία ήταν γυναίκα του Ποσειδώνα και μη­τέρα του Τρίτωνα, η Θέτις (η μελλοντική μητέρα του ήρωα Αχιλλέα), η Ψαμάθη (γυναίκα του Αιακού) και η Γαλάτεια (γυναίκα του Κύκλωπα Πολύφημου).


 5  Χάριτες


Οι Χάριτες ήταν αρχαιοελληνικές θεότητες, προσωποποιήσεις της χάρης και της ομορ­φιάς. Στον Όμηρο η Χάρις αναφέρεται ως σύζυγος του Ηφαίστου και αλλού μνημονεύο­νται αόριστα χωρίς ιδιότητα και αριθμό, όπως εκείνες που ύφαιναν τον πέπλο της Αφρο­δίτης. Αναφέρεται επίσης η Πασιθέη, την οποία η Ήρα υποσχέθηκε ως σύζυγο στον Ύ­πνο.

Κατά τον Ησίοδο, οι Χάριτες ήταν τρεις: η Αγλαΐα, η Ευφροσύνη και η Θάλεια, κόρες του Δία από την Ευρυνόμη, κόρη του Ωκεανού.

Σύμφωνα με τους αρχαιοελληνικούς μύθους, η ποίηση, η μουσική, η ρητορική και ο χο­ρός όφειλαν τα θέλγητρά τους στις Χάριτες, που ήταν παρούσες σε όλες τις γιορτές των θεών στον Όλυμπο.


 6  Μούσες


Οι μούσες στην αρχαία ελληνική μυθολογία είναι εννέα αρχαίες θεότητες. Ο Απόλλωνας ήταν ο ηγέτης τους. Σύμφωνα με τη Θεογονία του Ησιόδου, ήταν κόρες του Δία και της Μνημοσύνης.

Τα ονόματά τους είναι:
Καλλιόπη (επική ποίηση)
Ευτέρπη (μουσική)
Κλειώ (ιστορία)
Ερατώ (λυρική ποίηση)
Ουρανία (αστρονομία)
Μελπομένη (τραγωδία)
Πολύμνια (ύμνοι)
Τερψιχόρη (χορός)
Θάλεια (κωμωδία)

Ο Παυσανίας υποστηρίζει ότι υπήρχαν δύο γενιές Μουσών. Στην πρώτη γενιά ήταν 3 και ήταν κόρες του Ουρανού και της Γαίας, και στη δεύτερη ήταν 9 και ήταν κόρες του Δία και της Μνημοσύνης.

Οι αρχαιότερες Ελικωνιάδες Μούσες ήταν οι εξής:
Μνήμη (μνήμη)
Μελέτη (μελέτη)
Αοιδή (τραγούδι)

Η ποιητική τέχνη χρειάζεται και τις τρεις αυτές Μούσες, χρειάζεται τον συνδυασμό του τραγουδιού, της μνήμης και της μελέτης. Γιατί για να τραγουδήσεις χρειάζεται πρώτα μνήμη, και μετά μελέτη (άσκηση).

Ενώ στους Δελφούς λάτρευαν 3 άλλες μούσες, τη Νήτη, τη Μέση και την Υπάτη, οι ο­ποίες παραλληλίζονται με τις τρεις χορδές της λύρας.

Επίσης ο όρος μούσα χρησιμοποιείται συχνά σήμερα για να δείξει ότι κάποιος (συνήθως κάποια) εμπνέει κάποιον.


 7  Μοίρες


Οι Μοίρες σύμφωνα με την παράδοση, ήταν τρεις και καθόριζαν το πεπρωμένο του αν­θρώπου. Οι Μοίρες ονομάζονταν Κλωθώ (γιατί έκλωθε το νήμα της ζωής), Λάχεσις γιατί διένειμε τα κακά ή τα καλά και Άτροπος γιατί καθιστούσε τα προηγούμενα αμετάβλητα. Θεωρούνταν κόρες της Νύχτας, ή, όπως αναφέρει μια άλλη παράδοση, του Δία και της Θέμιδας.

Η λέξη «μοίρα» προέρχεται από το αρχαίο ρήμα μείρομαι (μοιράζω), είναι δηλαδή το με­ρίδιο, το κομμάτι που παίρνει ο καθένας από τη μοιρασιά ενός όλου.


 8  Σειρήνες

Ο Οδυσσέας και οι Σειρήνες
(καλλιτεχνική απεικόνιση του Τζον Γουίλιαμ Γουότερχαουζ)

Κατά τον μύθο οι Σειρήνες ήταν θαλάσσιες θεότητες, οι νύμφες συνοδοί της Περσεφό­νης (Ναϊάδες). Όταν την Περσεφόνη την απήγαγε ο Άδης η μητέρα της Δήμητρα τους έδωσε σώμα πτηνών για να τη βοηθήσουν στην αναζήτηση. Όταν πλέον δεν κατάφεραν να τη βρουν εγκαταστάθηκαν σε ένα νησί από όπου με το πανέμορφο τραγούδι τους προσέλκυαν τους ναύτες των πλοίων που πλησίαζαν στην περιοχή τους και προκαλού­σαν στη συνέχεια την καταστροφή τους.

ΠΗΓΕΣ: Παιδική Εγκυκλοπαίδεια Άλφα, www.wikipedia.org

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: μυθολογία


Δευτέρα, 20 Μαΐου 2013

Η ασυνήθιστη συνάντηση

Από τον Anthony12

Καραγκιόζης, Κοκκινοσκουφίτσα και Μέγας Αλέξανδρος


Αυτά τα τόσο διαφορετικά πρόσωπα συναντήθηκαν στο δάσος της Παραμυθοχώρας ενώ η Κοκκινοσκουφίτσα μάζευε φράουλες για τη γιαγιά της.

Ο Καραγκιόζης ήταν ξαφνιασμένος, γιατί δεν έβλεπε ούτε την παράγκα του ούτε τα παι­διά του. Έριξε μια καλή ματιά τριγύρω και αφού δε βρήκε τίποτα κατάλαβε τι είχε συμβεί. Βρισκόταν μέσα σε κάποιο παραμύθι. Μετά από αυτήν την ανακάλυψη που έκανε προ­σπάθησε να καταλάβει σε ποιο παραμύθι βρισκόταν. Δεν είχε καταφέρει τίποτα μέχρι που είδε την Κοκκινοσκουφίτσα να τραγουδάει στο δάσος στο οποίο βρισκόταν εκείνος. Η Κοκκινοσκουφίτσα φοβήθηκε μόλις τον είδε και κρύφτηκε γρήγορα πίσω από ένα δέ­ντρο. Όμως αφού κατάλαβε ότι δε θα της έκανε κακό, βγήκε από την κρυψώνα της και συνεννοήθηκαν για το πώς ο Καραγκιόζης θα επέστρεφε στο σπίτι του.

Τότε εμφανίστηκε από το πουθενά ο Μέγας Αλέξανδρος. Μπερδεμένος ρώτησε την Κοκκινοσκουφίτσα και τον Καραγκιόζη πού βρισκόταν. Εκείνοι του εξήγησαν ότι είχε μπει μέσα στο παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας και ότι το ίδιο είχε πάθει και ο Καραγκιόζης.

Η Κοκκινοσκουφίτσα ήθελε πολύ να τους βοηθήσει να επιστρέψουν στις ιστορίες τους και ευτυχώς ήξερε τον τρόπο. Εξήγησε στους δύο άντρες πως υπήρχε μηχανή του χρό­νου και ότι με αυτήν θα μπορούσαν να μεταφερθούν πίσω στα σπίτια τους.

Έτσι η Κοκκινοσκουφίτσα τους οδήγησε στη χρονομηχανή και εκείνοι γύρισαν στα σπίτια τους με ασφάλεια.



Σπίτι στο Αιγαίο

Από τον aektzispilotos2001

Αυτό το σπίτι το εμπνεύστηκα από
ένα φυλλάδιο του BLUE STAR.


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: Ελλάδα